Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Skirmi Bekijk Berichten
    Dankzij een klein overtuigingsduwtje van Dragonfly ook n A5 besteld, dus wordt het tijd dat ik me ook eens op dit forum smijt

Iemand ervaring met "chippen" van de 2.7TDI met multitronic .... ?
    Welkom

P.S.: je gelooft me nog altijd niet hé, afblijven van die handel

Comment

• Testverslag van de A5 Sportback -> http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42007

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
        Ik normaal ergens half november,hangt een beetje af van het weer en de temperatuur.
        Voor een 17" is het normaal gezien een hoogte 50 maar denk niet dat een 45 een probleem geeft.
        Op de autokeuring bvb.heb je een marge van 2%.
        Dacht dat nieuwe een profiel hadden van om en bij de 9mm.
        Ik heb nu Nokian's liggen en ben hier heel tevreden van,zien wat het geeft als ze een jaartje gestald zijn
        geweest en half versleten zijn.
        Anders eens kijken op autobandentest.com.
        Heb het idd gelezen, temp van minder dan 7 graden is aangeraden
        Heb jij de 50 liggen ? De prijzen van de 45 zijn toch wel iets goedkoper maar welke zijn de nadelen tov de 50 ?
        Sintruin till I die

Comment

• morgen gaan ze de mijne samenvijzen volgens de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
            morgen gaan ze de mijne samenvijzen volgens de garage
            Allé zeg, als ik vraag wanneer de mijne gemaakt wordt kunnen ze enkel zeggen week 44 verdere info krijg ik nie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
              morgen gaan ze de mijne samenvijzen volgens de garage
              Ah, idem, we gaan mss een tweelingske hebben dan, haha

@ Dragonfly: denk dak (voorlopig) braafjes naar je zal luisteren en het gewoon laten voor wat het is

Comment

• WoKe :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Heb het idd gelezen, temp van minder dan 7 graden is aangeraden
                  Heb jij de 50 liggen ? De prijzen van de 45 zijn toch wel iets goedkoper maar welke zijn de nadelen tov de 50 ?
                  Ik heb idd. een 225/50/17 liggen,had ik toen geweten dat er een 45 op mocht stond die er op.
                  Echte nadelen niet,iets harder misschien,en wat mindere vulling van de wielkassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    WoKe :

Zit,aan de glans van het koetswerk te zien,regelmatig eens bij onzen Bert(wax-it)
                    Of regent het niet op zijn kar dankzij de nr.plaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                      Eindelijk eens de tijd gevonden om de door H.Nick en duc748 gevraagde foto's van de nieuwe
                      subwoofer te maken.
                      Stelt eigenlijk niet veel voor maar speelt stukken beter dan de originele.
                      Het is een Earthquake SWS 8"shallow mount.
                      150 rms en 300 piekvermogen wat me nog haalbaar lijkt voor de standaard versterker.
                      Zijn wel Gsm foto's van matige kwaliteit.
                      Bedankt voor de gevraagde foto's.
                      Naar mijn mening moet er een 10" subwoofer te plaatsen zijn zonder aanpassingen.
                      Persoonlijk denk ik voor de polk audio te gaan.

Spijtig dat de JL audio 13tw5 niet past

Comment

• Beste vrienden,

ik rijd reeds 19 maanden met een A5 2.7 tdi, multitronic, 190 pk, tot mijn grote blijdschap trouwens ;o) Buiten een probje met afbladderende verf aan de 19' Y-velgen (die trouwens keurig onder garantie werden vervangen) was alles tiptop inorde. Tot dus 2 weken geleden... Bij het nemen van een bocht tegen pakweg 15 à 20 km/u viel de motor plots uit. Er was geen leven meer in te krijgen. Geen krak, geen plof, geen geratel of gereutel, niks. Direct het boeltje laten takelen. Na enkele uren een halfboze/voze telefoon gekregen met de vraag of ik er geen benzine had ingedaan ipv diesel. Dat was voor alle duidelijkheid dus niet het geval! ;o) Een dag later viel het verdict: kapotte dieselpomp. Lastig maar niet ernstig. Toen de garage een testritje deed na het plaatsen van de nieuwe pomp was het probleem verschoven en was er plots geschok, gereutel en gekrak. Owkeej... Dat zullen enkele brokjes of fragmentjes van de kapotte dieselpomp zijn die per ongeluk meegegaan zijn tot in de motor. Lastig maar niet ernstig, gewoon effe de olie filteren om te controleren dat er geen stukjes inzaten en de injectoren vervangen. Klaar is kees. Toch was de kous nog niet helemaal af (we waren een week verder, en officieel wist ik nog van niks...). Het motorgeluid ging van kwaad naar erger volgens de garage (als er nog geluid was?)Plotsklaps merkt er een mecanieker op dat er een waterresevoir half leeg blijkt te zijn. Effe nakijken en nameten leverde als vonnis op (ik ben zelf geen technieker dus vergeef me als er een detail niet klopt) dat dankzij het niet-functioneren van een EGR-klep er water in mn motor is gelopen. In mensentaal: de motor is naar de zak! Waar komt het nu op neer, de d'Ieteren geen nieuwe motoren geeft (de mijne is 19 maand oud en 54.000 km) Ik krijg dus in garantie een ruilmotor... DIt wil, als ik me niet vergis, een motor die in het verleden bij iemand anders in de soep is gedraaid, die gereviseerd werd en die nu terug aan mij geschonken wordt. Maw, den brol van een ander (zeg me aub dat ik dit verkeerd zie, het zou me veel plezier doen ;o) Soit, alles wat er rond hangt wordt wél vernieuwd, dus ik hoop dat het idd enkel de gegoten blok is... Wat bleek nu nog, als kers op de taart, dat de deksels waaronder de pistons zitten ingedeukt waren, er waren afdrukken van de pistons te zien, los door het deksel! Volgens de garage kan dit enkel door een verkeerde afstelling vanuit het fabriek zelf. (Misschien een ideetje voor de trotse A5-bezitters om dit bij een volgende controle eens te laten checken?)

Soit, dit even om mijn verhaal ff kwijt te kunnen. Alle info en goeie raad ivm een ruilmotor is altijd welkom, want ik weet niet goed wat ik er van moet denken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
                          Beste vrienden,

ik rijd reeds 19 maanden met een A5 2.7 tdi, multitronic, 190 pk, tot mijn grote blijdschap trouwens ;o) Buiten een probje met afbladderende verf aan de 19' Y-velgen (die trouwens keurig onder garantie werden vervangen) was alles tiptop inorde. Tot dus 2 weken geleden... Bij het nemen van een bocht tegen pakweg 15 à 20 km/u viel de motor plots uit. Er was geen leven meer in te krijgen. Geen krak, geen plof, geen geratel of gereutel, niks. Direct het boeltje laten takelen. Na enkele uren een halfboze/voze telefoon gekregen met de vraag of ik er geen benzine had ingedaan ipv diesel. Dat was voor alle duidelijkheid dus niet het geval! ;o) Een dag later viel het verdict: kapotte dieselpomp. Lastig maar niet ernstig. Toen de garage een testritje deed na het plaatsen van de nieuwe pomp was het probleem verschoven en was er plots geschok, gereutel en gekrak. Owkeej... Dat zullen enkele brokjes of fragmentjes van de kapotte dieselpomp zijn die per ongeluk meegegaan zijn tot in de motor. Lastig maar niet ernstig, gewoon effe de olie filteren om te controleren dat er geen stukjes inzaten en de injectoren vervangen. Klaar is kees. Toch was de kous nog niet helemaal af (we waren een week verder, en officieel wist ik nog van niks...). Het motorgeluid ging van kwaad naar erger volgens de garage (als er nog geluid was?)Plotsklaps merkt er een mecanieker op dat er een waterresevoir half leeg blijkt te zijn. Effe nakijken en nameten leverde als vonnis op (ik ben zelf geen technieker dus vergeef me als er een detail niet klopt) dat dankzij het niet-functioneren van een EGR-klep er water in mn motor is gelopen. In mensentaal: de motor is naar de zak! Waar komt het nu op neer, de d'Ieteren geen nieuwe motoren geeft (de mijne is 19 maand oud en 54.000 km) Ik krijg dus in garantie een ruilmotor... DIt wil, als ik me niet vergis, een motor die in het verleden bij iemand anders in de soep is gedraaid, die gereviseerd werd en die nu terug aan mij geschonken wordt. Maw, den brol van een ander (zeg me aub dat ik dit verkeerd zie, het zou me veel plezier doen ;o) Soit, alles wat er rond hangt wordt wél vernieuwd, dus ik hoop dat het idd enkel de gegoten blok is... Wat bleek nu nog, als kers op de taart, dat de deksels waaronder de pistons zitten ingedeukt waren, er waren afdrukken van de pistons te zien, los door het deksel! Volgens de garage kan dit enkel door een verkeerde afstelling vanuit het fabriek zelf. (Misschien een ideetje voor de trotse A5-bezitters om dit bij een volgende controle eens te laten checken?)

Soit, dit even om mijn verhaal ff kwijt te kunnen. Alle info en goeie raad ivm een ruilmotor is altijd welkom, want ik weet niet goed wat ik er van moet denken...
                          Zou me daarover niet te veel zorgen maken,deze zijn waarschijnlijk met meer nauwkeurigheid al dan
                          niet met de hand in elkaar gezet en gecontroleerd.
                          Geen bandwerk maw.

Comment

• volgens Audi-policy krijgt je dan ook 2 jaar waarborg op de vervang-motor
                            dan zal het ongeveer tijd zijn om de wagen te vervangen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                              Bedankt voor de gevraagde foto's.
                              Naar mijn mening moet er een 10" subwoofer te plaatsen zijn zonder aanpassingen.
                              Persoonlijk denk ik voor de polk audio te gaan.

Spijtig dat de JL audio 13tw5 niet past
                              http://mobile.jlaudio.com/products_s...p?series_id=30
                              Lijkt me geen slechte keuze en zoals je zegt geen aanpassingen(of weinig) vergen.
                              Ik had oorspronkelijk de bedoeling om hem in te bouwen zoals de originele er in zat.
                              Vandaar ook mijn keuze om 8" shallow mount te kopen.

Comment

• Jep, normaal na 4 jaar gaat-ie weg, maar mn vertrouwen heeft nu wel een serieuze deuk gekregen, dus bij het minste kraakje of piepje gaat-ie en komt de X6 er ;o) Tis idd zo dat deze motor geen bandwerk is, tzal nu wel in orde zijn zeker... Het is zo dat d'Ieteren blijkbaar geen volledige garantie wil geven op stukken die al een keertje vervangen zijn onder garantie, en dat ge dus bijgevolg bij een eventuele 2e frats bv de werkuren zelf kunt betalen. Maar, dat is opgelost, we hebben een schriftelijke garantie geeist voor de resterende 28 maand of voor alle kms onder de 160.000, van tel op alle motoronderdelen (dus vanzelfsprekend niet op slijtage-onderdelen dus) Tegen dak hem terug heb staat-ie 3 volle weken aan de kant, prettig is anders. En ja, wat krijgt ge dan, ne voze Touran onder uw billen, mooi...

Comment

Toen de garage een testritje deed na het plaatsen van de nieuwe pomp was het probleem verschoven en was er plots geschok, gereutel en gekrak. Owkeej... Dat zullen enkele brokjes of fragmentjes van de kapotte dieselpomp zijn die per ongeluk meegegaan zijn tot in de motor.
                                  Hoe kan dat eigenlijk? De dieselinjectie verloopt via piepkleine injectoren, nu niet dat daar metalen brokstukken van een dieselpomp kunnen passeren, of wel?

Ik vertrouw garages niet, ben daarin (al dan niet terecht) paranoia geworden. Heb je rechtstreeks contact gehad met D'ieteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    Allé zeg, als ik vraag wanneer de mijne gemaakt wordt kunnen ze enkel zeggen week 44 verdere info krijg ik nie...
                                    ik ken die verkoper redelijk goed, hij zij dat het voor dinsdag ging zijn ( dus vandaag)

Comment

Alle info en goeie raad ivm een ruilmotor is altijd welkom, want ik weet niet goed wat ik er van moet denken...
                                      Ik wel, namelijk dat dit schandalig is! Iets wat niet marcheert moet gewoon vervangen worden door nieuw of geld terug!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Ik wel, namelijk dat dit schandalig is! Iets wat niet marcheert moet gewoon vervangen worden door nieuw of geld terug!
                                        volledig mee eens !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          dat heb ik door geen enkel merk zien doen
                                          "échange-standard" is de regel voor motoren, versnellingsbakken en transmissies
                                          dat zijn gereviseerde onderdelen die over een zelfde garantie genieten als nieuwe stukken
                                          eender wat in een Audi-atelier wordt hersteld is 2 jaar gewaarborgd, stukken en handwerk
                                          zelfs voor het gerecht denk ik niet dat meer mogelijk is
                                          iemand ooit een splinternieuwe motor gehad ?

Comment

Working...
                                          X