Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
    Iemand enig idee welke autolakproducent de juiste kleur in zijn gamma heeft van de Y-velgen.
    Naar het schijnt niet makkelijk om te deze kleur te laten mengen wegens een bepaald pigment,plus
    nog eens een aparte spuitmethode en vierlaags.
    Had blijkbaar beter die paar krassen op mijn velgen zo gelaten.
    Als je een oplossing vind, let me know!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
      Als het goed zie, dan persen die mannen er bijna 80 pk extra uit?? Da's plus 44% vermogen.. Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Geven ze ook nog garantie op de motor? Hoeveel zouden ze van een F10 525d maken? Als je daar kan achter komen, gerne..
      Uit een BMW 525d halen ze 255pk en 520nm.De 2.0 tfsi 180 pk is een dichtgeknepen versie van de 211 versie van de A4.De 211 pk versie uit de A5 heeft andere nokkenassen,maar resultaat na tuning is ongeveer hetzelfde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
        De 211 pk versie uit de A5 heeft andere nokkenassen,maar resultaat na tuning is ongeveer hetzelfde.
        Andere nokkenassen? Uit welke bron komt dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
          Andere nokkenassen? Uit welke bron komt dat?
          Klopt idd niet, de 2.0TFSI in de A4 (180&211pk) is compleet dezelfde als in de A5.

Comment

• Heeft er al iemand ervaring met atm-chiptuning? Ze zijn blijkbaar nogal scherp van prijs, maar ook scherp van kwaliteit?

Comment

• Inderdaad de wegen in België en zeker E40 kust - BXL zijn een ramp naar mijn mening. Heb nu in mijn auto al zeker 5 sterretjes van steeninslag en voorkant bumper ook inslag van steentjes
              Weet er eigenlijk iemand bij welke instantie men zich kan melden om dit aan te geven?
              Is de staat/gewest voor zo'n zaken verzekerd?

grz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blan8370 Bekijk Berichten
                Inderdaad de wegen in België en zeker E40 kust - BXL zijn een ramp naar mijn mening. Heb nu in mijn auto al zeker 5 sterretjes van steeninslag en voorkant bumper ook inslag van steentjes
                Weet er eigenlijk iemand bij welke instantie men zich kan melden om dit aan te geven?
                Is de staat/gewest voor zo'n zaken verzekerd?

grz
                De enige instantie tot wie je je kunt wenden is je eigen verzekeringsmaatschappij. Alle overheden wassen hun handen in onschuld, want men heeft ervoor gezorgd dat de wegcode stelt dat de verantwoordelijkheid altijd bij de chauffeur ligt. Al zit er een put van 1 meter diep in het wegdek ben jij verantwoordelijk als je daar in rijdt. Schandalig maar waar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                  Heeft er al iemand ervaring met atm-chiptuning? Ze zijn blijkbaar nogal scherp van prijs, maar ook scherp van kwaliteit?
                  BLIJF er AF!!! Echt waar, ook ik liet vroeger al chiptunen (bij Heinz nvdr) je auto is hier nooit op voorzien. Op zekere tijd mmak je brokken.
                  Een af fabriek zwaardere motor kiezen bij aankoop en in de zure taksappel bijten loont! Tenzij je natuurlijk na 2 jaar toch een andere auto koopt, dan is de miserie meestal voor de volgende...
                  meestal is het ook niet de motor die problemen geeft, die is sterk genooeg, maar ophanging, banden, remmen, koppeling, versnellingsbak, dat zijn de zaken die sneuvelen;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                    BLIJF er AF!!! Echt waar, ook ik liet vroeger al chiptunen (bij Heinz nvdr) je auto is hier nooit op voorzien. Op zekere tijd mmak je brokken.
                    Een af fabriek zwaardere motor kiezen bij aankoop en in de zure taksappel bijten loont! Tenzij je natuurlijk na 2 jaar toch een andere auto koopt, dan is de miserie meestal voor de volgende...
                    meestal is het ook niet de motor die problemen geeft, die is sterk genooeg, maar ophanging, banden, remmen, koppeling, versnellingsbak, dat zijn de zaken die sneuvelen;
                    vaak zijn wagens van fabriek uit dichtgeknepen vanwege fiscale redenen , je kan die gewoon open draaien en dit heeft 0 invloed op betrouwbaarheid

banden en remmen verslijten in functie van je rijstijl , niet in functie van het aantal pk wat je hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                      Nog mensen die "problemen" hebben met de vooruit van hun A5? Wij hebben onze ruit al een keer laten vervangen en nu weeral steenslag, binnekort wss ruit nummer 3... (gelukkig hebben we wel een glasbreuk-verzekering)
                      Heb ook 2 kapotte ruiten op 2 weken tijd, heb mijn verzekering ondertussen al terug verdiend

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      vaak zijn wagens van fabriek uit dichtgeknepen vanwege fiscale redenen , je kan die gewoon open draaien en dit heeft 0 invloed op betrouwbaarheid

banden en remmen verslijten in functie van je rijstijl , niet in functie van het aantal pk wat je hebt
                      Klopt maar mijn MultiTronic is daar niet voor gemaakt, anders met plezier

Comment

• 3.0 TDI S-Tronic -> verschil tss D en S

Nu een andere vraag... ik heb altijd met handgeschakelde wagens gereden tot vandaag. Nu heb ik onlangs een 3.0TDI S-tronic en moet toegeven... HEEL tevreden
                        Deze morgen heb ik voor het eerst (na 2300km op teller te hebben) de S getest ipv D drive en moet toegeven... toch groot verschil!
                        Maar hoe komt dat eigenlijk? Word er meer pk vrijgemaakt of gaat die vlugger in toeren? Kan er een van de experts hier mij dit even uitleggen

Gracie mille!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten

Hier heb je voor een deel gelijk, als een motor origineel 190pk levert en hij is toegeknepen tot 163 , dan is er idd geen probleem.

Voor de rest gelooft iedereen wat hij het liefst wil horen.

Wat de remmen betreft heb ik het niet over blokjes, maar schijven etc. En als je dan idd traag gaat rijden zullen ze niet verslijten, maar waarom heb je dan die extra pk's nodig? Alleen maar om het te melden op een forum?

Voor mij liever wat minder pk's, maar die laat ik dan wel altijd de vrije loop

Als vb de 240pk van de 3.0tdi niet voldoende zijn, koop dan een S5.
                          Een diesel is sowieso geen koersbeest, hoe supersnel hij ook mag zijn;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                            Hier heb je voor een deel gelijk, als een motor origineel 190pk levert en hij is toegeknepen tot 163 , dan is er idd geen probleem.

Wat de remmen betreft heb ik het niet over blokjes, maar schijven etc. En als je dan idd traag gaat rijden zullen ze niet verslijten, maar waarom heb je dan die extra pk's nodig? Alleen maar om het te melden op een forum?

Ook ik moet Beltar op alle vlakken gelijk geven.
                            Slijtage hangt uiteraard af van je rijstijl, maar toch zijn sommige onderdelen in de koppeling niet altijd voorzien op het sterk verhoogde koppel dat je krijgt bij tuning van een diesel.

Comment

• Dus als ik het goed begrijp zou ge een 3.0TDI met 240pk niet laten chip tunen naar 300pk ofzo? Iemand hier al slechte ervaring mee had misschien?

Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blan8370 Bekijk Berichten
                                Dus als ik het goed begrijp zou ge een 3.0TDI met 240pk niet laten chip tunen naar 300pk ofzo? Iemand hier al slechte ervaring mee had misschien?
                                Ik blijf er zelf ook af, maar ik dacht dat een zekere Camarosa hier op het forum wel koppelingsproblemen gehad heeft. (maar wel vrij snel na zijn tuning)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                  Ik blijf er zelf ook af, maar ik dacht dat een zekere Camarosa hier op het forum wel koppelingsproblemen gehad heeft. (maar wel vrij snel na zijn tuning)
                                  Ooit had ik een alfa 166 2.4jtd. Ik haalde m af bij Heinz (auto had toen18.000km en dus netjes gerodeerd) en bij de eerste start slipte de koppeling al door in 2e. Op de snelweg aan 2000/2500 opm plots plankgas en... daar ging de koppeling weer.
                                  Uiteindelijk werden op verschillende tijdstippen, koppeling, kruiskoppelingen van de cardans, silentblocks etc... allemaal vervangen, de motor trok gewoon heel de boel aan flarden. Motor heeft zelf nooit een krimp gegeven, geen olieverbruik , niets, maar al de rest.

Mijn moto is: na vele jaren van (te) snel rijden: hou het standaard, dat duurt het langst en bezin wat beter over je aankoop , daarmee bedoel ik, denk goed na over je rijstijl en wat je van je auto verwacht.

Op het p-forum schoot enkele weken geleden iedereen op mij als ik zei van het op circuit niet te bont te maken met vb een A5. écht waar die remmen zijn er niet op voorzien om rondje na rondje te scheuren. Een porsche kan daar wel tegen; Maar ook hier moet je ofwel je verstand gebruiken en tijdig de boel wat laten afkoelen ofwel moet je v-bereid zijn na een dag circuit een paar duizend euro aan banden en remmen te hangen.

Eeb A5 3.0 is een ongelofelijk toffe streetracer, ie geeft je bakken plezier, maar het is nog altijd geen sportwagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Als je een oplossing vind, let me know!
                                    Na X-aantal keer wat staaltjes te komen spuiten is de verfleverancier van het schadeherstelbedrijf waar,mijn broer de leiding geeft aan een zestal man,er in geslaagd om de kleur te benaderen.
                                    Is heel moeilijk te bepalen door de verschillende lichtinvalshoeken bij de velgen,maar veel hangt dus af van het spuitwerk zoals vermeld in voorgaande post's.
                                    Volgende week is mijn broer terug van verlof en kunnen we beginnen te experimenteren met het spuitwerk.
                                    Ben eens benieuwd,hou je op de hoogte.

Comment

• De versie van de 2.0 tfsi die in,onder andere de A4 B7 zat,had enkel variabele kleplifthoogte aan de inlaatnokkenas terwijl
                                      de versie die werd geïntroduceerd in de A5 dit zowel bij inlaat als bij uitlaat heeft.
                                      Vandaar ook de hogere koppelwaarde tov. de vorige 'generatie'.
                                      Vanaf A4 B8 en A5 is het altijd de laatste versie,al dan niet met gereduceerd vermogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        De enige instantie tot wie je je kunt wenden is je eigen verzekeringsmaatschappij. Alle overheden wassen hun handen in onschuld, want men heeft ervoor gezorgd dat de wegcode stelt dat de verantwoordelijkheid altijd bij de chauffeur ligt. Al zit er een put van 1 meter diep in het wegdek ben jij verantwoordelijk als je daar in rijdt. Schandalig maar waar.
                                        Dat is niet juist hoor.

De overheid (gemeente, gewest en federaal) dienen wegen op te stellen die veilig zijn.

Doen ze dit niet en men heeft daardoor schade dan is de overheid aansprakelijk en dient ze de schade te vergoeden op voorwaarde uiteraard dat je een fout kunt aantonen, kunt aantonen dat je schade hebt en dat er een oorzakelijk verband is tussen die twee.

Het oorzakelijk verband is uiteraard moeilijk aan te tonen. Als je in een put rijdt met je auto en je hebt schade moet je onmiddellijk stoppen en de politie verwittigen die dan een proces-verbaal gaat opstellen.

Met dit pv kun je dan verder.

Gratis juridisch advies...

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Nog mensen die last hebben van overdreven spoorgevoeligheid (A5 3.0tdi) ?
                                          Wagen heeft over een half jaar al kleine ingreep gehad door Audi ten gevolge van trillingen (gekend probleem). Heb de indruk dat de veranderingen die ze gedaan hebben wel de trillingen opgelost hebben maar de koersvastheid bij minder goed wegdek verminderd hebben.

Gelijkaardige ervaringen?

Comment

Working...
                                          X