Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenAls het goed zie, dan persen die mannen er bijna 80 pk extra uit?? Da's plus 44% vermogen.. Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Geven ze ook nog garantie op de motor? Hoeveel zouden ze van een F10 525d maken? Als je daar kan achter komen, gerne..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk BerichtenDe 211 pk versie uit de A5 heeft andere nokkenassen,maar resultaat na tuning is ongeveer hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk BerichtenAndere nokkenassen? Uit welke bron komt dat?
Comment
-
Inderdaad de wegen in België en zeker E40 kust - BXL zijn een ramp naar mijn mening. Heb nu in mijn auto al zeker 5 sterretjes van steeninslag en voorkant bumper ook inslag van steentjes
Weet er eigenlijk iemand bij welke instantie men zich kan melden om dit aan te geven?
Is de staat/gewest voor zo'n zaken verzekerd?
grz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blan8370 Bekijk BerichtenInderdaad de wegen in België en zeker E40 kust - BXL zijn een ramp naar mijn mening. Heb nu in mijn auto al zeker 5 sterretjes van steeninslag en voorkant bumper ook inslag van steentjes
Weet er eigenlijk iemand bij welke instantie men zich kan melden om dit aan te geven?
Is de staat/gewest voor zo'n zaken verzekerd?
grz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk BerichtenHeeft er al iemand ervaring met atm-chiptuning? Ze zijn blijkbaar nogal scherp van prijs, maar ook scherp van kwaliteit?
Een af fabriek zwaardere motor kiezen bij aankoop en in de zure taksappel bijten loont! Tenzij je natuurlijk na 2 jaar toch een andere auto koopt, dan is de miserie meestal voor de volgende...
meestal is het ook niet de motor die problemen geeft, die is sterk genooeg, maar ophanging, banden, remmen, koppeling, versnellingsbak, dat zijn de zaken die sneuvelen;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenBLIJF er AF!!! Echt waar, ook ik liet vroeger al chiptunen (bij Heinz nvdr) je auto is hier nooit op voorzien. Op zekere tijd mmak je brokken.
Een af fabriek zwaardere motor kiezen bij aankoop en in de zure taksappel bijten loont! Tenzij je natuurlijk na 2 jaar toch een andere auto koopt, dan is de miserie meestal voor de volgende...
meestal is het ook niet de motor die problemen geeft, die is sterk genooeg, maar ophanging, banden, remmen, koppeling, versnellingsbak, dat zijn de zaken die sneuvelen;
banden en remmen verslijten in functie van je rijstijl , niet in functie van het aantal pk wat je hebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk BerichtenNog mensen die "problemen" hebben met de vooruit van hun A5? Wij hebben onze ruit al een keer laten vervangen en nu weeral steenslag, binnekort wss ruit nummer 3... (gelukkig hebben we wel een glasbreuk-verzekering)
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenvaak zijn wagens van fabriek uit dichtgeknepen vanwege fiscale redenen , je kan die gewoon open draaien en dit heeft 0 invloed op betrouwbaarheid
banden en remmen verslijten in functie van je rijstijl , niet in functie van het aantal pk wat je hebt
Comment
-
3.0 TDI S-Tronic -> verschil tss D en S
Nu een andere vraag... ik heb altijd met handgeschakelde wagens gereden tot vandaag. Nu heb ik onlangs een 3.0TDI S-tronic en moet toegeven... HEEL tevreden
Deze morgen heb ik voor het eerst (na 2300km op teller te hebben) de S getest ipv D drive en moet toegeven... toch groot verschil!
Maar hoe komt dat eigenlijk? Word er meer pk vrijgemaakt of gaat die vlugger in toeren? Kan er een van de experts hier mij dit even uitleggen
Gracie mille!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenvaak zijn wagens van fabriek uit dichtgeknepen vanwege fiscale redenen , je kan die gewoon open draaien en dit heeft 0 invloed op betrouwbaarheid
banden en remmen verslijten in functie van je rijstijl , niet in functie van het aantal pk wat je hebt
Voor de rest gelooft iedereen wat hij het liefst wil horen.
Wat de remmen betreft heb ik het niet over blokjes, maar schijven etc. En als je dan idd traag gaat rijden zullen ze niet verslijten, maar waarom heb je dan die extra pk's nodig? Alleen maar om het te melden op een forum?
Voor mij liever wat minder pk's, maar die laat ik dan wel altijd de vrije loop
Als vb de 240pk van de 3.0tdi niet voldoende zijn, koop dan een S5.
Een diesel is sowieso geen koersbeest, hoe supersnel hij ook mag zijn;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenHier heb je voor een deel gelijk, als een motor origineel 190pk levert en hij is toegeknepen tot 163 , dan is er idd geen probleem.
Voor de rest gelooft iedereen wat hij het liefst wil horen.
Wat de remmen betreft heb ik het niet over blokjes, maar schijven etc. En als je dan idd traag gaat rijden zullen ze niet verslijten, maar waarom heb je dan die extra pk's nodig? Alleen maar om het te melden op een forum?
Voor mij liever wat minder pk's, maar die laat ik dan wel altijd de vrije loop
Als vb de 240pk van de 3.0tdi niet voldoende zijn, koop dan een S5.
Een diesel is sowieso geen koersbeest, hoe supersnel hij ook mag zijn;
Ook ik moet Beltar op alle vlakken gelijk geven.
Slijtage hangt uiteraard af van je rijstijl, maar toch zijn sommige onderdelen in de koppeling niet altijd voorzien op het sterk verhoogde koppel dat je krijgt bij tuning van een diesel.
Comment
-
Dus als ik het goed begrijp zou ge een 3.0TDI met 240pk niet laten chip tunen naar 300pk ofzo? Iemand hier al slechte ervaring mee had misschien?
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenHier heb je voor een deel gelijk, als een motor origineel 190pk levert en hij is toegeknepen tot 163 , dan is er idd geen probleem.
Voor de rest gelooft iedereen wat hij het liefst wil horen.
Wat de remmen betreft heb ik het niet over blokjes, maar schijven etc. En als je dan idd traag gaat rijden zullen ze niet verslijten, maar waarom heb je dan die extra pk's nodig? Alleen maar om het te melden op een forum?
Voor mij liever wat minder pk's, maar die laat ik dan wel altijd de vrije loop
Als vb de 240pk van de 3.0tdi niet voldoende zijn, koop dan een S5.
Een diesel is sowieso geen koersbeest, hoe supersnel hij ook mag zijn;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blan8370 Bekijk BerichtenDus als ik het goed begrijp zou ge een 3.0TDI met 240pk niet laten chip tunen naar 300pk ofzo? Iemand hier al slechte ervaring mee had misschien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk BerichtenIk blijf er zelf ook af, maar ik dacht dat een zekere Camarosa hier op het forum wel koppelingsproblemen gehad heeft. (maar wel vrij snel na zijn tuning)
Uiteindelijk werden op verschillende tijdstippen, koppeling, kruiskoppelingen van de cardans, silentblocks etc... allemaal vervangen, de motor trok gewoon heel de boel aan flarden. Motor heeft zelf nooit een krimp gegeven, geen olieverbruik , niets, maar al de rest.
Mijn moto is: na vele jaren van (te) snel rijden: hou het standaard, dat duurt het langst en bezin wat beter over je aankoop , daarmee bedoel ik, denk goed na over je rijstijl en wat je van je auto verwacht.
Op het p-forum schoot enkele weken geleden iedereen op mij als ik zei van het op circuit niet te bont te maken met vb een A5. écht waar die remmen zijn er niet op voorzien om rondje na rondje te scheuren. Een porsche kan daar wel tegen; Maar ook hier moet je ofwel je verstand gebruiken en tijdig de boel wat laten afkoelen ofwel moet je v-bereid zijn na een dag circuit een paar duizend euro aan banden en remmen te hangen.
Eeb A5 3.0 is een ongelofelijk toffe streetracer, ie geeft je bakken plezier, maar het is nog altijd geen sportwagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAls je een oplossing vind, let me know!
Is heel moeilijk te bepalen door de verschillende lichtinvalshoeken bij de velgen,maar veel hangt dus af van het spuitwerk zoals vermeld in voorgaande post's.
Volgende week is mijn broer terug van verlof en kunnen we beginnen te experimenteren met het spuitwerk.
Ben eens benieuwd,hou je op de hoogte.
Comment
-
De versie van de 2.0 tfsi die in,onder andere de A4 B7 zat,had enkel variabele kleplifthoogte aan de inlaatnokkenas terwijl
de versie die werd geïntroduceerd in de A5 dit zowel bij inlaat als bij uitlaat heeft.
Vandaar ook de hogere koppelwaarde tov. de vorige 'generatie'.
Vanaf A4 B8 en A5 is het altijd de laatste versie,al dan niet met gereduceerd vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDe enige instantie tot wie je je kunt wenden is je eigen verzekeringsmaatschappij. Alle overheden wassen hun handen in onschuld, want men heeft ervoor gezorgd dat de wegcode stelt dat de verantwoordelijkheid altijd bij de chauffeur ligt. Al zit er een put van 1 meter diep in het wegdek ben jij verantwoordelijk als je daar in rijdt. Schandalig maar waar.
De overheid (gemeente, gewest en federaal) dienen wegen op te stellen die veilig zijn.
Doen ze dit niet en men heeft daardoor schade dan is de overheid aansprakelijk en dient ze de schade te vergoeden op voorwaarde uiteraard dat je een fout kunt aantonen, kunt aantonen dat je schade hebt en dat er een oorzakelijk verband is tussen die twee.
Het oorzakelijk verband is uiteraard moeilijk aan te tonen. Als je in een put rijdt met je auto en je hebt schade moet je onmiddellijk stoppen en de politie verwittigen die dan een proces-verbaal gaat opstellen.
Met dit pv kun je dan verder.
Gratis juridisch advies...
2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Nog mensen die last hebben van overdreven spoorgevoeligheid (A5 3.0tdi) ?
Wagen heeft over een half jaar al kleine ingreep gehad door Audi ten gevolge van trillingen (gekend probleem). Heb de indruk dat de veranderingen die ze gedaan hebben wel de trillingen opgelost hebben maar de koersvastheid bij minder goed wegdek verminderd hebben.
Gelijkaardige ervaringen?
Comment
Comment