Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    @redbull

gisteren rond 20u00 uwen knappe bolide zien staan aan uw huis

15 min later was je ofwel ermee weg , of had je hem binnen gezet
    Thank maat, we hebben ons best gedaan tijdens de config
    Tja we waren weg... anders pm me eens voor een "toerke" te doen é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
      Tja we waren weg... anders pm me eens voor een "toerke" te doen é
      zal ik zeker eens doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        zal ik zeker eens doen
        Deal, pm me en we spreken wel eens af... ok?

Comment

Alléén al voor het geluid moet je de TFSI nemen.
          Qua trekkracht is de tfsi nog vinniger maar je kunt gewoon doortrekken tot +6000 rpm.
          De 2.0tdi rijdt ook verschrikkelijk goed aan een beter verbruik maar als je beide gereden hebt, zou ik voor het gevoel, geluid (!) en rijgedrag voor de TFSI gaan.

Als je enkel naar verbruik kijkt, ga je minder verbruiken met de diesel.

Eerste bak vol gedaan met 65l en een volledige 480km mee gedaan.
          Natuurlijk mag je de eerste 1000 km niet kijken naar het verbruik maar je kunt met de tfsi ook zaaaaaaaaaaaaalig traag cruisen (met een verbruik van 6-8l) maar vanaf je (in éénder welke versnelling) op die gas duwt, snel die gewoon vooruit...
          Is dat de 180 of de 211 PK ?
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Deal, pm me en we spreken wel eens af... ok?

okido , pm verstuurd

Comment

• @redbull: Ik heb als rubber vanvoor 245/30/20 en achteraan 285/25/20...Pirelli
              ik moe zeggen dat ik daar best tevreden over ben zenne. Natuurlijk gaat em dansen als je in zijn 1 en 2 doorduwt...maar aan een hogere snelheid zijn de banden (bij droog weer) echt super!

@doc: Mss kunenn we met drie afspreken. Nick is ook kandidaat!

Grts,

PS da filmpke van 200 in derde komt eraan...:p
              Last edited by ; 21/09/2009, 08:10.

Comment

Ik denk niet dat je deze bedoeld:

standaard V6 velgen op audi a5:

misschien bedoel je deze?

standaard V6 velgen op audi a5 sline sportpakket:

De standaard S line velgen dus De V6 heeft geen andere velgen als een andere motorisatie.

Comment

• "Multitronic" heeft een A4 ... daar is er wel een verschil in velgen die standaard bij een V6 zitten.
                  Hij zoekt dus die 17" - 7 spaaks velgen.

Kijk ook eens op ebay.de ... daar staan er een aantal.
                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                    Is dat de 180 of de 211 PK ?
                    Redbull heeft de 180pk versie.

Ik heb ook met deze versie een proefrit gedaan, en ik moet hem (Redbull) op alle vlakken gelijk geven!! Zalige motor!

Heeft er eigenlijk al eens iemand met de 1.8TFSI gereden die nu in Duitsland verkocht wordt, dus met 160pk?
                    Is dit identiek dezelfde motor als de 2.0, maar dan met iets kleinere inhoud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                      Redbull heeft de 180pk versie.

Ik heb ook met deze versie een proefrit gedaan, en ik moet hem (Redbull) op alle vlakken gelijk geven!! Zalige motor!

Heeft er eigenlijk al eens iemand met de 1.8TFSI gereden die nu in Duitsland verkocht wordt, dus met 160pk?
                      Ik rijd daarmee, maar in een A3. Niets op aan te merken, rijdt als een speer en toch nog vrij zuinig. Wat dat in een iets zwaardere kas geeft weet ik niet, maar slecht zal het zeker niet rijden

Comment

• leeg bericht
                        2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                          Op audi.de kan je gemakkelijk vergelijken:
                          1.8TFSI:
                          • Reihen-Vierzylinder-Ottomotor mit Abgas-Turboaufladung und Ladeluftkühlung, DOHC
                          • 1798 cm3118 (160)/4500-6200 kW (PS) bei min -1
                          • 250/1500-4500 Nm bei min -1

2.0TFSI:
                          • Reihen-4-Zylinder-Ottomotor mit Benzindirekteinspritzung, Abgasturboaufladung und Audi valvelift system
                          • 1984 cm3
                          • 132 (180)/4000-6000 kW (PS) bei min -1
                          • 320/1500-3900 Nm bei min -1

Toch redelijk verschil in koppel...

Ter vergelijking ook nog het gewicht tussen A5 en A3, beiden met de 1.8:
                          A5: 1420kg
                          A3: 1345kg

Comment

• Verschil in gewicht valt nog mee vind ik. Sowieso gaat dat vlot genoeg, al mag het altijd vlotter. Je bespaart wel direct €1250 BIV, dat is ook altijd leuk. En met een chip en Milltek eronder krijg je dat ding ook wel naar de 230pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Verschil in gewicht valt nog mee vind ik. Sowieso gaat dat vlot genoeg, al mag het altijd vlotter. Je bespaart wel direct €1250 BIV, dat is ook altijd leuk. En met een chip en Milltek eronder krijg je dat ding ook wel naar de 230pk
                              Ik zou ook liever de 2.0 nemen natuurlijk, want het prijsverschil is miniem, maar die stomme BIV is zo'n weggesmeten geld...

Comment

• Liefst een 2.0 TFSI S tronic quattro Maar dat kost al iets meer ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                  in de 6de vesnellein 120km/uur maakt de auto 1700 toeren
                                  Nico we gaan binnekort afspreken en gaan de 2 autos vergelijken
                                  Heb dit eens nagekeken en mijn A5 draait 2150tr/min in 6de bij 120km/u ...

Comment

• foutje in de 6de 120km/uur 2150toeren.....

Comment

• En dan toch in 3de 200 halen? Soit, kan altijd natuurlijk Beestje zal wel zuipen dan

Comment

• Iemand die ervaring heeft met de "official Selection" velgen uit de Audi Shop??
                                        Anders heb ik wel iets gevonden voor de winter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                          foutje in de 6de 120km/uur 2150toeren.....
                                          dan is dat nog altijd een extra-lange 6de...
                                          haal je de max. snelheid in 6de ?
                                          je zou dan 240km/u op 4300 t/m rijden
                                          de TFSI's draaien dus merkelijk lager dan de diesels, dat had ik nooit gedacht

Comment

Working...
                                          X