Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• a5 2.7 tdi s-line multitronic 190pk

Heeft er iemand een tip voor mij in verband met tuning van deze motor ?
    mag deze motor getunend worden ?
    Heb hem laten doen bij zip-tuning in evergem , 300 km ingereden en dan volgas gegeven
    resultaat in normale stand van de multitronic hield de motor aan 3500 toeren opeens helemaal in dwz naar een 1800 toeren niet normaal
    heb hem ook geprobeerd in s- stand en sloeg terug af deze keer aan 3000 toeren
    had ook het probleem met de roetfilter
    heb hem dan terug binnengedaan om weer origineel te zetten en dan volgas gegeven geen problemen meer
    ik heb nu geluisterd naar audi en ze zeggen dat deze wagen met multitronic niet mag
    getunend worden zelfs bij audi doen ze het niet , ze zeggen dat uw multitronic ervan kapot gaat
    wie weet er daar een antwoordt op mag ik hem opnieuw laten tunen
    ze hebben mij ook gezegd dat ik moest de update doen van de roetfilter
    mvg, Phili

Comment

• Zoals ze zeggen, een multitronic niet tunen!

Enkel manuele bakken...

Comment

• Die tfsi's hoor je zelf niet als je stil staat! Dat draait zodanig stil dat je denkt dat de motor gewoon uitstaat.

En als je dit wilt, kun je het start/stop systeem activeren wat eigenlijk wel leuk is.
        Is zoals uw pc uit "slaapstand" halen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Iemand die ervaring heeft met de "official Selection" velgen uit de Audi Shop??
          Anders heb ik wel iets gevonden voor de winter
          euh niet direkt...
          wat heb je dan wel gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
            Die tfsi's hoor je zelf niet als je stil staat! Dat draait zodanig stil dat je denkt dat de motor gewoon uitstaat.

En als je dit wilt, kun je het start/stop systeem activeren wat eigenlijk wel leuk is.
            Is zoals uw pc uit "slaapstand" halen...
            Inderdaad, werkt perfect! Enkel vertrouw ik het nog niet 100%, hij zou het maar is moeten vertikken om terug te starten in de file op de autostrade

Comment

• B&O

Eens iets anders: zijn er op dit forum nog personen met een B&O soundsysteem die bij muziek met diepe bassen last hebben van trillingen ter hoogte van de hoedenplank achteraan? Vandaag pas gemerkt toen ik een oud techno/acid cdtje van Plastikman in m'n lader stopte, en bij zelfs een niet zo luid volume, maar wel diepe bassen was het echt hinderlijk. Zal maar is langs de garage passeren, als m'n glazen dakje openstaat durft maakt het soms ook rare geluiden. Lijkt m'n vorige Alfa Romeo wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                Inderdaad, werkt perfect! Enkel vertrouw ik het nog niet 100%, hij zou het maar is moeten vertikken om terug te starten in de file op de autostrade
                LOL, ik ook...ik kijk als een zot naar dat groen licht om te zien hoe rap dat die motor weer aanspringt

Comment

Eens iets anders: zijn er op dit forum nog personen met een B&O soundsysteem die bij muziek met diepe bassen last hebben van trillingen ter hoogte van de hoedenplank achteraan? Vandaag pas gemerkt toen ik een oud techno/acid cdtje van Plastikman in m'n lader stopte, en bij zelfs een niet zo luid volume, maar wel diepe bassen was het echt hinderlijk. Zal maar is langs de garage passeren, als m'n glazen dakje openstaat durft maakt het soms ook rare geluiden. Lijkt m'n vorige Alfa Romeo wel
                  ik vind de randgeluiden van mijn schuifdak bij +150km wel storend... niet?

Comment

Zou kunnen dat de bedrading van de woofer of de speakers gaan trillen tegen de hoedenplank. Zelf heb ik er geen last van maar ik meen me te herinneren dat er nog waren met het probleem.
                    Dit is echter makkelijk te verhelpen door de bekabeling van een extra 'isolatie' laag te voorzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door phili Bekijk Berichten
                      Heeft er iemand een tip voor mij in verband met tuning van deze motor ?
                      mag deze motor getunend worden ?
                      Heb hem laten doen bij zip-tuning in evergem , 300 km ingereden en dan volgas gegeven
                      resultaat in normale stand van de multitronic hield de motor aan 3500 toeren opeens helemaal in dwz naar een 1800 toeren niet normaal
                      heb hem ook geprobeerd in s- stand en sloeg terug af deze keer aan 3000 toeren
                      had ook het probleem met de roetfilter
                      heb hem dan terug binnengedaan om weer origineel te zetten en dan volgas gegeven geen problemen meer
                      ik heb nu geluisterd naar audi en ze zeggen dat deze wagen met multitronic niet mag
                      getunend worden zelfs bij audi doen ze het niet , ze zeggen dat uw multitronic ervan kapot gaat
                      wie weet er daar een antwoordt op mag ik hem opnieuw laten tunen
                      ze hebben mij ook gezegd dat ik moest de update doen van de roetfilter
                      mvg, Phili
                      Ze hebben gewoon de turbodruk te veel verhoogd waardoor de motor in noodloop gaat.
                      Chippen en multi-tronic wordt meestal afgeraden maar als je het wil doen,laat het dan doen
                      door mensen met kennis van zaken.
                      Als het koppel niet te veel wordt verhoogd en het komt er geleidelijk in zou dit geen probleem
                      mogen zijn.
                      Veel hangt natuurlijk af van hoe je er mee rijdt!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                        foutje in de 6de 120km/uur 2150toeren.....
                        Ja,die 1700 t/min bij 120km/h was in 7é versnelling zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                          Redbull heeft de 180pk versie.

Ik heb ook met deze versie een proefrit gedaan, en ik moet hem (Redbull) op alle vlakken gelijk geven!! Zalige motor!

Heeft er eigenlijk al eens iemand met de 1.8TFSI gereden die nu in Duitsland verkocht wordt, dus met 160pk?
                          Is dit identiek dezelfde motor als de 2.0, maar dan met iets kleinere inhoud?
                          Ik heb nog de 'oude' 1.8 tfsi met 170pk(dus de volle 2500€ BIV)maar deze nu zal wel softwarematig
                          ingehouden zijn.
                          De 1.8 tfsi is gebaseerd op de oude 2.0 met 280nm koppel van '06,'07 maar dan verbeterd.
                          Hogere inspuitdruk,verbeterde benzinepomp,ketting ipv.distributieriem en nog een aantal zaken.
                          De 2.0 van de huidige generatie is op zich dan weer een doorontwikkeling van de 1.8 met idd.
                          het Audi-valve lift systeem en lengte van de slag om aan de 2 liter te geraken.(boring is dezelfde)
                          Met wat aanpassingskes zijn de prestatie's in mijn geval wat beter dan de standaard A4 DTM edition van '07
                          met 2.0 tfsi, 220pk en 280 nm koppel.
                          In ieder geval al veel te snel voor dit apenland.

Comment

• Inderdaad Jimmy, die bakjes vliegen als zotten... ge moet maar gas duwen en je vliegt vooruit en uw benzinebak vliegt leeg

in de week is het bijna continue stad dat we rijden, in het wk een combi van snelweg en stad = verbruik +- 10l (geschat NA rodage), nu ligt ie op 12/14l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                              Chippen en multi-tronic wordt meestal afgeraden maar als je het wil doen,laat het dan doen
                              door mensen met kennis van zaken.
                              Als het koppel niet te veel wordt verhoogd en het komt er geleidelijk in zou dit geen probleem
                              mogen zijn.
                              Veel hangt natuurlijk af van hoe je er mee rijdt!!

eerst chippen, en dan zachtjes accelereren uit vrees om de multitronic te schaden...
                              waarmee zijn we bezig ?

Comment

Plastikman - spastik

Comment

• 1 gouden regel: multitronics nooit tunen... maar ja, its up to you!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    eerst chippen, en dan zachtjes accelereren uit vrees om de multitronic te schaden...
                                    waarmee zijn we bezig ?
                                    inderdaad, waarmee zijn we bezig

Comment

• super:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        waarmee zijn we bezig ?
                                        Als je constant ligt te sleuren en te trekken zou ik eens willen zien hoe lang een niet gechipte het gaat
                                        uithouden.
                                        Bij de pompverstuivers kwam het koppel er nogal plots ingevlamd.
                                        Mijn A4 had maar 350nm maar het leken er zeker 500.
                                        Men kan ook hard gaan met respect voor het materiaal volgens mij.
                                        Heb een vectra die gechipt is,dienst doet als taxi en nu toch al een goeie 190000km quasi probleemloos
                                        rondrijdt.
                                        En dan heb ik er die standaard na 60000 km al ik weet niet hoeveel problemen hebben gehad.
                                        Waar ik mee wil zeggen dat er toch veel afhangt van welke chauffeur er mee rijdt.
                                        Last edited by ; 23/09/2009, 10:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten

bling bling

Comment

Working...
                                          X