Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft er iemand weet van of er een 'after market' bestaat, waar je xenon of LED mistlampen kan krijgen?? (Tot nu toe nog niets online gevonden)
    Ik snap niet goed waarom ze geel licht in de mistlampen steken als de rest allemaal xenon is. Kweet het, zijn details maar het is gewoon mooier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
      Heeft er iemand weet van of er een 'after market' bestaat, waar je xenon of LED mistlampen kan krijgen?? (Tot nu toe nog niets online gevonden)
      Ik snap niet goed waarom ze geel licht in de mistlampen steken als de rest allemaal xenon is. Kweet het, zijn details maar het is gewoon mooier.
      Ik heb die voor mijn A3 hier besteld: http://www.hoen-usa.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        Is het in Zellik dan warmer dan in de rest van't land...?
        Dit weekend geven ze 's nachts al vries temperaturen, wanneer je dan 's morgens vertrekt is er al ijzel. Van de week nog in Munchen geweest, temp. 's morgens bij vertrek - 3 graden. Dus niets te vroeg, en gezien de wagen deze week in de garage binnen moest voor een kleine herstelling, heb ik gezegd van er maar ineens mijn wintersetje op te zetten. Precies op tijd en in één moeite gedaan.
        En 2 uur later is het 15°, daar sta je dan mooi te bollen met je winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Ik weet niet waar jij woont maar hier zijn de voorspellingen voor de komende dagen: 11, 11, 8 en 9 graden. Dit zijn uiteraard de maximumtemperaturen. Enkele uren na 14u wanneer de zon het hoogst staat is het dus kouder. Bovendien kan het geen enkele kwaad om met winterbanden te rijden zelfs bij 15 graden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Ik weet niet waar jij woont maar hier zijn de voorspellingen voor de komende dagen: 11, 11, 8 en 9 graden. Dit zijn uiteraard de maximumtemperaturen. Enkele uren na 14u wanneer de zon het hoogst staat is het dus kouder. Bovendien kan het geen enkele kwaad om met winterbanden te rijden zelfs bij 15 graden.
            15 graden is ongeveer 8 graden te warm voor uw winterbandjes. En als je kan lezen, dan weet je waar ik woon

Winterbanden zouden er bij mij pas op komen wanneer het heel de dag door niet boven de 5-6 graden wordt.

Comment

• Niet iedereen heeft er behoefte aan om zich als een gek door het verkeer te scheren , bij mij komen de winterbanden er binnen een weekje of 2-3 zeker en vast ook op, en die gaan bij mij niet versleten zijn van een week of 3 "op papier" bij te warme temperaturen te zijn gereden... Ik doe behoorlijk wat baan en meestal is dat dan s'morgens vroeg ( vanaf 4.30 a 5u ) en s'avonds laat , de laatste 2 weken ben ik zelden op baan geweest wanneer de temperaturen boven de 10°C waren dus hebben winterbandjes zeker al hun nut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Niet iedereen heeft er behoefte aan om zich als een gek door het verkeer te scheren
                En ik wel dus? Of wou je dit gewoon eens even zeggen?

Comment

Wffff.......... jezus met dat welles en nietes gezever. Het is nu eenmaal zo dat je een overgangsperiode hebt. Je kan niet 's morgens met winterbanden rijden en op de middag er zomerbanden opsteken omdat het 3 graden warmer is geworden. Feit is dat de meeste wachten, en dan allemaal tergelijkentijd. Ik wacht daar niet op en neem liever mijn voorzorgen. Als ze dan gedurende 2 weken iets sneller slijten, dat is dan maar zo. Indien je niet uit de schaduw van de kerktoren komt ok, maar zoals reeds vermeld zit ik weekelijks in het buitenland, op plaatsen waar het nu 's nachts al behoorlijk kan vriezen, dus zeker niets te vroeg. Ik rij reeds 27 jaar, gem. 100.000km per jaar en al een eeuwigheid in bonus malus 0 wekelijks in één of ander europees land. Ik denk daarmee te mogen stellen dat ik wel weet wat ik doe. Ik voel me nu eenmaal geruster wanneer ik 's morgens om 5 uur vertrek richting luxemburg met winterbanden. Wat ik daarbij ervaar is voor mij veel belangrijker dan wat een ander daar van vindt.

Comment

15 graden is ongeveer 8 graden te warm voor uw winterbandjes.
                    Dat klopt niet. Bij 15 graden is idd een gewone band de beste keuze, maar je kunt nu eenmaal niet 's morgens met winterbanden vertrekken en tegen 12u zomerbanden opleggen om een broodje te gaan halen. Er is een grijze zone en binnen die zone is het beter te vroeg dan te laat om te schakelen naar winterbanden. Het is niet zo dat winterbanden stuk springen bij 15 graden.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Winterbanden zouden er bij mij pas op komen wanneer het heel de dag door niet boven de 5-6 graden wordt.
                    Het probleem is dat tegen dan de winterbanden uitverkocht zijn en de bandenhotels vol zitten. Bovendien rijd je dan 's morgens en 's avonds met een onaangepaste band, juist op het ogenblik wanneer het het gevaarlijkst is op de baan (donker, vochtig,...)

Comment

• Best wel grappig!

AUDI - A5 2.0TFSi Coupé "Xenon-Leder-GPS-PDC-Trekhaak"

Even verder kijken bij specificaties:

Brandstof: Diesel

Die zou ik niet willen kopen hoor...
                      2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                      2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Idd veel te vroeg, die ga je kapot rijden als het niet blijft regenen

Ik heb de Michelin PA3 en super tevreden van, vorige winter veel deugd van gehad en in de alpen 30km in de sneeuw vlot naar boven gereden!!
                        +@ Caoimhin; ik vrees dat jullie stelling nog dateren uit de prehistorie wat banden betreft.

De winterbanden zijn zo sterk ontwikkeld dat je er perfect dag in dag uit mee kunt rijden , ja zelfs in de zomer!!!!

Uiteraard is heri een kantekening bij, als je de preformance van je wagen optimaal wilt benutten kan je beter en zomerbanden en winterbanden gebruiken; Elke band heeft zijn typische compount en profiel wat zich naar elk seizoen overeenkomstige eigenschappen beter benut.

Mijn vrouw rijd echter op de volvo XC60 jaar in jaar uit met winterbanden (Michelin Alpine) en tot mijn eigen verbazing is de slijtage nu na 2 jaar erg miniem

Ok in de zomer piept die band al wel eens wat sneller (als ik ermee rij); Maar in ons belgenlandje regent het zoveel dat ik blij ben met deze band te kunnen rijden.

Mijn advies is eerder wacht aub niet tot de eerste sneeuwbui, iedereen spurt dan naar de bandenhandelaar met als gevolg dat je in een piek terecht komt die geen enkele centrale kan volgen.

je kunt beter een maandje vroeger wisselen, heb j emeer keuze van bandenmerken, is er minder stress in de bandencentrale ..

en geloof me .. de winterbanden rij je echt niet kapot hoor

Comment

15 graden is ongeveer 8 graden te warm voor uw winterbandjes. En als je kan lezen, dan weet je waar ik woon

FOUT

niet zo zwart wit denken;

Het verschil van zo een band neemt toe naarmate het kouder wordt, maar denk je nu echt dat het zoals een aan uit knop is.
                          9 graden en het werkt niet ah en vanaf 8° wel??

Zoals je zelf aangeeft rijdt ge normaal en scheur je dus niet door het verkeer, dan moet ge u ook niet zo hard vastpinnen op die 'optimale werkzones'.

Ik spreek uit jaren ervaring met het testen van banden alsook dat van professionele testers.

Dus laten uitschijnen dat een band stuk gaat wanneer hij gebruikt wordt buiten zijn ideale werkingszone is gewoon onjuist.

Juist is dat het verschil onder de 10° alsmaar groter wordt met een zomerband.

En ik begrijp u ergens wel omdat de A5 ten slotte toch in de categorie van performance wagen valt.

Comment

• Ok dan Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Comment

• Er zitten hier precies veel kenners op het forum, wss allemaal bompa's want winterbanden zijn voor de winter en niet voor de zomer. Als je idd overal 50 rijdt en optrekt van 0->50 in 17sec gaan ze idd niet slijten maar dan had je beter een andere auto gekocht.

Winterbanden zijn gemaakt van zachter rubber en slijten dus veel te snel als ze te warm worden. En wat de wachtijden betreft, je kan ze nu al reserveren maar de meesten hebben er al liggen dus ik moet gewoon langsgaan

Comment

• Afschilferende verf op 19" Y-design

Beste forumgangers,

even een vraagje. Ik meende een paar maand geleden eens iets gelezen te hebben ivm iemand waarvan de lak van zijn Y-design velgen begon af te schilferen... Ik zit nu namelijk in hetzelfde schuitje en neen, ik heb mijn velgen niet gewassen met zoutzuur of iets dergelijks, enkel met dezelfde shampoo van Macguire waarmee ik ook de rest van de wagen was :p Toen ik naar mijn garage reed vandaag om te checken of dit nog onder garantie valt (ijn A5 is een jaar en een half oud) kreeg ik als antwoord dat ze gingen checken bij de fabriek wat die erover zeiden, maar dat ik niet echt moest hopen op nieuwe velgen... Kan dit zomaar?? Ik weet dat ze bij Audi altijd extreeem moeilijk doen ivm velgen en leder, maar bij wagen met 35000km, die enkel met de hand gewassen is geweest, is dit toch abnormale slijtage of vergis ik mij???

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Predtech Bekijk Berichten
                                  Beste forumgangers,

even een vraagje. Ik meende een paar maand geleden eens iets gelezen te hebben ivm iemand waarvan de lak van zijn Y-design velgen begon af te schilferen... Ik zit nu namelijk in hetzelfde schuitje en neen, ik heb mijn velgen niet gewassen met zoutzuur of iets dergelijks, enkel met dezelfde shampoo van Macguire waarmee ik ook de rest van de wagen was :p Toen ik naar mijn garage reed vandaag om te checken of dit nog onder garantie valt (ijn A5 is een jaar en een half oud) kreeg ik als antwoord dat ze gingen checken bij de fabriek wat die erover zeiden, maar dat ik niet echt moest hopen op nieuwe velgen... Kan dit zomaar?? Ik weet dat ze bij Audi altijd extreeem moeilijk doen ivm velgen en leder, maar bij wagen met 35000km, die enkel met de hand gewassen is geweest, is dit toch abnormale slijtage of vergis ik mij???

Alvast bedankt!
                                  Ze geven maar 6 maand of 10.000km garantie op velgen/banden/trillingen/spoor
                                  er is veel dat ik niet normaal vind :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Er zitten hier precies veel kenners op het forum, wss allemaal bompa's want winterbanden zijn voor de winter en niet voor de zomer. Als je idd overal 50 rijdt en optrekt van 0->50 in 17sec gaan ze idd niet slijten maar dan had je beter een andere auto gekocht.

Winterbanden zijn gemaakt van zachter rubber en slijten dus veel te snel als ze te warm worden. En wat de wachtijden betreft, je kan ze nu al reserveren maar de meesten hebben er al liggen dus ik moet gewoon langsgaan

hm m8 ik zou toch ffkes eerst echt proef ondervindelijk nagaan en niet louter op theorie afgaan;

Ge kunt moeilijk zeggen dat een XC60 met 300pk een trage auto is en mijn vrouw rijdt idd niet elke dag 160-200 maar optrekken doet ze goed

Ik zal eerstdaags eens een fotoke posten dan kunt ge zelf oordelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                                      hm m8 ik zou toch ffkes eerst echt proef ondervindelijk nagaan en niet louter op theorie afgaan
                                      Snap iedereen die er al op rijdt, better safe than sorry. Kan ook uw verhaal bevestigen, mijn broer heeft dat een jaartje gedaan... hij vond winterbanden comfortabeler, deed weliswaar voornamelijk snelwegen en heeft er uiteindelijk 80.000km mee gereden.

Ik wacht liever met het wisselen totdat de temperaturen daadwerkelijk onder het vriespunt gaan. Niet dat ik vaak lig te knallen op de openbare weg, maar als ik me kan uitleven met een op-of afritje, moet je alleszins minder moeite doen om met winterbanden werner-gewijs de hoek om te gaan. Kan een voordeel zijn, kan een nadeel zijn, dat laat ik in het midden.
                                      De 'lamellen' in het patroon bieden minder stabiliteit, ook bij het remmen. Heb ook niet het gevoel dat ze vanaf 7° al een kortere remweg zouden hebben, 't is maar welke referentie ze gebruiken zeker? Ik vind ze dus niet lekkerder rijden en wacht liever nog een weekje of 2. Heb ze toch thuis liggen en wissel ze zelf. Geen gedoe met de bandencentrales.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                                        hm m8 ik zou toch ffkes eerst echt proef ondervindelijk nagaan en niet louter op theorie afgaan;

Ge kunt moeilijk zeggen dat een XC60 met 300pk een trage auto is en mijn vrouw rijdt idd niet elke dag 160-200 maar optrekken doet ze goed

Ik zal eerstdaags eens een fotoke posten dan kunt ge zelf oordelen
                                        Ik had het niet op jou persoonlijk hoor want ik ken je niet. Van waar zijn jullie want ik passeer geregeld zo'n XC60 sportversie op de snelweg en veel rijden er niet van rond

Iedereen met wat circuitervaring begrijpt wat ik bedoel, daar zijn banden cruciaal en ga je in de zomer ook niet met superzachte banden gaan rondrijden want 1) ze slijten veel te snel 2) je hebt TEVEEL grip

Momenteel is het al kouder maar met goede zomerbanden is het nog te doen. Ik heb er echter al een paar zien rondstaan, waarschijnlijk door bruusk te remmen voor een overstekende parkiet of gewoon wegens onaangepaste snelheid op een nat wegdek

Comment

• info over 2.0 tfsi
                                          weet er iemand of het middenste schermpje tussen de toeren- en kmh teller nu standaard rood of zwart/wit is? kleurenscherm is optie van +- 180euro dacht ik. heb onlangs gehoord dat lelijk rood schermpje op alle audi modellen vervangen is door zw/wit ? klopt dit?

Comment

Working...
                                          X