Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
    Wat is uw mening over AECARS? Ben daar onlangs langs geweest. Heb eens geinformeerd naar 20" velgen die hij te koop aanbied. 1500euro inclusief banden. Heb mijn twijfels over de kwaliteit. Heeft hele mooie wagens staan maar heb er niet echt een goed gevoel bij.
    op het eerste gezicht leek het me een betrouwbaar en goed overkomende gast , maar je dat zijn alle verkopers in het begin zeker.
    heb er een tijdje mee bezig geweest en heb hem op geen (ale niet veel) tegenstrijdigheden kunnen betrappen in het gesprek .

voor de rest geen ervaringen mee, maar ze hebben echt wel zot veel mooie auto's

ken juist iemand die er vorige week een r8 heeft gekocht dus zal het wel horen van hem binnekort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Dat zou ook kunnen, maar kan een falende turbo ervoor zorgen dat de motor schokt bij stationair draaien?
      Hier denken ze dat het omgekeerd was, eerst motor kapot en die heeft dan de turbo stuk gemaakt.

Ofwel een slechte injector (teveel/te weinig diesel) en daardoor schade aan die cilinder??
      Had er nog niet bij stilgestaan zelfs, de kans dat eerst de turbo stuk gaat, lijkt me veel groter dan het omgekeerde scenario, maja, wie ben ik... ze zullen het wel beter weten.

Ik dacht dat eerst de turbo stuk was. Dat na het herstellen van de turbo gebleken is dat de motor schokt... door een beschadigde piston en/of injector. Dat was alleszins de volgorde van uw verhaal dacht ik.

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
      Een lekkende injector kan gaten branden in/door je piston.
      Whaat?
      Bij een diesel?
      Overschot aan diesel koelt de motor joh.

Comment

• Echt schrijnend wat dragonfly meemaakt. Ik leef mee want ik heb gelijkaardige ervaringen met Audi, en bij mij ging het dan nog om een gekend probleem. Bij de dealer doen ze dan wel goed hun best maar je moet het gewoon allemaal betalen. Ik deed de communicatie allemaal per email en dat bleek achteraf een heel goede keuze. Je hebt veel meer controle over wat er gebeurt. Ik heb de herstelling (van €2500) dan niet laten uitvoeren, de Audi verkocht en overgestapt naar een ander merk.

Ik was vroeger een hevige Audi liefhebber maar de liefde is sindsdien toch bekoeld.

Audi handelt in veel gevallen met productiefouten op die manier, ze sturen hun klanten wandelen... Ze hebben de ambitie om de grootste "premium" autobouwer te worden maar op die manier zullen ze er toch niet geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Had er nog niet bij stilgestaan zelfs, de kans dat eerst de turbo stuk gaat, lijkt me veel groter dan het omgekeerde scenario, maja, wie ben ik... ze zullen het wel beter weten.

Ik dacht dat eerst de turbo stuk was. Dat na het herstellen van de turbo gebleken is dat de motor schokt... door een beschadigde piston en/of injector. Dat was alleszins de volgorde van uw verhaal dacht ik.
          Dat klopt inderdaad wat je zegt, ze hebben eerst de injector vervangen, dan de turbo en toen hij bleef schokken dan maar de motor open gedaan. Maar de vraag is dus wat er eerst stuk gegaan is?

Mijn wagen schokte de laatste 3 weken al lichtjes maar in de garage konden ze niets vinden en er was ook geen storing (computer)

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Echt schrijnend wat dragonfly meemaakt. Ik leef mee want ik heb gelijkaardige ervaringen met Audi, en bij mij ging het dan nog om een gekend probleem. Bij de dealer doen ze dan wel goed hun best maar je moet het gewoon allemaal betalen. Ik deed de communicatie allemaal per email en dat bleek achteraf een heel goede keuze. Je hebt veel meer controle over wat er gebeurt. Ik heb de herstelling (van €2500) dan niet laten uitvoeren, de Audi verkocht en overgestapt naar een ander merk.

Ik was vroeger een hevige Audi liefhebber maar de liefde is sindsdien toch bekoeld.

Audi handelt in veel gevallen met productiefouten op die manier, ze sturen hun klanten wandelen... Ze hebben de ambitie om de grootste "premium" autobouwer te worden maar op die manier zullen ze er toch niet geraken.
          Kijk naar Toyota, die betalen momenteel de prijs van hun macht naar de grootste...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Kaartjes mogen max 32Gb zijn, er kan dus best wat muziek op

Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Kaartjes mogen max 32Gb zijn, er kan dus best wat muziek op
              Enkel de gewone SD-kaarten (max 4GB) kunnen afgespeeld worden bij radio Concert, dus niet de SDHC-kaarten (tot 32GB)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                op het eerste gezicht leek het me een betrouwbaar en goed overkomende gast , maar je dat zijn alle verkopers in het begin zeker.
                heb er een tijdje mee bezig geweest en heb hem op geen (ale niet veel) tegenstrijdigheden kunnen betrappen in het gesprek .

voor de rest geen ervaringen mee, maar ze hebben echt wel zot veel mooie auto's

ken juist iemand die er vorige week een r8 heeft gekocht dus zal het wel horen van hem binnekort.
                Ik heb daar wel al een ander weetje van... Een makker van mij heeft zijn a4 daar over gelaten. Alexander zag dat hij enkele ongelukken gehad heeft( van de 1ste eigenaar,niet mijn makker) maar heeft hem toch overgenomen. Toen daarna een collega naar deze wagen informeerde was hij plotseling ongevalvrij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk Berichten
                  Toen daarna een collega naar deze wagen informeerde was hij plotseling ongevalvrij...
                  natuurlijk !
                  wie zou nu een okkasiewagen kopen wetende dat hij al een paar keren gebotst heeft ?
                  de Carpass zou dat duidelijk moeten maken, maar ik geloof er niet zozeer in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    natuurlijk !
                    wie zou nu een okkasiewagen kopen wetende dat hij al een paar keren gebotst heeft ?
                    de Carpass zou dat duidelijk moeten maken, maar ik geloof er niet zozeer in...
                    carpass is alleen nuttig wanneer auto in een off. garage ondehouden/hersteld is maar niet bij klein pierreke van om de hoek die dat admin. gedoe maar niks vindt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                      carpass is alleen nuttig wanneer auto in een off. garage ondehouden/hersteld is maar niet bij klein pierreke van om de hoek die dat admin. gedoe maar niks vindt
                      ik heb de mijne ook verkocht na een ongeval en weet je wat op de carpass stond?
                      keuring bij die bepaalde km stand, voor de rest niks
                      geen melding van ongeval of richtwerken of dergelijke
                      en hij is hersteld geweest bij een oficiële audi daeler

dus ze kunnen de koper nog altijd wijsmaken wat ze willen, ( vb heb hem al eens laten schouwen voor verkoop, en vorige koper kon niet betalen kreeg geen lening etc blabla)

dus diene carpass is echt niet veel waard in mijn ogen, vraag eens het chassis nummer op als je een wagen wil kopen en ga daarmee eens naar de officiele garage dan heb je de volledige historiek van die wagen inclusief alles wat vervangen is. en als hij niet bekend is of er stukken ontbreken bij de garage zouden ze hem mogen houden van mij
                      en als die zeggen dat er al nieuwe assen , of plaatwerk in zit weet je ook genoeg denk ik
                      Last edited by BARTVDS; 08/11/2010, 17:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                        (...) vraag eens het chassis nummer op als je een wagen wil kopen en ga daarmee eens naar de officiele garage dan heb je de volledige historiek van die wagen inclusief alles wat vervangen is. en als hij niet bekend is of er stukken ontbreken bij de garage zouden ze hem mogen houden van mij, en als die zeggen dat er al nieuwe assen , of plaatwerk in zit weet je ook genoeg denk ik
                        ik denk dat het de moeite zou zijn om zulke informatie als onbekende bij een dealer te vragen
                        het zou mij ten sterkste verbazen dat ze hun boeken zomaar open doen, als het maar is om hun (dan wel bekende...) klant veilig te stellen
                        vraag dan eerst een copie van alle fakturen aan de verkoper zelf, hij zal ze wel (moeten) afgeven om geloofwaardig te blijven
                        hij kan natuurlijk nog steeds een paar compromiterende fakturen achterhouden : zijn er enkel onderhoudsrekeningen, dan zou ik wel achterdochtig zijn
                        Last edited by guyugy; 08/11/2010, 18:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          ik denk dat het de moeite zou zijn om zulke informatie als onbekende bij een dealer te vragen
                          het zou mij ten sterkste verbazen dat ze hun boeken zomaar open doen, als het maar is om hun (dan wel bekende...) klant veilig te stellen
                          vraag dan eerst een copie van alle fakturen aan de verkoper zelf, hij zal ze wel (moeten) afgeven om geloofwaardig te blijven
                          hij kan natuurlijk nog steeds een paar compromiterende fakturen achterhouden : zijn er enkel onderhoudsrekeningen, dan zou ik wel achterdochtig zijn
                          enkel onderhoudsrek., dat kan perfect he als de auto geen ongeval gehad heeft
                          chass.nr vragen, daar heb ik ook een mooi vb van.Ik wist ergens een a5 tekoop staan en vroeg aan de betreffende garage het chassisnr op en voila geen probleem.Direct een pdf op mail maar wat bleek wanneer ik naar de garage ging, rechts voor + bumper + intcooler+ nog een paar onderdelen vervangen terwijl verkoper maar bleef beweren dat auto ongevalvrij was.

Comment

• Heel de auto hangt vol stickers met onderdeelnummers en data. Je kan natuurlijk alles gaan vervalsen, maar meestal blijven die stickers hangen. Je moet zelfs de motorkap niet opentrekken om de productiedatum van de auto te achterhalen. Bij een mismatch is het onderdeel in kwestie vervangen geweest. Tot zelfs de vloermatjes dragen een productiedatum, echt maf. Ik geef het maar even mee voor de potentiële kopers.

Comment

• kan er iemand mij vertellen wat een a5 tfsi 180pk 6man , een 211pk 6man en een 211pk quattro 6man reeel verbruikt. (niet volgens de boekskes want die liegen toch)
                              ik heb al eens getest met de quattro en kwam op bijna 14L na stevig doorpezen afgewisseld met normale opgelegde snelheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                kan er iemand mij vertellen wat een a5 tfsi 180pk 6man , een 211pk 6man en een 211pk quattro 6man reeel verbruikt. (niet volgens de boekskes want die liegen toch)
                                ik heb al eens getest met de quattro en kwam op bijna 14L na stevig doorpezen afgewisseld met normale opgelegde snelheden
                                Ik rij met een a5 2.0tfsi van 180pk handgesch. en mijn verbruik schommelt tussen de 9 en 11 liter/100km. Een proper gemiddelde van 10 liter dus .
                                Doe wel erg veel korte afstanden en zo goed als geen autosnelweg
                                Ik ben trouwens ook benieuwd wat de andere A5 benzine-rijders verbruiken, want die gemiddelden in de boekskes zijn idd wel erg optimistisch.
                                Last edited by ; 09/11/2010, 07:25.

Comment

• Misschien moet ik dat ook eens overwegen?

Ontevreden klant gijzelt BMW-personeel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door popol Bekijk Berichten
                                    Ik rij met een a5 2.0tfsi van 180pk handgesch. en mijn verbruik schommelt tussen de 9 en 11 liter/100km. Een proper gemiddelde van 10 liter dus .
                                    Doe wel erg veel korte afstanden en zo goed als geen autosnelweg
                                    Ik ben trouwens ook benieuwd wat de andere A5 benzine-rijders verbruiken, want die gemiddelden in de boekskes zijn idd wel erg optimistisch.
                                    Cijfers van de boordcomputer:8.5 L gemiddeld,veel korte afstanden.Wel getunend en altijd 98 getankt.

Comment

• 180pk 6man ?

Comment

• fjfkjffkjsdf
                                        Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                        180pk 6man ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                          Cijfers van de boordcomputer:8.5 L gemiddeld,veel korte afstanden.Wel getunend en altijd 98 getankt.
                                          rij je met een 180pk 6man.?
                                          hoe zit het met olieverbruik?

Comment

Working...
                                          X