Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door synca Bekijk Berichtenheb ook Audi Drive Select met hydraulische demping.
dealer heeft mij verteld dat hi niet verlaagd kan worden of is dit niet juist
waar heb je dit laten plaatsen als het toch mogelijk is
,veren van een degelijk merk te laten plaatsen,die onderling zo weinig mogelijk verschillen.
De buitenkant van de demper ziet er uit als een gewone,maar dan met sensor en stroomvoorziening.
De mijne is gedaan door ATH omdat je een attest nodig hebt voor de keuring na 4j,anders had ik het zelf gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk BerichtenVerklaar verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenik wil hem ook 30mm verlagen, zou mooi staan met 19inchers....
spacers achter 20mm, voor 10mm
nu de auto verlaagd is, merk je dat op de weg? tijdt ie beter in de bochten?
Wat betreft weggedrag is er weinig of niets veranderd maar dat zal dankzij het drive select zijn.
De hardheid die is wel wat verhoogd maar niet ongewenst.
Bij mijn BBS CX-R waren ook spacers van 10mm voorzien om aan de gewenste ET-waarde te
voldoen,dus niks abnormaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenSpacers enzo, wat een gedoe... dit is gewoon de beste winterband:
Nog een paar spikes erin, en klaar.
Géén verf die afbladdert?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenOok een setje van 4 op e-bay gevonden?
Géén verf die afbladdert?
Eén van de vers gemonteerde winterbanden verloor druk, bleek lucht te verliezen langs de velgrand. Zijn ze wel effe mee zoet geweest om het probleem te vinden en op te lossen. Er was namelijk geen zichtbare schade aan de band/velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichtenlol, deze ezel stoot zich geen tweede keer...
Eén van de vers gemonteerde winterbanden verloor druk, bleek lucht te verliezen langs de velgrand. Zijn ze wel effe mee zoet geweest om het probleem te vinden en op te lossen. Er was namelijk geen zichtbare schade aan de band/velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDa's nochtans een vaak voorkomend fenomeen bij alu velgen, en dat is met het blote oog nooit zichtbaar.
Ik wou maar zeggen, 't duurde effe... omdat de band toch meerdere malen 'op en af' de velg gegaan is. Eerst de band visueel inspecteren op schade, het ventiel nakijken, dan het waterbad in... geen zichtbare lekken. De band eraf, velg en band nagekeken... was niks mis mee. De band weer erop, maar bleek langs de velgrand druk te verliezen bij het uitoefenen van zijdelingse krachten op de flank. Weer de band eraf, velg met staalborstel gekuist, opnieuw geprobeerd... nog niet 100% OK. De band leek zich wel "gezet" te hebben, maar ik had er geen vertrouwen meer in, dus om alles uit te sluiten, hebben ze 'em "geplakt". Weer de band eraf, insmeren, band erop, uitbalanceren en klaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAh, is dat zo? Wil dat zeggen dat er iets mis is?
Ik wou maar zeggen, 't duurde effe... omdat de band toch meerdere malen 'op en af' de velg gegaan is. Eerst de band visueel inspecteren op schade, het ventiel nakijken, dan het waterbad in... geen zichtbare lekken. De band eraf, velg en band nagekeken... was niks mis mee. De band weer erop, maar bleek langs de velgrand druk te verliezen bij het uitoefenen van zijdelingse krachten op de flank. Weer de band eraf, velg met staalborstel gekuist, opnieuw geprobeerd... nog niet 100% OK. De band leek zich wel "gezet" te hebben, maar ik had er geen vertrouwen meer in, dus om alles uit te sluiten, hebben ze 'em "geplakt". Weer de band eraf, insmeren, band erop, uitbalanceren en klaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenEuh... dus je rijdt nog steeds met dezelfde velg??? Wat hebben ze "geplakt"? Toch niet de velg? Als je velg effectief druk verliest dan hoort die thuis in de smeltoven.
Of gewoon ff binnenband insteken...opgelost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenEuh... dus je rijdt nog steeds met dezelfde velg??? Wat hebben ze "geplakt"? Toch niet de velg? Als je velg effectief druk verliest dan hoort die thuis in de smeltoven.Er was nooit iets mis met die velg eh, is van mijn "standaardset" waarmee de wagen werd afgeleverd en daar is niet de minste schade aan, ... de smeltoven klinkt nogal overdreven destructief.
Na de bandenwissel van afgelopen zaterdag (nieuwe winterbanden, Vredestein 245/40 R18 97 W Wintrac Xtreme XL FSL ), kwam ik zaterdagavond plots met een half lekke achterband thuis. I'm no expert, 't is de eerste keer dat ik zoiets meemaak om zonder zogezegde schade aan velg & band, alsnog lek te rijden. Ik zou eerder denken dat het aan de band lag. Met "vloeibaar rubber" hebben ze de velgrand ingesmeerd om een betere verzegeling te verkrijgen. Uitgevoerd bij Donckers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenSmeltoven?Er was nooit iets mis met die velg eh, is van mijn "standaardset" waarmee de wagen werd afgeleverd en daar is niet de minste schade aan, ... de smeltoven klinkt nogal overdreven destructief.
Na de bandenwissel van afgelopen zaterdag (nieuwe winterbanden, Vredestein 245/40 R18 97 W Wintrac Xtreme XL FSL ), kwam ik zaterdagavond plots met een half lekke achterband thuis. I'm no expert, 't is de eerste keer dat ik zoiets meemaak om zonder zogezegde schade aan velg & band, alsnog lek te rijden. Ik zou eerder denken dat het aan de band lag. Met "vloeibaar rubber" hebben ze de velgrand ingesmeerd om een betere verzegeling te verkrijgen. Uitgevoerd bij Donckers.
Als het na een bandenwissel is dan is het simpel, dan is er met de velg idd niks mis. Dan ligt het aan de plaatsing van de band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDenk dat jij je eerder nader mag verklaren
Misschien slepen tegen de wielkasten bij het draaien van de wielen.
Maar als het echt geen kwaad kan ga ik zeker nog eens luisteren,want het zou veel veranderen.
Sorry voor mijn slechte raad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk BerichtenToen ik mijn spacers bestelde,raden ze mij aan juist achteraan te steken.
Misschien slepen tegen de wielkasten bij het draaien van de wielen.
Maar als het echt geen kwaad kan ga ik zeker nog eens luisteren,want het zou veel veranderen.
Sorry voor mijn slechte raad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenAchteraan 15mm en vooraan 10mm bij mij. De voorste heb ik nu, na 29.000km moeten vervangen, ze waren gebroken....hoe kan da? geen kwalitatief merk?
ik heb 15mm rondom van H&R, zitten er al zeker 30-35k op zonder problemen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenhoe kan da? geen kwalitatief merk?
ik heb 15mm rondom van H&R, zitten er al zeker 30-35k op zonder problemen..
Comment
Comment