Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    wa ne zever ....
    Verklaar verder.

Comment

• Ik heb de coolste velg

Spacers enzo, wat een gedoe... dit is gewoon de beste winterband:

Nog een paar spikes erin, en klaar.

Comment

• bij de BBS CH velgen moet je spacers nemen van minimaal 10mm, heeft te maken met offset van de velg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door synca Bekijk Berichten
          heb ook Audi Drive Select met hydraulische demping.
          dealer heeft mij verteld dat hi niet verlaagd kan worden of is dit niet juist
          waar heb je dit laten plaatsen als het toch mogelijk is
          Kan wel verlaagd worden,het enige waar je moet op letten is
          ,veren van een degelijk merk te laten plaatsen,die onderling zo weinig mogelijk verschillen.
          De buitenkant van de demper ziet er uit als een gewone,maar dan met sensor en stroomvoorziening.
          De mijne is gedaan door ATH omdat je een attest nodig hebt voor de keuring na 4j,anders had ik het zelf gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
            Verklaar verder.
            Denk dat jij je eerder nader mag verklaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
              ik wil hem ook 30mm verlagen, zou mooi staan met 19inchers....
              spacers achter 20mm, voor 10mm

nu de auto verlaagd is, merk je dat op de weg? tijdt ie beter in de bochten?
              Heb achteraan 20mm en vooraan 15mm per wiel zitten wat voor mij ideaal is met de Y-velgen.
              Wat betreft weggedrag is er weinig of niets veranderd maar dat zal dankzij het drive select zijn.
              De hardheid die is wel wat verhoogd maar niet ongewenst.
              Bij mijn BBS CX-R waren ook spacers van 10mm voorzien om aan de gewenste ET-waarde te
              voldoen,dus niks abnormaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Spacers enzo, wat een gedoe... dit is gewoon de beste winterband:

Nog een paar spikes erin, en klaar.
                Ook een setje van 4 op e-bay gevonden?
                Géén verf die afbladdert?

Comment

• Ah ja,heel belangrijk na verlaging is de auto laten uitlijnen.
                  Zeker bij de A5,had het dadelijk gezien toe hij nog op de brug stond.
                  Het leek alsof ik de baan opging met een BMW van 20j geleden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                    Ook een setje van 4 op e-bay gevonden?
                    Géén verf die afbladdert?
                    lol, deze ezel stoot zich geen tweede keer...
                    Eén van de vers gemonteerde winterbanden verloor druk, bleek lucht te verliezen langs de velgrand. Zijn ze wel effe mee zoet geweest om het probleem te vinden en op te lossen. Er was namelijk geen zichtbare schade aan de band/velg.

Comment

lol, deze ezel stoot zich geen tweede keer...
                      Eén van de vers gemonteerde winterbanden verloor druk, bleek lucht te verliezen langs de velgrand. Zijn ze wel effe mee zoet geweest om het probleem te vinden en op te lossen. Er was namelijk geen zichtbare schade aan de band/velg.
                      Da's nochtans een vaak voorkomend fenomeen bij alu velgen, en dat is met het blote oog nooit zichtbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        Da's nochtans een vaak voorkomend fenomeen bij alu velgen, en dat is met het blote oog nooit zichtbaar.
                        Ah, is dat zo? Wil dat zeggen dat er iets mis is?

Ik wou maar zeggen, 't duurde effe... omdat de band toch meerdere malen 'op en af' de velg gegaan is. Eerst de band visueel inspecteren op schade, het ventiel nakijken, dan het waterbad in... geen zichtbare lekken. De band eraf, velg en band nagekeken... was niks mis mee. De band weer erop, maar bleek langs de velgrand druk te verliezen bij het uitoefenen van zijdelingse krachten op de flank. Weer de band eraf, velg met staalborstel gekuist, opnieuw geprobeerd... nog niet 100% OK. De band leek zich wel "gezet" te hebben, maar ik had er geen vertrouwen meer in, dus om alles uit te sluiten, hebben ze 'em "geplakt". Weer de band eraf, insmeren, band erop, uitbalanceren en klaar.

Comment

Ah, is dat zo? Wil dat zeggen dat er iets mis is?

Ik wou maar zeggen, 't duurde effe... omdat de band toch meerdere malen 'op en af' de velg gegaan is. Eerst de band visueel inspecteren op schade, het ventiel nakijken, dan het waterbad in... geen zichtbare lekken. De band eraf, velg en band nagekeken... was niks mis mee. De band weer erop, maar bleek langs de velgrand druk te verliezen bij het uitoefenen van zijdelingse krachten op de flank. Weer de band eraf, velg met staalborstel gekuist, opnieuw geprobeerd... nog niet 100% OK. De band leek zich wel "gezet" te hebben, maar ik had er geen vertrouwen meer in, dus om alles uit te sluiten, hebben ze 'em "geplakt". Weer de band eraf, insmeren, band erop, uitbalanceren en klaar.
                          Euh... dus je rijdt nog steeds met dezelfde velg??? Wat hebben ze "geplakt"? Toch niet de velg? Als je velg effectief druk verliest dan hoort die thuis in de smeltoven.

Comment

Euh... dus je rijdt nog steeds met dezelfde velg??? Wat hebben ze "geplakt"? Toch niet de velg? Als je velg effectief druk verliest dan hoort die thuis in de smeltoven.

Of gewoon ff binnenband insteken...opgelost

Comment

Smeltoven? Er was nooit iets mis met die velg eh, is van mijn "standaardset" waarmee de wagen werd afgeleverd en daar is niet de minste schade aan, ... de smeltoven klinkt nogal overdreven destructief.

Na de bandenwissel van afgelopen zaterdag (nieuwe winterbanden, Vredestein 245/40 R18 97 W Wintrac Xtreme XL FSL ), kwam ik zaterdagavond plots met een half lekke achterband thuis. I'm no expert, 't is de eerste keer dat ik zoiets meemaak om zonder zogezegde schade aan velg & band, alsnog lek te rijden. Ik zou eerder denken dat het aan de band lag. Met "vloeibaar rubber" hebben ze de velgrand ingesmeerd om een betere verzegeling te verkrijgen. Uitgevoerd bij Donckers.

Comment

Smeltoven? Er was nooit iets mis met die velg eh, is van mijn "standaardset" waarmee de wagen werd afgeleverd en daar is niet de minste schade aan, ... de smeltoven klinkt nogal overdreven destructief.

Na de bandenwissel van afgelopen zaterdag (nieuwe winterbanden, Vredestein 245/40 R18 97 W Wintrac Xtreme XL FSL ), kwam ik zaterdagavond plots met een half lekke achterband thuis. I'm no expert, 't is de eerste keer dat ik zoiets meemaak om zonder zogezegde schade aan velg & band, alsnog lek te rijden. Ik zou eerder denken dat het aan de band lag. Met "vloeibaar rubber" hebben ze de velgrand ingesmeerd om een betere verzegeling te verkrijgen. Uitgevoerd bij Donckers.
                                Als er niks mis is met de velg dan verliest hij ook geen druk langs de velg he. Wat ik bedoelde is dat de lucht door de alu wand van de velg ontsnapt. Zoiets komt niet meer goed. Dat ontstaat ook niet door schade, maar gewoon tengevolge van een productiefout. Meestal is het drukverleis ook zodanig klein dat je het pas na verloop van een lange tijd begint te merken.

Als het na een bandenwissel is dan is het simpel, dan is er met de velg idd niks mis. Dan ligt het aan de plaatsing van de band.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Denk dat jij je eerder nader mag verklaren
                                  Toen ik mijn spacers bestelde,raden ze mij aan juist achteraan te steken.
                                  Misschien slepen tegen de wielkasten bij het draaien van de wielen.
                                  Maar als het echt geen kwaad kan ga ik zeker nog eens luisteren,want het zou veel veranderen.
                                  Sorry voor mijn slechte raad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                    Toen ik mijn spacers bestelde,raden ze mij aan juist achteraan te steken.
                                    Misschien slepen tegen de wielkasten bij het draaien van de wielen.
                                    Maar als het echt geen kwaad kan ga ik zeker nog eens luisteren,want het zou veel veranderen.
                                    Sorry voor mijn slechte raad.
                                    Achteraan 15mm en vooraan 10mm bij mij. De voorste heb ik nu, na 29.000km moeten vervangen, ze waren gebroken....

Comment

• Beltar, dat is toch levensgevaarlijk(((((
                                      stel dat het op de snelweg gebeurt terfijl je 250km per uur rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                        Achteraan 15mm en vooraan 10mm bij mij. De voorste heb ik nu, na 29.000km moeten vervangen, ze waren gebroken....
                                        hoe kan da? geen kwalitatief merk?

ik heb 15mm rondom van H&R, zitten er al zeker 30-35k op zonder problemen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          hoe kan da? geen kwalitatief merk?

ik heb 15mm rondom van H&R, zitten er al zeker 30-35k op zonder problemen..
                                          Op mijne Z was da 15 vanvoor en 25 vanachter, per kant. 55.000km mee gereden zonder issues

Comment

Working...
                                          X