Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
donderdag 21 oktober 2010 Omdat er niet van iedere BMW een M komt is het M Sport Package bedacht en samengesteld. Inhoudelijk niet een echte BMW M, wel de looks. Binnenkort kun je ook zo’n optisch pakket voor de X1 bestellen. Het is in de maak. Het M Sport Package voor de BMW X1 bestaat uit de gebruikelijke ex- en interieuroptooiingen zoals een aerodynamische voor- en achterbumper, aangedikte zij-skirts en een optische diffuser. M-emblemen her en der op de carrosserie aangebracht indiceren het populaire sportpakket, tenminste als het grotere speciale lichtmetaal dit al niet heeft gedaan.
Interieur Binnenin wordt de toegenomen sportieve toon doorgezet met een sportstuurwiel waarbij de rand lekker dik is uitgevoerd voor een betere greep. Geprofileerde sportstoelen en enkele inlegstrips verhogen de sfeer en de versnellingspook, handremgreep en deurpanelen zullen aannemelijk bekleed zijn met leer of een stof afwijkend van dat van de reguliere modellen. Als het op rijden aankomt zou het onderstel stugger aanvoelen voelen. Reden daarvan is het aanwezige sportonderstel op de BMW X1 M Sport Package.
Is zeker geen s.u.v.,dan is de audi alroader ook een s.u.v. zeker?De bmw x1 is veel te sportief voor een s.u.v. en heeft zuinige en snelle dieselmotoren,kijk naar een instapmodel 18d sdrive,gaat van 0-100 in maar 9,6 sec met een verbruik van om de 5 liter,daar kunnen suv,s gelijk kuga"s en antarra's alleen maar van dromen om maar een voorbeeld te nemen.
Vraag me af waarom er zoveel zijn , die deze auto willen vergelijken met een SUV of zelfs een Volvo XC60 ?
Dit is helemaal geen SUV en gelukkig maar , SUV is zo passé als iets.
Wie wil nu nog een auto die meer dan 8l verbruikt en CO2-uitstoot tot in de hemel ?
Binnenkort met de komende linkse regering wordt de autobelasting hervormd en wordt in plaats van de fiscale pk , de CO2 uitstoot genomen.
Er zijn zo goed als geen concurrenten in dit segment dus kun je hem niet vergelijken ,tenzij met bvb. Peugeot 3008 en Quasquai, die hij met verve overtreft.
En als je moet kiezen tussen een break die reeds > 5jaar op de markt is en deze dan weet ik het wel.
Heb hier al veel zever gelezen , misschien eerst eens een deftige proefrit maken.
Zodus een crossover= nageaapt van een Qashqai!!!
Was er geen Qashqai geweest was er nooit een X1 geweest.
Op welk gebied overtreft hij deze dan?
18d sdrive,gaat van 0-100 in maar 9,6 sec met een verbruik van om de 5 liter
gooi die eens een paar keren per dag naar 100 in 9,6 sec en je gaat zien wat de wagen werkelijk verbruikt als je niet permanent aan eco-run doet
om zo maar van sportief rijden vs zuinigheid te spreken
een diesel is maar echt zuinig als je hem zachtjes gebruikt, anders is het .... zuipen
natuurlijk minder dan een benzine .... maar toch gemakkelijk dubbel zoveel als deze onbereikbare normverbruik
tel maar dan hoeveel je echt aan CO2 uitstoot !
Vermoedelijk geldt dit voor iedere auto dat het normverbruik niet gehaald wordt als je telkemale volle gas rijdt.
Face it , BMW motoren zijn kwa verbruik , prestaties en soepelheid ver voor op Quasquai en andere soortgenoten.
De prijs is navenant maar zeker zijn geld waard.
Mijn broer kan geenszins confortabel in een 3-reeks achteraan (1m95) maar in deze X1 had hij net plaats genoeg achteraan.
De X1 zit gewoon in een apart segment , wedden dat de "echte" concurrentie dra ook dit paard zal springen.
Blijf toch niet negeren dat ze in het zelfde water zitten dan Qashqai(enz...) man kom nu toch niet vertellen dat ze een nieuw segment hebben uitgevonden!!!
Als je een vergelijkendetest ziet zijn ze ook niet bij de beste , wat plaats betreft je kan er comfortabel inzitten maar een coffer heb je dan niet groter dan gemiddeld .
Comment