Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw X1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Hier kan ik me volledig in vinden na zelf 2 test ritten te hebben gemaakt. Voor een "SUV" of hoe je deze wagen ook wil noemen heeft ie een zeer strakken wegligging. De motor is inderdaad veel meer aanwezig dan in mijn 3 touring, en die prijs tja, dat is voor een Nederlands probleem denk ik ;-)

Comment

• Gisteren eens naar gaan kijken. Moeilijk om objectief te zijn over de looks, gezien hij in mijn favoriete kleurstelling stond: Tiefseeblau met het Oyster interieur (met mooi bijpassende houtinleg die helemaal niet oud aandeed). Maar het valt wel op dat het niet echt een SUV is, gewoon een iets hogere 3-serie (die op zijn beurt nogal laag is in z'n segment). Volgens mij is een Golfje even hoog (en zit je er ook even hoog in). Wat ook leuk is, is dat je met je stoel even lekker laag kan gaan als in pakweg een 3, maar dat de extra hoofdruimte er voor zorgt dat wat hoger zitten ook probleemloos kan. Een mooi compromis, maar gezien ik toch altijd voor de laagste stand kies is de meerwaarde van het 'SUV'-achtige qua zitpositie erg beperkt.

Het interieur op zich is ook mooier dan dat van een 3, meer de nieuwe stijl die ook in de 7 en 5 GT te zien is (maar dan in een goedkopere versie natuurlijk). Verder valt de enorme ruimte op de achterbank op, als ik een klein beetje hoger ging zitten (wat zoals gezegd geen ramp is gezien de extra hoofdruimte) dan kon ik zeer royaal zitten achter mezelf. Op dat gebied overtroeft de X1 duidelijk de 3 (tenzij je in die laatste als bestuurder met je hoofd tegen het plafond wil plaatsnemen). De koffer valt dan weer tegen, echter met de kantelbare achterleuning ben je eigenlijk heel flexibel in het creeëren van wat extra ruimte. Zeker met kleintjes (die toch in autostoeltjes zitten waarvan de achterkant weinig overhelt) kan de koffer er zeker mee door.

Ik ben dus overtuigd, echter ik vrees dat een 3 op dit moment enkel in theorie duurder is - in de praktijk zal de (nieuwe/trendy) X1 een pak meer kosten. En dan kies ik toch eerder voor de 3... maar tussen een identieke X1 en 3, verkies ik de eerste wegens praktischer/flexibeler, knapper (zowel binnen als buiten) en individueler.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
        .........Ik ben dus overtuigd, echter ik vrees dat een 3 op dit moment enkel in theorie duurder is - in de praktijk zal de (nieuwe/trendy) X1 een pak meer kosten. En dan kies ik toch eerder voor de 3... maar tussen een identieke X1 en 3, verkies ik de eerste wegens praktischer/flexibeler, knapper (zowel binnen als buiten) en individueler.
        Klopt, heb beide laten tellen en zeker met de 3000€ extra opties deze maand op de 3 kwam ik voor mijn config +/- 3.500€ goedkoper uit.

Comment

• Kben wel verrast dat de X1 blijkbaar over veel zitruimte beschikt op de achterbank, als je kijkt naar de buitenafmetingen zou je dat niet verwachten.

Eb de auto wel nog niet gezien irl, kga daar misschien ne keer werk moeten van maken

greetz

Comment

• X1

Mijn X1 23d is net binnen bij de garage. Ik twijfel of ik hem nu ga halen of pas inschrijven in 2010.
            Nog even over nadenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kr@be Bekijk Berichten
              Mijn X1 23d is net binnen bij de garage. Ik twijfel of ik hem nu ga halen of pas inschrijven in 2010.
              Nog even over nadenken.
              Ik zou zeggen nu afhalen en inschrijven in januari. Gaat natuurlijk enkel als je al een nummerplaat hebt.

In welke configuratie hebt ge hem besteld?

Comment

• X1

Ik heb hem gekocht in het marrakech bruin. Verder nog wel opties zoals navigatie, lederen zetels, donkere achterruiten, trekhaak, xenon, automaat, schakelpeddles en nog wel wat.
                Ik heb er al even mee gereden en hij zit zeer goed, vind ik. Ik weet niet juist meer hoe het optiepakket noemt.

Als je hem nog niet inschrijft heb je wel een probleem denk ik wanneer je wordt tegen gehouden door de politie. Of heb je daar even tijd voor om hem in te schrijven? Ik heb nummerplaten.

Comment

• Veel geluk met je diesel bom....binnen de korste keren sta je stil of staat deze wagen meer dan normaal in de garage i.v.m. dieselpartikelfilter problemen die nog niet optimaal werken.

Comment

• Ik heb me zopas een iets bescheidener model besteld.
                    De sDrive 18D. X-line, getinte ruiten,xenon, navi professional,trekhaak, velgen 318 en enkele andere kleinigheden.

Knappe wagen allesinds.
                    In het echt veel knapper dan op folder,althans dat is mijn mening...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D-J Bekijk Berichten
                      Veel geluk met je diesel bom....binnen de korste keren sta je stil of staat deze wagen meer dan normaal in de garage i.v.m. dieselpartikelfilter problemen die nog niet optimaal werken.
                      Kan je het probleem omschrijven ?
                      Vooral bij korte ritten ?
                      Ik neem aan dat het om de gewone 1 serie gaat ?
                      Zijn er al problemen bij de x1 serie ?
                      Of bij iedere filter in het algemeen ?
                      Last edited by ; 02/12/2009, 09:29. Reden: aanvulling

Comment

• Dat is algemeen bij een roetfilter.

Korte ritten en een 'bomma-rijstijl' zijn dodelijk voor zoiets! Zoveel mogelijk lange ritten zodat je roetfilter kan regenereren en af en toe eens doortrekken tot het rood om alles eens goed proper te blazen, anders ga je rap verstoppingen hebben.

Daarom dat het eigelijk onverantwoord is om een moderne diesel te kopen als je niet mínstens 15000km per jaar doet of enkel korte ritjes doet. Doe je dat wel, dan ben je beter af met een benzine!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          ...en af en toe eens doortrekken tot het rood om alles eens goed proper te blazen, anders ga je rap verstoppingen hebben.
                          Zeker van? Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat dit laatste ('doortrekken om proper te blazen') zever in pakskes is. Maar ik heb jouw opmerking ook al een paar keer gehoord. Wat is er van aan? Moet je met een partikelfilter inderdaad af en toe eens doortrekken (tot aan de redline lijkt me geen goed idee, maar tot omzeggens 3500/4000 rpm wat eigenlijk al veel is voor een mazoutbrander)?

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Daarom dat het eigelijk onverantwoord is om een moderne diesel te kopen als je niet mínstens 15000km per jaar doet of enkel korte ritjes doet. Doe je dat wel, dan ben je beter af met een benzine!
                          Feit. België moet dringend af van z'n dieselfixatie.
                          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                            Zeker van? Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat dit laatste ('doortrekken om proper te blazen') zever in pakskes is. Maar ik heb jouw opmerking ook al een paar keer gehoord. Wat is er van aan? Moet je met een partikelfilter inderdaad af en toe eens doortrekken (tot aan de redline lijkt me geen goed idee, maar tot omzeggens 3500/4000 rpm wat eigenlijk al veel is voor een mazoutbrander)?

Benzine wordt morgen weer duurder.... Verschil is nu toch wel echt groot ...

Comment

(...)Daarom dat het eigelijk onverantwoord is om een moderne diesel te kopen als je niet mínstens 15000km per jaar doet of enkel korte ritjes doet. (...)
                              15.000? Maak daar maar gerust 30.000 van hoor.

Comment

Voor je partikelfilter moet je af en toe goed doortrekken, om te vermijden dat hij direct verstopt geraakt. En dat mag gerust tot 4000rpm en meer zijn (ok, redline is misschien wat sterk uitgedrukt, maar 4000rpm kan zeker geen kwaad op voorwaarde dat de motor goed warmgereden is! (dwz: doe dit niet als je nog maar 10km aan het rijden bent!)). Voor de regeneratie moet je gewoon langere ritten rijden, want de regeneratie gebeurd enkel bij warme motor, en de regenartie zelf kan ook een tijdje duren (lees: >15min). Langere ritten zijn dus echt noodzakelijk als je een roetfilter hebt!

Men durft vaak ook al eens zeggen dat je goed moet optrekken om alles eens goed proper te blazen voor je EGR-klep, maar dát klopt niet. De EGR werkt enkel in het deellastgebied, dus bij plankgas accelereren wordt deze afgesloten. Om deze proper te maken moet je hem eigelijk demonteren, wat dus bijna nooit gebeurd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                  15.000? Maak daar maar gerust 30.000 van hoor.
                                  Mijn persoonlijke grens leg ik op 20.000km, maar je kan ook bv 15.000km op een jaar doen door enkel lange ritten te rijden, al zal je niet vaak rijden dan. Dus MINIMUM 15.000km, maar liefst +20.000km voor mij.

Comment

Proper blazen, wat een onzin. Door eventjes hoog in de toeren te rijden wordt er helemaal niks proper geblazen, wel integendeel. Tenzij je dat doet vlak na een half uur in de file gestaan te hebben. Wat zo een roetfilter nodig heeft zijn zeer hoge temperaturen om de inhoud te verbranden. En die krijg je pas door gedurende lange tijd met de auto te rijden, dus een doorsnee rit zou toch op zijn allerminst een uur moeten duren, liefst met een groot stuk autosnelweg erbij. Af en toe hoog in de toeren gaan help niet als je ritten te kort zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Proper blazen, wat een onzin. Door eventjes hoog in de toeren te rijden wordt er helemaal niks proper geblazen, wel integendeel. Tenzij je dat doet vlak na een half uur in de file gestaan te hebben.
                                      Zo doe ik het altijd als ik dagelijks weer 15km in de file heb gestaan, eens ik de afrit heb een paar keer goed doortrekken.

Wat zo een roetfilter nodig heeft zijn zeer hoge temperaturen om de inhoud te verbranden. En die krijg je pas door gedurende lange tijd met de auto te rijden, dus een doorsnee rit zou toch op zijn allerminst een uur moeten duren, liefst met een groot stuk autosnelweg erbij. Af en toe hoog in de toeren gaan help niet als je ritten te kort zijn.
                                      Volledig mee akkoord.

Comment

• Gisteren irl eentje gezien. 't Was een redelijk basic model en damn... zo extreem mottig! Echt niet normaal

Comment

Zo doe ik het altijd als ik dagelijks weer 15km in de file heb gestaan, eens ik de afrit heb een paar keer goed doortrekken.

Volledig mee akkoord.
                                          Mijn garagist verteld mij indien de indicator aangeeft dat je KAT. verstopt zit je best gedurende 30 min de moter boven 2000 toeren houd om het roet te verbranden.
                                          Indien bij het gas geven je een roetwolk achterlaat betekend dit niet dat je je KAT aant kuisen bent maar dat je KAT niet werkt...het zou idioot zijn om eerst het roet op te slaan in je KAT...om het daarna uit te blazen..dan heeft het geen zin dat je wagen met een KAT is uitgerust he.....

Comment

Working...
                                          X