Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw X1
Collapse
X
-
-
Gisteren eens naar gaan kijken. Moeilijk om objectief te zijn over de looks, gezien hij in mijn favoriete kleurstelling stond: Tiefseeblau met het Oyster interieur (met mooi bijpassende houtinleg die helemaal niet oud aandeed). Maar het valt wel op dat het niet echt een SUV is, gewoon een iets hogere 3-serie (die op zijn beurt nogal laag is in z'n segment). Volgens mij is een Golfje even hoog (en zit je er ook even hoog in). Wat ook leuk is, is dat je met je stoel even lekker laag kan gaan als in pakweg een 3, maar dat de extra hoofdruimte er voor zorgt dat wat hoger zitten ook probleemloos kan. Een mooi compromis, maar gezien ik toch altijd voor de laagste stand kies is de meerwaarde van het 'SUV'-achtige qua zitpositie erg beperkt.
Het interieur op zich is ook mooier dan dat van een 3, meer de nieuwe stijl die ook in de 7 en 5 GT te zien is (maar dan in een goedkopere versie natuurlijk). Verder valt de enorme ruimte op de achterbank op, als ik een klein beetje hoger ging zitten (wat zoals gezegd geen ramp is gezien de extra hoofdruimte) dan kon ik zeer royaal zitten achter mezelf. Op dat gebied overtroeft de X1 duidelijk de 3 (tenzij je in die laatste als bestuurder met je hoofd tegen het plafond wil plaatsnemen). De koffer valt dan weer tegen, echter met de kantelbare achterleuning ben je eigenlijk heel flexibel in het creeëren van wat extra ruimte. Zeker met kleintjes (die toch in autostoeltjes zitten waarvan de achterkant weinig overhelt) kan de koffer er zeker mee door.
Ik ben dus overtuigd, echter ik vrees dat een 3 op dit moment enkel in theorie duurder is - in de praktijk zal de (nieuwe/trendy) X1 een pak meer kosten. En dan kies ik toch eerder voor de 3... maar tussen een identieke X1 en 3, verkies ik de eerste wegens praktischer/flexibeler, knapper (zowel binnen als buiten) en individueler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten.........Ik ben dus overtuigd, echter ik vrees dat een 3 op dit moment enkel in theorie duurder is - in de praktijk zal de (nieuwe/trendy) X1 een pak meer kosten. En dan kies ik toch eerder voor de 3... maar tussen een identieke X1 en 3, verkies ik de eerste wegens praktischer/flexibeler, knapper (zowel binnen als buiten) en individueler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kr@be Bekijk BerichtenMijn X1 23d is net binnen bij de garage. Ik twijfel of ik hem nu ga halen of pas inschrijven in 2010.
Nog even over nadenken.
In welke configuratie hebt ge hem besteld?
Comment
-
X1
Ik heb hem gekocht in het marrakech bruin. Verder nog wel opties zoals navigatie, lederen zetels, donkere achterruiten, trekhaak, xenon, automaat, schakelpeddles en nog wel wat.
Ik heb er al even mee gereden en hij zit zeer goed, vind ik. Ik weet niet juist meer hoe het optiepakket noemt.
Als je hem nog niet inschrijft heb je wel een probleem denk ik wanneer je wordt tegen gehouden door de politie. Of heb je daar even tijd voor om hem in te schrijven? Ik heb nummerplaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D-J Bekijk BerichtenVeel geluk met je diesel bom....binnen de korste keren sta je stil of staat deze wagen meer dan normaal in de garage i.v.m. dieselpartikelfilter problemen die nog niet optimaal werken.
Vooral bij korte ritten ?
Ik neem aan dat het om de gewone 1 serie gaat ?
Zijn er al problemen bij de x1 serie ?
Of bij iedere filter in het algemeen ?
Comment
-
Dat is algemeen bij een roetfilter.
Korte ritten en een 'bomma-rijstijl' zijn dodelijk voor zoiets! Zoveel mogelijk lange ritten zodat je roetfilter kan regenereren en af en toe eens doortrekken tot het rood om alles eens goed proper te blazen, anders ga je rap verstoppingen hebben.
Daarom dat het eigelijk onverantwoord is om een moderne diesel te kopen als je niet mínstens 15000km per jaar doet of enkel korte ritjes doet. Doe je dat wel, dan ben je beter af met een benzine!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten...en af en toe eens doortrekken tot het rood om alles eens goed proper te blazen, anders ga je rap verstoppingen hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenDaarom dat het eigelijk onverantwoord is om een moderne diesel te kopen als je niet mínstens 15000km per jaar doet of enkel korte ritjes doet. Doe je dat wel, dan ben je beter af met een benzine!American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk BerichtenZeker van? Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat dit laatste ('doortrekken om proper te blazen') zever in pakskes is. Maar ik heb jouw opmerking ook al een paar keer gehoord. Wat is er van aan? Moet je met een partikelfilter inderdaad af en toe eens doortrekken (tot aan de redline lijkt me geen goed idee, maar tot omzeggens 3500/4000 rpm wat eigenlijk al veel is voor een mazoutbrander)?
Feit. België moet dringend af van z'n dieselfixatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten(...)Daarom dat het eigelijk onverantwoord is om een moderne diesel te kopen als je niet mínstens 15000km per jaar doet of enkel korte ritjes doet. (...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk BerichtenZeker van? Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat dit laatste ('doortrekken om proper te blazen') zever in pakskes is. Maar ik heb jouw opmerking ook al een paar keer gehoord. Wat is er van aan? Moet je met een partikelfilter inderdaad af en toe eens doortrekken (tot aan de redline lijkt me geen goed idee, maar tot omzeggens 3500/4000 rpm wat eigenlijk al veel is voor een mazoutbrander)?
Feit. België moet dringend af van z'n dieselfixatie.
Men durft vaak ook al eens zeggen dat je goed moet optrekken om alles eens goed proper te blazen voor je EGR-klep, maar dát klopt niet. De EGR werkt enkel in het deellastgebied, dus bij plankgas accelereren wordt deze afgesloten. Om deze proper te maken moet je hem eigelijk demonteren, wat dus bijna nooit gebeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten15.000? Maak daar maar gerust 30.000 van hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk BerichtenZeker van? Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat dit laatste ('doortrekken om proper te blazen') zever in pakskes is. Maar ik heb jouw opmerking ook al een paar keer gehoord. Wat is er van aan? Moet je met een partikelfilter inderdaad af en toe eens doortrekken (tot aan de redline lijkt me geen goed idee, maar tot omzeggens 3500/4000 rpm wat eigenlijk al veel is voor een mazoutbrander)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenProper blazen, wat een onzin. Door eventjes hoog in de toeren te rijden wordt er helemaal niks proper geblazen, wel integendeel. Tenzij je dat doet vlak na een half uur in de file gestaan te hebben.
Wat zo een roetfilter nodig heeft zijn zeer hoge temperaturen om de inhoud te verbranden. En die krijg je pas door gedurende lange tijd met de auto te rijden, dus een doorsnee rit zou toch op zijn allerminst een uur moeten duren, liefst met een groot stuk autosnelweg erbij. Af en toe hoog in de toeren gaan help niet als je ritten te kort zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenZo doe ik het altijd als ik dagelijks weer 15km in de file heb gestaan, eens ik de afrit heb een paar keer goed doortrekken.
Volledig mee akkoord.
Indien bij het gas geven je een roetwolk achterlaat betekend dit niet dat je je KAT aant kuisen bent maar dat je KAT niet werkt...het zou idioot zijn om eerst het roet op te slaan in je KAT...om het daarna uit te blazen..dan heeft het geen zin dat je wagen met een KAT is uitgerust he.....
Comment
Comment