Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 200pk dat wil ik toch wel een keer op papier zien op een testbank die van eiking is voorzien.
    Als dat het geval is dan ben ik er zeker van dat je binnen 3 maanden de koppeling kan vervangen .
    Deze is op een max voorzien van 400nm vandaar Dat abt er ook onder blijft .
    Ik ken iemand die ingenieur is bij dalara en die zweert ook bij de veiligeheidsmarge.
    In ieder geval ik laat geen prutsers aan mijn wagen zeker niet als er prijzenslag wordt geleverd.
    Dan betaal ik liever volle pot maar ben ik zeker dat als er wat mis is de garantie behouden blijft.
    Nu optie 2 is dan ook 2.7 tdi ;-)

Comment

• Ik heb de printout als bijlage toegevoegd. Meer kan ik niet doen natuurlijk Time will tell.
      Als extra weetje: Apec heeft mijn vorige wagens ook getuned zonder problemen. A3 2.0 TDI Quattro tot 195pk en 450 Nm (60k km met gereden), en een Bmw 118d 136pk tot 197pk en 420Nm (40k km). Zeg nooit nooit, maar tot op heden ben ik een zeer tevreden klant.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Koop dan ineens een 170pk ipv 120, heb je 50pk meer én fabrieksgarantie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk Berichten
          Ik heb de printout als bijlage toegevoegd. Meer kan ik niet doen natuurlijk Time will tell.
          Als extra weetje: Apec heeft mijn vorige wagens ook getuned zonder problemen. A3 2.0 TDI Quattro tot 195pk en 450 Nm (60k km met gereden), en een Bmw 118d 136pk tot 197pk en 420Nm (40k km). Zeg nooit nooit, maar tot op heden ben ik een zeer tevreden klant.
          Heel interessante curve, en als je goede ervaringen hebt, des te beter!
          Enig idee wat nu je prestaties zijn? Kwestie van te weten als ik je tegenkom of ik ga kunnen volgen of niet ;-)
          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Koop dan ineens een 170pk ipv 120, heb je 50pk meer én fabrieksgarantie.
            Soms heb je hierin geen keuze als het leasing betreft. Dan is tuning wel een optie.

Comment

• @Venteke: neen, nog geen metingen gedaan.

@auweray: inderdaad! Prijsverschil tussen de 120 en 170pk is niet weinig te noemen.

Comment

• é junni : toch maar oppassen met de koppelingen. had een geprepareerd door zip tuning
                400nm en 180pk en na 3mnd/6000 km begon de koppeling al te silppen.

Comment

• Oei, minder leuk nieuws! Maar zoals ik al zei: volgens mij hangt er veel vanaf hoe de chiptuning gebeurd is.

Heb je ondertussen het vermogen laten minderen, of andere tuner opgezocht?

Comment

• Het is niet de manier waarop de tuning gebeurd het zijn gewoon de onderdelen die een grens hebben .
                    Ik heb meerdere manuals gezien van audi a4B8 met 3 verschillende diesel motoren in pk's.
                    De onderdelen verschillen dan ook in de koppeling en versnellingsbak.

Comment

• getuned of niet, de slijtage hangt enkel af van het al dan niet benutten van de beschikbare power, en de wijze waarop het opvragen van de power gebeurt, dit zeker met een koppelrijke diesel
                      dit is een onomzeilbare mechanikawet
                      en aan de koppelkurven die getoond werden, is het overduidelijk dat de hele aandrijvingslijn van een 120pk's het met 460Nm zwaar te verduren zou hebben...
                      met een leasingwagen of met een wagen die toch niet veel langer in huis blijft dan de waarborgperiode, is dat natuurlijk bijzaak...
                      omdat ik mijn wagen zelf bekostig en lang(er) houd, zie ik persoonlijk de zaak omgekeerd : ik koop het model waarmee ik nog een redelijke marge behoud (eigenlijk deze die door de construkteur voorzien is...), en ik probeer niet van een dieselwagen een sportwagen te maken (die hij toch nooit zal zijn !)

Comment

• volgens ETKA zelfde koppeling maar verschillende versnellingsbakken

bron: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...0pk-170pk.html

Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                        Het is niet de manier waarop de tuning gebeurd het zijn gewoon de onderdelen die een grens hebben .
                        Ik heb meerdere manuals gezien van audi a4B8 met 3 verschillende diesel motoren in pk's.
                        De onderdelen verschillen dan ook in de koppeling en versnellingsbak.

Comment

• Uiteraard hebben alle onderdelen een grens, maar ik bedoelde dat het risico niet enkel afhankelijk is van de cijfers van het resultaat, maar wat er effectief is aangepast: limiters verwijderd, teveel turbodruk, ... Ik heb het verschil goed gezien met de A3. Ik ben toen eerst bij een andere tuner geweest, waar het resultaat lagere cijfers omvatte, maar wel een constante roetuitstoot had in 5de en 6de.

Comment

• @Jelle: inderdaad, heb ik mij ook laten vertellen. Identiek, maar iets andere boite (langere vijfde).

Comment

Uiteraard hebben alle onderdelen een grens, maar ik bedoelde dat het risico niet enkel afhankelijk is van de cijfers van het resultaat, maar wat er effectief is aangepast: limiters verwijderd, teveel turbodruk, ... Ik heb het verschil goed gezien met de A3. Ik ben toen eerst bij een andere tuner geweest, waar het resultaat lagere cijfers omvatte, maar wel een constante roetuitstoot had in 5de en 6de.
                              het aspekt van de binnenkant van de uitlaat spreekt uiteraard boekdelen : kan je daar ook na 25.000km je vinger vrijven zonder hem vuil te maken, dan ben je goed bezig...

Comment

Oei, minder leuk nieuws! Maar zoals ik al zei: volgens mij hangt er veel vanaf hoe de chiptuning gebeurd is.

Heb je ondertussen het vermogen laten minderen, of andere tuner opgezocht?
                                neen, terug orrigineel laten zetten en koppeling vervangen onder garantie.
                                Nu alles terug ok, al 30000 km

Comment

• Misschien wel eens nuttig om te bekijken:

-> ga naar sectie Downloads -> download SSP_409
                                  -> kijk op blz. 28: versnellingsbak 0B1: voor voorwielaandrijving TOT 350Nm!!

Verder een hoop andere interessante documenten ivm techniek!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                    Soms heb je hierin geen keuze als het leasing betreft. Dan is tuning wel een optie.
                                    Een leasing laten tunen...ze zullen het graag horen.
                                    Mensen vergeten blijkbaar dat een leasing wagen niet hun wagen is...maar één die ze voor een bepaalde periode mogen gebruiken van de leasingmaatschappij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                      Een leasing laten tunen...ze zullen het graag horen.
                                      Mensen vergeten blijkbaar dat een leasing wagen niet hun wagen is...maar één die ze voor een bepaalde periode mogen gebruiken van de leasingmaatschappij.
                                      Inderdaad. Nog los van de leasingmaatschappij die je oplicht, betekent dit ook voor de volgende eigenaar (die itt jezelf WEL een eigen auto koopt) dat hij/zij met een auto rijdt die technisch niet in orde is, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik vind het op zijn zachtst gezegd onetisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Inderdaad. Nog los van de leasingmaatschappij die je oplicht, betekent dit ook voor de volgende eigenaar (die itt jezelf WEL een eigen auto koopt) dat hij/zij met een auto rijdt die technisch niet in orde is, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik vind het op zijn zachtst gezegd onetisch.
                                        En vertel nu eens iets nuttigs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                          En vertel nu eens iets nuttigs...
                                          Ik denk dat het best nuttig is om daar eens over na te denken.

Comment

Working...
                                          X