Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Ik weet nog goed dat toen ik vorig jaar ook twijfelde, zeker omdat ik van een A6 Avant kwam, en er hier door velen werd beweerd dat de nieuwe A4 veel groter was dan de B7 en dat die eigenlijk nagenoeg gelijk zou zijn aan m’n toenmalige A6 , wel ik weet pertinent zeker dat degenen die dat toen beweerden zeer weinig tot geen ervaring hadden met een A6 . Die A4 is idd niet zo groot, nu ik ben toen ook eens gaan rondkijken voor een 3 reeks en die was nog een pak kleiner… ik snap dus niet hoe gezinnen met kleine kinderen dat doen soms… Wij hebben nu ook een dochtertje van een maand of 7 en toen we onlangs enkele daagjes op reis zijn geweest zat de wagen toch behoorlijk volgestouwd… mocht er een tweede komen dan zal er een box op het dak nodig zijn vrees ik…
    Ik wist dit natuurlijk wel voor mijn aankoop maar ik kon niet wachten op de nieuwe A6 avant of 5 touring… Een “verouderd” model nemen was eveneens geen optie… Nu uiteindelijk ben ik wel blij dat ik voor die A4 ben gegaan, binnen een jaartje of 3 zal die hopelijk door kunnen geschoven worden naar de vrouw ( die zeker geen grotere wagen wil dan dit ) en ga ik bijna zeker terug naar de nieuwe A6 avant gaan… Los daarvan rij ik wel zeer graag met de wagen, liever dan met m’n vorige A6 maar ik zou nooit iemand aanraden een A4 te kopen die ruimte als één van de grootste prioriteiten heeft…
    Als opvolger van onze 3-deurs A3 is dit meer dan ok, maar mochten we er geen ruime wagen naast hebben zou hij er toch niet gekomen zijn. Persoonlijk vind ik een A6 ook leuker rijden, maar ik houd dan ook meer van een comfortabele boot
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Velgen en bandenmaat

Hallo,

Ik heb een set velgen op het oog voor winterbanden. Kan iemand mij het verschil zeggen tussen velgen voor een B7 en een B8?

Passen de volgende banden onder een B8 225/55 R 16 95H ?

Ik heb onderstaande velgen op het oog? Zijn dit niet de velgen voor een B8?

Alvast bedankt voor jullie advies!
      Bijgevoegde Bestanden
      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
      Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
        Hallo,

Ik heb een set velgen op het oog voor winterbanden. Kan iemand mij het verschil zeggen tussen velgen voor een B7 en een B8?

Passen de volgende banden onder een B8 225/55 R 16 95H ?

Ik heb onderstaande velgen op het oog? Zijn dit niet de velgen voor een B8?

Alvast bedankt voor jullie advies!
        Zijn inderdaad de wintervelgen die bij mijn wagen (febr 2010)gratis bijgeleverd werden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Persoonlijk vind ik een A6 ook leuker rijden, maar ik houd dan ook meer van een comfortabele boot
          De vorige A6 vond ik MINDER leuk rijden dan mijn huidige A4 , de huidige A6 avant heb ik nog niet mee gereden, da's voor binnen een jaartje of 3 . Als ik nu merk hoe een huidige A4 bolt dan merk je echt wel dat de vorige A6 een generatie achter kwam mijns inziens, nu het vergelijk is misschien niet helemaal eerlijk tov mijn vorige A6 die een 2l tdi had tov de 2.7 V6 nu, maar qua ophanging is er toch heel veel verbetering te merken. De A6 gaf mij idd dat beetje bootgevoel, niks mis mee hoor, mijn volgende zal terug een A6 zijn maar dan een iets "sportievere" boot...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
            Kan iemand mij het verschil zeggen tussen velgen voor een B7 en een B8?
            Gtske,
            de velg die jij toont is de 'standaard' wintervelg die Audi aanbiedt voor de A4 B8.
            Da's een prima wintervelg, ik heb met dat type zelf 2 winters gereden.
            Het grote verschil tussen velgen voor de B7 en B8 is de diameter van het centergat; dat is -dacht ik- 55mm voor de B7 en 58mm voor de B8. Volgens mij is dit een move van Audi om producenten van replica's het moeilijker te maken.

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
              Gtske,
              de velg die jij toont is de 'standaard' wintervelg die Audi aanbiedt voor de A4 B8.
              Da's een prima wintervelg, ik heb met dat type zelf 2 winters gereden.
              Het grote verschil tussen velgen voor de B7 en B8 is de diameter van het centergat; dat is -dacht ik- 55mm voor de B7 en 58mm voor de B8. Volgens mij is dit een move van Audi om producenten van replica's het moeilijker te maken.

grtz
              Thx!!!
              Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
              Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Ik ben de afgelopen weken 2x op reis geweest met de wagen. Eenmaal heb 2000km gereden en de volgende keer 1000km.

Nu heb ik tijdens de autorit opeens wanneer ik de auto wou starten de melding gekregen 'LOW BATTERY'. Ik had gewoon radio, GPS en airco aan staan in de wagen en telkens was het na een rit van +/- 250 km.

Ik ben telkens onmiddellijk naar de acculaadstand gaan kijken via MMI en die stond nog steeds op 100%...

Ik denk dat dit een storing was, maar ik vind het wel enorm ambetant....

Nog iemand die dit heeft meegemaakt?

Comment

• Wat was de buitentemperatuur op het moment van die melding? (heet -heter -heetst?)

Comment

• Het was in beide gevallen vrij warm.... 25° à 30°

Comment

• Acculaadstatus controleren via MMI ? Waar vind ik dat ? Buiten Oliepeil, wissers, entertainment, navigatie, airco, telefoon en het instructieboekje zie ik geen andere mogelijkheden.
                      Mss te maken met de optie "drive select" ?
                      Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                      Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                        Acculaadstatus controleren via MMI ? Waar vind ik dat ? Buiten Oliepeil, wissers, entertainment, navigatie, airco, telefoon en het instructieboekje zie ik geen andere mogelijkheden.
                        dit kan je laten activeren in de garage....
                        Ik wou de olietemperatuur kunnen lezen via MMI
                        dit bleek bij de 2009 versie niet mogelijk, wel vanaf de 2010 versies
                        daarom heeft mijn garagist de acculaadstand geactiveerd zodat ik deze via het MMI kan aflezen
                        ( heb ik trouwens niets moeten voor betalen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          dit kan je laten activeren in de garage....
                          Ik wou de olietemperatuur kunnen lezen via MMI
                          dit bleek bij de 2009 versie niet mogelijk, wel vanaf de 2010 versies
                          daarom heeft mijn garagist de acculaadstand geactiveerd zodat ik deze via het MMI kan aflezen
                          ( heb ik trouwens niets moeten voor betalen )
                          veel hangt af van de goede wil van de garage
                          bij mij (Q5) was olietempertuur initieel niet aanwezig, wel na een update van de MMI
                          na een nieuwe update was het terug verdwenen, zij zullen het terug aktief maken
                          de needle sweep willen/kunnen ze niet...
                          nu even vragen voor de accu-status ?

Comment

Acculaadstatus controleren via MMI ? Waar vind ik dat ? Buiten Oliepeil, wissers, entertainment, navigatie, airco, telefoon en het instructieboekje zie ik geen andere mogelijkheden.
                            Zoek iemand met een Vag-Com kabeltje, die dat voor jou wil aktiveren.
                            (ik bijvoorbeeld )

Comment

Optie heb ik zelf geactiveerd door middel van een VAGCOM-kabeltje.....

Maar om terug te komen tot de melding van "LOW BATTERY" => nog iemand die dit heeft opgemerkt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten

Maar om terug te komen tot de melding van "LOW BATTERY" => nog iemand die dit heeft opgemerkt?
                                nope...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten

Nee heb ik nog niet gezien.
                                  Wel dat na een tijd rijden de status maar "half" aangaf, wat me ook niet normaal lijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                    Nee heb ik nog niet gezien.
                                    Wel dat na een tijd rijden de status maar "half" aangaf, wat me ook niet normaal lijkt.
                                    Tijdens het rijden ga ik het niet vlug controleren, misschien ga ik het nu ook is doen.

Tot nu toe telkenmale als ik checkte, meestal in de winter na de eerste start, ( op de wagen staat een standverwarming die +/- 30 min voor vertrek al op staat ) stond ie steeds op max.

Wat ik wel weet is dat deze wagens zijn uitgerust met batterij analyse software.
                                    De batterij wordt niet permanent even hard opgeladen tijdens een rit zoals 20 jaar geleden wel het geval was. Zo kon uw batterij na een zeer lange rit staan koken onder de moterkap. Vandaar de ontluchting, iets wat bij moderne wagens nu ook ontbreekt.
                                    Nu wordt de laadtoestand alsook de temperatuur van de batterij tijdens het rijden gecontroleerd.
                                    Wanneer de batterij voldoende is geladen of ze te warm heeft laad deze niet meer. Het laden herbegint als er nood aan is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Tijdens het rijden ga ik het niet vlug controleren, misschien ga ik het nu ook is doen.

Tot nu toe telkenmale als ik checkte, meestal in de winter na de eerste start, ( op de wagen staat een standverwarming die +/- 30 min voor vertrek al op staat ) stond ie steeds op max.

Wat ik wel weet is dat deze wagens zijn uitgerust met batterij analyse software.
                                      De batterij wordt niet permanent even hard opgeladen tijdens een rit zoals 20 jaar geleden wel het geval was. Zo kon uw batterij na een zeer lange rit staan koken onder de moterkap. Vandaar de ontluchting, iets wat bij moderne wagens nu ook ontbreekt.
                                      Nu wordt de laadtoestand alsook de temperatuur van de batterij tijdens het rijden gecontroleerd.
                                      Wanneer de batterij voldoende is geladen of ze te warm heeft laad deze niet meer. Het laden herbegint als er nood aan is.
                                      OK dat verklaart mijn geval...

Comment

• 'k heb eigenlijk een kleine vraag maar weet waar ik ze best juist zal stellen.
                                        Mijn Audi A4 staat nu al een week bij Claessens, is een leaseplan leasing wagen. Hoe lang kan dat nu duren voor ik bericht krijg dat ik hem kan gaan afhalen?
                                        Mijn collega heeft een ford besteld, kwam dag x toe in de garage en 1 dag later lagen de platen en papieren bij de garage. Werkt Audi anders dan Ford????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
                                          'k heb eigenlijk een kleine vraag maar weet waar ik ze best juist zal stellen.
                                          Mijn Audi A4 staat nu al een week bij Claessens, is een leaseplan leasing wagen. Hoe lang kan dat nu duren voor ik bericht krijg dat ik hem kan gaan afhalen?
                                          Mijn collega heeft een ford besteld, kwam dag x toe in de garage en 1 dag later lagen de platen en papieren bij de garage. Werkt Audi anders dan Ford????
                                          De laatste 2 maand al 2 wagens gaan afhalen daar, ook leasingwagens en bij beiden zijn er zaken die niet in orde zijn. Service is daar echt onder nul, althans als leasingklant.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X