Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
    Iemand al enige ervaring met dakdragers op een Avant ?
    Volgens de Audi Webshop heb je daar de keuze tussen de originele Audi drager en dan nog het alternatief D Frey.
    In de speciaalzaak heb je dan nog Thule.

Wie heeft een idee welke afsluitbaar zijn en welke passen het best aan ?
    Ik denk dat die zijdelingse puntjes in de dakrails er toch voor dienen, niet ?

ALvast bedankt voor jullie reacties
    Ik heb al verschillende keren dakdragers gebruikt van een vriend, deze zijn van het merk Mont Blanc. Passen zowel op mijn A4 als op zijn A6. De pinnetjes van die dragers passen inderdaad in de putjes van jouw dakrails.
    Webshop: http://www.autodach.de/
    Artikel: RF23A4Avant
    Ze zijn vergrendelbaar, en staan ook niet al te hoog hoog boven je dak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk Berichten
      Zucht,

gisteren voor reparatie van de huidige wagen bij de audi dealer en al eens gepolst of de afspraak van vrijdag voor afhaling van de nieuwe wagen nog doorgaat.
      Blijkbaar is de wagen nog steeds niet in België, dus is onwaarschijnlijk.

Weeral extra wachten ... Ik snap niet dat die datums telkens zo kunnen verschuiven.
      Is al de 4e keer dat er een andere datum is geroepen.
      Ik dacht altijd dat er geen sector zo gestandardiseerd is als de automobiel sector.
      Alleen de planning werkt niet echt :-)
      Dit vind ik ook raar: ik had besteld op 01/02/2010 en van in den beginne werd er medegedeeld: productie week 14 en levering week 16.
      Uiteindelijk is hij week 15 geleverd ! Dus niks schuiven met data
      Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
      Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
        Dit vind ik ook raar: ik had besteld op 01/02/2010 en van in den beginne werd er medegedeeld: productie week 14 en levering week 16.
        Uiteindelijk is hij week 15 geleverd ! Dus niks schuiven met data

Ik heb besteld 19/01/2010 en toen werd aangegeven begin maart levering. Paar weken later werd dat al dadelijk half april. Daarna schoof de productie datum een week op. Nu de levering nog eens een paar dagen :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk Berichten
          Ik heb besteld 19/01/2010 en toen werd aangegeven begin maart levering. Paar weken later werd dat al dadelijk half april. Daarna schoof de productie datum een week op. Nu de levering nog eens een paar dagen :-)
          Know the feeling...21/01/2010 besteld, levering eind maart...2 weken later eind april...3 weken later begin mei...nu begin juni...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomD Bekijk Berichten
            Know the feeling...21/01/2010 besteld, levering eind maart...2 weken later eind april...3 weken later begin mei...nu begin juni...
            Toch vreemd allemaal... Ik heb de mijne besteld op 19/1/2010 en ik heb hem sinds vorige week woensdag.
            Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
            Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
              Toch vreemd allemaal... Ik heb de mijne besteld op 19/1/2010 en ik heb hem sinds vorige week woensdag.
              Kan ook niet volgen hoor, alvast proficiat...!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                inderdaad de sierstukken moet je er gewoon opschuiven en eens een goede mep op geven zodat ze door tot achter schuiven heb ze 70€ betaald in de garage .
                Ik had al teveel korting gekregen om ze nog gratis te hebben :.
                @dirk ja dit is fantoom zwart wat de velgen betreft mis zijn ze niet maar je komt wel nog terug van het poetswerk .
                ik heb beslist om er 19ers onder te zetten .
                Ja Blackspeed wat die originele '16 aero velgen betreft heb je gelijk !
                Ik blijf ze aantrekkelijk vinden maar ze zijn nauwelijks schoon te krijgen
                Afvijzen en in een bad steken lijkt mij de enige manier
                Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                  Ja Blackspeed wat die originele '16 aero velgen betreft heb je gelijk !
                  Ik blijf ze aantrekkelijk vinden maar ze zijn nauwelijks schoon te krijgen
                  Afvijzen en in een bad steken lijkt mij de enige manier
                  Inderdaad, die 16" zijn mooi, ze passen bij de wagen en ze zijn comfortabel. Maar om die schoon te krijgen, maar jongens toch! Ik zou eigenlijk een velg moeten hebben waarvan de binnenkant niet bewerkt is, of in hetzelfde kleur gespoten als het vuil dat erop komt, en waarbij dat randje achter de spaken achterwege is gelaten. En dat in 16 of 17 inch, ideaal!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                    Ik heb al verschillende keren dakdragers gebruikt van een vriend, deze zijn van het merk Mont Blanc. Passen zowel op mijn A4 als op zijn A6. De pinnetjes van die dragers passen inderdaad in de putjes van jouw dakrails.
                    Webshop: http://www.autodach.de/
                    Artikel: RF23A4Avant
                    Ze zijn vergrendelbaar, en staan ook niet al te hoog hoog boven je dak.
                    Enig idee of die ook hier ergens te verkrijgen zijn ?
                    Volgens hun site leveren ze volgens mij alleen maar in Duitsland

Comment

• Eindelijk !!

Hoi,

vorige week donderdag 15/4 eindelijk de nieuwe aanwinst kunnen gaan ophalen. Hierbij een paar foto's. Had besteld op 30/10/2009...

Ik geef nog even de config mee:

A4 Avant 2.0 Tdi 136 pk, 6-bak manueel, meteoorgrijs
                      Pack Lounge (Milano-leder in kaneelbruin)
                      Pack Lifestyle Plus
                      17-inch structure-velgen
                      Xenon
                      Alu-dakrails
                      Isofix
                      Zongordijn op achterste deuren
                      Tyre mobility system
                      Zonder kentekens

Greetz

Nuvolari
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                        Enig idee of die ook hier ergens te verkrijgen zijn ?
                        Volgens hun site leveren ze volgens mij alleen maar in Duitsland
                        Dat wist ik niet... maar kijk eens bij Halfords, die verkopen dat ook (misschien niet alle types) of google eens...

Comment

• Geniet ervan!

Je hebt toch nog een serieus tijdje moeten opwachten? Je zou hem normaal gezien voor Pasen moeten ophalen, niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
                          Hoi,

vorige week donderdag 15/4 eindelijk de nieuwe aanwinst kunnen gaan ophalen. Hierbij een paar foto's. Had besteld op 30/10/2009...

Ik geef nog even de config mee:

A4 Avant 2.0 Tdi 136 pk, 6-bak manueel, meteoorgrijs
                          Pack Lounge (Milano-leder in kaneelbruin)
                          Pack Lifestyle Plus
                          17-inch structure-velgen
                          Xenon
                          Alu-dakrails
                          Isofix
                          Zongordijn op achterste deuren
                          Tyre mobility system
                          Zonder kentekens

Greetz

Nuvolari

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                            Geniet ervan!

Je hebt toch nog een serieus tijdje moeten opwachten? Je zou hem normaal gezien voor Pasen moeten ophalen, niet?
                            idd, leveringsdatum was initieel voor eind februari voorzien, dan werd het "net voor Pasen" en nadien werd het 15/4... wat een lijdensweg :-(

ik rij er nu een weekje mee rond en er vallen me enkele dingen op:
                            - een laag verbruik: gemiddeld 5,7 liter volgens BC (mijn A3 had gemiddeld 6,5 liter nodig met zelfde motor nl 2.0 Tdi 136 pk) --> ter info: ik rij een mix van stad en snelweg (ongeveer 50/50) en rij op snelweg max 130 km/u
                            - de sportophanging (-2 cm) is vergelijkbaar met de standaardvering van een A3
                            - wegligging voelt een beetje neutraal aan, waar de A3 veel meer respons in het stuur gaf
                            - de remmen zijn goed, maar het zijn naar mijn gevoel zeker geen 'ankers' die je uitgooit als je remt
                            - de binnenruimte is SUPERSTIL, ook op snelheden boven de 130 km/u ! Motorgeluid is heel goed weggefilterd. Het windgeruis daarentegen is vrij goed hoorbaar (komt dat misschien door de grote spiegels?)

Nuvolari

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
                              idd, leveringsdatum was initieel voor eind februari voorzien, dan werd het "net voor Pasen" en nadien werd het 15/4... wat een lijdensweg :-(
                              Proficiat! Nu ten volle genieten! Motor is inderdaad superstil, het windgeruis komt volgens mij door de grotere spiegels ja. Nieuwe BMW's hebben er ook last van...

Veel plezier ermee!

Comment

• Ik zit momenteel zo'n beetje in twijfel... Momenteel rij ik met een A6 avant BJ2006 2.0tdi rond, indertijd nieuw gekocht. Intussen heeft de wagen bijna 200.000km en vrees ik dat de normale slijtagekosten stillaan zouden kunnen beginnen... De vraag is nu probeer ik er nog 3 of 4 jaar mee verder te bollen of koop ik een nieuwe. Een nieuwe A6 koop ik zoiezo niet, ik wil niet hetzelfde model ( of toch bijna ) , ik had al m'n oog eens laten vallen op een Q5 maar ik vrees dat het rijgedrag van zo'n wagen me niet echt zal liggen ( puur persoonlijk ) en ook de ondiepe koffer schrikt me wat af,hoogte genoeg maar o zo kort... Nu heb ik de laatste A4 Avant van in het begin steeds een fantatsische mooie wagen gevonden maar ik ben nu eenmaal de ruimte van een A6 gewoon... voor m'n A6 heb ik 3 jaar een A4 Avant gehad waar ik bijzonder graag mee heb gereden, toen was dit een vrij kleine wagen vond ik. Ik heb echter de indruk dat de B8 intussen toch wel wat ruimer is geworden als ik zie dat qua lengte de A6 en A4 maar een 20 cm meer schelen, vroeger was dit een pak meer dacht ik. Zijn er hier personen die eveneens van een A6 naar een A4 zijn gegaan en wat is jullie mening daarover ? Met het budget die ik in een vrij goed uitgeruste A6 steek ( nu heb ik bvb gps, leder, APS, 17" velg, MMI , goed geluidsysteem enz...) kan ik natuurlijk een nog mooiere A4 ineen steken. Laat ons zeggen dat ik lichtjes afhankelijk wat ik nog voor m'n A6 zou kunnen vangen zo tussen de 42.000 en 46.000 euro netto te besteden heb.
                                Qua motor zou ik het op een 2.0l houden met multitronic , een 2.7 lijkt me heel erg lekker maar 7000 euro + alle extra andere kosten erbij is er wat teveel aan voor me, ik spek de staatskas al ruim voldoende...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                  Ik zit momenteel zo'n beetje in twijfel... Momenteel rij ik met een A6 avant BJ2006 2.0tdi rond, indertijd nieuw gekocht. Intussen heeft de wagen bijna 200.000km en vrees ik dat de normale slijtagekosten stillaan zouden kunnen beginnen... De vraag is nu probeer ik er nog 3 of 4 jaar mee verder te bollen of koop ik een nieuwe. Een nieuwe A6 koop ik zoiezo niet, ik wil niet hetzelfde model ( of toch bijna ) , ik had al m'n oog eens laten vallen op een Q5 maar ik vrees dat het rijgedrag van zo'n wagen me niet echt zal liggen ( puur persoonlijk ) en ook de ondiepe koffer schrikt me wat af,hoogte genoeg maar o zo kort... Nu heb ik de laatste A4 Avant van in het begin steeds een fantatsische mooie wagen gevonden maar ik ben nu eenmaal de ruimte van een A6 gewoon... voor m'n A6 heb ik 3 jaar een A4 Avant gehad waar ik bijzonder graag mee heb gereden, toen was dit een vrij kleine wagen vond ik. Ik heb echter de indruk dat de B8 intussen toch wel wat ruimer is geworden als ik zie dat qua lengte de A6 en A4 maar een 20 cm meer schelen, vroeger was dit een pak meer dacht ik. Zijn er hier personen die eveneens van een A6 naar een A4 zijn gegaan en wat is jullie mening daarover ? Met het budget die ik in een vrij goed uitgeruste A6 steek ( nu heb ik bvb gps, leder, APS, 17" velg, MMI , goed geluidsysteem enz...) kan ik natuurlijk een nog mooiere A4 ineen steken. Laat ons zeggen dat ik lichtjes afhankelijk wat ik nog voor m'n A6 zou kunnen vangen zo tussen de 42.000 en 46.000 euro netto te besteden heb.
                                  Qua motor zou ik het op een 2.0l houden met multitronic , een 2.7 lijkt me heel erg lekker maar 7000 euro + alle extra andere kosten erbij is er wat teveel aan voor me, ik spek de staatskas al ruim voldoende...
                                  Volgens de verkoper, is de nieuwe A4 nu even groot als de A6 toen!
                                  dus even groot dan de A6 waar je nu me rijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
                                    Volgens de verkoper, is de nieuwe A4 nu even groot als de A6 toen!
                                    dus even groot dan de A6 waar je nu me rijd
                                    Dat lijkt me wel heel sterk, een A6 is qua buitenafmetingen toch een aardig stuk groter maar qua binnenlengte lijkt het als je de afmetingen bekijkt nogal mee te vallen, ik denk dat vooral het breedteverschil aardig groot is, de A4 lijkt me vrij smal te ogen. Nu de vraag is ook hoeveel je die ruimte van een A6 nodig hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Dat lijkt me wel heel sterk, een A6 is qua buitenafmetingen toch een aardig stuk groter maar qua binnenlengte lijkt het als je de afmetingen bekijkt nogal mee te vallen, ik denk dat vooral het breedteverschil aardig groot is, de A4 lijkt me vrij smal te ogen. Nu de vraag is ook hoeveel je die ruimte van een A6 nodig hebt...
                                      nee hoor, de A6 is tov de A4 B8 is niet zo veel groter hoor,wel breder, maar niet qua lengte....maar de A6 heeft wel behoorlijk meer koffer....het nadeel van de A4 is dat zijn achterruit veel sterker helt....dit geeft hem een vlotte lijn, maar gaat ten koste van nuttig laadvermogen....feit dat je bij de A4 nog is heel de kofferafdekking en rolgordijn appart moet verwijderen als je de banken neerklapt is niet echt praktisch....niet tegenstaande de nieuwe 2.0 CR een best te pruimen motor is....kan ik de 2.7 ook alleen maar aanraden.....en BTW..met mijn vorige heb ik 350.000km gedaan zonder problemen ( 2.0 tdi multi ) ....

Comment

• Hmm , zo'n A4 zou ik in dat geval wel zien zitten, m'n vroegere A4 vond ik vrij klein en m'n A6 nu is meer dan ruim, iets kleiner dan m'n wagen nu zou zeker geen probleem mogen zijn.
                                        Ik heb even volgende in de car configurator geduwd :

A4 Avant
                                        TDI 2.7L 140kW 190pk DPF / Multitronic
                                        Fantoomzwart (pareleffect)

Valconaleder Cardamom Beige
                                        Normale Zetels: Cardamombeige
                                        Dashboard: Tarabeige
                                        Tapijt: Korianderbeige
                                        Dakhemel: Linnenbeige

Pack ¨LIFESTYLE Plus¨:
                                        - Metaalkleur
                                        - Acoustic Parking System Ar
                                        - Snelheidsregelaar
                                        - Verwarmbare buitenspiegels
                                        - GPS Plus met harde schijf
                                        - Boordcomputer met kleurenscherm

Pack ¨Lounge¨ :
                                        - Leder binnenbekleding Milano
                                        - Multifunctiestuur met leder bekleed
                                        - Verwarmbare zetels vooraan
                                        - Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand
                                        - Licht- en regensensor
                                        Klimaatregeling '3 Zones' :
                                        - temperatuur en ventilatie gescheiden regelbaar voor de bestuurder en de voorste passagier
                                        - digitale temperatuuraanduiding vooraan
                                        - bedieningseenheid voor de temperatuur achteraan
                                        - indirecte ventilatie
                                        - stof- en pollenfilter alsook luchtkwaliteits- en vochtigheidssensor
                                        - licht- en regensensor
                                        Inlegplaatjes bruine notelaar
                                        Koplampen : Xenon +
                                        Alu velgen ¨5 Spaken Star¨ 4 Alu velgen 8 x 18 ¨5 Spaken Star¨, 245/40 R18 banden
                                        Acoustic Parking System voor-/achteraan

Audi Music Interface
                                        Antidiefstalmoeren
                                        Buitenspiegels Pack 3 :
                                        Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels.
                                        Buiten- en binnenspiegels met automatische dag/nachtstand.
                                        Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
                                        Licht- en regensensor
                                        Dakrailing : chroom afwerking
                                        Headlight Assistant
                                        Met binnenspiegel met automatisch dag/nacht stand.
                                        Hill Hold Assist
                                        Bodemmat omkeerbaar in gummi/stof voor de kofferruimte
                                        Sportvering 20mm verlaagd
                                        Trekhaak - afneembaar
                                        Verlichtingspakket
                                        Verwarmde zetels VR/Achter

Komt op een 52.320 euro btw in , normaliter heb ik bij m'n laatste 3 audi's telkenmale tussen de 10 a 12% korting gekregen dus een 46.000 a 47.000 euro moet haalbaar zijn.
                                        Maar als ik voor een 2L ga scheelt het toch een aardige slok, ik ga zoiezo nog even uitvissen wat het verschil is qua taxen , biv , meerkost verzekering enz... Zo'n 6 cilinder lijkt me uber maar langs de andere kant kost het je al snel 10.000 euro...

Comment

• @ audidriver

het verlaagde koetswerk en de bredere banden heb ik niet genomen, voor de rest is dat zowat mijn configuratie...ik heb juist de sportzetels, panodak en standverwarming nog....
                                          Voorwat de meerprijs betreft.....persoonlijk vind ik die zeker waard, de 2.7 multi rijdt echt super, voor de BIV = 1000€ meer, maar dat is maar eenmalig, de taks is ongv. 300€ meer per jaar, dat is nu ook niet echt onoverkomelijk.....voor de verzekering zal natuurlijk veel afhangen van je schade verleden, ik zit reeds vele jaren in bonus malus 0 en betaal 350€ BA+ en 800€ omnium, het geen voor zo een wagen toch best te doen is denk ik....voorwat het onderhoud betreft zal dat ongeveer hetzelfde zijn....in de carter voor een olie wissel gaat vb wel 7 liter long live, dat is niet goedkoop, maar bij de 2.7 dien je dan weer je distributie riem niet te vervangen, daar deze vervangen is door een ketting.....nu duurder zal ie altijd zijn dan een 2.0....ieder moet het maar voor zichzelf uitmaken de 2.0 is zeker geen ondergemotoriseerde wagen.....maar als je veel km per jaar afmaalt is een V6 een echte aanrader...jij zit ook aan 50.000 ongeveer zie ik...ff doorbijten en gaan voor die V6...

Comment

Working...
                                          X