Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenIn zo'n geval (bergop) heb je de hillhold toch niet nodig, gezien hij niet vanzelf zal achteruit bollen.
wel als je even moet stoppen op deze heuvel (hefboom, ticket,...) en dan terug vertrekken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenHill hold in combinatie met multitronic.............................no problem.........
Ook hill hold zou melden dat de helling te steil is nietwaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenMoest ik uit zo'n parking rijden kzou moeten opletten dat ik er niet uit gevlogen kom want als't stijl is en kgeef gas met m'n 2.7 :p tzal wa geven dan hebk zelfs geen red bull nodig.steil zal wel beter zijn zekers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk BerichtenIk zie niet in hoe de hill hold soelaas zou kunnen brengen. Lijkt me aan de basis hetzelfde systeem als elektronische handrem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichtensteil zal wel beter zijn zekers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk BerichtenIk zie niet in hoe de hill hold soelaas zou kunnen brengen. Lijkt me aan de basis hetzelfde systeem als elektronische handrem.
Hill Hold is wel degelijk een ander systeem, namelijk de opgebouwde remdruk in het remsysteem die nodig was om je auto op de helling staande te houden wordt vast gehouden en dit is op alle vier de wielen zodra je weer gaat rijden wordt deze druk gecontroleerd gelost !
De elektronische handrem daar in tegen is niets meer dan een gewone handrem die, het woord zegt het al electronisch wordt aangetrokken en dit is slechts op twee wielen namelijk de achterste.
Wel degelijk in groot verschil dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk BerichtenHill Hold is wel degelijk een ander systeem, namelijk de opgebouwde remdruk in het remsysteem die nodig was om je auto op de helling staande te houden wordt vast gehouden en dit is op alle vier de wielen zodra je weer gaat rijden wordt deze druk gecontroleerd gelost !
De elektronische handrem daar in tegen is niets meer dan een gewone handrem die, het woord zegt het al electronisch wordt aangetrokken en dit is slechts op twee wielen namelijk de achterste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenthx voor de uitleg johnver....tevens kan ik eraan toevoegen dat wanneer je wagen met hill hold wordt ter plaatse gehouden het toerental automatisch iets stijgt zodat bij het gas geven de wagen geen mm achteruit gaat...indien er geen verschil zou zijn tussen beide systemen zou het een beetje raar zijn om ze beide aan te bieden hé....
met een manuele bak erg aangenaam, er zijn veel situatie waar het systeem zijn voordelen biedt
(bv : tussen twee wagens langs de stoep parkeren in een stijle straat)
het is een comfort dat je meteen mist als je met een andere wagen onderweg bent
uiteraard niet absoluut nodig in de vlakke gemeenten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhill hold lijkt een gadget tot je het begint te gebruiken
met een manuele bak erg aangenaam, er zijn veel situatie waar het systeem zijn voordelen biedt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhill hold lijkt een gadget tot je het begint te gebruiken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk BerichtenHill Hold is wel degelijk een ander systeem, namelijk de opgebouwde remdruk in het remsysteem die nodig was om je auto op de helling staande te houden wordt vast gehouden en dit is op alle vier de wielen zodra je weer gaat rijden wordt deze druk gecontroleerd gelost !
Hopelijk heb ik in de toekomst budgettaire ruimte om hier ook van te kunnen genieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk BerichtenBedankt voor de uitleg johnver. I stand corrected.
Hopelijk heb ik in de toekomst budgettaire ruimte om hier ook van te kunnen genieten....hold assist kost 60 € extra......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenbudgettaire ruimte...hold assist kost 60 € extra......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe auto waarbij je die goedkope optie kunt nemen, kost heel wat meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenguyugy waarschijnlijk rij je met een manueel......
wij zijn dus roerend eens dat zoiets standard en op alle modellen zou moeten bestaan
belachelijk dat Audi nog een aalmoes hiervoor vraagt
wat ik voor dergelijke funkties mis, is ergens in de MMI de mogelijkheid hebben om het automatisch aan te vinken, zodat ik er niet zelf moet aan denken bij de eerste rode lichten
een beetje zoals de meest gebruikte toepassingen open te laten gaan bij de startup van mijn computer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenindeed een manual... Q5 !
wij zijn dus roerend eens dat zoiets standard en op alle modellen zou moeten bestaan
belachelijk dat Audi nog een aalmoes hiervoor vraagt
wat ik voor dergelijke funkties mis, is ergens in de MMI de mogelijkheid hebben om het automatisch aan te vinken, zodat ik er niet zelf moet aan denken bij de eerste rode lichten
een beetje zoals de meest gebruikte toepassingen open te laten gaan bij de startup van mijn computer...
maar standaard had men het zeker mogen voorzien.....
Comment
-
Dan is er toch iets verandert bij Audi. Ik heb mij onlangs een Audi A4 Avant besteld (136pk, manueel) en deze is standaard uitgerust met een start/stop systeem. Volgens de verkoper is een Hill Hold Assist niet mogelijk om een auto met start/stop systeem. Met andere woorden, Hill Hold Assist kan niet meer genomen worden bij nieuwe Audi A4 Avant wagens (want deze zijn nu allemaal standaard uitgerust met start/stop)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenDan is er toch iets verandert bij Audi. Ik heb mij onlangs een Audi A4 Avant besteld (136pk, manueel) en deze is standaard uitgerust met een start/stop systeem. Volgens de verkoper is een Hill Hold Assist niet mogelijk om een auto met start/stop systeem. Met andere woorden, Hill Hold Assist kan niet meer genomen worden bij nieuwe Audi A4 Avant wagens (want deze zijn nu allemaal standaard uitgerust met start/stop)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenDan is er toch iets verandert bij Audi. Ik heb mij onlangs een Audi A4 Avant besteld (136pk, manueel) en deze is standaard uitgerust met een start/stop systeem. Volgens de verkoper is een Hill Hold Assist niet mogelijk om een auto met start/stop systeem. Met andere woorden, Hill Hold Assist kan niet meer genomen worden bij nieuwe Audi A4 Avant wagens (want deze zijn nu allemaal standaard uitgerust met start/stop)..en die 0.00001 L meer verbruik nemen we er dan maar bij
Comment
Comment