Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Hill hold in combinatie met multitronic........... ..................no problem.........
    In zo'n geval (bergop) heb je de hillhold toch niet nodig, gezien hij niet vanzelf zal achteruit bollen.
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
      In zo'n geval (bergop) heb je de hillhold toch niet nodig, gezien hij niet vanzelf zal achteruit bollen.

      wel als je even moet stoppen op deze heuvel (hefboom, ticket,...) en dan terug vertrekken...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        Hill hold in combinatie met multitronic........... ..................no problem.........
        Ik zie niet in hoe de hill hold soelaas zou kunnen brengen. Lijkt me aan de basis hetzelfde systeem als elektronische handrem.
        Ook hill hold zou melden dat de helling te steil is nietwaar?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
          Moest ik uit zo'n parking rijden kzou moeten opletten dat ik er niet uit gevlogen kom want als't stijl is en kgeef gas met m'n 2.7 :p tzal wa geven dan hebk zelfs geen red bull nodig.
          steil zal wel beter zijn zekers...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
            Ik zie niet in hoe de hill hold soelaas zou kunnen brengen. Lijkt me aan de basis hetzelfde systeem als elektronische handrem.
            Ook hill hold zou melden dat de helling te steil is nietwaar?
            Ok zonder dan....dan hou je je ene voet op de rem en met de andere geef je een beetje gas en los je dan je rem, met een multitronic kan dit zonder een koppeling op te stoken.....ik wou de multitronic even in het licht zetten

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichten
              steil zal wel beter zijn zekers...
              Gelukkig merk jij het nog op anders had niemand het Hezien

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                Ik zie niet in hoe de hill hold soelaas zou kunnen brengen. Lijkt me aan de basis hetzelfde systeem als elektronische handrem.
                Ook hill hold zou melden dat de helling te steil is nietwaar?

                Hill Hold is wel degelijk een ander systeem, namelijk de opgebouwde remdruk in het remsysteem die nodig was om je auto op de helling staande te houden wordt vast gehouden en dit is op alle vier de wielen zodra je weer gaat rijden wordt deze druk gecontroleerd gelost !
                De elektronische handrem daar in tegen is niets meer dan een gewone handrem die, het woord zegt het al electronisch wordt aangetrokken en dit is slechts op twee wielen namelijk de achterste.
                Wel degelijk in groot verschil dus.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
                  Hill Hold is wel degelijk een ander systeem, namelijk de opgebouwde remdruk in het remsysteem die nodig was om je auto op de helling staande te houden wordt vast gehouden en dit is op alle vier de wielen zodra je weer gaat rijden wordt deze druk gecontroleerd gelost !
                  De elektronische handrem daar in tegen is niets meer dan een gewone handrem die, het woord zegt het al electronisch wordt aangetrokken en dit is slechts op twee wielen namelijk de achterste.
                  Wel degelijk in groot verschil dus.
                  thx voor de uitleg johnver....tevens kan ik eraan toevoegen dat wanneer je wagen met hill hold wordt ter plaatse gehouden het toerental automatisch iets stijgt zodat bij het gas geven de wagen geen mm achteruit gaat...indien er geen verschil zou zijn tussen beide systemen zou het een beetje raar zijn om ze beide aan te bieden hé....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    thx voor de uitleg johnver....tevens kan ik eraan toevoegen dat wanneer je wagen met hill hold wordt ter plaatse gehouden het toerental automatisch iets stijgt zodat bij het gas geven de wagen geen mm achteruit gaat...indien er geen verschil zou zijn tussen beide systemen zou het een beetje raar zijn om ze beide aan te bieden hé....
                    hill hold lijkt een gadget tot je het begint te gebruiken
                    met een manuele bak erg aangenaam, er zijn veel situatie waar het systeem zijn voordelen biedt
                    (bv : tussen twee wagens langs de stoep parkeren in een stijle straat)
                    het is een comfort dat je meteen mist als je met een andere wagen onderweg bent
                    uiteraard niet absoluut nodig in de vlakke gemeenten...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      hill hold lijkt een gadget tot je het begint te gebruiken
                      met een manuele bak erg aangenaam, er zijn veel situatie waar het systeem zijn voordelen biedt
                      (bv : tussen twee wagens langs de stoep parkeren in een stijle straat)
                      het is een comfort dat je meteen mist als je met een andere wagen onderweg bent
                      uiteraard niet absoluut nodig in de vlakke gemeenten...
                      guyugy waarschijnlijk rij je met een manueel.....met een automaat is hill hold ook zeer praktisch in ons plat belgenlandje.....bij rode lichten in de stad bv.....éénmaal stil blijft de wagen steeds stil staan....wanneer wij onze voet van het rempedaal nemen "kruipt " een automaat vooruit....om bij lang wachten te vermijden dat we kramp krijgen of onze achterliggers eindeloos te verblinden is ook daar hill hold een welgekomen optie...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        hill hold lijkt een gadget tot je het begint te gebruiken
                        met een manuele bak erg aangenaam, er zijn veel situatie waar het systeem zijn voordelen biedt
                        (bv : tussen twee wagens langs de stoep parkeren in een stijle straat)
                        het is een comfort dat je meteen mist als je met een andere wagen onderweg bent
                        uiteraard niet absoluut nodig in de vlakke gemeenten...
                        Daarom wordt het bij Audi ook hold assist genoemd, je hebt er ook zonder hellingen gemak van!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
                          Hill Hold is wel degelijk een ander systeem, namelijk de opgebouwde remdruk in het remsysteem die nodig was om je auto op de helling staande te houden wordt vast gehouden en dit is op alle vier de wielen zodra je weer gaat rijden wordt deze druk gecontroleerd gelost !
                          De elektronische handrem daar in tegen is niets meer dan een gewone handrem die, het woord zegt het al electronisch wordt aangetrokken en dit is slechts op twee wielen namelijk de achterste.
                          Wel degelijk in groot verschil dus.
                          Bedankt voor de uitleg johnver. I stand corrected.
                          Hopelijk heb ik in de toekomst budgettaire ruimte om hier ook van te kunnen genieten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                            Bedankt voor de uitleg johnver. I stand corrected.
                            Hopelijk heb ik in de toekomst budgettaire ruimte om hier ook van te kunnen genieten.
                            budgettaire ruimte ...hold assist kost 60 € extra......

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              budgettaire ruimte ...hold assist kost 60 € extra......
                              De auto waarbij je die goedkope optie kunt nemen, kost heel wat meer.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                De auto waarbij je die goedkope optie kunt nemen, kost heel wat meer.
                                Idd, akkoord

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                  guyugy waarschijnlijk rij je met een manueel......
                                  indeed een manual... Q5 !
                                  wij zijn dus roerend eens dat zoiets standard en op alle modellen zou moeten bestaan
                                  belachelijk dat Audi nog een aalmoes hiervoor vraagt
                                  wat ik voor dergelijke funkties mis, is ergens in de MMI de mogelijkheid hebben om het automatisch aan te vinken, zodat ik er niet zelf moet aan denken bij de eerste rode lichten
                                  een beetje zoals de meest gebruikte toepassingen open te laten gaan bij de startup van mijn computer...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    indeed een manual... Q5 !
                                    wij zijn dus roerend eens dat zoiets standard en op alle modellen zou moeten bestaan
                                    belachelijk dat Audi nog een aalmoes hiervoor vraagt
                                    wat ik voor dergelijke funkties mis, is ergens in de MMI de mogelijkheid hebben om het automatisch aan te vinken, zodat ik er niet zelf moet aan denken bij de eerste rode lichten
                                    een beetje zoals de meest gebruikte toepassingen open te laten gaan bij de startup van mijn computer...
                                    Mmmm.....wederom ligt dat verschillend van gebruiker tot gebruiker......bij file rijden bv is er niks zo makkelijk met een automaat van je rempedaal lichtjes te lossen en zo vooruit te kruipen....met de hill hold zou je dan telkens gas moeten geven om terug te vertrekken....
                                    maar standaard had men het zeker mogen voorzien.....

                                    Comment


                                    • Dan is er toch iets verandert bij Audi. Ik heb mij onlangs een Audi A4 Avant besteld (136pk, manueel) en deze is standaard uitgerust met een start/stop systeem. Volgens de verkoper is een Hill Hold Assist niet mogelijk om een auto met start/stop systeem. Met andere woorden, Hill Hold Assist kan niet meer genomen worden bij nieuwe Audi A4 Avant wagens (want deze zijn nu allemaal standaard uitgerust met start/stop)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
                                        Dan is er toch iets verandert bij Audi. Ik heb mij onlangs een Audi A4 Avant besteld (136pk, manueel) en deze is standaard uitgerust met een start/stop systeem. Volgens de verkoper is een Hill Hold Assist niet mogelijk om een auto met start/stop systeem. Met andere woorden, Hill Hold Assist kan niet meer genomen worden bij nieuwe Audi A4 Avant wagens (want deze zijn nu allemaal standaard uitgerust met start/stop)
                                        euh...ik dacht dat alleen de TDIe daarmee werden uitgerust...de TDI versie niet ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
                                          Dan is er toch iets verandert bij Audi. Ik heb mij onlangs een Audi A4 Avant besteld (136pk, manueel) en deze is standaard uitgerust met een start/stop systeem. Volgens de verkoper is een Hill Hold Assist niet mogelijk om een auto met start/stop systeem. Met andere woorden, Hill Hold Assist kan niet meer genomen worden bij nieuwe Audi A4 Avant wagens (want deze zijn nu allemaal standaard uitgerust met start/stop)
                                          ik ben net eens gaan kijken in de CC...en bij de V6 modellen staat hil hold nog steeds in de lijst...het start stop systeem is dan ook om je wagen 0.00001 L zuiniger te maken...niet onmiddellijk iets waar een V6 rijder prioriteit aan stelt...ok leuk meegenomen als hij zuinig is....maar nog leuker als hij super vlot is..en die 0.00001 L meer verbruik nemen we er dan maar bij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X