Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    wel aangenaam op heuvelachtig stedelijk parcours : je moet zelfs de handrem nooit meer manipuleren, daar zodra de wagen met de voetrem op stilstand komt, beweegt hij niet meer
    ook handig om te parkeren tussen twee wagens in een fel hellende straat
    Inderdaad en bovendien is het de goedkoopste optie (afgezien van de 'gratis' weglating type aanduiding)!
    In combinatie met de Multitronic is het heel handig dat je niet meer op je rem moet gaan staan aan de rode lichten, wat weer tijd gewonnen is bij leuke sprintjes ;-)

Enkel vervelend dat je het voor elke rit manueel terug moet activeren, of kan je dit ergens instellen?
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Weer een A4 B8 eigenaar erbij

Ik mag donderdag mijn A4 Berline 2.0 TDI 120pk gaan ophalen, zal proberen van daarna pics te posten. Samengevat, volgende configuratie:

A4 Berline 2.0 TDI 120pk Fantoomzwart
      Xenon koplampen
      Acoustic Parking System VR/AR
      Audi Soundsystem
      Automatische koplampen
      Multifunctie sportstuur
      Verchroomde vensteromlijsting
      Zonder kentekens
      Inlegplaatjes in aluminium 'Hologramme'
      Pack "Lifestyle Plus"
      Pack "GSM Pre-installatie"
      Stof Atrium Zwart SPORT

Greetz,
      Wodan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

Enkel vervelend dat je het voor elke rit manueel terug moet activeren, of kan je dit ergens instellen?
        denk ik niet, misschien omdat de werking ervan is ook afhankelijk van het dragen van de gordel
        maakt dus deel uit van wat allemaal gewist wordt bij het verlaten van de wagen
        zo valt Drive Select ook terug op automatic bij elke herstart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wodan Bekijk Berichten
          Ik mag donderdag mijn A4 Berline 2.0 TDI 120pk gaan ophalen, zal proberen van daarna pics te posten. Samengevat, volgende configuratie:

A4 Berline 2.0 TDI 120pk Fantoomzwart
          Xenon koplampen
          Acoustic Parking System VR/AR
          Audi Soundsystem
          Automatische koplampen
          Multifunctie sportstuur
          Verchroomde vensteromlijsting
          Zonder kentekens
          Inlegplaatjes in aluminium 'Hologramme'
          Pack "Lifestyle Plus"
          Pack "GSM Pre-installatie"
          Stof Atrium Zwart SPORT

Greetz,
          Wodan
          Spannend, geniet ervan! Mooie config

Ik mag 'de mijne' vrijdag gaan afhalen: ik heb geopteerd voor de kleur Diepgroen, die ik nog maar 1 keer op straat op een A4 B8 gezien heb: zijn er hier nog mensen met een diepgroene?

By the way: heb al een paar uren in dit topic zitten lezen: is echt een schat aan informatie en bovendien leuk om de diverse configs/pics te aanschouwen

Comment

• Leuke vooruitzichten voor beiden!

Donkergroen voorlopig enkel nog maar gezien op A6 (Berline en avant).

tweetyf40: berline of avant besteld?
            En heb je part 1 van deze topic al gelezen? Want dit is "slechts" part 2 hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tweetyf40 Bekijk Berichten
              Spannend, geniet ervan! Mooie config

Ik mag 'de mijne' vrijdag gaan afhalen: ik heb geopteerd voor de kleur Diepgroen, die ik nog maar 1 keer op straat op een A4 B8 gezien heb: zijn er hier nog mensen met een diepgroene?

By the way: heb al een paar uren in dit topic zitten lezen: is echt een schat aan informatie en bovendien leuk om de diverse configs/pics te aanschouwen
              Proficiat, idd mooie config! Was het pack lounge (met leder) niet 'gratis' tegenwoordig?
              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                Als uw auto in brand staat, kunt ge beter gaan lopen en niet den held uithangen met een brandblusser die na 2 seconden leeg is.
                Uiteraard. Maar leg dat maar eens uit een aan politieagent die tijdens een routine controle slecht geluimd is.

Comment

Proficiat, idd mooie config! Was het pack lounge (met leder) niet 'gratis' tegenwoordig?
                  Toen ik hem bestelde (eind augustus) was de bluetooth gratis, maar het lounge pack te betalen... vandaar dat het stoffen sportzetels geworden zijn...

Greetz,
                  Wodan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Uiteraard. Maar leg dat maar eens uit een aan politieagent die tijdens een routine controle slecht geluimd is.
                    mijn brandblusser werd evemin gecontroleerd bij Politiecontroles als op de keuring...
                    dit al jaaaaren !
                    bij zit het spul in mijn koffer, dus feitelijk even gemakkelijk te bereiken als aan de voeten van de passagier
                    Last edited by guyugy; 27/10/2009, 18:05.

Comment

• Mijn bakske vandaag gemaakt in de fabriek...

... volgens dealer bij hem beschikbaar vanaf 15 november.... gvd das lang zeg... !!!!

Comment

Inderdaad en bovendien is het de goedkoopste optie (afgezien van de 'gratis' weglating type aanduiding)!
                        In combinatie met de Multitronic is het heel handig dat je niet meer op je rem moet gaan staan aan de rode lichten, wat weer tijd gewonnen is bij leuke sprintjes ;-)

En waar kan ik de optie Hill Hold Assist vinden? Ik heb al de volledige brochure en audi-website uitgepluisd en ik kan hiervan niets terug vinden.

Comment

• Weet er iemand of het mogelijk is om een playlist te maken met nummers van beide SDHC compacht flash kaarten? Ik krijg vrijdag mijn a4 en was van plan om al twee 32gb kaartjes te kopen. Nu lijkt het me wel handig als je 1 grote playlist kan maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk Berichten
                            Vind niemand hier de Servotronic te licht sturen? Ik ben aan het kijken of het op een of andere manier uitgeschakeld kan worden, maar kan er nog niks over vinden op een B8. Bij oudere modellen kon je het uitschakelen dmv een zekering/relais eruit te trekken, maar ik weet niet of er bij de B8 nog andere electonica bij aangesloten zit.
                            Iemand een idee?
                            Niemand iets gevonden om dit uit te schakelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Dan is het in principe aan de dealer om de auto conform de Belgische wet te maken. Dat houdt in dat het brandblusapparaat toegankelijk moet zijn voor de chauffeur. Hoe de garagist dat oplost hangt van hemzelf af. Het kan dus zijn dat de ene dat met een houder doet, de andere het gewoon los in de auto smijt etc. In de A4 zal je bijna nooit een houder vinden omdat de dealers van Audi niet in de bodem van de auto mogen boren (daar ligeen te veel kabels in).
                              Waarom Audi niet dezelfde oplossig als BMW levert is mij een raadsel. (= een houder die aan de passagierszetel is bevestigd).
                              Dit klopt toch niet helemaal hoor;

De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn.
                              De steun van het blustoestel moet aan het voertuig zijn vastgemaakt en het afnemen van het toestel van zijn steun mag niet meer dan 10 seconden in beslag nemen.

Het probleem over zin of onzin van een brandblusser zit deels in het type poeder; dikwijls worden auto's met BC-poederblussers voorzien,
                              dwz blustoestellen voor brandklasse B "vloeibare of vloeibaar wordende stoffen" en brandklasse C "gassen" terwijl er bij een autobrand ook heel vaak vaste stoffen ( brandklasse A) branden.
                              Een BC-blusser is daar dus niet voor geschikt. Wat je best kan doen is bij vervanging van het toestel bij vervaldatum een ABC-poederblusser aanschaffen ipv een BC (en liefst nog eentje met een grotere inhoud)
                              Over de inhoud: 1kg bluspoeder is weinig, maar zeker als je het toestel niet op de correcte manier gebruikt. Een minimale basisopleiding blusmiddelen in een rij-opleiding zou zeker niet misstaan.

Als je auto vrijstaande is en er geen passagiers meer inzitten kan ik de redenering volgen dat men zegt "Laat maar branden, daar neem ik geen risico's voor!", denk er evenwel aan dat je evengoed in een verkeersongeval terecht kan komen waarbij er nog passagiers ingeklemd zitten in je wagen.
                              Als er dan brand uitbreekt kan je maar hopen dat je efficiënt met je blustoestel kan ingrijpen (en hopelijk met hulp van andere blustoestellen van omstaanders) en redden wat er te redden valt.

Dit gewoon even ter info, noem het 'beroepsmisvorming' ;-)
                              Last edited by ; 27/10/2009, 23:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                mijn brandblusser werd evemin gecontroleerd bij Politiecontroles als op de keuring...
                                dit al jaaaaren !
                                bij zit het spul in mijn koffer, dus feitelijk even gemakkelijk te bereiken als aan de voeten van de passagier
                                In Brussel werd ik ooit eens gestopt bij een routinecontrole. Dat was nog met mijn vorige auto. Toen werd werkelijk alles nagekeken. Vervaldatum van de brandblusser, of ik wist maar mijn gevarendriehoek stak en hoe ik die moest opzetten, profiel van de banden, ze bleven maar zoeken maar vonden niks om mij te bekeuren, alles was in orde.

Comment

• Kan er iemand me vertellen hoe de structuur van de MP3's op de SD kaart er moet uitzien?
                                  Moet je vanuit iTunes gewoon alle bestanden in 1 map slepen, waarbij de MMI dan via de tags de albuminformatie etc eruithaalt, of moet je alles zelf in verschillende mappen stoppen?

Thanks!
                                  Wodan

Comment

• Xenonlichten

Als ik over een betonplaten of een kleine bult rijd, dan zie ik mijn lichtstralen op de grond heel weinig daveren. Zoals bij sommige moto's, je weet wel. Nog iemand daar last van? Je moet er echt wel op letten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Biker916 Bekijk Berichten
                                      Als ik over een betonplaten of een kleine bult rijd, dan zie ik mijn lichtstralen op de grond heel weinig daveren. Zoals bij sommige moto's, je weet wel. Nog iemand daar last van? Je moet er echt wel op letten.
                                      bij mij beven ze ietwat op ralenti, ik zie dat als ik mijn wagen in de garage langzaam binnenrijd

Comment

• Heeft er iemand ervaring met de 2.0TDI 120 vs. 143pk?
                                        Ik heb nu een Passat 2.0TDI 140pk (PD versie) en moet bijna een opvolger kiezen.
                                        De A4 2.0 120 pk zou daarbij een mogelijkheid zijn omdat die iets meer opties toelaat dan de 143pk-versie. Is dat verschil tussen de twee heel groot? Ik kan natuurlijk een testrit doen en ben er mij van bewust dat het effectief trager zal zijn dan hetgeen ik nu heb (zeker omdat de CR op zich al veel linerairder is dan de PD-versie) maar vraag me af hoe dat in het dagelijkse gebruik meevalt.
                                        Is daar aan te wennen of blijft het een "trage" auto.
                                        Ik moet niet aan elk verkeerslicht de eerste weg zijn, maar vlot hernemen zonder elke keer een versnelling te moeten terugschakelen is wél belangrijk. Iemand (langetermijn) ervaring met beide?

ps: achteraf chippen is geen optie omdat ik dat risico niet wil nemen op een leasing...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Biker916 Bekijk Berichten
                                          Awel ja, ik heb dat hier al lang ondervonden sinds ik hem in april ben gaan halen.
                                          En gisteravond toevallig zowel een A4 met als zonder xenon zien op straat komen na mij en die reflecties merkte ik dus op in mijn binnenspiegel. En het is toch blijkbaar niet dat iedereen rondrijd met 3 kg lucht in zijn banden

Comment

Working...
                                          X