Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
    Enfin, één vraagje toch: de ruitenwissers lijken bij (automatisch) gebruik soms niet helemaal naar hun 'nul'-stand te gaan als het regent, maar blijven iets hoger staan, gaan dan plots toch verder naar beneden, en gaan daarna alsnog naar boven... Beetje vreemd: is dit normaal?
    Yep, is perfect normaal. Niet mee inzitten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

Heb al wel (na 800 km) een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen, zal daar toch niks mee te maken hebben?
      Hier ook de tweede week een ruit stuk...
      Laten vervangen bij audi met een eigen opleg voor de verzekering...
      Het strafste is dat carglass dan nog duurder was dan de officiële Audi carosserie, maar deze laatste niet erkend is door de verzekering...

Comment

• Interessante link betreffende het kiezen van banden...
        Gaat over trillingen en zo...

Omdat er vaak gevraagd wordt hoe het nu precies zit met zaken als banden balanceren etc. heb ik een lap tekst van me uit een ander topic een eigen topic gegeven. Dan is het makkelijker terug te vinden.

Betreffende trillingen besef ik meer en meer dan ik niet echt de enige met problemen ben...

Hallo Allemaal, Ik hoor en zie steeds meer berichten over het vaak genoemde trillingsprobleem van de nieuwe A4. Ik ben benieuwd wie hier allemaal problemen mee heeft en wat er tot nu toe aan gedaan is
        Last edited by krikke5150; 29/05/2009, 22:17.

Comment

• Mijn Audi A4 Sline

Na 2 maanden heb ik even de tijd genomen om enkele foto's van mijn nieuwe Audi A4 S-line te nemen. Ik heb nu bijna 3000 km op de teller en ben een heel tevreden chauffeur, echt een droomwagen, met zijn 136 pk-tjes vind ik dat hij overal heel vlot zijn mannetje kan staan in het verkeer ! Wat de velgen betreft, op deze 19 duimers rijdt hij stevig zoals ik het graag heb, maar het comfort is zeker te doen (ook volgens mening van andere mensen). Op de achterbank lijkt het wel wat harder dan vooraan. Echt een leuke kar om mee rijden in de zuiverste zin van het woord ...

Enjoy the pictures ...
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
            Origineel of niet... er moet toch een uitleg zijn over het waarom...
            Een wiel dat uitgebalanceerd is, en toch trillingen veroorzaakt...
            Ik merk ook nog eens op dat er mensen rondrijden met originele Audi laagprofiel velgen die toegeven dat de wagen in sommige omstandigheden trilt... (ik veronderstel dat er zijn die dit niet willen toegeven ook...)
            Ik had nu eerder verwacht dat er me iemand ging aanraden om toch eens banden te switchen...
            Over originele velgen gesproken, ik heb mijn goesting wel al gevonden... maar 2600€ voor 4 wielen is nu toch ook wel wat er over... vind ik hé...
            Welke originele velgen, 18"-ers zijn er wél bij prijs?
            Iemand suggesties?
            Volgens mijn ervaring hangt er toch veel af van de banden bij dit soort zaken.
            Dunlop heeft mij nooit kunnen overtuigen,hoewel ik verschillende types heb gehad.
            Mijn A5 is geleverd met de Sportmaxx GT(255/35/19) en heb deze er af gegooid na
            3000km en vervangen door Michelin's,weliswaar om andere redenen dan trillingen.
            Bij onze taxi's leg ik ook Michelin's en heb ondervonden dat deze inderdaad over het algemeen
            minder lood nodig hebben dan andere merken.
            Na x aantal km ook geen vervorming of abnormale slijtage.
            Voordien mocht ik soms een band(Dunlop)na x aantal km opnieuw eens uitbalanceren wegens trillingen!!
            Heb zelfs een gehad die bvb.naar rechts trok,band links steken en dan naar links trekken.
            Ik heb nu BBS velgen 19" die 3.5kg lichter,beter uitgebalanceerd zijn dan de originele Y-velgen en dat
            voel ik.
            Hun prijs vindt ik dan ook gerechtvaardigd,hoewel het voor minder ook mag.

Comment

• @barbedav: knappe bak, ijszilver staat echt wel goed op de A4 Avant.
              De meeste die ik tot nu toe heb zien rijden zijn zwart

Comment

• Hello,

Hieronder mijn lavagrijze 120 pk met 7 spaaks 16duimers.
                Na een goeie 1500 km een gemiddeld verbruik van 7.0 L.

Ivm de banden, kan ik toch zeggen dat de 225/16/55 Michelin flink wat rolgeluiden vertonen. Storend werkt het nu nog niet maar veel hangt af wat een mens (wil) verdragen zeker .
                Dan vind ik het opkomend windgeruis aan de linker voorruit vanaf een kleine 100 km/u storender..
                Maar voor de rest een knappe bak om mee te rijden en naar te kijken

Groeten
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by zipo; 30/05/2009, 06:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door barbedav Bekijk Berichten
                  Na 2 maanden heb ik even de tijd genomen om enkele foto's van mijn nieuwe Audi A4 S-line te nemen. Ik heb nu bijna 3000 km op de teller en ben een heel tevreden chauffeur, echt een droomwagen, met zijn 136 pk-tjes vind ik dat hij overal heel vlot zijn mannetje kan staan in het verkeer ! Wat de velgen betreft, op deze 19 duimers rijdt hij stevig zoals ik het graag heb, maar het comfort is zeker te doen (ook volgens mening van andere mensen). Op de achterbank lijkt het wel wat harder dan vooraan. Echt een leuke kar om mee rijden in de zuiverste zin van het woord ...

Enjoy the pictures ...
                  Héél mooi, telkens ik een Avant zie, begin ik weer te twijfelen of ik die niet beter genomen had, zo'n prachtige lijn...
                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door barbedav Bekijk Berichten

Enjoy the pictures ...
                    Heel mooi met die 19", blij dat ik hem eens zie met die maat. (heb zelf lang getwijfeld om terug 18 te leggen of 19 en ben voor 19 gegaan, vandaar) Mag ik je een svragen welke bandenmaat er hier gebruikt werd? En welk type?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                      Dus trillingen heb ik in geen geval. Ik vind het sowieso een vreemd verhaal, misschien eens proberen om andere 18" exemplaren op te leggen en uit te testen, want ik kan me niet voorstellen dat een A4 met 18" & 19" mag trillen. Er rijden er zoveel rond, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat iedereen dit zou tolereren.
                      Trillingen aan het stuur zijn duidelijk de oorzaak van slechte "replica" velgen
                      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                        Trillingen aan het stuur zijn duidelijk de oorzaak van slechte "replica" velgen
                        Niet de oorzaak maar het gevolg bedoel je ?

Comment

• UIt gans die discussie over velgen, replica's of niet, probeer ik de conclusie te vinden:
                          A1/ enkel originele audi velgen zijn goed en gegarandeerd trillingsvrij
                          A2/ sommige replica velgen ("slechte") geven trillingen
                          A3/ alle replica velgen geven trillingen
                          En verder ook nog:
                          B1/ de oorzaak zijn de velgen
                          B2/ de oorzaak zijn de banden: "slecht" merk of niet goed uitgebalanceerd
                          B3/ de oorzaak is combinatie van beide
                          Zoals ik het nu begrijp is het vooral gelegen aan A2 en B3 ofte sommige slechte replica's al dan niet gecombineerd met sommige slechte merken van banden. M.a.w. trial and error. Dure affaire dus voor wie zinnens is er te kopen...

Comment

• Op mijn Audi liggen de originele 'fabriek-af'-velgen maat 8,5J x 19 met bandenmaat 255/35 R 19, afgeleverd met Pirelli P Zero. Ik heb geen last van enige trillingen en/of rolgeluiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                              Hello,

Hieronder mijn lavagrijze 120 pk met 7 spaaks 16duimers.
                              Na een goeie 1500 km een gemiddeld verbruik van 7.0 L.
                              Ik heb ook een 120 pk besteld. Ben je tevreden van de prestaties?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                UIt gans die discussie over velgen, replica's of niet, probeer ik de conclusie te vinden:
                                En verder ook nog:
                                Zoals ik het nu begrijp is het vooral gelegen aan A2 en B3 ofte sommige slechte replica's al dan niet gecombineerd met sommige slechte merken van banden. M.a.w. trial and error. Dure affaire dus voor wie zinnens is er te kopen...
                                Sommige originele velgen met een bepaald soort rubber geven ook trillingen...
                                De ophanging van de B8 is gevoelig...

Comment

• a4 TDI 120 pk

Heb ondertussen ook mijn 120 pk in ontvangst mogen nemen, op zich ben ik wel tevreden van de prestaties, vergeleken met de 136 pk zal dit zeker een verschil geven aangezien de versnellingen toch ietswat langer zijn ( net zoals 318d overigens ).

Op de snelweg valt dit allemaal reuze mee, had eigenlijk niet verwacht dat hij nog zo snel zou reageren, zelfs in 6de.

Gemiddelijk verbruik is momenteel 6.1 l, afgelezen op de boordcomputer. Ben hem momenteel nog aan het inrijden ( niet boven 3000 toeren en kalmpjes aan als hij koud staat. )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                    Ik heb ook een 120 pk besteld. Ben je tevreden van de prestaties?
                                    Ik mag niet klagen, temeer daar ik van een 75 pk kwam
                                    Rij je zoals ik vaak alleen en onbeladen, volstaat dit ruimschoots.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                      UIt gans die discussie over velgen, replica's of niet, probeer ik de conclusie te vinden:
                                      En verder ook nog:
                                      even reageren op die trillingen:
                                      het naafgat van een B8 (alsook A5) is 66.5, waar de B7 57.1 was.
                                      specifieke ringen (66.5) ben ik nog niet tegengekomen, wel zie ik op veel B8'n ringen van 66.6 zitten (Mercedes)
                                      volgens mij komen veel trillingen daardoor.
                                      Als je originele velgen voor een B8 koopt heb je dit natuurlijk niet...
                                      Ikzelf had carlsson velgen (naafgat 66.6) liggen en heb gewoon een beetje isolatietape rond de naafring gedaan en het wiel volledig volgens de regels van de kunst aangetrokken (kruislings en met moment sleutel) => resultaat geen trillingen meer...

Ikzelf rij met een B8 Avant 2.0tdi 136pk
                                      fantoomzwart pareleffect
                                      leder milano Mustangbruin
                                      sportzetels
                                      B&O
                                      dakhemel in zwarte stof
                                      dakrailing met chroom afwerking
                                      verchroomde vensteromlijsting
                                      verchroomde uitlaattipjes
                                      Xenon +
                                      verlichtingspakket
                                      Pack lifestyle plus
                                      Pack Lounge

dit is al mijn 2de B8, eerste was een sedan en was na 3 maand totaal verlies verklaard, frontale aanrijding met een Vito die een zijstraat wilde inslaan...

(zal geen foto's zetten want ik denk niet dat hij hier in de smaak zal vallen...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Borduurke Bekijk Berichten

(zal geen foto's zetten want ik denk niet dat hij hier in de smaak zal vallen...)
                                        OK, we zullen niet naar de velgen kijken... beloofd. Post nu toch maar wat pics!

En vooral van het interieur plz...

Comment

• meesten zullen hem te laag, te grote wielen, te kleine bandjes, te blablabla vinden maar ik vind hem goed zo

Comment

Working...
                                          X