Oorspronkelijk geplaatst door venteke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
Heb al wel (na 800 km) een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen, zal daar toch niks mee te maken hebben?
Laten vervangen bij audi met een eigen opleg voor de verzekering...
Het strafste is dat carglass dan nog duurder was dan de officiële Audi carosserie, maar deze laatste niet erkend is door de verzekering...
Comment
-
Interessante link betreffende het kiezen van banden...
Gaat over trillingen en zo...
Omdat er vaak gevraagd wordt hoe het nu precies zit met zaken als banden balanceren etc. heb ik een lap tekst van me uit een ander topic een eigen topic gegeven. Dan is het makkelijker terug te vinden.
Betreffende trillingen besef ik meer en meer dan ik niet echt de enige met problemen ben...
Last edited by krikke5150; 29/05/2009, 22:17.
Comment
-
Mijn Audi A4 Sline
Na 2 maanden heb ik even de tijd genomen om enkele foto's van mijn nieuwe Audi A4 S-line te nemen. Ik heb nu bijna 3000 km op de teller en ben een heel tevreden chauffeur, echt een droomwagen, met zijn 136 pk-tjes vind ik dat hij overal heel vlot zijn mannetje kan staan in het verkeer ! Wat de velgen betreft, op deze 19 duimers rijdt hij stevig zoals ik het graag heb, maar het comfort is zeker te doen (ook volgens mening van andere mensen). Op de achterbank lijkt het wel wat harder dan vooraan. Echt een leuke kar om mee rijden in de zuiverste zin van het woord ...
Enjoy the pictures ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk BerichtenOrigineel of niet... er moet toch een uitleg zijn over het waarom...
Een wiel dat uitgebalanceerd is, en toch trillingen veroorzaakt...
Ik merk ook nog eens op dat er mensen rondrijden met originele Audi laagprofiel velgen die toegeven dat de wagen in sommige omstandigheden trilt... (ik veronderstel dat er zijn die dit niet willen toegeven ook...)
Ik had nu eerder verwacht dat er me iemand ging aanraden om toch eens banden te switchen...
Over originele velgen gesproken, ik heb mijn goesting wel al gevonden... maar 2600€ voor 4 wielen is nu toch ook wel wat er over... vind ik hé...
Welke originele velgen, 18"-ers zijn er wél bij prijs?
Iemand suggesties?
Dunlop heeft mij nooit kunnen overtuigen,hoewel ik verschillende types heb gehad.
Mijn A5 is geleverd met de Sportmaxx GT(255/35/19) en heb deze er af gegooid na
3000km en vervangen door Michelin's,weliswaar om andere redenen dan trillingen.
Bij onze taxi's leg ik ook Michelin's en heb ondervonden dat deze inderdaad over het algemeen
minder lood nodig hebben dan andere merken.
Na x aantal km ook geen vervorming of abnormale slijtage.
Voordien mocht ik soms een band(Dunlop)na x aantal km opnieuw eens uitbalanceren wegens trillingen!!
Heb zelfs een gehad die bvb.naar rechts trok,band links steken en dan naar links trekken.
Ik heb nu BBS velgen 19" die 3.5kg lichter,beter uitgebalanceerd zijn dan de originele Y-velgen en dat
voel ik.
Hun prijs vindt ik dan ook gerechtvaardigd,hoewel het voor minder ook mag.
Comment
-
Hello,
Hieronder mijn lavagrijze 120 pk met 7 spaaks 16duimers.
Na een goeie 1500 km een gemiddeld verbruik van 7.0 L.
Ivm de banden, kan ik toch zeggen dat de 225/16/55 Michelin flink wat rolgeluiden vertonen. Storend werkt het nu nog niet maar veel hangt af wat een mens (wil) verdragen zeker.
Dan vind ik het opkomend windgeruis aan de linker voorruit vanaf een kleine 100 km/u storender..
Maar voor de rest een knappe bak om mee te rijden en naar te kijken
GroetenBijgevoegde BestandenLast edited by zipo; 30/05/2009, 06:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door barbedav Bekijk BerichtenNa 2 maanden heb ik even de tijd genomen om enkele foto's van mijn nieuwe Audi A4 S-line te nemen. Ik heb nu bijna 3000 km op de teller en ben een heel tevreden chauffeur, echt een droomwagen, met zijn 136 pk-tjes vind ik dat hij overal heel vlot zijn mannetje kan staan in het verkeer ! Wat de velgen betreft, op deze 19 duimers rijdt hij stevig zoals ik het graag heb, maar het comfort is zeker te doen (ook volgens mening van andere mensen). Op de achterbank lijkt het wel wat harder dan vooraan. Echt een leuke kar om mee rijden in de zuiverste zin van het woord ...
Enjoy the pictures ...1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door barbedav Bekijk BerichtenNa 2 maanden heb ik even de tijd genomen om enkele foto's van mijn nieuwe Audi A4 S-line te nemen. Ik heb nu bijna 3000 km op de teller en ben een heel tevreden chauffeur, echt een droomwagen, met zijn 136 pk-tjes vind ik dat hij overal heel vlot zijn mannetje kan staan in het verkeer ! Wat de velgen betreft, op deze 19 duimers rijdt hij stevig zoals ik het graag heb, maar het comfort is zeker te doen (ook volgens mening van andere mensen). Op de achterbank lijkt het wel wat harder dan vooraan. Echt een leuke kar om mee rijden in de zuiverste zin van het woord ...
Enjoy the pictures ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenDus trillingen heb ik in geen geval. Ik vind het sowieso een vreemd verhaal, misschien eens proberen om andere 18" exemplaren op te leggen en uit te testen, want ik kan me niet voorstellen dat een A4 met 18" & 19" mag trillen. Er rijden er zoveel rond, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat iedereen dit zou tolereren.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenTrillingen aan het stuur zijn duidelijk de oorzaak van slechte "replica" velgen
Comment
-
UIt gans die discussie over velgen, replica's of niet, probeer ik de conclusie te vinden:
A1/ enkel originele audi velgen zijn goed en gegarandeerd trillingsvrij
A2/ sommige replica velgen ("slechte") geven trillingen
A3/ alle replica velgen geven trillingen
En verder ook nog:
B1/ de oorzaak zijn de velgen
B2/ de oorzaak zijn de banden: "slecht" merk of niet goed uitgebalanceerd
B3/ de oorzaak is combinatie van beide
Zoals ik het nu begrijp is het vooral gelegen aan A2 en B3 ofte sommige slechte replica's al dan niet gecombineerd met sommige slechte merken van banden. M.a.w. trial and error. Dure affaire dus voor wie zinnens is er te kopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk BerichtenHello,
Hieronder mijn lavagrijze 120 pk met 7 spaaks 16duimers.
Na een goeie 1500 km een gemiddeld verbruik van 7.0 L.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenUIt gans die discussie over velgen, replica's of niet, probeer ik de conclusie te vinden:
A1/ enkel originele audi velgen zijn goed en gegarandeerd trillingsvrij
A2/ sommige replica velgen ("slechte") geven trillingen
A3/ alle replica velgen geven trillingen
En verder ook nog:
B1/ de oorzaak zijn de velgen
B2/ de oorzaak zijn de banden: "slecht" merk of niet goed uitgebalanceerd
B3/ de oorzaak is combinatie van beide
Zoals ik het nu begrijp is het vooral gelegen aan A2 en B3 ofte sommige slechte replica's al dan niet gecombineerd met sommige slechte merken van banden. M.a.w. trial and error. Dure affaire dus voor wie zinnens is er te kopen...
De ophanging van de B8 is gevoelig...
Comment
-
a4 TDI 120 pk
Heb ondertussen ook mijn 120 pk in ontvangst mogen nemen, op zich ben ik wel tevreden van de prestaties, vergeleken met de 136 pk zal dit zeker een verschil geven aangezien de versnellingen toch ietswat langer zijn ( net zoals 318d overigens ).
Op de snelweg valt dit allemaal reuze mee, had eigenlijk niet verwacht dat hij nog zo snel zou reageren, zelfs in 6de.
Gemiddelijk verbruik is momenteel 6.1 l, afgelezen op de boordcomputer. Ben hem momenteel nog aan het inrijden ( niet boven 3000 toeren en kalmpjes aan als hij koud staat. )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenIk heb ook een 120 pk besteld. Ben je tevreden van de prestaties?
Rij je zoals ik vaak alleen en onbeladen, volstaat dit ruimschoots.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenUIt gans die discussie over velgen, replica's of niet, probeer ik de conclusie te vinden:
A1/ enkel originele audi velgen zijn goed en gegarandeerd trillingsvrij
A2/ sommige replica velgen ("slechte") geven trillingen
A3/ alle replica velgen geven trillingen
En verder ook nog:
B1/ de oorzaak zijn de velgen
B2/ de oorzaak zijn de banden: "slecht" merk of niet goed uitgebalanceerd
B3/ de oorzaak is combinatie van beide
Zoals ik het nu begrijp is het vooral gelegen aan A2 en B3 ofte sommige slechte replica's al dan niet gecombineerd met sommige slechte merken van banden. M.a.w. trial and error. Dure affaire dus voor wie zinnens is er te kopen...
het naafgat van een B8 (alsook A5) is 66.5, waar de B7 57.1 was.
specifieke ringen (66.5) ben ik nog niet tegengekomen, wel zie ik op veel B8'n ringen van 66.6 zitten (Mercedes)
volgens mij komen veel trillingen daardoor.
Als je originele velgen voor een B8 koopt heb je dit natuurlijk niet...
Ikzelf had carlsson velgen (naafgat 66.6) liggen en heb gewoon een beetje isolatietape rond de naafring gedaan en het wiel volledig volgens de regels van de kunst aangetrokken (kruislings en met moment sleutel) => resultaat geen trillingen meer...
Ikzelf rij met een B8 Avant 2.0tdi 136pk
fantoomzwart pareleffect
leder milano Mustangbruin
sportzetels
B&O
dakhemel in zwarte stof
dakrailing met chroom afwerking
verchroomde vensteromlijsting
verchroomde uitlaattipjes
Xenon +
verlichtingspakket
Pack lifestyle plus
Pack Lounge
dit is al mijn 2de B8, eerste was een sedan en was na 3 maand totaal verlies verklaard, frontale aanrijding met een Vito die een zijstraat wilde inslaan...
(zal geen foto's zetten want ik denk niet dat hij hier in de smaak zal vallen...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Borduurke Bekijk Berichten
(zal geen foto's zetten want ik denk niet dat hij hier in de smaak zal vallen...)
beloofd. Post nu toch maar wat pics!
En vooral van het interieur plz...
Comment
Comment