Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
    Voor de mistlampen:

Komen van xenonlook.com (te vinden onder bulbs) en zijn van het type:
    Xenonlook Superwhite H11-12V 55W - type N134297

Philips heeft ook dergelijke superwhite lampen, maar volgens het duitse forum komt de kleur van deze minder goed overeen met de xenons van de A4.

De nummerplaatverlichting:

Heeft elke autoshop in de buurt normaal. Wel duidelijk vermelden dat je er wenst met een ingebouwde weerstand, want anders reclameert de auto dat er een lampje kapot is (de wagen checkt de weerstand van het lampje om te zien of er lampen kapot zijn, aangezien een LED een hele lage weerstand heeft zou de A4 dit dus zien als een kapotte lamp. Met een LED met ingebouwde weerstand is dit opgelost!)

Mijne zijn van het merk Pilot, de lokale autoshop had deze liggen. Typenummer vind ik niet terug. Hier nog enkele andere merken, die je via internet kan bestellen:
    http://www.hypercolor.de/products/Ke...Soffitten.html

De lengte die je nodig hebt is 36-37 of 38. Iets anders past niet. Enkel zorgen dat je helder witte LED hebt, en geen blauwe want dat trekt op niks.

Hopelijk lukt het hiermee, maakt de auto echt wel af!
    Bedankt heb de mistlichtjes besteld nu hopen dat ik deze er makkelijk kan instoppen.

Comment

• chippen

Hier komt de chipzaag nog maar eens , maar na het lezen van enkele andere forum's , blijkt het chippen van de a4 zo goed als onmogelijk te zijn !!! , (correct me if i am wrong) , het motor management van de a4 heeft het edc17 hart van siemens , en na een "update" , bij uw audi dealer tijdens een onderhoud , wordt uw stuurdoos met een 1024 bit sleutel beveiligd tegen ongeoorloofd gebruik ,maw , het herschrijven van de software(fimware) is dus NIET MOGELIJK !!! ,
      Nu ik heb zelf al 20 jaar een goed draaiende pc winkel , en heb enkele duizende laptops en pc's hersteld , en geloof dus heel goed dat dit zeker kan ! ,(waarom gebruiken ze anders een triple core locked processor ??) ; en dan nog een beveiligen met een RSA van 1024 bit , zelfs kaspersky labs slaagt er niet in om deze code te breken !
      Dus , mensen die hier nog van zin zijn om hun wagen "up te graden " , denk er eens over na , voor u enkele honderden euro aan uw chipboer betaalt , dat je , waarschijnlijk , er op gelegd wordt .

en kaspersky labs : http://www.schneier.com/blog/archive...rsky_labs.html

Comment

• Laten chippen bij de dealer?

Trouwens er zijn er al zovelen die hun A4 laten chippen hebben???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk Berichten
          Hier komt de chipzaag nog maar eens , maar na het lezen van enkele andere forum's , blijkt het chippen van de a4 zo goed als onmogelijk te zijn !!! , (correct me if i am wrong) , het motor management van de a4 heeft het edc17 hart van siemens , en na een "update" , bij uw audi dealer tijdens een onderhoud , wordt uw stuurdoos met een 1024 bit sleutel beveiligd tegen ongeoorloofd gebruik ,maw , het herschrijven van de software(fimware) is dus NIET MOGELIJK !!! ,
          Nu ik heb zelf al 20 jaar een goed draaiende pc winkel , en heb enkele duizende laptops en pc's hersteld , en geloof dus heel goed dat dit zeker kan ! ,(waarom gebruiken ze anders een triple core locked processor ??) ; en dan nog een beveiligen met een RSA van 1024 bit , zelfs kaspersky labs slaagt er niet in om deze code te breken !
          Dus , mensen die hier nog van zin zijn om hun wagen "up te graden " , denk er eens over na , voor u enkele honderden euro aan uw chipboer betaalt , dat je , waarschijnlijk , er op gelegd wordt .

wat een informaticus doet kan door een andere informaticus ongedaan worden... dat is altijd zo geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
            het is overigens ook lang geleden dat er fotomateriaal is gepost hier.

Anyone?
            Haghibardio beloofde ons een tijdje terug pics van zijn nieuwe A4...
            Ok, bij deze een fotooke van mijne A4 avant 136pk (geleverd eind januari). Als jullie willen, maak ik er nog wel een paar want deze is genomen met gsm.
            Oh ja, ben super tevreden van mijn aankoop!!!
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by ; 29/03/2010, 17:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk Berichten

Gij zijt een verkoper bij ABT die zijn objectieven nog niet gehaald heeft zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audi aarschot Bekijk Berichten
                Ok, bij deze een fotooke van mijne A4 avant 136pk (geleverd eind januari). Als jullie willen, maak ik er nog wel een paar want deze is genomen met gsm.
                Oh ja, ben super tevreden van mijn aankoop!!!
                zeer mooie config, dit zijn toch de 18" velgen uit de accessoire shop he?
                4 rings driver

Comment

• @audi aarschot: graag bij gelegenheid eens wat duidelijkere foto's plaatsen, die velgen zie ik maar zelden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
                    zeer mooie config, dit zijn toch de 18" velgen uit de accessoire shop he?
                    Jep, dat klopt. Je ziet ze ontzettend weinig, maar ik vind dat ze schitterend staan. Speciaal is wel dat ik de dakrails opzettelijk zwart gehouden heb. De chromen raamomlijsting benadrukt zo veel beter de sportieve lijn. Tis natuurlijk ieder zijn goesting, maar samen met de getinte ruiten maakt het het toch wel af vind ik. Zou onmiddellijk zelfde keuze maken!

@A4avantB7 : ik zal zeker een paar goei fotookes maken, maar eerst effe de latten op

Comment

Jep, dat klopt. Je ziet ze ontzettend weinig, maar ik vind dat ze schitterend staan. Speciaal is wel dat ik de dakrails opzettelijk zwart gehouden heb. De chromen raamomlijsting benadrukt zo veel beter de sportieve lijn. Tis natuurlijk ieder zijn goesting, maar samen met de getinte ruiten maakt het het toch wel af vind ik. Zou onmiddellijk zelfde keuze maken!

@A4avantB7 : ik zal zeker een paar goei fotookes maken, maar eerst effe de latten op
                      Knappe wagen natuurlijk alhoewel ik alu rails toch mooier vind

Enkele weken terug was ik in duitsland en der waren zo stuk of 4 audi's A4 op rij aan het rijden helemaal op linkse vak, kzeg kga mer erbij voegen, na een tijdje reden we tusse de 200-240. en het rare van al was dat ik met m'n 2.7tdi de 3 2.0tdi niet kon inhalen... en bij het vertragen wegen snelheidbeperking en dan van 120 opnieuw optrekken naar 200 kon ik hen ook niet inhalen...? Vond ik toch raar kwas wel zwaar beladen: 1 hond in kooi, 2 personen + nog 3-tal valiezen en paar skilatten + laarzen. Mss dat dit de reden was ofwel is de 2.7 snel in het optrekken van 0-100 maar niet sneller dan een 2.0 in het optrekken van 100-200.
                      Last edited by Schnippy; 30/03/2010, 07:26.

Comment

Speciaal is wel dat ik de dakrails opzettelijk zwart gehouden heb. De chromen raamomlijsting benadrukt zo veel beter de sportieve lijn.
                        Is inderdaad ieder zijn goesting...persoonlijk vind ik dat ofwel neem je zowel de dakrails als de chroom venster omlijsting ofwel geen van beide...maar één van de de twee chroom en de andere zwart vind ik niet zo geslaagd....mooie velgen heb je trouwens..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                          Knappe wagen natuurlijk alhoewel ik alu rails toch mooier vind

Enkele weken terug was ik in duitsland en der waren zo stuk of 4 audi's A4 op rij aan het rijden helemaal op linkse vak, kzeg kga mer erbij voegen, na een tijdje reden we tusse de 200-240. en het rare van al was dat ik met m'n 2.7tdi de 3 2.0tdi niet kon inhalen... en bij het vertragen wegen snelheidbeperking en dan van 120 opnieuw optrekken naar 200 kon ik hen ook niet inhalen...? Vond ik toch raar kwas wel zwaar beladen: 1 hond in kooi, 2 personen + nog 3-tal valiezen en paar skilatten + laarzen. Mss dat dit de reden was ofwel is de 2.7 snel in het optrekken van 0-100 maar niet sneller dan een 2.0 in het optrekken van 100-200.
                          De A5 2.7 TDI multritronic is zeker geen snelheidswonder, heb ik ook al ondervonden.

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                          2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                            ... en het rare van al was dat ik met m'n 2.7tdi de 3 2.0tdi niet kon inhalen...
                            niet zo verwonderlijk voor mij : als alle wagen afgesteld waren op 163 pk's (of een ander identiek vermogen) zullen ze een zelfde topsnelheid vertonen; de hogere koppel van de 2,7 is vooral voelbaar in de korte verzetten, de 6de is zo lang dat de wind meer invloed heeft dan de koppel
                            en misschien waren de andere A4 2,0 meer getraind op hogere snelheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              niet zo verwonderlijk voor mij : als alle wagen afgesteld waren op 163 pk's (of een ander identiek vermogen) zullen ze een zelfde topsnelheid vertonen; de hogere koppel van de 2,7 is vooral voelbaar in de korte verzetten, de 6de is zo lang dat de wind meer invloed heeft dan de koppel
                              en misschien waren de andere A4 2,0 meer getraind op hogere snelheden
                              alles is relatief....mijn vorige wagen A4 2.0 tdi multi 136 pk was ook uitzonderlijk snel...ik heb daar ooit in Duitsland 245 km/h ( op de teller ) mee gehaald en hij was nog aan het klimmen...ook zwaar geladen met ski matriaal...ik heb toen mijn gas gelost omdat ik voelde dat het onderstel het contact aan het verliezen was...bij het uitlezen van de gegevens in de garage heeft men dit kunnen zien en schrokken ze er ook van...voorwat de hernemingen betreft is een multitronic wel in het voordeel daar hij steeds vanop zijn sterkste punt vertrekt...de eerste 5 sec. ben je aan elkaar gewaagd maar daarna maakt hij duidelijk het verschil....de dag van vandaag zijn de hernemingsgegevens bij bijna alle merken met hun moderne automaten beter als de handgeschakelde versie's...waar is de tijd....maar toch even dit....diegenen die zich focussen op de uitlaatpijpjes...ik heb in Duitsland eens een 3.0 TDI quattro gezien met 2 pijpjes aan de linker kant zoals een 2.0 tdi...ik heb onder de motorkap mogen kijken daar ik het niet geloofde..en er stak wel degelijk een V6 in...de regel dat 2 pijpjes links geen V6 is, gaat niet altijd op.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                                De A5 2.7 TDI multritronic is zeker geen snelheidswonder, heb ik ook al ondervonden.

wat is een snelheidswonder.....het is wel zo dat je met de multi moet kunnen omgaan...hoe je in de S stand het beste opschakeld....velen geven gewoon plankgas...met als effect dat de multi gewoon hoog in toeren begint te draaien, zonder in verhouding van het toerental te versnellen....als je opschakeld bij het toerental waarop je max. koppel is bereikt en niet erovergaat want dat heeft weinig zin, gaat ie lekker vooruit hoor en beduidend beter dan een 4 cyl. ...dat ervaar ik toch tegenover mijn vorige, en dat was ook geen slak.....wat wel zo is, is dat je weinig snelheidsgevoel hebt in die V6 modellen....niet tegenstaande dat, is de 2.7 multi vooral afgestemd op comfort rijden en niet op sportief rijden....wat als voordeel heeft dat deze motor veel reserve heeft en bij normaal gebruik je veeeeel kilometers gaat kunnen doen

Comment

• SD kaart

Wat is het maximum SD kaartje dat je kan gebruiken?

Op sommige fora las ik max 2 gig, terwijl andere 8gig gebruiken.

Kan je ook SD SDHC gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten

SDHC kan perfekt
                                    ik gebruik 8Gb-versies, ze zijn vrij goedkoop en er kan nogal wat op
                                    MP3's files geven toch minder dynamiek dan een gewone CD, of zelfs de betere FM-zenders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten

Ik heb een SDHC van 16gig erin zitten, werkt fantastisch!

Comment

• Na een weekend parijs enorm verschoten van het verbruik.
                                        Slechts 5.1l op 880 km geweldig zeg.
                                        Zit nu 1900 km in totaal niet slecht en dan maar zeggen dat em nog ingereden moet worden .
                                        Kan nog 190 km doen met de tank volgens de bc heb dan een totaal van 1290 km met 1 tank.
                                        Is een 2.0 tdi 136pk .
                                        Voor de rest zeer tevreden .
                                        Ondertussen ook telefoon gekregen van de dealer dat de nieuwe koplampen besteld zijn en mijn kerstboom eindelijk gaat in orde gezet worden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                                          Na een weekend parijs enorm verschoten van het verbruik.
                                          Slechts 5.1l op 880 km geweldig zeg.
                                          Zit nu 1900 km in totaal niet slecht en dan maar zeggen dat em nog ingereden moet worden .
                                          Kan nog 190 km doen met de tank volgens de bc heb dan een totaal van 1290 km met 1 tank.
                                          Is een 2.0 tdi 136pk .
                                          Voor de rest zeer tevreden .
                                          Ondertussen ook telefoon gekregen van de dealer dat de nieuwe koplampen besteld zijn en mijn kerstboom eindelijk gaat in orde gezet worden .
                                          Zit nog steeds aan 10.5-11L alsk voltank staat volgens bc 720km, maar of het effectief zo is denk ik niet. Kzit nu aan net geen 9000km.

Comment

Working...
                                          X