Oorspronkelijk geplaatst door cbriers
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
chippen
Hier komt de chipzaag nog maar eens , maar na het lezen van enkele andere forum's , blijkt het chippen van de a4 zo goed als onmogelijk te zijn !!! , (correct me if i am wrong) , het motor management van de a4 heeft het edc17 hart van siemens , en na een "update" , bij uw audi dealer tijdens een onderhoud , wordt uw stuurdoos met een 1024 bit sleutel beveiligd tegen ongeoorloofd gebruik ,maw , het herschrijven van de software(fimware) is dus NIET MOGELIJK !!! ,
Nu ik heb zelf al 20 jaar een goed draaiende pc winkel , en heb enkele duizende laptops en pc's hersteld , en geloof dus heel goed dat dit zeker kan ! ,(waarom gebruiken ze anders een triple core locked processor ??) ; en dan nog een beveiligen met een RSA van 1024 bit , zelfs kaspersky labs slaagt er niet in om deze code te breken !
Dus , mensen die hier nog van zin zijn om hun wagen "up te graden " , denk er eens over na , voor u enkele honderden euro aan uw chipboer betaalt , dat je , waarschijnlijk , er op gelegd wordt .
en kaspersky labs : http://www.schneier.com/blog/archive...rsky_labs.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk BerichtenHier komt de chipzaag nog maar eens , maar na het lezen van enkele andere forum's , blijkt het chippen van de a4 zo goed als onmogelijk te zijn !!! , (correct me if i am wrong) , het motor management van de a4 heeft het edc17 hart van siemens , en na een "update" , bij uw audi dealer tijdens een onderhoud , wordt uw stuurdoos met een 1024 bit sleutel beveiligd tegen ongeoorloofd gebruik ,maw , het herschrijven van de software(fimware) is dus NIET MOGELIJK !!! ,
Nu ik heb zelf al 20 jaar een goed draaiende pc winkel , en heb enkele duizende laptops en pc's hersteld , en geloof dus heel goed dat dit zeker kan ! ,(waarom gebruiken ze anders een triple core locked processor ??) ; en dan nog een beveiligen met een RSA van 1024 bit , zelfs kaspersky labs slaagt er niet in om deze code te breken !
Dus , mensen die hier nog van zin zijn om hun wagen "up te graden " , denk er eens over na , voor u enkele honderden euro aan uw chipboer betaalt , dat je , waarschijnlijk , er op gelegd wordt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichtenhet is overigens ook lang geleden dat er fotomateriaal is gepost hier.
Anyone?
Haghibardio beloofde ons een tijdje terug pics van zijn nieuwe A4...
Oh ja, ben super tevreden van mijn aankoop!!!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk BerichtenHier komt de chipzaag nog maar eens , maar na het lezen van enkele andere forum's , blijkt het chippen van de a4 zo goed als onmogelijk te zijn !!! , (correct me if i am wrong) , het motor management van de a4 heeft het edc17 hart van siemens , en na een "update" , bij uw audi dealer tijdens een onderhoud , wordt uw stuurdoos met een 1024 bit sleutel beveiligd tegen ongeoorloofd gebruik ,maw , het herschrijven van de software(fimware) is dus NIET MOGELIJK !!! ,
Gij zijt een verkoper bij ABT die zijn objectieven nog niet gehaald heeft zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audi aarschot Bekijk BerichtenOk, bij deze een fotooke van mijne A4 avant 136pk (geleverd eind januari). Als jullie willen, maak ik er nog wel een paar want deze is genomen met gsm.
Oh ja, ben super tevreden van mijn aankoop!!!4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtenzeer mooie config, dit zijn toch de 18" velgen uit de accessoire shop he?
@A4avantB7 : ik zal zeker een paar goei fotookes maken, maar eerst effe de latten op
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audi aarschot Bekijk BerichtenJep, dat klopt. Je ziet ze ontzettend weinig, maar ik vind dat ze schitterend staan. Speciaal is wel dat ik de dakrails opzettelijk zwart gehouden heb. De chromen raamomlijsting benadrukt zo veel beter de sportieve lijn. Tis natuurlijk ieder zijn goesting, maar samen met de getinte ruiten maakt het het toch wel af vind ik. Zou onmiddellijk zelfde keuze maken!
@A4avantB7 : ik zal zeker een paar goei fotookes maken, maar eerst effe de latten op
Enkele weken terug was ik in duitsland en der waren zo stuk of 4 audi's A4 op rij aan het rijden helemaal op linkse vak, kzeg kga mer erbij voegen, na een tijdje reden we tusse de 200-240. en het rare van al was dat ik met m'n 2.7tdi de 3 2.0tdi niet kon inhalen... en bij het vertragen wegen snelheidbeperking en dan van 120 opnieuw optrekken naar 200 kon ik hen ook niet inhalen...? Vond ik toch raar kwas wel zwaar beladen: 1 hond in kooi, 2 personen + nog 3-tal valiezen en paar skilatten + laarzen. Mss dat dit de reden was ofwel is de 2.7 snel in het optrekken van 0-100 maar niet sneller dan een 2.0 in het optrekken van 100-200.Last edited by Schnippy; 30/03/2010, 07:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audi aarschot Bekijk BerichtenSpeciaal is wel dat ik de dakrails opzettelijk zwart gehouden heb. De chromen raamomlijsting benadrukt zo veel beter de sportieve lijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenKnappe wagen natuurlijk alhoewel ik alu rails toch mooier vind
Enkele weken terug was ik in duitsland en der waren zo stuk of 4 audi's A4 op rij aan het rijden helemaal op linkse vak, kzeg kga mer erbij voegen, na een tijdje reden we tusse de 200-240. en het rare van al was dat ik met m'n 2.7tdi de 3 2.0tdi niet kon inhalen... en bij het vertragen wegen snelheidbeperking en dan van 120 opnieuw optrekken naar 200 kon ik hen ook niet inhalen...? Vond ik toch raar kwas wel zwaar beladen: 1 hond in kooi, 2 personen + nog 3-tal valiezen en paar skilatten + laarzen. Mss dat dit de reden was ofwel is de 2.7 snel in het optrekken van 0-100 maar niet sneller dan een 2.0 in het optrekken van 100-200.
2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten... en het rare van al was dat ik met m'n 2.7tdi de 3 2.0tdi niet kon inhalen...
en misschien waren de andere A4 2,0 meer getraind op hogere snelheden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenniet zo verwonderlijk voor mij : als alle wagen afgesteld waren op 163 pk's (of een ander identiek vermogen) zullen ze een zelfde topsnelheid vertonen; de hogere koppel van de 2,7 is vooral voelbaar in de korte verzetten, de 6de is zo lang dat de wind meer invloed heeft dan de koppel
en misschien waren de andere A4 2,0 meer getraind op hogere snelheden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk BerichtenDe A5 2.7 TDI multritronic is zeker geen snelheidswonder, heb ik ook al ondervonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk BerichtenWat is het maximum SD kaartje dat je kan gebruiken?
Op sommige fora las ik max 2 gig, terwijl andere 8gig gebruiken.
Kan je ook SD SDHC gebruiken?
ik gebruik 8Gb-versies, ze zijn vrij goedkoop en er kan nogal wat op
MP3's files geven toch minder dynamiek dan een gewone CD, of zelfs de betere FM-zenders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk BerichtenWat is het maximum SD kaartje dat je kan gebruiken?
Op sommige fora las ik max 2 gig, terwijl andere 8gig gebruiken.
Kan je ook SD SDHC gebruiken?
Comment
-
Na een weekend parijs enorm verschoten van het verbruik.
Slechts 5.1l op 880 km geweldig zeg.
Zit nu 1900 km in totaal niet slecht en dan maar zeggen dat em nog ingereden moet worden .
Kan nog 190 km doen met de tank volgens de bc heb dan een totaal van 1290 km met 1 tank.
Is een 2.0 tdi 136pk .
Voor de rest zeer tevreden .
Ondertussen ook telefoon gekregen van de dealer dat de nieuwe koplampen besteld zijn en mijn kerstboom eindelijk gaat in orde gezet worden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk BerichtenNa een weekend parijs enorm verschoten van het verbruik.
Slechts 5.1l op 880 km geweldig zeg.
Zit nu 1900 km in totaal niet slecht en dan maar zeggen dat em nog ingereden moet worden .
Kan nog 190 km doen met de tank volgens de bc heb dan een totaal van 1290 km met 1 tank.
Is een 2.0 tdi 136pk .
Voor de rest zeer tevreden .
Ondertussen ook telefoon gekregen van de dealer dat de nieuwe koplampen besteld zijn en mijn kerstboom eindelijk gaat in orde gezet worden .
Comment
Comment