Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ventilator

Gefeliciteerd met de 2.7, 120 kW of niet, zeer fijne, aangename motor! En heel mooie configuratie!

Heb de laatste weken gemerkt dat de ventilator na (relatief) sportieve ritten (in S-stand of manueel schakelen) nogal snel aanspringt na het stilleggen van de motor, en dit soms tot bijna 10 minuten, zelfs bij de zeer koude temperaturen van de laatste weken.

Nog iemand gemerkt? Kan dit eigenlijk kwaad? Of zou ik best eens langs de garage gaan?
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
      Heb de laatste weken gemerkt dat de ventilator na (relatief) sportieve ritten (in S-stand of manueel schakelen) nogal snel aanspringt na het stilleggen van de motor, en dit soms tot bijna 10 minuten, zelfs bij de zeer koude temperaturen van de laatste weken.
      Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
      Vanavond heb ik dit nagevraagd in de garage, omdat ik dit vooral in de zomer al eens merkte. (Ik heb het toen zelfs een keertje getimed en kwam uit op 10minuten)
      De mechaniciën heeft het opgezocht in het systeem en deze procedure staat beschreven als automatische reiniging (regeneratie) van de dieselpartikelfilter, er was zelfs melding van de specifieke geur.
      Allemaal normaal dus
      in dit topic rond p84

Comment

• klopt idd, is bij mij opgevallen dat de ventilator ook aanslaat bij dit koude weer en zelfs bij korte ritten, en telkens ie aanslaat geeft ie toch een onaangename geur, zeker wanneer de wagen in de garage staat en de ventilator draait;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk Berichten
          klopt idd, is bij mij opgevallen dat de ventilator ook aanslaat bij dit koude weer en zelfs bij korte ritten, en telkens ie aanslaat geeft ie toch een onaangename geur, zeker wanneer de wagen in de garage staat en de ventilator draait;
          En toch vind ik het vreemd, ik doe namelijk ook grotendeels autostrade en geef voldoende gas ;-) wat naar het schijnt toch voldoende moet zijn om de filter te reinigen. Het is ook een vrij recent fenomeen, heb nu 43.000 km: is dit pas vanaf bep. km-stand?
          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

En toch vind ik het vreemd, ik doe namelijk ook grotendeels autostrade en geef voldoende gas ;-) wat naar het schijnt toch voldoende moet zijn om de filter te reinigen. Het is ook een vrij recent fenomeen, heb nu 43.000 km: is dit pas vanaf bep. km-stand?
            Nee, je moet het gewoon treffen dat net die regeneratie gestart is wanneer je thuis toekomt. Ik voel (en hoor) het verschil tijdens die regeneratie en blijf gewoon rondrijden totdat die regeneratie voorbij is. Hierdoor kom ik soms een half uurtje te laat.

Comment

... is dit pas vanaf bep. km-stand?
              bij mij vanaf 1500km...

Comment

• Toch nog iets vergeten zeker bij mijn bestelling: had zo graag het lichtpakket gehad !
                Ik weet niet of het mogelijk is dit nu nog te veranderen, productieweek is al gekend (14) en anderzijds weet er iemand of dit inpact kan hebben op de leveringstermijn als je iets wijzigd ?
                Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                  bij mij vanaf 1500km...
                  Bij mij vanaf 7 km. Toen ik hem ging afhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                    Hallo

ik volgende dit forum al een tijdje en heb eind november mijn wagen besteld. Wordt week 10 geproduceerd met volgende config

A4 Avant TDI 2.7L 120kW 163pk DPF / Multitronic
                    Meteoorgrijs

E-line:Valcona Zwart/Cognac

Pack Lifestyle Plus
                    Pack ¨Lounge
                    Pack Sport Design
                    Acoustic Parking System VR/AR +
                    Advanced Key
                    Alu velgen ¨5 Spaken Star¨
                    Antidiefstalmoeren
                    Audi Drive Select dyn.stuurinrichting
                    Bang & Olufsen Sound System
                    Binnenbekleding leder +
                    Buitenspiegels Pack 3
                    Dakrailing : chroom afwerking
                    Getinte ruiten Headlight Assistant
                    Klimaatregeling '3 Zones'
                    Koffer: Klep met elektrische bediening
                    Koplampen : Xenon +
                    Multifunctie sportstuur
                    Opberg module
                    Panoramisch dak uit glas
                    Stationaire verwarming/afstandsbediening
                    Verlichtingspakket

Ik ben nu beginnen twijfelen over het kleur. Zou dit nog aangepast kunnen worden?? Ik heb er aantal zien rijden in het wit en die vallen toch wat meer op dan het meteoorgrijs
                    Welkom, ik heb bijna dezelfde config. op een paar details na...zeer soepele en vlotte wagen...de mijne is 10 maand en heeft ondertussen + 60.000km....hij word dus intensief gebruikt.....ik zie dat je ook een standverwarming hebt ....daar ga je veel geniet van hebben!...zeker afgelopen winter heb ik van mijn standverwarming super genoten.....een kleine tip voor je panodak...leg een rol zelfklevende plastieck in je koffer, voor in het geval dat het stuk gaat ( ik heb het voor gehad )....werd door audi vergoed...maar het is wel handig alst regent en je dak is stuk....over de kleur..tja...dat is zeer persoonlijk natuurlijk...ik vind hem int zwart ook wel mooi..maar er zijn er zoveel int zwart of één van de 1000 grijs varianten...en om een zwarte echt proper te houden...tja....de mijne is ibis wit....ik blijf hem een zeer mooie frisse verschijning vinden...en qua proper houden valt dat zeer goed mee...

[ATTACH][ATTACH]003.jpg[/ATTACH][/ATTACH]
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                      klopt niet jongen, 2.7Tdi en 120kw

T'zal wel een 2 literke zijn
                      Indien je niet goed op de hoogte bent, kan je je beter van den domme houden en zwijgen....ipv, te praten en alle twijfel weg te nemen.....
                      Heel volwassen ...grow up...

Comment

• morgen om 9 uur afhaling van de wagen, dan de tank vullen en de ganse dag op verkenning

Comment

• nog een vraagje. Moet de nieuwe auto, zoals vroeger, nog steeds "ingereden" worden of mag je als de motor warm heeft al redelijk voluit gaan? ik wil de wagen niet forceren, maar wil er ook geen luie wagen van maken.

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk Berichten
                            nog een vraagje. Moet de nieuwe auto, zoals vroeger, nog steeds "ingereden" worden of mag je als de motor warm heeft al redelijk voluit gaan? ik wil de wagen niet forceren, maar wil er ook geen luie wagen van maken.

thx
                            Ik zou de eerste 1000 km toch niet boven de 3000 toeren gaan!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                            2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                              Ik zou de eerste 1000 km toch niet boven de 3000 toeren gaan!

Ok bedankt, zal de eerste 2 dagen wa kalmkes rijden

Comment

• Zit er eigenlijk een alarm op de avant 2010?

Comment

• Periferisch en accoustisch alarm in het life style + pakket !
                                  Alvast veel plezier morgen enne wat fotokes hé
                                  Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                                    Toch nog iets vergeten zeker bij mijn bestelling: had zo graag het lichtpakket gehad !
                                    Ik weet niet of het mogelijk is dit nu nog te veranderen, productieweek is al gekend (14) en anderzijds weet er iemand of dit inpact kan hebben op de leveringstermijn als je iets wijzigd ?
                                    Yep, ik wou op m'n A5 ook een optie bijbestellen (boordcomputer in kleur). Maar voor mij zou m'n bestelling 8 weken opschuiven. Heb het maar niet gedaan.
                                    Toch ben ik ergens nogaltijd een beetje pissed op de dealer. Tijdens m'n bestelling heb ik nog gevraagd of dit in kleur was of niet. Als goeie verkoper verwacht je dan dat hij me de optie aanbood. Niet dus!! Moest er enkele weken na de bestelling achter komen, dankzij dit forum.

Comment

• Bedankt, zal het maar laten dan, duurt me nu al véél te lang !
                                      Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        Welkom, ik heb bijna dezelfde config. op een paar details na...zeer soepele en vlotte wagen...de mijne is 10 maand en heeft ondertussen + 60.000km....hij word dus intensief gebruikt.....ik zie dat je ook een standverwarming hebt ....daar ga je veel geniet van hebben!...zeker afgelopen winter heb ik van mijn standverwarming super genoten.....een kleine tip voor je panodak...leg een rol zelfklevende plastieck in je koffer, voor in het geval dat het stuk gaat ( ik heb het voor gehad )....werd door audi vergoed...maar het is wel handig alst regent en je dak is stuk....over de kleur..tja...dat is zeer persoonlijk natuurlijk...ik vind hem int zwart ook wel mooi..maar er zijn er zoveel int zwart of één van de 1000 grijs varianten...en om een zwarte echt proper te houden...tja....de mijne is ibis wit....ik blijf hem een zeer mooie frisse verschijning vinden...en qua proper houden valt dat zeer goed mee...

[ATTACH][ATTACH][ATTACH]70440[/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]
                                        Bedankt!
                                        Is echt schitterend in IBIS Wit.
                                        Heb ondertussen eens met de dealer gebeld en aangezien hij volgende week geproduceerd wordt is het niet meer ter veranderen. Zal dus bij meteoorgrijs blijven..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                                          Yep, ik wou op m'n A5 ook een optie bijbestellen (boordcomputer in kleur). Maar voor mij zou m'n bestelling 8 weken opschuiven. Heb het maar niet gedaan.
                                          Toch ben ik ergens nogaltijd een beetje pissed op de dealer. Tijdens m'n bestelling heb ik nog gevraagd of dit in kleur was of niet. Als goeie verkoper verwacht je dan dat hij me de optie aanbood. Niet dus!! Moest er enkele weken na de bestelling achter komen, dankzij dit forum.
                                          Zal waarschijnlijk van geval tot geval afhangen, want mijn ervaring is anders!
                                          Wagen besteld 22/10/09 en ergens 2de helft van december gevraagd om bluetooth zonder
                                          lader bij te bestellen.
                                          De productiedatum stond toen op 4de week van 2010.
                                          Optie kon nog bijgevoegd worden zonder probleem, van eventuele verschuiving van productiedatum kon men geen uitsluitsel geven.
                                          Heb het "risico" toch genomen (moest toch al veel te lang wachten naar mijn zin)
                                          Wagen is effectief geproduceerd in de 4de week en ik rij al rond sinds 12/02!

Comment

Working...
                                          X