Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Elwood
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Ik denk in de eerste plaats ook veel IT-ers of tech geeks.
    "Think different" was ooit een slogan van Apple die evengoed van toepassing is op Tesla.

    Ja die was ik nog vergeten.... Ik heb er ook allemaal niets mee... Enkele weken geleden was ik op een Frans circuit om te rijden en Jaguar had daar 3 boxen afgehuurd en een leger ingenieurs waren daar aan de slag met laptops aan zo een formule-E auto waarmee ze wereldwijd gaan racen. Moest dat nu een of ander prototype of nieuwe formule auto met verbrandingsmotor geweest zijn hadden ze me daar buiten moeten dragen maa nu deed het me helemaal niets... Dit is misschien de toekomst maar voor mij persoonlijk ook het eindpunt. Hier haak ik af.

    Dit is voor mij niet meer rijden maar mezelf verplaatsen...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
    Koop een gespecte Carrera en ga met die claim terug naar uw Porsche-garage... Wish you luck
    Betaal 120k voor een basis 718 en ik denk dat het bespreekbaar zal zijn!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Is wel zo van die socialisten-gratis. Ge hebt er 120k voor neergeteld, dan hebt ge bij ieder merk upgrades zenne.
    Koop een gespecte Carrera en ga met die claim terug naar uw Porsche-garage... Wish you luck

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik denk in de eerste plaats ook veel IT-ers of tech geeks.
    "Think different" was ooit een slogan van Apple die evengoed van toepassing is op Tesla.
    Er zijn ook wel voordelen aan een elektrische aandrijving, maar 'k vind ze allemaal van het soort "A naar B rijden".
    Niks wat een autoliefhebber kan boeien op een zomerse avond en leeg asfalt.
    Voor in de file te gaan staan daarentegen... en net daarom sluit ik niet uit dat ik ooit een elektrische wagen voor die doeleinden wil hebben (met de nadruk op willen, nog voor ze het ons allen gaan verplichten elektrisch te rijden).

    Leave a comment:


  • Elwood
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    In een generatie die met een smartphone grootgebracht zijn, Is een tesla een logisch gevolg....

    onze generatie is 'anders' groot geworden....
    Ja daar sla je de nagel op de kop... Jonge mensen zijn met andere dingen bezig tegenwoordig. Ik las onlangs nog dat meer en meer jongeren het halen van hun rijbewijs uitstellen. Bij ons was dat zowat het eerste waaraan je dacht toen je voor de eerste maal je ogen opentrok...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    In een generatie die met een smartphone grootgebracht zijn, Is een tesla een logisch gevolg....

    onze generatie is 'anders' groot geworden....

    Leave a comment:


  • Elwood
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    't Zal dat zijn.

    Los daarvan, er zijn 400.000 pre-orders geplaatst op een auto waarvan we amper iets weten. Kan je nagaan hoe fel die mensen wakker liggen van een goeie rijpositie of andere traditionele criteria?

    Ik heb het gevoel dat een Tesla in bepaalde milieu's een puur status-symbool is. "Kijk eens hoe milieu-bewust ik bezig ben... Ik heb ook nog een bakfiets om de kinderen naar school te brengen.", terwijl je misschien properder rijdt met een nieuwe Corvette. Een tweede reeks kopers bestaat mijns insziens uit boekhouders en VAA- fetisjisten. Een 3e categorie zijn mensen die graag aan de toog vertellen hoe snel hun auto optrekt. Maar echte autoliefhebbers in een Tesla, neen dat geloof ik niet.

    Misschien kort door de bocht maar niet geheel uit de lucht gegrepen denk ik...
    Last edited by Elwood; 26/09/2016, 20:07.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
    Volgens mij wil je stiekem een Tesla en zoek je dingen om hem niet kopen .

    Ik ken niet veel wagens die al deze dingen samen brengt:
    • motorgeluid: er rijden er meer rond die je niet wilt horen dan wel (ik heb alvast geen plezier aan het geluid van mijn 520d)
    • schakelwegen: Wie wilt er nu nog schakelen in zijn daily
    • betrouwbaarheid: niet meer of minder dan bij andere merken (8j garantie welk premium merk geeft dit nog?)
    • rijbeleving/plezier: dit is voor iedereen persoonlijk
    • lichtvoetigheid: snelle gasresponse of het gewicht van de wagen?
    • bouwkwaliteit: Ik lees hier weinig klachten over
    • afwerking: Alles kan beter
    • Gratis tanken in 25 min of 's nachts insteken en nooit meer naar een tankstation hoeven te rijden om gaat te tanken en daar tijd aan te verliezen.
    • goeie zetels: die nieuwe generatie zetels zijn gewoon goed. Er zijn er altijd beter.
    • technologische snufjes zoals HUD, surround view: Deze zullen nog wel komen bij de nieuwere versies. Ik heb het nog nooit gehad.
    • bij een ongeval laat de brandweer u roosteren op een bed van ontploffende lithium batterijen). : Denkt ge dat de brandweer u uit de wagen komt halen als ge al overleden zijt en de benzine uit uwe auto gutst?
    't Zal dat zijn.
    Meh, 'k heb mijn verhaal al eens gedaan & ga daar niemand meer mee vervelen, dus heel kort: weken heb ik zitten wikken en wegen tussen een PD en M4 (in het voordeel van de PD, maar enkele nadelen zaten me toch dwars). Dan was een testrit van een paar minuten -ironisch genoeg- dadelijk decisief; TCO - VAA - en een heleboel andere cijfers konden me niks meer schelen. Rijplezier is iets persoonlijks en ben heel overtuigend in kamp M4 terechtgekomen.

    Los daarvan, er zijn 400.000 pre-orders geplaatst op een auto waarvan we amper iets weten. Kan je nagaan hoe fel die mensen wakker liggen van een goeie rijpositie of andere traditionele criteria?

    Leave a comment:


  • arbe
    replied
    Zijn vervangbaar ja. Is wel het duurste onderdeel van de auto, accidenten met ganse batterijen zijn dus nog redelijk duur.

    Leave a comment:


  • RedFive
    replied
    Ik vraag me af hoe de batterijen er aan toe zijn na pakweg 5 jaar en tig cycli opladen. Zijn die wel vervangbaar? Want zitten toch in de bodem verwerkt?

    Leave a comment:


  • BelgianTriple
    replied
    Ik zag gisteren een donkergroene Model S met anthracietgrijze velgen. Knappe verschijning.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Dan kan je wel een tweedehands kopen. Als die markt vrijkomt voor alle mensen en mensen begrijpen wat een elektrische thuisinstallatie is, hoef je geen splinternieuw model te kopen. Nu doen mensen dat wel omdat ze er nog niet vertrouwd mee zijn... Daarnaast is het zoals met smartphones, dat we steeds de nieuwste willen hebben.

    Leave a comment:


  • Tomski
    replied
    maar die prijzen hé... gelijk da bij elke update de prijzen 10K de lucht in gaan.. nog 5 jaarkes en ge kunt geen Model S meer kopen onder de 150.000 euro, dan moogt ge nog gratis tanken....

    Leave a comment:


  • IceBlue
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Uw volste recht, maar eens je eraan gewend bent zal je de opties toch missen.
    Ik vind dat één van de betere of toegegeven meest ludieke argumenten net omwille van de ironie die schuilt achter het feit dat het technologisch wonder van een Tesla deze simpele comfort functies ontbeert. Met de facelift is nog maar pas LED verlichting geïntroduceerd, anders had ik dat nog vermeld.

    Verder mag je 't niet catalogeren als vooroordelen vind ik, ik volg Tesla al sinds z'n ontstaan maar ze zijn nog steeds niet op het niveau waarin ik mij kan vinden. Iedereen beweerde dat MY2015 het omslagpunt qua bouwkwaliteit ging zijn, maar in de praktijk gaat er nog teveel mis vind ik. Elektrisch rijden zal er zeker van komen, maar op deze manier zal het nooit een Tesla worden. Het service paradepaardje kan niet volgen met de praktijk, moeilijke diagnoses en lange wachttijden op wisselstukken zijn geen vooroordelen. Ik vind dat jammer hé, maar het is niet anders.
    Volgens mij wil je stiekem een Tesla en zoek je dingen om hem niet kopen .

    Ik ken niet veel wagens die al deze dingen samen brengt:
    • motorgeluid: er rijden er meer rond die je niet wilt horen dan wel (ik heb alvast geen plezier aan het geluid van mijn 520d)
    • schakelwegen: Wie wilt er nu nog schakelen in zijn daily
    • betrouwbaarheid: niet meer of minder dan bij andere merken (8j garantie welk premium merk geeft dit nog?)
    • rijbeleving/plezier: dit is voor iedereen persoonlijk
    • lichtvoetigheid: snelle gasresponse of het gewicht van de wagen?
    • bouwkwaliteit: Ik lees hier weinig klachten over
    • afwerking: Alles kan beter
    • Gratis tanken in 25 min of 's nachts insteken en nooit meer naar een tankstation hoeven te rijden om gaat te tanken en daar tijd aan te verliezen.
    • goeie zetels: die nieuwe generatie zetels zijn gewoon goed. Er zijn er altijd beter.
    • technologische snufjes zoals HUD, surround view: Deze zullen nog wel komen bij de nieuwere versies. Ik heb het nog nooit gehad.
    • bij een ongeval laat de brandweer u roosteren op een bed van ontploffende lithium batterijen). : Denkt ge dat de brandweer u uit de wagen komt halen als ge al overleden zijt en de benzine uit uwe auto gutst?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik vind de Mercedes S klasse ook beter afgewerkt en een stuk comfortabeler. Maar het blijft een beetje een bompa wagen volgens mijn vrouw. Bij de Tesla is het elektrisch rijden het grootste pluspunt. Je moet ermee testrijden om die souplesse en kracht te ervaren. Door de batterijen heeft hij ook een laag zwaartepunt en houdt hij zeer goed de baan. Enfin, ik ben fan. Ga maar is testrijden zou ik zo zeggen. Ze zijn er wel strenger op geworden, want alleen werkelijk geïnteresseerde kopers mogen nog testrijden (vroeger namen ze jan en alleman mee in het weekend).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik word er iedere dag meer en meer fan van. Als ik in de toekomst wat minder km's maak koop ik mij dat wel als ik wat meer centjes verdien natuurlijk.

    Leave a comment:


  • Cabool
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Uw volste recht, maar eens je eraan gewend bent zal je de opties toch missen.
    Ik vind dat één van de betere of toegegeven meest ludieke argumenten net omwille van de ironie die schuilt achter het feit dat het technologisch wonder van een Tesla deze simpele comfort functies ontbeert. Met de facelift is nog maar pas LED verlichting geïntroduceerd, anders had ik dat nog vermeld.

    Verder mag je 't niet catalogeren als vooroordelen vind ik, ik volg Tesla al sinds z'n ontstaan maar ze zijn nog steeds niet op het niveau waarin ik mij kan vinden. Iedereen beweerde dat MY2015 het omslagpunt qua bouwkwaliteit ging zijn, maar in de praktijk gaat er nog teveel mis vind ik. Elektrisch rijden zal er zeker van komen, maar op deze manier zal het nooit een Tesla worden. Het service paradepaardje kan niet volgen met de praktijk, moeilijke diagnoses en lange wachttijden op wisselstukken zijn geen vooroordelen. Ik vind dat jammer hé, maar het is niet anders.
    Ik ben fan van Tesla en zeker van electrisch autorijden. Maar ik vind toch ook dat er veel goedgepraat wordt als het Tesla aangaat. Men doet precies of Tesla heeft de geavanceerde cruise control (of autopilot zoals zij het noemen) en nog wat nieuwigheden uitgevonden heeft. Neem gelijk welke Mercedes S-klasse van > 120.000 euro en die kan even spitstechnologisch zelf rijden. Die kan even goed zelfstandig uit en in een garage rijden. Die heeft een even geavanceerde auto-brake en zelfs cross trafic control. Meer nog, de nieuwste Mercedes biedt bescherming tegen achter aanrijdingen. Die heeft een camera achteraan die detecteert als een auto niet tijdig kan remmen en zal de remmen blokkeren, gordels aanspannen en nog wat dingen om bij een aanrijding de kwetsuren zo goed mogelijk te beperken.

    En ja, die heeft LED lichten, een HUD, enz... dingen die een Tesla niet heeft? En ja, die Mercedes is veel comfortabeler en degelijker afgewerkt.

    Nee, die trekt niet op in 3s naar 100, maar waar is dat voor nodig? En als je dat 5 of 10 keer na mekaar doet geeft een Tesla waarschuwing oververhit of is je batterij plat... en dan nog is dat eerder een electrisch rijden feature eigen aan dat soort auto's van die prijscategorie door het feit dat koppel veel breder beschikbaar is dan bij benzine of diesel motoren, dan dat het een Tesla only feature is.

    Of zie ik dat nu verkeerd?

    Leave a comment:


  • arbe
    replied
    Is wel zo van die socialisten-gratis. Ge hebt er 120k voor neergeteld, dan hebt ge bij ieder merk upgrades zenne.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Veel model s eigenaars kijken uit naar de model 3. Ze hebben zeker een goed netwerk uitgebouwd, en hebben heel veel Suc's bijgezet. Ze hebben dan ook een serieuze voorsprong. Ironisch genoeg hebben ze hun patenten vrijgegeven en willen ze net dat je Lacoste, Prada, Gucci merken ???? ook elektrische auto's gaan maken.

    Er zijn genoeg tesla forums waar je alle info kan vinden. Ook websites zoals teslarati, electrec en egear.

    Tesla geeft zo goed als niks uit aan reclame, want iedere scheet is wereldnieuws. Elon Musk is dan ook een uitstekend strateeg.

    Mijn keuze ging tussen een Mercedes s en tesla s. Mijn hart zei een Mercedes, en mijn verstand zei de Tesla. Ondertussen is het met hart en verstand voor de T S. Alleen al die gratis over the air updates en de Spotify premium app gratis voor muziek. Ik zal wel is vloeken bij een harde reset, maar dat neem ik erbij.

    Leave a comment:


  • Vtech™
    replied
    Verschil in optrekken tussen de P90 D en P100 D

    Leave a comment:

Working...
X