Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Polo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW Polo BlueGT

    1.4 TSI
    140 pk
    ACT (active cylinder management --> cilinderuitschakeling)
    4,7l/100km (handbak)
    4,5l/100km (DSG)
    0-100: 7,9 sec.
    Top: 210 km/u





    Comment






    • Comment


      • Nice
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          Nice
          Kanshebber ter vervanging van de Mini One voor het vrouwke ... en 90% aftrekbaar in DSG
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

          Comment


          • Die cijfers

            Schitterend gedaan van VW! Ideaal voor mensen van mijn leeftijd (aantal pk, verbruik,..) die zich een eerste sportieve auto willen aanschaffen.

            Ik ben wel niet zo zot van de zetel en deurbekleding, maar dat is natuurlijk rap opgelost (GTI interieur ). Grootste afknapper voor mij is het exterieur.VW heeft wel knappe wijzigingen aangebracht (velgen, details, uitlaat,...) maar de basis blijft zo verschrikkelijk saai. Van de vorige Polo kon je nog echt een knap karretje van maken, maar voor deze vrees ik daarvoor. Het is zeker en vast niet lelijk, maar echt knap of spannend is het toch ook niet.

            Maar goed, ik ben wel eens benieuwd naar de eerste tests van deze GT.

            Comment


            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • Downsizing, turbo’s, directe inspuiting, start/stop-systemen en zelfs compleet hybride aandrijflijnen, alles lijkt geoorloofd om het verbruik en de CO2-uitstoot terug te dringen. Wat daar ook bij hoort is cilinderuitschakeling. We zagen dat al eerder op een enkele grote zes-, acht- en twaalfcilinder. Nu is het er ook voor compacte vierpitters, Volkswagen doet het met een 140 pk sterk 1.4’tje in de Polo BlueGT.

                Een sportieve inborst verenigen met ecologisch gedrag, het lijkt onbegonnen werk. Toch heeft Volkswagen het gewaagd deze dappere stap te zetten. Een compacte hatchback voorzien van een verlaagd sportonderstel, 17 inch lichtmetaal, tal van sportieve stylingskenmerken en een 140 pk benzinemotor, dat kunnen meer autofabrikanten. Die auto daarbij niet meer dan 105 gram CO2 per kilometer uit laten stoten - of meer praktisch: een verbruik van meer dan 1 op 21 opgeven - dat is andere koek. We hebben het over de zuinigste Polo met benzinemotor. De grote truc is cilinderuitschakeling, niet meer cilinders laten werken dan strikt noodzakelijk is om de snelheid er in te houden. Alleen wanneer het echt nodig is (en dat is in de praktijk minder vaak dan je denkt) gaan alle cilinders er volle bak tegenaan. In het werkgebied van 1.250 tot 4.000 toeren per minuut en van 25 tot 100 Nm, draaien twee zuigers voor spek en bonen mee en heeft de motor het verbruik van een tweecilinder. Dat Volkswagen juist nu met deze techniek op de proppen komt, komt doordat dat VW in het kader van haar aangekondigde MQB-bouwsysteem een nieuwe serie benzinemotoren heeft gepresenteerd die vanaf de grond af aan nieuw ontworpen is. Dit biedt de mogelijkheid om meteen al rekening te houden met speciale constructies als cilinderuitschakeling. Het resultaat is een motor die volgens Volkswagen in stadsverkeer goed is voor een brandstofbesparing van 20 procent. Volgens Leonhard Lang - de geestelijk vader van het systeem die we eerder spraken - is deze techniek een relatief goedkope oplossing om een brandstofbesparing van deze grootte te realiseren. Met een hybride aandrijflijn ben je veel meer geld kwijt.

                Beheersing vereist
                Wie voor de motor met cilinderuitschakeling kiest, zit vooralsnog vast aan de Polo BlueGT. Het is de eerste Volkswagen waarin deze motor z’n opwachting maakt, en voorlopig ook de enige. Later volgt er meer. Wie de teugels laat gaan heeft met de BlueGT een lekker rap karretje. Profiteren van de cilinderuitschakeling doe je echter alleen wanneer je jezelf in toom weet te houden. Het overschakelen van vier naar twee cilinders en weer terug gaat vrijwel ongemerkt, alleen wanneer je heel goed je best doet zou je een kleine siddering kunnen waarnemen. Maar dan moet je er echt op gaan zitten letten. Tijdens een eerdere rit met een prototype viel bij het overschakelen naar twee cilinders op dat het geluid duidelijk waarneembaar veranderde en het timbre kreeg zoals dat van de Italiaanse tweecilinders. Dit hebben ze bij de serieproducten praktisch helemaal weten weg te filteren. De duidelijkste informatie dat je op twee cilinders rijdt, komt van het display in het instrumentarium met de tekst “2 Zyl.-Modus”. Aardig is ook dat wanneer die tekst in beeld verschijnt je de verbruiksmeter direct ziet teruglopen. Maar goed, dat vraagt wel om en beetje zelfbeheersing. De verleiding is namelijk groot om de motor lekker op z’n staart te trappen, daar nodigt-ie toe uit, ongeacht of je met de standaard handbak of de optionele DSG-transmissie op pad bent.

                Belastingvoordeel
                De BlueGT zit qua uitrustingsniveau tussen de Highline-uitvoering en de GTI in. Dit betekent dat de auto lekker is aangekleed en voorzien is van onder andere spoilers en bumpers (achter met diffusor) die op de GTI thuishoren, net als de zwarte interieurbekleding. Om te accentueren dat het de BlueGT is, is de bekleding van de sportstoelen voorzien van blauwe banen.





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment






                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • Aanpassingen Polo modeljaar 2014*:

                    *Gewijzigd: niet van toepassing voor België.
                    Last edited by Löwe; 29/11/2013, 20:59.

                    Comment


                    • Comment


                      • Zeer fraaie kleinere stads en gezinswagen. De Mercedes A kan hier een puntje aan zuigen. De Mini One kan u trouwens niet met de Polo vergelijken want de Mini mag je toch 2 klasseslager situeren qua ruimte en comfort.
                        Last edited by ; 13/05/2013, 20:37.

                        Comment


                        • Ja maar ruimte & comfort zijn niet de enige sleutel factoren van een voertuig.
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • En neem is 1 deftige bocht met een Mini, dan zal die ineens geen klasse lager meer zitten hoor

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                              Aanpassingen Polo modeljaar 2014:

                              - Geen DSG meer voor de oude 1.4 benzine
                              - Geen 1.6 TDI meer voor Trendline. Enkel 1.2 TDI...
                              Ik weet niet waar je die info haalt maar beide combinaties zijn weldegelijk nog mogelijk bij MJ 2014.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Ik weet niet waar je die info haalt maar beide combinaties zijn weldegelijk nog mogelijk bij MJ 2014.
                                Juist, bij deze wil ik mijn fout rechtzetten. Info klopt wel, maar enkel voor Duitsland.

                                Comment

                                Working...
                                X