Inderdaad, ziet er prima uit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Polo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door raymond Bekijk BerichtenIk zie eigenlijk niets vreemd aan die voorlichten.Wat bedoel je juist?
De rooster tussen de lampen lijkt mij dan weer wel anders daar er 2 lijstjes te zien zijn ipv 1.
Comment
-
-
-
Lang liet Volkswagen doorschemeren dat de Polo GTI 170 pk zou krijgen, maar uiteindelijk kreeg het dubbelgeblazen 1.4 TSI-blok alsnog 10 pk erbij. In de Eifel zoeken we uit of de kleine VW dat vermogen een beetje kwijt kan.
De last-minute vermogensupgrade is een opvallende zet, omdat concurrent en concerngenoot Seat Ibiza Cupra (ook 180 pk) het nu behoorlijk lastig krijgt. Aan de buitenkant zijn de wijzigingen aan de Polo redelijk braaf. We zien de typsiche GTI-wielen, een dubbele uitlaat en de onvermijdelijke bumperaanpassingen, maar erg agressief is het allemaal niet. Aan de binnenkant ziet het testmodel er toch wel aardig uit. Zwarte pianolak op de middenconsole, een sportstuur met mooie rode stiksels en de sportstoelen met het ouderwetse ruitjesbekleding. Vanuit de middenconsole steekt de pook van de DSG-versnellingsbak, want de Polo GTI is niet met handbak verkrijgbaar. Een tactiek die eerder is gang is gezet bij de Ibiza Cupra en Ibiza FR. Ook in de Polo GTI helpt die bak het (theoretische) verbruik laag te houden, wat zorgt voor een CO2-uitstoot van 139 gram per kilometer. Inderdaad, genoeg om in aanmerking te komen voor de 20 procent bijtellingcategorie.
Zoals bijna alle nieuwe snelle voorwielaandrijvers van de Volkswagen Groep heeft de Polo GTI de beschikking gekregen over een XDS-sperdifferentieel. Feitelijk een aanpassing van het ESP-systeem, waardoor een doorslippend voorwiel in een bocht wordt bijgeremd. Op die manier houd je tractie bij het uitacceleren van de bocht. Maar wat schertst onze verbazing: de mechanische grip van de GTI is verrassend hoog, zodat het XDS veel later dan verwacht in actie hoeft te komen. De demping op de vooras is duidelijk aangepast ten opzicht van de Ibiza Cupra, de auto die we logischerwijs toch wel in ons achterhoofd hadden toen we met deze Polo op pad gingen. Maar de Volkswagen staat duidelijk op een veel hoger niveau. De auto is veel minder onderstuurd dan verwacht. Dat was dan ook broodnodig gezien de stappen die de concurrentie maakt in deze klasse, maar evengoed is het een prettige verrassing. Ook blijkt Volkswagen zich met de besturing te hebben beziggehouden. Duidelijk directer en prettiger dan we van het merk gewend zijn. Het rijplezier gaat er door deze aanpassingen zeker op vooruit. Verwacht geen hardcore model als de Clio RS of Mini Cooper S, maar de Polo GTI rijdt stukken sportiever dan je gezien de brave koets zou denken. Hij verwijst in ieder geval zijn Spaanse neven naar het tweede plan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes4Ever Bekijk BerichtenIemand evaring met de nieuwe Polo, type en versnellingsbak (vermeld ook PK)
En hoe je vindt hoe hij rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes4Ever Bekijk BerichtenIemand evaring met de nieuwe Polo, type en versnellingsbak (vermeld ook PK)
En hoe je vindt hoe hij rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTA freak Bekijk Berichtenik zie dat je van ninove bent, ik heb de mijne gekocht bij de kimpe. daar kan je toch gng test rijden met diesel of benzine
Ik ben nog bezig voor mijn rijbewijs en ik zou hem graag als eerste auto willen, dus ik ga nog geen test rit vrage zonder vast rijbewijs
Comment
-
Kritische test Polo BlueMotion
Bij de Volkswagen Polo BlueMotion draait het maar om 1 ding: een laag verbruik. Een test leert dat de BlueMotion die claim waarmaakt, maar niet zonder concessies. De BlueMotion is luid en langzaam.
De conclusie is dat het beloofde extreem lage verbruik gehaald wordt maar dat er concessies gedaan moeten worden m.b.t. prestaties, weggedrag en verfijning.
Comment
-
Vandaag eindelijk na 6,5 maand wachten mijn Polo Blue Motion Highline in Flashrood kunnen afhalen bij de dealer. 1.6 Diesel motor.
Het was de allereerste Highline-versie van de Polo Blue Motion 1.6 die ze hebben kunnen afleveren.
voor mij een dikke eindelijk. voorzichtige prognoses wezen er eerst op dat ik hem pas in september zou krijgen, dit terwijl de oorspronkelijke leveringsdatum mei 2010 was. bestelling was gebeurd in januari.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gvde Bekijk BerichtenVandaag eindelijk na 6,5 maand wachten mijn Polo Blue Motion Highline in Flashrood kunnen afhalen bij de dealer. 1.6 Diesel motor.
Het was de allereerste Highline-versie van de Polo Blue Motion 1.6 die ze hebben kunnen afleveren.
voor mij een dikke eindelijk. voorzichtige prognoses wezen er eerst op dat ik hem pas in september zou krijgen, dit terwijl de oorspronkelijke leveringsdatum mei 2010 was. bestelling was gebeurd in januari.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiely Bekijk Berichtenkan je een topic aanmaken bij mijn duitse auto? Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet
Comment
-
Een interessante test met de Polo BlueMotion:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gvde Bekijk BerichtenVandaag eindelijk na 6,5 maand wachten mijn Polo Blue Motion Highline in Flashrood kunnen afhalen bij de dealer. 1.6 Diesel motor.
Het was de allereerste Highline-versie van de Polo Blue Motion 1.6 die ze hebben kunnen afleveren.
voor mij een dikke eindelijk. voorzichtige prognoses wezen er eerst op dat ik hem pas in september zou krijgen, dit terwijl de oorspronkelijke leveringsdatum mei 2010 was. bestelling was gebeurd in januari.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Danyboy Bekijk BerichtenIs er hier iemand die ervaring heeft met de 12 TFSI en dan liefst met DSG. Ben namelijk benieuwd naar verbruik, trekkracht en zo, want het is dan toch maar een 1.2 'tje.
Polo: http://www.autoweek.nl/autoreview/28...2-TSI-Highline
Golf: http://www.autoweek.nl/autoreview/28...Techn-Highline
Fabia: http://www.autoweek.nl/autoreview/29...-77kW-Ambition
Comment
-
Al bedankt voor de reactie, ja die 1.2 of 1.4 TSI van volkswagen heeft mijn hart gestolen. Zie ik in de toekomst wel zitten. Hebben nu een MINI cooper 115 pk CVT ( man wat drinkt die veel ) en een VW Bora TDI 100 pk met tiptronic, deze gaat bij een jaar vervangen worden.
Comment
Comment