Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De buitenspiegels zijn wat aan de kleine kant, maar bieden goed zicht naar achteren.
Minipuntje: Het rechterscheenbeen van de bestuurder rust vrijwel constant tegen de middenconsole
26 augustus 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen Volkswagen heeft de Polo nog niet als driedeurs voorgesteld. Deze krijgen we volgende maand voor het eerst te zien, in de herfst wordt de driedeurs-Polo leverbaar.
Volkswagen gaat niet mee in de trend om driedeursversies ten opzichte van vijfdeurs hatchbacks een wat sportiever aanzien te geven, zoals Opel deed met de Corsa en Seat met de Ibiza SC. De Polo driedeurs moet het dus stellen zonder frivoliteiten al wijkt de oplopende schouderlijn af van het lijnenspel van de Polo vijfdeurs.
Het motorengamma loopt eveneens parallel met het gamma van de vijfdeurs en dat betekent dat er keus is uit drie benzinemotoren en drie diesels. Twee driecilinder 1.2 benzineversies, met 60 en 70 pk en een 1.4 met 85 pk. Ook de 1.2 TSI met 105 komt eraan. Verder zijn er drie 1.6 TDI´s, met 75, 90 en 105 pk. Begin 2010 komt de Polo Bluemotion 1.2 TDI met een CO2-uitstoot van minder dan 90 gram.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
De familie van de nieuwe Polo wordt de komende jaren flink uitgebreid.
Van de Volkswagen Polo verschijnen in de komende jaren naast de huidige drie- en vijfdeurs ook nog een mpv, cabriolet en een stationwagen. Dat tekent het Engelse Autocar op uit de mond van productchef Ulrich Hackenberg. Waarschijnlijk zal er een keuze worden gemaakt tussen de mpv, die voorlopig Raum heet en de station, die opnieuw de aanduiding Variant meekrijgt.
Bij de cabriolet moet nog worden berekend of het model winstgevend kan worden gemaakt. Eerder bouwde Karmann een Polo cabrio als concept car. Over een paar maanden worden knopen doorgehakt over de nieuwe leden van de Polo-familie.
Ook zal er een sedanversie komen die in verschillende Europese landen wordt gevoerd, maar waarschijnlijk aan Nederland voorbijgaat. De sedan krijgt een wielbasis die tien centimeter langer is dan die van de hatchback. Dat zal ook de basis zijn voor de mpv of de stationwagen. Volgens Hackenberg moet de Polo binnen het Volkswagen-programma een zelfde status krijgen als de Golf. De verkopen kunnen hoger worden dan die van de Golf.
Ook de hatchback-modellen krijgen nog nieuwe varianten. Er zal opnieuw een Cross-model komen en er komt ook een GTI die naar verwachting meer dan 200 pk levert.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
dus er komt een gti versie van de polo me 200 pk ofzo?
lol
nu ne goede prijs voor de polo gti en tis goed
200 zal mss wat overdreven zijn, zat de 'vorige' niet aan 150pk? Denk dat het eerder rond de 180 zal hangen (~ seat ibiza cupra); mede om toch afstand te bewaren tov de golf gti...
200 zal mss wat overdreven zijn, zat de 'vorige' niet aan 150pk? Denk dat het eerder rond de 180 zal hangen (~ seat ibiza cupra); mede om toch afstand te bewaren tov de golf gti...
Tja, potentieel genoeg in de VAG rekken.
Een topversie van de 1.4 TSI lijkt mij in deze tijden van downsizing een prima zet?
Pakweg 163pk om het fiscaal aantrekkelijk te houden.
Comment