Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 C

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat 500 C

Autoweek.nl schrijft :
    Fiat heeft officiële informatie vrijgegeven over de 500C. Dat is de open variant van de 500. Zoals al eerder gemeld, heeft de auto een canvas dak en blijven de bogen behouden voor de benodigde stijfheid. Het dak kan elektrisch open en dicht, heeft een glazen achterruit en is leverbaar in de kleuren ivoor, rood en zwart ‘zodat met elke carrosseriekleur een goede combinatie te vinden is’, aldus Fiat. Speciaal voor de open 500 zijn de kleuren ‘Pearl Red en ‘Warm Grey’ in het palet opgenomen.
    Natuurlijk is de 500C geïnsprireerd op de klassieke open 500 die in 1957 verscheen. Die had een zelfde soort canvas dak. De Fiat 500C is net als de dichte variant leverbaar met de 69 en 100 pk sterke benzinemotoren en de 75 pk Multijet diesel. De 500C wordt gewoon gebouwd op de zelfde lijn als de normale 500 in het Poolse Tychy.

Last edited by ; 16/02/2009, 09:40.

Comment

Leuk .

Comment

Heb onlangs enkele keren met zo'n 500 kunnen rijden als vervangwagen. Wat een ongelooflijk tof bakske is me da zeg. Ik ben echt overtuigd. Deze knappe cabrio zal zeker bijdragen tot een nog plezieriger rijgevoel
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Vind de cabrio ook wel leuk, benieuwd naar de meerprijs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

Hoe gaat de koffer open?
            Als het een 'valluik' is zit het dak toch in de weg?

Comment

Denk dat het kleine stukje koffer open zal kunnen, maar niet hoog als de kap eraf is.
              Kan het mij moeilijk anders voorstellen.

Comment

Een echte cabrio kan je dit toch niet noemen...

Comment

Prachtig! En mooie velgjes ook.

Moet heerlijk zijn om daarmee tijdens de zomer in een of ander Toscaans stadje rond te toeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                    Een echte cabrio kan je dit toch niet noemen...
                    Een retro-cabrio dan
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Lekker retro: Fiat 500C alias 500 Cabriolet.

Maandag 16 februari 2009. Fiat presenteert de tweede modelvariant op basis van het 500-thema, namelijk de cabriolet. En dat is niet zomaar een cabrio want de Fiat 500C is geen volwaardige cabriolet waarbij je compleet open kunt zitten, maar slechts het dak en de achterruit kunnen worden weggeklapt. De Fiat 500C is daarmee niet alleen redelijk uniek, maar ook lekker retro. bekijk fotogallery » De Nuova 500 uit de jaren ´50 beschikte ook over een dergelijke constructie. Zeker in die tijd was het alleen op die manier mogelijk om een betaalbare cabrio te ontwikkelen die ook nog eens zijn veiligheidsvoorzieningen behield. Aangezien Fiat met de huidige 500 graag terug wil grijpen naar die tijd is ook de cabriolet-versie in de jaren ´50 stijl ontwikkeld.

Canvas dak
                      Het canvas dak, dat leverbaar is in zwart, rood en ivoorkleur, kan vanaf de voorruit open schuiven. Op de achterklep vouwt het dak zich (geheel elektrisch) op en blijft het daar ook liggen, zonder afgedekt te worden. Wat overblijft zijn de dakstijlen, de voorruit en de zijruiten. Een soortgelijk concept zien we overigens ook op de Citroën C3 Pluriel.

Zomerpret
                      Motorisch is de 500C leverbaar met twee benzinemotoren en één diesel. De 1.2 (69 pk) en 1.4 (100 pk) verzorgen het benzinegamma terwijl de 1.3 Multijet (75 pk) het dieselaanbod vertegenwoordigd. De Fiat 500C staat als wereldprimeur in Genève en zal deze zomer bij de dealers staan.

Comment

Dan kan je bijna net zo goed een wagen met panoramisch open dak kopen. Dat opent natuurlijk minder ver, maar als bestuurder kan er op vlak van gewaarwording toch niet veel verschil zijn.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Dan kan je bijna net zo goed een wagen met panoramisch open dak kopen. Dat opent natuurlijk minder ver, maar als bestuurder kan er op vlak van gewaarwording toch niet veel verschil zijn.
                          Daar gaat het toch ook ni om? Het is het concept van vroeger naar het nieuwe model vertaalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixel Bekijk Berichten
                            Vind de cabrio ook wel leuk, benieuwd naar de meerprijs...
                            de 'nuova 500' was in cabrio uitvoering goedkoper, een stoffen dak kost nl. minder dan een stalen. Aangezien het hier om een gelijkaardig concept gaat zou een hoge meerprijs ronduit schandalig zijn.

Comment

Fiat stelt de kakelverse 500C, waarbij de C voor Cabrio staat, eerst voor grote markten beschikbaar, alvorens de hatchback met stoffen roldak op de Nederlandse markt uit te brengen. Een en ander heeft te maken met de gelimiteerde productiecapaciteit van de open uitvoering.

De fabrikant kan maximaal 25.000 stuks van de 500C vervaardigen. Ter vergelijking, van de 500 zelf verlieten afgelopen jaar meer dan 200.000 stuks de fabriekspoort. Hoe groot het percentage C's van de 500-verkopen gaat uitmaken op de Nederlandse markt, kan de importeur nog niet inschatten. De wagen komt deze zomer uit.

VOLLEDIG ELEKTRISCH

Met de 500C geeft Fiat een vervolg aan de moderne interpretatie van de oer-500. Net als bij het origineel uit de jaren vijftig heeft Fiat gekozen voor een uitvoering waarbij louter het deel tussen de dakbogen kan worden geopend. Het stoffen deel schuift na een druk op een knop vol-automatisch naar achteren. Vervolgens komt de glazen achterruit deels los van de kap horizontaal boven de bagage-afdekking te liggen, beschermd door het stoffen dak. Magna-Steyr is verantwoordelijk voor de constructie.

De importeur kan nog geen prijsstelling voor de tweede variant noemen. Het bedrijf zal de auto als zelfstandig model binnen het 500-gamma positioneren in plaats van het dak als optie op de prijslijst op te nemen.

AFGEBLAZEN

Na de 500 en 500C is het de beurt aan een stationwagon-variant van Fiat's benjamin. Dat model zou volgens planning komend jaar arriveren De komst van een volledige cabriolet is volgens de woordvoerder afgeblazen.

Bron: Autotelegraaf

Comment

500C live @ Salon van Genève:

Comment

Comment

Bron: [www.omniauto.it]

Comment

Ik zie eigenlijk zeer veel 500tjes rijden in het straatbeeld. Verwondert mij een beetje. Wat me minder verwondert is dat 1/3e ervan een logo heeft staan op het koetswerk. Het is zo'n typisch promotiebakske, net zoals de Mini (en de Beetle).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Na de 500 en 500C is het de beurt aan een stationwagon-variant van Fiat's benjamin. Dat model zou volgens planning komend jaar arriveren
                                        500 G

Comment

Working...
                                        X