Iemand die op één of ander forum al een user review heeft gelezen van die MTM Haldex ECU switch?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi TT RS.
Collapse
X
-
De kortste weg voor een remmen upgrade zijn Audi RS4 B7 rem onderdelen.
De RS4 B8 remklauw met 8 remzuigers en 4 remblokken is Plug&Play, hiermee ben je gelijk van je remproblemen af.
Door de veel grotere remklauw met een veel groter remvoering oppervlak wordt het allemaal veel minder heet en remt het gelijk veel beter.
Het enige wat je nodig hebt is een spacer van 2.5mm tussen remklauw en de montage bracket omdat de TT RS remschijf 5mm groter is.
Deze oplossing zal je minder dan 2.500,- Euro kosten.
Voor ± 5.000,- Euro kan je de keramische RS4 B7 remmen monteren.
Hier kan je het één en ander kopen: http://stores.ebay.de/Beim-urquattro-Vierlbeck
Je kan kijken bij RS4 B7, RS5, RS6 4.2 V8 en R8 voor de remklauwen, de brackets moeten RS4 zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDe kortste weg voor een remmen upgrade zijn Audi RS4 B7 rem onderdelen.
De RS4 B8 remklauw met 8 remzuigers en 4 remblokken is Plug&Play, hiermee ben je gelijk van je remproblemen af.
Door de veel grotere remklauw met een veel groter remvoering oppervlak wordt het allemaal veel minder heet en remt het gelijk veel beter.
Het enige wat je nodig hebt is een spacer van 2.5mm tussen remklauw en de montage bracket omdat de TT RS remschijf 5mm groter is.
Deze oplossing zal je minder dan 2.500,- Euro kosten.
Voor ± 5.000,- Euro kan je de keramische RS4 B7 remmen monteren.
Hier kan je het één en ander kopen: http://stores.ebay.de/Beim-urquattro-Vierlbeck
Je kan kijken bij RS4 B7, RS5, RS6 4.2 V8 en R8 voor de remklauwen, de brackets moeten RS4 zijn.
Je zou goed gek moeten zijn om voor nog eens dat bedrag extra eerder povere ceramische schijven van de eerste generatie te steken die niet beter (soms zelfs minder) presteren, veel te snel slijten (bijna even snel als stalen schijven, bij intens gebruik), en bovendien ook erg gevoelig zijn voor scheuren en barsten. Ja, ze zijn lichter... maar da's dan ook alles.
Nog niks gelezen over die MTM Haldex switch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIemand die op één of ander forum al een user review heeft gelezen van die MTM Haldex ECU switch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten2.500 EUR valt nog mee. Da's enkel vooraan dan?
Je zou goed gek moeten zijn om voor nog eens dat bedrag extra eerder povere ceramische schijven van de eerste generatie te steken die niet beter (soms zelfs minder) presteren, veel te snel slijten (bijna even snel als stalen schijven, bij intens gebruik), en bovendien ook erg gevoelig zijn voor scheuren en barsten. Ja, ze zijn lichter... maar da's dan ook alles.
Achter heeft niet zo veel nodig, maar ook daar is een simpele OEM oplossing voor.
Gewoon een paar RS6 C5 achter remschijven monteren in combinatie met de originele rem klauwen.
Je moet enkel een set RVS adapters laten maken om de remklauw te verzetten omdat de diameter van de RS6 C5 schijf groter is.
Achter gaat het dan ook iets beter remmen door de grotere straal/diameter, het zogenaamde hefboom werking.
Met de RS6 C5 schijf achterop zien de TT RS remmen er gelijk gebalanceerde uit en is het verschil in maat voor/achter ook veel kleiner.
Hier wat foto's van de schijf, gemonteerd, los en een idee hoe de adapters er uit moeten zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEuh, dank voor de link maar die pagina ken ik dus, ik vraag net naar user reviews, ervaringen, meldingen van gebruikers daarover.
Zou zelf daar nooit mijn geld aan uitgeven, dan liever een LSD, brengt veel meer IMHO.
De achterwielen komen er toch alleen maar bij als je voor grip verliest, 90% van de tijd is het gewoon een voorwielaandrijver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa daar ben je vet mee, met een sperrend achterdiff, als de Haldex 2/3e van de power naar de voortrein zendt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAah. Makes sense.
En toch... permanent 50/50 lijkt me in die auto niet verkeerd. Maar 'n LSD vooraan zeker ook niet.
Issues...
Met 50/50 heb je heel lang een neutraal rijgedrag met een hoge grens.
Maar als hij over die grens heen stapt ben je hem ook totaal kwijt, een goede stuurman die hem dan weer in bedwang krijgt.
Geef mijn maar een LSD in de vooras, veel meer grip op de vooras en als hij dan grip verliest komen de achterwielen er bij.
Met een LSD in de vooras ben je sneller dan met Haldex 50/50.
Comment
-
Comment