Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT RS.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Is deze motor nu een compleet nieuwe ontwikkeling of een reincarnatie van de goeie ouwe?
    Is op basis van het VW Jetta blok.

Comment

• 4,4s nog met S-Tronic...
      8 versnellingen is er toch wel wat over, vind ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Sure?

Je leest gewoon overal dat dat ding niet het rijgedrag heeft dat je van een trackauto wil. Ik denk dat je dus behoorlijk hard aan z'n setup gaat mogen tweaken...

Was eerst ook die mening aangedaan, maar ik lees veel te vaak dat 'ie erg goed is voor de openbare weg (bijna fool proof, vrij makkelijk te rijden ook), maar niks voor op circuit (captain understeer).
        maar rondetijden dat ie klokt in de magazines zijn dan weer wel érg impressive, niet?

Comment

Knappe sound in se ... maar wat me hier hárd stoort is hoe traag die motor in toeren klimt en zakt. Da's nu 'es geen beetje sportief.

Licht vliegwiel needed!!
          Idd, nu je het zegt... Beetje dieselachtig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            maar rondetijden dat ie klokt in de magazines zijn dan weer wel érg impressive, niet?
            Ik denk dat er wel veel potentieel in die wagen zit .
            Alles is aanwezig om er een geducht track wapen van te maken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
              Nieuw !
              Semi nieuw, het is in de basis (Motorhuis) een 2.5 liter US VW Jetta motor die daar ± 170 pk heeft.

Vervolgens heeft Audi de motor inwendig aangepakt en er een FSI cilinderkop opgezet en het geheel afgemaakt met een K16 turbo.

Comment

• Hier een filmpje van een TT RS met F-Town Streetmachines Turbo-back sport uitlaat.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Knappe sound in se ... maar wat me hier hárd stoort is hoe traag die motor in toeren klimt en zakt. Da's nu 'es geen beetje sportief.

Licht vliegwiel needed!!
                  Hier de RS op een dyno.

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Comment

• En nog een standaard TT RS op de zelfde Dyno.

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Comment

• pffff die sound... ik wil dat zo hard

Comment

• Bekijk hier de auto-video over de Audi TT RS rijtest

Heeft hier misschien al gestaan maar het blijft een leuke rijtest
                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                        1991 E30 320i

Comment

• Heerlijke sound idd, zalig motorblok. Dit is nog eens een audi die ik wel zou willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                            Is op basis van het VW Jetta blok.
                            en is die motor gelinkt aan de oude (en volgens mij) schitterende Audi 5cyl uit de Quattro?
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              Yep, ge moogt gerust zijn. 't Is datgene dat m'n interesse in t' ding nog levendig houdt.

Maar dan moet 'ie wel leuker te rijden maken (mind you, heb er nog niet mee gereden maar lees het keer op keer), want rondentijden alléén is ook niet alles. En daar heb ik wel ervaring mee : mijn 120d is efficiënt op circuit en zet véél karren op een rondje, maar rijdt nog altijd niet zoals ik het zou willen.

Enfin, tracken is pas 'n percentje van 't gebruik van zo'n auto natuurlijk, en ik wil niet té hard zeuren. Maar ik wou die kar zo erg hard (vind 'm mooi, vind z'n sound en z'n cilinderinhoud zalig, is doenbaar als daily, ruim genoeg om mee op reis te gaan, ...) maar heb me hard laten afschrikken door z'n definitief onderstuurde karakter en 't feit dat z'n efficiëntie duizend keer hoger ligt dan z'n precisie (voor mij liever omgekeerd, eigenlijk).

Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
                              Ik denk dat er wel veel potentieel in die wagen zit .
                              Alles is aanwezig om er een geducht track wapen van te maken .
                              Half akkoord maar, want die Haldex-diff is nou niet echt wat je wil in een track-auto. Tenzij je 'm kan modden dat 'ie altijd 20% of max. 30% van de power naar voor stuurt en de rest altijd naar achter...

Voor de rest blijf ik dat ook nog altijd een beetje geloven (vooral omdat ik het wil, eigenlijk ). Maar toch : heb 'es 'n test tussen 3 getunede RS-TT gelezen in een duits boekske (weet niet meer welk), en zelfs met een schroefophanging eronder veranderde het kaarkter nauwelijks (wel hard en geen rolneiging, maar stuur/bochtgedrag bleef hetzelfde). Was ontnuchterend...

Ik geloof er bijna niet meer in, en dit was nochtans 'es iets dat helemaal kon zijn wat ik zoek.

Comment

• In de tests die ik heb gelezen vonden ze nochtans dat hij een redelijk oversturend gedrag had voor een audi
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  en is die motor gelinkt aan de oude (en volgens mij) schitterende Audi 5cyl uit de Quattro?
                                  Nee, de US Jetta 5 cilinder motor is weer een halve Gallardo 5.0 liter V10 motor en gebruikt ook één van de twee cilinderkoppen.
                                  Beide motoren zijn door de zelfde persoon ontworpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                    Nee, de US Jetta 5 cilinder motor is weer een halve Gallardo 5.0 liter V10 motor

?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                      ?????
                                      Dat zou mij ook ten zeerste verbazen.

Is het niet gewoon een 2.0 (T)FSI met een cilinder extra?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                        Dat zou mij ook ten zeerste verbazen.

Is het niet gewoon een 2.0 (T)FSI met een cilinder extra?
                                        Neen, dat is het ook niet(ook al waren dat lang de geruchten naast het feit dat het een half Gallardo-blok ging worden), het is een jetta-blok. En mijn vraagtekens op Iceman zijn post waren als volgt bedoeld: "leg eens uit wat dat jetta-blok überhaupt met de V10 te maken heeft"

Comment

Half akkoord maar, want die Haldex-diff is nou niet echt wat je wil in een track-auto. Tenzij je 'm kan modden dat 'ie altijd 20% of max. 30% van de power naar voor stuurt en de rest altijd naar achter...
                                          Haldex controller steken, dan kunt ge zelf kiezen hoeveel % naar voor en achter moet
                                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                          Audi S3 '02 sold => topic
                                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Working...
                                          X