Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT RS.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rotonde rijden kunnen ze hier ook niet. In NL gaat dat zo veel vlotter. Belgen zijn gewoon aso, ze denken als ik maar goed zit, ipv mee te werken aan een werkend systeem.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      En nog onbegrijpelijker is hoeveel mensen dan, nadat zij (te vroeg) zijn ingevoegd, kwaad reageren jegens zij die verder doorrijden om op het correcte punt te ritsen. Nog onbegrijpelijker zijn de vrachtwagenchauffeurs die op arrogante en zelfs agressieve manier twee vakken afschermen van al een hééél eind voor het eigenlijke punt waar geritst moet worden, zodat niemand meer door kan, en zelfs niet schuwen om uit de cabine te komen als je wat teveel toetert. Ze moesten zo'n gasten voor het leven het rijbewijs afnemen...

      Anderzijds werkt dat systeem enkel optimaal als iedereen er zich aan houdt, en beide files tot aan het invoegpunt even snel rijden. Dan verloopt het het vlotst, en het eerlijkst. Als er één bimbo tussen zit die te vroeg invoegt, en de persoon die daarachter rijdt speert dan als een gek door tot zover 'ie kan, valt 't systeem (theoretisch alvast) in duigen. Ik heb het in praktijk al geprobeerd om dan aan dezelfde snelheid door te rijden, maar je mag rekenen op onbegrip vanuit beide rijstroken : die achter je willen doorrijden aan zo hoog mogelijke snelheid, en die rechts van je denken dat je aan 't zoeken bent naar een plaastje om in te voegen net voor hen, en schermen dat af.

      Ritsen. Belgen zijn er nog echt niet klaar voor.
      Absoluut nummer 1 in de frustratie top-10.

      Gisteren nog op de E17 richting Kortrijk. Een klojo in een Astra vond er niets beter op dan 2km voor het invoegpunt het linkervak te blokkeren aan 40km/u.
      Ben dan maar tussen het eerste (linkse) en middelste vak doorgereden. Hij was net te laat om het gat te sluiten...

      Tegen de tijd dat ik verderop moest invoegen, kon ik hem al bijna niet meer zien. Enkel een gapende leegte op het rijvak achter me.

      De file wat verlengen, moet hij gedacht hebben.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
        Iets wat men echt nog niet begrepen heeft is feit dat als we van 3 naar 2 of 2 naar 1 rijstrook gaan, dat men dan juist sneller moet rijden en niet trager.

        Wet van Bernoulli ... als we een vernauwing krijgen, moeten de deeltjes juist sneller gaan. Wat doet iedereen op de weg? Juist ja, remmen. En dat is nu net verkeerd!
        Maar ook niet te snel anders wordt het een turbulente stroming inplaats van een laminaire

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
          Maar ook niet te snel anders wordt het een turbulente stroming inplaats van een laminaire
          En de druk is het grootst op de plaats van de vernauwing, en het laagst er net na.

          Het risico is dus het grootst bij het invoegen zelf...als dat dan nog het snelst moet gebeuren:

          Comment


          • off topic !

            Ik vind die TT-RS echt wel VET klinken

            Cayman S terrein, of is dat te hoog gegrepen ?

            Comment


            • het is toch logisch dat mensen een beetje voorzichtig willen invoegen en niet zomaar zich ergens tussen smijten. bij stilstaand ritsen steek ik mijn snuit ook wel tussen 2 auto's in maar al rijden probeer ik mij snel rechts te zetten

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                off topic !

                Ik vind die TT-RS echt wel VET klinken

                Cayman S terrein, of is dat te hoog gegrepen ?
                volgens het filmpje is deze sneller dan een Cayman S.
                ik vind het wel een leuke test, ik ben toch al een beetje meer fan geworden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  off topic !

                  Ik vind die TT-RS echt wel VET klinken

                  Cayman S terrein, of is dat te hoog gegrepen ?
                  Terecht.

                  Blijkbaar kan de Cayman S niet mee, getuige Wouter in videoverslag op autojunk.nl.
                  De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!


                  (295pk <-> 340pk + turbo)

                  Comment


                  • Cayman S staat ondertussen op 320pk met directe injectie

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Cayman S staat ondertussen op 320pk met directe injectie
                      Oops.

                      320pk/370Nm/5,1-100/1425kg <-> 340pk/450Nm/4,6-100/1525kg

                      Comment


                      • DR hands-on: http://www.drivers-republic.com/firs...d43e5cb&page=1





                        Die kar moet écht een droom zijn én dan nog alleen verkrijgbaar met manuele bak, pfff

                        Comment


                        • Zalig, straks eens lezen!

                          Comment


                          • Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die Haldex koppeling? Meer tractie op de achterbanden dan op de voorbanden (bv. 40-60)? Waaraan verschilt die Haldex van andere merken? Is dat positief als een auto een Haldex koppeling heeft?Wil dat dan zeggen dat je die gemakkelijker "breed" smijt ongeacht de aandrijving?

                            (M'n kennis rijkt zo ver niet)

                            Comment


                            • neen Haldex stinkt

                              de AWD uit de R8 is perfect



                              (deze post moet genuanceerd worden)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die Haldex koppeling? Meer tractie op de achterbanden dan op de voorbanden (bv. 40-60)? Waaraan verschilt die Haldex van andere merken? Is dat positief als een auto een Haldex koppeling heeft?Wil dat dan zeggen dat je die gemakkelijker "breed" smijt ongeacht de aandrijving?

                                (M'n kennis rijkt zo ver niet)
                                Haldex is gewoon een manier om kracht tussen voor en achter te verdelen.
                                Iets minder goed dan torsen (wat andere quattro's gebruiken)

                                Comment


                                • The basic five-cylinder motor comes from humble stock (a US market VW Jetta, to be precise) but thanks to the work of the RS development team, it has been honed into a smooth, vocal and hugely impressive high-performance engine. The boost delivery is punchy enough to excite yet linear enough to be exploitable, and it works extremely well in conjunction with the new short-throw six-speed manual transmission. Fans of DSG will be disappointed to learn the double-clutch ‘box isn’t even an option on the TT RS. Audi reckons the car appeals to hardcore drivers who prefer to work a stick and pedal. This may well be true, but it’s a convenient truth, for the fact is there isn’t a DSG ‘box that’ll fit or cope with the five-pot’s potency.
                                  Hmm.. is da nu toch die Jetta motor?

                                  Comment


                                  • Ik ga er niet veel over zeggen... een TT RS is fantastisch. Kon je 'em maar krijgen als shooting brake.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Hmm.. is da nu toch die Jetta motor?
                                      Waarom zoveel geld uitgeven aan de ontwikkeling van een 5-cilinder onderblok als je er al eentje in het gamma hebt?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Waarom zoveel geld uitgeven aan de ontwikkeling van een 5-cilinder onderblok als je er al eentje in het gamma hebt?
                                        Ja, absoluut! Maar ik zou bijna zweren dat 'ze' zeiden dat 'ie gebaseerd was op de 2 liter TFSI 4 cilinder

                                        Comment


                                        • Wat is er mis dat het blok komt van zo'n Jetta?

                                          Tis niet dat ze hem eruit hebben gehaald, in de TT hebben gestoken en 'm TT-RS hebben genoemd...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X