Rotonde rijden kunnen ze hier ook niet. In NL gaat dat zo veel vlotter. Belgen zijn gewoon aso, ze denken als ik maar goed zit, ipv mee te werken aan een werkend systeem.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi TT RS.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn nog onbegrijpelijker is hoeveel mensen dan, nadat zij (te vroeg) zijn ingevoegd, kwaad reageren jegens zij die verder doorrijden om op het correcte punt te ritsen. Nog onbegrijpelijker zijn de vrachtwagenchauffeurs die op arrogante en zelfs agressieve manier twee vakken afschermen van al een hééél eind voor het eigenlijke punt waar geritst moet worden, zodat niemand meer door kan, en zelfs niet schuwen om uit de cabine te komen als je wat teveel toetert. Ze moesten zo'n gasten voor het leven het rijbewijs afnemen...
Anderzijds werkt dat systeem enkel optimaal als iedereen er zich aan houdt, en beide files tot aan het invoegpunt even snel rijden. Dan verloopt het het vlotst, en het eerlijkst. Als er één bimbo tussen zit die te vroeg invoegt, en de persoon die daarachter rijdt speert dan als een gek door tot zover 'ie kan, valt 't systeem (theoretisch alvast) in duigen. Ik heb het in praktijk al geprobeerd om dan aan dezelfde snelheid door te rijden, maar je mag rekenen op onbegrip vanuit beide rijstroken : die achter je willen doorrijden aan zo hoog mogelijke snelheid, en die rechts van je denken dat je aan 't zoeken bent naar een plaastje om in te voegen net voor hen, en schermen dat af.
Ritsen.Belgen zijn er nog echt niet klaar voor.
Gisteren nog op de E17 richting Kortrijk. Een klojo in een Astra vond er niets beter op dan 2km voor het invoegpunt het linkervak te blokkeren aan 40km/u.
Ben dan maar tussen het eerste (linkse) en middelste vak doorgereden. Hij was net te laat om het gat te sluiten...
Tegen de tijd dat ik verderop moest invoegen, kon ik hem al bijna niet meer zien. Enkel een gapende leegte op het rijvak achter me.
De file wat verlengen, moet hij gedacht hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenIets wat men echt nog niet begrepen heeft is feit dat als we van 3 naar 2 of 2 naar 1 rijstrook gaan, dat men dan juist sneller moet rijden en niet trager.
Wet van Bernoulli ... als we een vernauwing krijgen, moeten de deeltjes juist sneller gaan. Wat doet iedereen op de weg? Juist ja, remmen. En dat is nu net verkeerd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk BerichtenMaar ook niet te snel anders wordt het een turbulente stroming inplaats van een laminaire
Het risico is dus het grootst bij het invoegen zelf...als dat dan nog het snelst moet gebeuren:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichtenoff topic !
Ik vind die TT-RS echt wel VET klinken
Cayman S terrein, of is dat te hoog gegrepen ?
ik vind het wel een leuke test, ik ben toch al een beetje meer fan geworden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichtenoff topic !
Ik vind die TT-RS echt wel VET klinken
Cayman S terrein, of is dat te hoog gegrepen ?
Blijkbaar kan de Cayman S niet mee, getuige Wouter in videoverslag op autojunk.nl.
De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
(295pk <-> 340pk + turbo)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenCayman S staat ondertussen op 320pk met directe injectie
320pk/370Nm/5,1-100/1425kg <-> 340pk/450Nm/4,6-100/1525kg
Comment
-
DR hands-on: http://www.drivers-republic.com/firs...d43e5cb&page=1
Die kar moet écht een droom zijn én dan nog alleen verkrijgbaar met manuele bak, pfff
Comment
-
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die Haldex koppeling? Meer tractie op de achterbanden dan op de voorbanden (bv. 40-60)? Waaraan verschilt die Haldex van andere merken? Is dat positief als een auto een Haldex koppeling heeft?Wil dat dan zeggen dat je die gemakkelijker "breed" smijt ongeacht de aandrijving?
(M'n kennis rijkt zo ver niet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenWat is er eigenlijk zo speciaal aan die Haldex koppeling? Meer tractie op de achterbanden dan op de voorbanden (bv. 40-60)? Waaraan verschilt die Haldex van andere merken? Is dat positief als een auto een Haldex koppeling heeft?Wil dat dan zeggen dat je die gemakkelijker "breed" smijt ongeacht de aandrijving?
(M'n kennis rijkt zo ver niet)
Iets minder goed dan torsen (wat andere quattro's gebruiken)
Comment
-
The basic five-cylinder motor comes from humble stock (a US market VW Jetta, to be precise) but thanks to the work of the RS development team, it has been honed into a smooth, vocal and hugely impressive high-performance engine. The boost delivery is punchy enough to excite yet linear enough to be exploitable, and it works extremely well in conjunction with the new short-throw six-speed manual transmission. Fans of DSG will be disappointed to learn the double-clutch ‘box isn’t even an option on the TT RS. Audi reckons the car appeals to hardcore drivers who prefer to work a stick and pedal. This may well be true, but it’s a convenient truth, for the fact is there isn’t a DSG ‘box that’ll fit or cope with the five-pot’s potency.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenHmm.. is da nu toch die Jetta motor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom zoveel geld uitgeven aan de ontwikkeling van een 5-cilinder onderblok als je er al eentje in het gamma hebt?
Comment
Comment