Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zier er alvast zeer mooi uit, hoewel ik toch eerst wil zien of er nog hard plastic gebruikt wordt.
Weet iemand waar ik info vind over de nieuwe motoren? Zou graag weten wat de CO2 uitstoot wordt van de nieuwe commonrail diesels (DSG), in de hoop dat deze onder de 145 komen te liggen om in aanmerking te komen als lease-wagen (twijfel tussen Verso, Grand Scenic & Altea XL).
De SEAT Leon heeft een facelift ondergaan waarvan we nu eindelijk de foto´s hebben. Eerder al gaf SEAT beelden vrij van de gefacelifte FR en de vernieuwde Leon Ecomotive, maar van het gewone model ontbrak het visuele aspect. Wel zo belangrijk bij een facelift.
De vernieuwingen aan de Leon hebben in eerste instantie vooral betrekking op zijn uiterlijk. Aan de voorzijde zien we behalve de nieuwe voorbumper ook een aangepast grille. Bovendien zijn de spiegels vergroot, is de achterbumper nieuw en werden de achterklep en achterlichtunits herzien. Allemaal net wat strakker.
Interieur
Het interieur is voorzien van gewijzigde tellers en een nieuwe middenconsole met aangepaste bediening van de climate control. Ook is er een nieuwe serie audiosystemen leverbaar. De gebruikte materialen zijn (helaas) niet aangepast waardoor het interieur nog steeds gedomineerd wordt door hard plastic. Dat is bij de Exeo wel anders.
April bij de dealers
Seat zal de vernieuwde Leon vanaf april bij de dealers binnenrijden. Dat gebeurt met minder uitstoot, minder verbruik en minder geluidsproductie. De dieselmotoren worden namelijk vervangen door commonrail-exemplaren. Dat heeft minder CO2-uitstoot, minder verbruik en een stillere loop tot gevolg. De nieuwe common-rail dieselmotoren beschikken standaard over een dieselpartikelfilter (DPF) en de reeks start bij de 90 pk sterke TDI. Verder is een 1.9 TDI met 105 pk – waaronder een Leon Ecomotive – en 2.0 TDI met 140 pk beschikbaar. Het topmodel van de dieselreeks wordt gevormd door de 170 pk sterk 2.0 TDI. Bij de benzinemotoren zijn twee nieuwe varianten te vinden: een 160 pk sterke 1.8 TSI en een 2.0 TSI met 211 pk, waarbij de laatste exclusief is voor de Leon FR. Tegelijkertijd worden ook de vernieuwde Altea en Altea XL verwacht.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Vandaag naar dealer geweest voor wat meer uitleg.
Zeer teleurstellend (volgens mij) is de navigatie die aangeboden wordt. Deze werkt nog met CD-rom én deze cd moet in dezelfde gleuf als gewone muziekcd's. Dus ofwel navigeren, ofwel CD luisteren , niet meer van deze tijd dus. Een andere navigatie (met DVD of HDD) is niet mogelijk.
Weten jullie of deze dealer misschien fout zit? Want is voor mij reden genoeg om een andere auto te kiezen.
Snap niet waarom mensen een ingebouwde gps moeten hebben, die hardware veroudert snel
Beter een aparte gps vind ik, zo blijf je bij i.v.m laatste nieuwe hardware en dus uitvindingen op dat gebied
Snap niet waarom mensen een ingebouwde gps moeten hebben, die hardware veroudert snel
Beter een aparte gps vind ik, zo blijf je bij i.v.m laatste nieuwe hardware en dus uitvindingen op dat gebied
Omdat een gps die je op de voorruit of je dashboard kleeft met dan een kabel naar je sigaretten aansteker verschrikkelijk lelijk is.
De enige correcte keuze is de ingebouwde gps of helemaal geen gps...
2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Omdat een gps die je op de voorruit of je dashboard kleeft met dan een kabel naar je sigaretten aansteker verschrikkelijk lelijk is.
De enige correcte keuze is de ingebouwde gps of helemaal geen gps...
Flauwe kul, een gps is er niet om mooi te wezen maar om te gebruiken he, trouwens, heb jij die "lelijke opplak gps" elke dag nodig? Heb je die niet nodig, haal je die eruit he, zo simpel is het. Djeez...
Vandaag naar dealer geweest voor wat meer uitleg.
Zeer teleurstellend (volgens mij) is de navigatie die aangeboden wordt. Deze werkt nog met CD-rom én deze cd moet in dezelfde gleuf als gewone muziekcd's. Dus ofwel navigeren, ofwel CD luisteren , niet meer van deze tijd dus. Een andere navigatie (met DVD of HDD) is niet mogelijk.
Weten jullie of deze dealer misschien fout zit? Want is voor mij reden genoeg om een andere auto te kiezen.
stel de vraag eens op www.seatonline.nl
Ik denk zelfs dat er affabriek tomtom oplosingen zijn!(Geen kabels zichtbaar!)
Ben even gaan zien rns 510 heeft dvd en harde schijf rns 310 cd of memorycard ,je kan dus blijven luisteren naar muziek.
De tomtom af-fabriek oplossingen zijn momenteel enkel op de New Ibiza. Het systeem dat ook op de altea hierboven te zien is, is de equivalent van RNS310 bij VW en werkt inderdaad met CD's.
Normaal is het wel zo dat je je route laadt bij vertrek (in een soort tijdelijk geheugen) en daarna gewoon een muziek-cd kan insteken en dus muziek beluisteren en navigeren tegelijkertijd. Dus dat hoeft voor mij al geen reden te zijn om het niet te nemen.
Ik zou verwachten dat er ook een equivalent van de RNS510 komt, maar op de car config komt hij er in ieder geval niet op.
Er zijn natuurlijk altijd after market alternatieven....
Als je dat dagelijks gebruikt is dat geen overdreven luxe Zo een systeem is meer dan puur het navigeren alleen natuurlijk ook. Wel een serieuze misser van Seat vind ik, ik heb momenteel een RNS310 in de Jetta en dat is toch een stuk minder dan wat ik voordien had bij Opel onder andere.
Als je dat dagelijks gebruikt is dat geen overdreven luxe Zo een systeem is meer dan puur het navigeren alleen natuurlijk ook. Wel een serieuze misser van Seat vind ik, ik heb momenteel een RNS310 in de Jetta en dat is toch een stuk minder dan wat ik voordien had bij Opel onder andere.
Rij nu met een Octavia met ingebouwde navigatie (7" denk ik) en zou het ook niet meer willen missen. Quasi dagelijks wordt de navigatie of map gebruikt. Naast de navigatie is ook voor radio en 6 cd's zo'n groot scherm handig en fijn. Zeker als er dan ook nog telefoon geïntegreerd wordt en optische parkingsensoren zoals bij RNS 510.
Comment