Nieuwe jas voor Altea en Leon
6 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
De Seat Leon en de Altea hebben een facelift gekregen. Een nieuwe jas en enkele technische wijzigingen moeten er voor zorgen dat beide modellen weer een tijdje mee kunnen strijden om de gunsten van de kopers.
De voorkanten van de Leon en de Altea tonen nu het familiegezicht dat z’n intrede deed op de Ibiza en de Exeo. Het Seat-logo voorop krimpt en wordt nu omringd door wat extra chroom. Verder kregen de buitenspiegels en de lichtmetalen wielen een nieuw ontwerp. Beide auto’s krijgen een grotere achterruit mee (voor een beter zicht) en licht aangepaste achterlichtunits. Binnenin kregen de dashboards betere materialen en een iets ander uiterlijk mee.
Maar het blijft niet bij wat uiterlijkheden. De Leon profiteert voortaan van het XDS-systeem. Dit elektrische differentieel werkt samen met het ESP als een wiel plotseling grip verliest. Onder de kap verandert er ook het nodige. Liefhebbers van snelle benzinemotoren kunnen uitkijken naar de 211 pk sterke 2,0-liter TFSI motor, die ook in de Volkswagen Golf GTI komt te liggen. Waarschijnlijk is deze motor bestemd voor de FR. De dieselaars kunnen zich verheugen op de komst van de 2,0-liter common-rail diesel met 170 pk.
Seat onthult beide nieuwelingen op de Autosalon van Genève. In het voorjaar verschijnen de auto’s bij de dealers. In een later stadium komt er ook weer een Cupra-versie.
Bron : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10908


6 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
De Seat Leon en de Altea hebben een facelift gekregen. Een nieuwe jas en enkele technische wijzigingen moeten er voor zorgen dat beide modellen weer een tijdje mee kunnen strijden om de gunsten van de kopers.

De voorkanten van de Leon en de Altea tonen nu het familiegezicht dat z’n intrede deed op de Ibiza en de Exeo. Het Seat-logo voorop krimpt en wordt nu omringd door wat extra chroom. Verder kregen de buitenspiegels en de lichtmetalen wielen een nieuw ontwerp. Beide auto’s krijgen een grotere achterruit mee (voor een beter zicht) en licht aangepaste achterlichtunits. Binnenin kregen de dashboards betere materialen en een iets ander uiterlijk mee.
Maar het blijft niet bij wat uiterlijkheden. De Leon profiteert voortaan van het XDS-systeem. Dit elektrische differentieel werkt samen met het ESP als een wiel plotseling grip verliest. Onder de kap verandert er ook het nodige. Liefhebbers van snelle benzinemotoren kunnen uitkijken naar de 211 pk sterke 2,0-liter TFSI motor, die ook in de Volkswagen Golf GTI komt te liggen. Waarschijnlijk is deze motor bestemd voor de FR. De dieselaars kunnen zich verheugen op de komst van de 2,0-liter common-rail diesel met 170 pk.
Seat onthult beide nieuwelingen op de Autosalon van Genève. In het voorjaar verschijnen de auto’s bij de dealers. In een later stadium komt er ook weer een Cupra-versie.
Bron : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10908



Comment