Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fisker Karma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fisker Karma

We hebben het tijdenlang moeten doen met beelden van een concept-car, maar nu heeft Fisker dan eindelijk de productieversie van de Karma onthuld.

Het kloppende hart van de Karma vormt de Q-Drive plug-in hybride aandrijflijn. Deze bestaat uit twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 201 pk. De energie wordt opgeslagen in lithium-ion-accu’s. Een 2,0-liter Ecotec turbomotor (van Opel dus) vergroot de actieradius als de accu’s onverhoopt leeg mochten raken. Deze opzet is vergelijkbaar met die van de Chevrolet Volt.
    De actieradius van de Karma bedraagt zonder hulp van de turbomotor 80 kilometer. De enthousiaste bestuurder schakelt de Sport mode in, waarna de Ecotec-motor de reikwijdte vergroot naar 300 kilometer. Inclusief de elektrische mijlen komt het verbruik uit op de magische 100 mpg, oftewel 1 op 42,5.
    De prestaties hebben niet te lijden onder deze indrukwekkende verbruikcijfers. De auto sprint in 5,8 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid bedraagt 200 kilometer per uur. Fisker monteert een sportonderstel en samen met het lage zwaartepunt (door het accupakket) staat dit garant voor een lekker potje sturen, belooft het bedrijf uit Sillicon Valley.
    De wijzigingen ten opzichte van de concept-car zijn beperkt gebleven tot een grotere grille, grotere luchtinlaat in de voorbumper en een diffusor achter. Fisker kan bovendien pochen met het grootste zonnepaneel op een productieauto ooit.
    Binnenin is er de EcoGlass middenconsole met een 10,2 inch touchscreen voor de bediening van de audio en andere systemen. Achter het stuurwiel geeft een LCD-scherm de snelheid en de inhoud van de accu’s aan.
    Er zijn drie trims: EcoBase, EcoSport en EcoChic. De EcoChic is er speciaal voor de echte milieufreaks, met bamboe in plaats van leder.
    Fisker zegt al meer dan 1.000 orders voor de Karma binnen te hebben. De eerste 99 krijgen het in- en exterieur van de concept-car. De productie start in de tweede helft van het jaar, de eerste exemplaren vinden in het laatste kwartaal van 2009 een (Amerikaanse) eigenaar. Later volgt ook Europa, belooft Fisker. De prijs zonder belastingen is 87.900 dollar.

Bron

Comment

Comment

Comment

Wat een vette kar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Wat een vette kar!
            ²!!!

veel trekken van Maserati, maar dat is absoluut geen slecht iets!

mocht ik het geld hebben...

Comment

Ik vind dat dus ook een moddervette kar!!

Comment

Ik vind 't ook een zalige kar, zeer futuristisch (vooral binnenin dan), maar ik kan 'm smaken. Exterieur oogt erg dynamisch, prachtige auto. En 't aandrijfconcept is vermoedelijk ook een blik in de nabije toekomst, ik vermoed dat de grote constructeurs over een jaar of 5-8 ook wel allemaal zo'n auto in 't aanbod gaan hebben.

Prijs is natuurlijk wel hoog, ik zie me nog niet meteen zo'n bedrag ophoesten als ik voor hetzelfde geld een HJW M3 berline kan halen.

Comment

Knap ! Eén van de weinigen die erin slagen om met heel weinig wijzigingen de concept car op de baan te zetten. Beetje veel vragen rond "ambachtelijkheid" en de daaraan gelinkte vragen rond betrouwbaarheid, maar voor de rest mag dit er gerust wezen

Comment

Ik vind de prijs eigenlijk reuze meevallen.

Comment

Mooi, maar niet meer dan dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Knap ! Eén van de weinigen die erin slagen om met heel weinig wijzigingen de concept car op de baan te zetten. Beetje veel vragen rond "ambachtelijkheid" en de daaraan gelinkte vragen rond betrouwbaarheid, maar voor de rest mag dit er gerust wezen
                        x2

Knap ding

Comment

PRACHTIG!!!!!
                          freude am fahren

Comment

Zalig knap, ik vind wel dat het interieur op niet veel trekt.
                            Maar de rest, dat zet in mijn ogen recht wat er de laatste jaren fundamenteel mis is met autodesign...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              [B] De EcoChic is er speciaal voor de echte milieufreaks, met bamboe in plaats van leder.
                              da moet hard zitten , denk ik
                              1991 Audi S2 coupe
                              2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Dat een auto van de hand van de designer van onder meer de AM DB9, AM V8 Vantage en de BMW Z8 een plaatje is geworden, dat verbaast me niks.
                                't Interieur is ook wel zeer knap, maar 'k hoop dat de productiewagens toch een ietwat betere afwerking zullen hebben (blaasvorming in dashboard, plooien in 't leder, 't zijn fouten die diréct in 't oog springen).
                                Ook opvállend weinig knopjes in 't interieur voor een hybridewagen. Daar gaat al een heuse PC achter dat touchscreen zitten, denk ik.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  Dat een auto van de hand van de designer van onder meer de AM DB9, AM V8 Vantage en de BMW Z8 een plaatje is geworden, dat verbaast me niks.
                                  't Interieur is ook wel zeer knap, maar 'k hoop dat de productiewagens toch een ietwat betere afwerking zullen hebben (blaasvorming in dashboard, plooien in 't leder, 't zijn fouten die diréct in 't oog springen).
                                  Ook opvállend weinig knopjes in 't interieur voor een hybridewagen. Daar gaat al een heuse PC achter dat touchscreen zitten, denk ik.
                                  Typisch voor die ambachtelijke merken, niet? Hoewel, het kan ook anders: als je de afwerking van een Wiesmann ziet, dan val je omver van bewondering voor de finesse, degelijkheid en kwaliteit. Hopelijk voor Fisker gaat het in dezelfde richting met hen

Comment

Voor mij 1 van de mooiste auto's die ik de laatste jaren voorbij heb zien komen... Wát een lijnen.

Comment

voor de geinteresseerden !

Fisker Nederland is de geautoriseerde partner van Fisker Automotive voor Nederland.
                                      Spoedig wordt bekendgemaakt welke firma de Belgische partner wordt voor Fisker .
                                      Fisker North Europe (Nellemann Group) is verantwoordelijk voor de distributie binnen Noord Europa en heeft ons gevraagd tot het moment van aanwijzing van de Belgische verdeler, alle prospects en kopers uit België te voorzien van de gewenste informatie en support. Waarvan akte!

Zoals u heeft kunnen lezen op onze website staat hier sinds een maand een prototype Fisker Karma in de showroom. Aanstaande dinsdag wordt deze Karma getransporteerd naar Finland.
                                      Tijdens de autosalon van Parijs wordt de definitieve Karma produktieversie getoond. Wereldwijd ontvangen alle Fisker retailers in november 2010 de eerste demonstratie-auto’s. De produktie vangt aan in februari 2011, de eerste uitleveringen zullen in maart 2011 plaatsvinden.

Op onze website kunt u een 40 pagina’s tellende brochure downloaden, waarin veel wetenswaardigheden zijn opgenomen.
                                      Helaas is dit brochurebestand te groot (16MB) om te koppelen aan dit e-mailbericht.

Zodra er nieuwsfeiten rondom Fisker zijn te melden, wordt u uiteraard hierover geïnformeerd.

Wishing You Good Karma,

Eduard Severijn
                                      www.fisker.nl

Comment

Jammer dat het een hybride is, anders stond dit hier thuis in de garage ipv de Granturismo. Pa heeft zelfs nog lang getwijfeld, die lijnen

Comment

Working...
                                        X