Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
stond net een fisker karma in panne op expressweg apen knokke
Wat is dat allemaal tegenwoordig met die Fiskers? Die vallen om de haverklap in panne... of rijden die stuk voor stuk hun batterijen leeg en geraakt de range extender niet opgestart?
stond net een fisker karma in panne op expressweg apen knokke
Donker/bruin model? Zie die daar regelmatig over de N49 richting Knokke scheuren. Mooi, mooi.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het zit Fisker niet mee de laatste tijd. Dat superstorm Sandy eind oktober meer dan 300 Karma’s in de as legde, blijkt het gevolg van een nogal ironische samenloop van omstandigheden…
Pech en ironie liggen vaak in het verlengde van elkaar. De Amerikaanse autobouwer Fisker kan er inmiddels over meepraten. Toen orkaan Sandy in oktober de Amerikaanse oostkust teisterde, was ook Port Newark in New Jersey, waar meer dan 300 Karma’s stonden te wachten op transport, aan de beurt. Het opspattende zoute zeewater zette de auto’s blank en dat leidde tot kortsluiting en vervolgens brand.
De website Jalopnik heeft uitgezocht dat in totaal 338 Fiskers op deze manier in vlammen opgingen, een schade ter waarde van 33 miljoen dollar. Fisker ligt op dit moment in de clinch met z’n verzekeringsmaatschappij om de schade vergoed te krijgen en is daarvoor zelfs naar de rechter gestapt omdat de verzekering niet wil betalen vanwege de onduidelijke status – zijn ze op transport of niet? - van de auto’s.
Het ironische deel
Dan nu het ironische deel van het verhaal. Eigenlijk hadden al die Karma’s al lang op transport gekund, ware het niet dat er nog het een en ander aangepast diende te worden aan de auto’s. Deze ‘service requirements’ behelsden naast het vervangen van accupakketten en software-updates ook het vervangen van de koelventilator. De koelventilator die er eerder dat jaar voor zorgde dat een Karma… uitbrandde. En nu brandden 338 Karma's uit omdat ze moesten wachten op een onderdeel dat moest voorkomen dat ze zouden kunnen uitbranden. De ironie is tastbaar.
Kortom: het zit Fisker niet mee. Behalve het Sandy-gevalletje rommelt het in de financiën, moesten er auto’s worden teruggeroepen vanwege eerdergenoemde ventilator, is er gedoe met de acculeverancier en loopt de komst van de Atlantic vertraging op. Hopelijk brengt 2013 Fisker meer geluk.
Tot mijn verbazing moeten vaststellen dat ik met mijn 1m95 niet in deze auto kan... de daklijn ligt helaas te laag voor mij.
Het voelde wat raar aan, voor zo'n groot formaat van auto te zijn (toch een 5meter lang vehikel).
Dat ik ergens niet deftig in kan, ervaar ik wel eens vaker bij kleine sportwagens, maar niet vaak bij een luxe berline.
Het zit Fisker niet mee de laatste tijd. Dat superstorm Sandy eind oktober meer dan 300 Karma’s in de as legde, blijkt het gevolg van een nogal ironische samenloop van omstandigheden…
Pech en ironie liggen vaak in het verlengde van elkaar. De Amerikaanse autobouwer Fisker kan er inmiddels over meepraten. Toen orkaan Sandy in oktober de Amerikaanse oostkust teisterde, was ook Port Newark in New Jersey, waar meer dan 300 Karma’s stonden te wachten op transport, aan de beurt. Het opspattende zoute zeewater zette de auto’s blank en dat leidde tot kortsluiting en vervolgens brand.
De website Jalopnik heeft uitgezocht dat in totaal 338 Fiskers op deze manier in vlammen opgingen, een schade ter waarde van 33 miljoen dollar. Fisker ligt op dit moment in de clinch met z’n verzekeringsmaatschappij om de schade vergoed te krijgen en is daarvoor zelfs naar de rechter gestapt omdat de verzekering niet wil betalen vanwege de onduidelijke status – zijn ze op transport of niet? - van de auto’s.
Het ironische deel
Dan nu het ironische deel van het verhaal. Eigenlijk hadden al die Karma’s al lang op transport gekund, ware het niet dat er nog het een en ander aangepast diende te worden aan de auto’s. Deze ‘service requirements’ behelsden naast het vervangen van accupakketten en software-updates ook het vervangen van de koelventilator. De koelventilator die er eerder dat jaar voor zorgde dat een Karma… uitbrandde. En nu brandden 338 Karma's uit omdat ze moesten wachten op een onderdeel dat moest voorkomen dat ze zouden kunnen uitbranden. De ironie is tastbaar.
Kortom: het zit Fisker niet mee. Behalve het Sandy-gevalletje rommelt het in de financiën, moesten er auto’s worden teruggeroepen vanwege eerdergenoemde ventilator, is er gedoe met de acculeverancier en loopt de komst van de Atlantic vertraging op. Hopelijk brengt 2013 Fisker meer geluk.
Comment