Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Z4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen fan van.

Comment

• + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nu met geluid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Dat vind ik nog het spijtigste. Als je dan zo'n 3.5is koopt heb je 0,0 exclusiviteit. Het enige wat heb je wel hebt is onopvallendheid, maar iemand die een M koopt wil toch een beetje verschil met de 'gewonere' BMW's. Hierdoor vind ik dat deze 3.5is in de verste verte een 'echte' M is.
        Ik begrijp jou soms echt niet. 0,0 exclusiviteit? Waar koop jij een auto voor? Om wille van de indruk die je maakt op anderen en de status die je er misschien mee verwerft op 'n forum?

Het betreft hier een sportpakket dat met recht en reden kan gekoppeld worden aan verschillende motorisaties, geen specifiek M-model met eigen bumpers, aandrijflijn, e.a.

Als je dan toch "exclusief" wil zijn, waarom koop je dan een massaproduct zoals BMW? Daar rijden er op elke straathoek wel 10 van. Als exclusiviteit een thema is, koop dan een Aston Martin, of een Maserati, o.i.d.

Maar wat me het meeste aan je reactie verwondert : iemand die zo'n 3.5is koopt zal heus niet wakker liggen van het feit dat "maar" een 2.5i misschien dezelfde looks kan hebben. Een échte petrolhead die niet enkel bezig is met badgebuying en zich geen zorgen zit te maken over wat anderen van hem en z'n auto vinden (en dus de auto voor zichzelf koopt, en niet "voor anderen"), die heeft genoeg aan het specifieke aandrijfgeheel...
        Voor de rest is dis niks anders dan een SL 350 met AMG Pack, een Audi 13 2.0 TDI met S-Line exterieur pack, een BMW 520d met M Sportpakket, enzovoort.

My 2 cents.

En uiteraard is zo'n 3.5is geen M. Anders had 'ie wel M geheten, denk ik zo. Of er een Z4 M komt of niet ... mijn bronnen bevestigen van wel, net zoals m'n eigen gezond verstand dat doet ... is nu nog niet zeker (ik zeg : we spreken elkaar terug over ca. 2 jaar, wanneer de Z4 z'n facelift nadert, en naar mijn mening ook de Z4 M het licht zal zien, op een tijdstip zoals 't ook zo was bij de vorige Z4 en ongeveer bij de Z3 ook).

Comment

Minder mooie velgen, maar wel met het M-logo.

Minder mooie velgen, dixit BMW bij de publicatie van de persfoto's?

Ik vind ze schitterend... Er zit dynamiek en kracht in, ze zijn zeer open (imo vaak goed als je 'n sportieve velg wil). Ik vind ze beter gestyled, frisser, dan de wat duffe 20" velgen van de '7 met M pack of de 18" velgen van de '3 met M pack.

De bumpers vind ik minder geslaagd. Moet er misschien nog aan wennen. 't Is naar mijn mening een aanvaardbaarder "upgrade" dan bij de '7 (waar het M Pack echt 'n designmisser is en ook helemaal niet "nodig" omdat de auto er niet sportiever door uit gaat zien), maar nog niet 100% overtuigd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Mja, 360pk is meer dan enkel motormanagement hé.
            Ik dacht het niet, eigenlijk. De Alpina B3 biturbo heeft, wat motor betreft, geen vijs anders dan een stock 335i. Er zijn andere zaken, zoals de uitlaatlijn die Alpina-specifiek is, en die kan zeker bijdragen tot het cijfer. En dan nog ophanging e.d., en een specifieke versnellingsbaksturing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Ik begrijp jou soms echt niet. 0,0 exclusiviteit? Waar koop jij een auto voor? Om wille van de indruk die je maakt op anderen en de status die je er misschien mee verwerft op 'n forum?
              Als ik zoveel centen aan een auto geef wil ik enerzijds de betere prestaties, die er natuurlijk zijn, maar anderzijds toch ook een visueel verschil waardoor je toch wel kan zien dat je met een echte M rijdt en niet met een 2.0 met M-sportpakket. Daar is toch niets mis mee...
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Als ik zoveel centen aan een auto geef wil ik enerzijds de betere prestaties, die er natuurlijk zijn, maar anderzijds toch ook een visueel verschil waardoor je toch wel kan zien dat je met een echte M rijdt en niet met een 2.0 met M-sportpakket. Daar is toch niets mis mee...
                Wel, ja en neen.

Als jij dat wil, is dat (voor mij) goed. Maar ik vind het niet zo consequent (je koopt immers een kar waar er bij wijze van spreken miljarden van worden gemaakt) dat je 't dan als negatief punt naar voor schuift voor die auto. Aan die auto is helemaal niks mis, en aan dat sportpakket ook niet. Dat jij je er niet mee kan verzoenen omdat 'ie jouw visie (die m.i. weinig strookt met die van een echte liefhebber die zo'n auto koopt om wille van datgene waarvoor de ingenieurs 'm hebben ontworpen), dat is jouw zaak.

En nogmaals : dit is geen M !! Dit is een 3.5is. Net zoals duizend-en-één andere auto's met S Line packs, AMG packs, M packs en wat weet ik allemaal.
                Last edited by ; 14/12/2009, 00:36.

Comment

• Toen ik deze reactie postte had ik nog niet de persfoto's gezien van het optionele M-sportpakket op de andere Z4's. Nu zie ik toch dat er voor deze 3.5is wel degelijk subtiele verschillen zijn gelaten. Eigenlijk moet ik m'n woorden terugnemen, want met deze verschillen zou ik al tevreden zijn.

Met 0,0 exclusiviteit bedoelde ik dat niet in het algemeen, maar wel tov andere Z4's. Iedereen wil toch een beetje z'n wagen individualizeren. Als je dan een versie hebt die zich origineel al visueel onderscheidt met de andere versies is dat mooi meegenomen en zie ik dat als exclusiviteit.

Vergelijk het met een een E46 M3 en een E46 M3 CSL. Een kenner ziet onmiddellijk het verschil. Dat noem ik exclusiviteit. Ja, ik kan dat smaken. Het technische verschil laat ik hier buiten beschouwing, want dat is er natuurlijk ook.
                  Last edited by BMWMB; 14/12/2009, 00:52.
                  OO 00 OO

Comment

Dat jij je er niet mee kan verzoenen omdat 'ie jouw visie (die m.i. weinig strookt met die van een echte liefhebber die zo'n auto koopt om wille van datgene waarvoor de ingenieurs 'm hebben ontworpen), dat is jouw zaak.
                    Denk je nu echt dat een echte liefhebber niet houdt van exclusiviteit in die zin dat z'n wagen visueel te onderscheiden is van andere versies? Waarom maakt een Porsche z'n GT3 RS modellen dan in zo'n opvallende kleuren? En dat terwijl een gewone GT3 even goed kan zijn en een RS in minder opvallende kleuren even goed rijdt.
                    Last edited by BMWMB; 14/12/2009, 00:56.
                    OO 00 OO

Comment

• Ik denk toch ook wel dat een echte liefhebber het toch vooral voor de techniek doet en dat de kleine verschillen die verraden welke techniek onder de huid zit genoeg zijn. Zo scheelt een 520d M pakket niet veel van een M5 maar doet die laatste een echt liefhebber toch 100 keer meer. Als ge dit aan iemand vertelt die de 2 auto's niet kent maar wel ziet staan verklaart hij u voor gek.

Comment

• Waarom maakt BMW z'n M-modellen net iets anders qua design? Waarom is het M-sportpakket van deze 3.5is net iets anders dan dat van de andere versies?
                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          ...en dat de kleine verschillen die verraden welke techniek onder de huid zit genoeg zijn.
                          Voila, die kleine verschillen maken 'm net exclusief...
                          OO 00 OO

Comment

Toen ik deze reactie postte had ik nog niet de persfoto's gezien van het optionele M-sportpakket op de andere Z4's. Nu zie ik toch dat er voor deze 3.5is wel degelijk subtiele verschillen zijn gelaten. Eigenlijk moet ik m'n woorden terugnemen, want met deze verschillen zou ik al tevreden zijn.

Met 0,0 exclusiviteit bedoelde ik dat niet in het algemeen, maar wel tov andere Z4's. Iedereen wil toch een beetje z'n wagen individualizeren. Als je dan een versie hebt die zich origineel al visueel onderscheidt met de andere versies is dat mooi meegenomen en zie ik dat als exclusiviteit.

Vergelijk het met een een E46 M3 en een E46 M3 CSL. Een kenner ziet onmiddellijk het verschil. Dat noem ik exclusiviteit. Ja, ik kan dat smaken. Het technische verschil laat ik hier buiten beschouwing, want dat is er natuurlijk ook.
                            (deze en andere posts hier hoger van je)

Je verwart mijns inziens twee zaken grondig met elkaar, maar ik denk dat het eerder iets is dat bij je ingebakken zit en waar discussie eigenlijk zinloos is. En als jij dat zo ziet is dat goed, natuurlijk!

Ik reageer gewoon omdat je je eigen visie vertaalt in een soort van minpunt naar de auto toe, terwijl het puur persoonlijk is. That's all. Jij bent imo geen klassieke M-koper, maar eerder iemand die erg op uiterlijk vertoon staat. Iemand die die M3 cabrio niet zou hebben gekocht mocht 'ie er identiek hebben uitgezien als een 335i cabrio met M Pack. Nogmaals, da's voor mij oké, maar da's niet de klassieke M-koper, en je houdt er dan ook een andere visie op na dan die die aan die letter M z'n basis ligt. Evenwel is het vandaag (zoals met alles) natuurlijk zo dat er erg veel wordt gebadgebuy'd. En als een merk dat kan, een badge verkopen, dan is dat zeer rendabel en heeft het doorgaans ook een grondige reden (vaak in 't verleden).
                            For the record : ik kan exclusiviteit ook gigantisch hard smaken, alleen zie ik die term een beetje breder. Jij ziet 't m.i. nogal smalletjes en een beetje zeer "klassiek". Het gaat imo allemaal wat verder dan die op het eerste zicht opmerkbare zaken, en jij beprekt je (naar mijn mening) tot dat eerste niveau. Da's goed, maar dan moet 't een persoonlijke visie blijven, want de waarheid gaat imo veel verder. De stugge schoolmeesterswijze van schrijven maakt dat je schrijfsels op 't forum vaak het gevoel willen geven "de waarheid" te schrijven, alsof je je best doet om nog een appendixje te breien aan een perstekst of artikel. Dat creëert een hogere verwachting, en die wordt imo niet ingelost.
                            Enfin, te moeilijk om uit te leggen en ik heb ook geen zin in zo'n in depth discussies, plus m'n bril ligt nog op m'n nachtkastje en 'k zie m'n eigen schrijfsels maar half (en moet erg vaak de backspace toets gebruiken en ik haat dat ) en zolang we overeenkomen is 't allemaal goed.
                            Last edited by ; 14/12/2009, 01:11.

Comment

Voila, die kleine verschillen maken 'm net exclusief...
                              Er staat: verraden dat, dat legt toch al uit dat die verschillen in het uiterlijk er zijn zodat je ziet dat het om een M gaat, die verschillen laten de auto er dan meestal ook sportiever uitzien.
                              Dat is eigenlijk wat voor mij een ferrari bv mooi maakt. Je ziet aan die auto wat het is en kan door bepaalde kenmerken zoals de middenmotorconfiguratie en de korte neus, de diffusor, de zichtbare motor... En dan maakt het eigenlijk ook al minder uit of het echt mooi is, al is het zeker een pluspunt.

Los daarvan heb je dan exclusiviteit. Dit krijg je door gewoon een onderscheid te maken waardoor hij er specialer of duurder uitziet of door hem maar in beperkte aantallen te maken. Dit zorgt er ook voor dat je hem onderscheidt en misschien begeerlijker vindt maar dat komt niet door de onderliggende performance van de auto maar door het idee van exclusiviteit.

Comment

• Meer pics Z4 M Package
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Twijfels bij die "diffusor" achteraan, die is te groot naar mijn gevoel, en komt teveel opzij piepen. Rest : ok, maar niet meteen een meerwaarde.

Comment

• We hopen nog altijd op een nieuwe Z4 M, maar deze komt er echt niet heeft BMW nadrukkelijk laten weten. Om ons niet helemaal in de kou te laten staan presenteert München deze Z4 sDrive35is. Met een scala aan features afkomstig van BMW M en een opgevoerde motor verzacht het een beetje de pijn.

De Z4 sDrive35is is helemaal volgepropt met allerhande prestatieverhogende zaken waar BMW Motorsport verantwoordelijk voor is en toch krijgt het niet de officiële M-aanduiding mee. Allereerst is er de gemodificeerde 3.0 liter zescilinder Twin Turbo met een totaal geproduceerd vermogen van 340 pk. De trekkracht bedraagt normaliter maximaal 450 Nm en staat al vanaf 1.400 tot 4.500 tpm volledig ter beschikking. In “overboost” is er tijdelijk zelfs 500 Nm voorhanden. Een zeventraps Sport Automatic met dubbele koppeling sluist de krachten naar de achterwielen. De transmissie in combinatie met BMW’s Dynamic Drive Control kent verschillende settings (Normal, Sport, Sport+) en ook het adaptieve M-onderstel kan naar wens worden ingesteld voor de best mogelijk rijprestaties. Maximaal kunnen de dempers de Z4 sDrive35is tien millimeter dichterbij het asfalt brengen. Al deze M-features zijn bij de vanafprijs, die nog niet bekend is, inbegrepen.

Snelle cijfers
                                    In optimale setup en met Launch Control ingeschakeld accelereert de sDrive35is naar 100 km/h in 4,8 seconden. De topsnelheid is affabriek begrensd op 250 km/h. Wie de dealer echter lief aankijkt zal zeker zo’n 280 km/h kunnen bereiken. Ondanks deze snelle prestaties is een benzineverbruik van 9,0 liter per honderd kilometer nog altijd haalbaar.

M Aerodynamics Package
                                    De Z4 sDrive35is wordt standaard afgeleverd met het M Aerodynamics Package dat zoals de naam al zegt bestaat uit exterieurverfraaiingen die de sDrive35is er niet alleen agressiever neerzet maar tevens minder gevoelig is voor de luchtweerstand. De ingrepen binnen BMW’s EfficientDynamics-programma is door het stylingpakket verweven. Het interieur geniet van diverse M-accenten al dan niet bekleed met leder of carbon en M-badges. Het M Sport Package, dat bestaat uit het M Aerodynamics Package en het instelbare M-onderstel, is tegelijkertijd met de lancering van de Z4 sDrive35is ook leverbaar voor de minder bedeelde Z4-motoriseringen. Wil je een sDrive35is herkennen dan zal je op de wielen, de spiegelkappen of een bepaalde carrosseriekleur moet letten. De 18 inch exemplaren (19 inch optioneel) met vijf spaken zoals getoond op de foto’s zijn namelijk exclusief voor de sDrive35is, net als de lak Melbourne Red. De spiegels zijn altijd Oxide Silver.

Lente 2010
                                    Het nieuwe topmodel binnen het Z4-gamma staat vanaf de lente van 2010 bij de dealer, enkele maanden later dan dat het tijdens de NAIAS in Detroit zijn werelddebuut heeft beleefd. Prijzen volgen nog.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ik dacht het niet, eigenlijk. De Alpina B3 biturbo heeft, wat motor betreft, geen vijs anders dan een stock 335i. Er zijn andere zaken, zoals de uitlaatlijn die Alpina-specifiek is, en die kan zeker bijdragen tot het cijfer. En dan nog ophanging e.d., en een specifieke versnellingsbaksturing.
                                      Andere zuigers? En ik dacht dat de koeling ook anders was

Comment

• Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de achterbumper met die reflectoren en dat gesmolten rokje echt wel lelijk...

Comment

Exacte details zou ik eens moeten opzoeken, maar de zuigers zijn alleszins al verschillend. Nu, 't zijn alleszins geen grote aanpassingen.

Comment

Working...
                                          X