Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Z4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW M sportpakket voor Z4

BMW komt vooralsnog niet met een M-versie van de Z4 maar er staat wel een M sportpakket op stapel voor de roadster. Deze beelden vormen het bewijs.

Met 306 pk levert de krachtigste Z4, de sDrive 35i, al voldoende vermogen, hoewel er tuners zijn die daar anders over denken. Een M-versie met bijvoorbeeld de V8 van de M3 zit dan ook voorlopig niet in de pijplijn. BMW werkt echter wel aan een sportievere versie. Dit zijn beelden van een Z4 met een aangepast uiterlijk die over de Nordschleife knalt. Aangepaste bumpers moeten zorgen voor agressievere looks, en naar verwachting komt BMW ook met een opgewaardeerd interieur.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Jeremy Clarckson:

BMW Z4 sDrive 35i.
        "Ik heb hier lang over nagedacht en kan in alle vertrouwen zeggen dat de Z4, met zijn opvouwbaar metalen dak en zijn zachtere beleving, nu de beste middelgrote sportwagen is. Ik verkies hem zeker boven de Boxster en de Mercedes SLK." (timesonline.co.uk)

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Jeremy Clarckson:

BMW Z4 sDrive 35i.
          "Ik heb hier lang over nagedacht en kan in alle vertrouwen zeggen dat de Z4, met zijn opvouwbaar metalen dak en zijn zachtere beleving, nu de beste middelgrote sportwagen is. Ik verkies hem zeker boven de Boxster en de Mercedes SLK." (timesonline.co.uk)

http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...van-2009.dhtml
          Heb recent de aflevering gezien, waarin Jeremy Clarckson de Z4 test. Hij was idd laaiend enthousiast! En terecht; BMW heeft iets moois gemaakt van de nieuwe Z4!
          sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Heb nu iets meer dan 8500 km gereden met mn z4 en ben er nog altijd heel blij mee.

Toch ook al enkele minpunten gevonden/tips voor toekomstige kopers:
            - de hoofdsteunen staan teveel naar voor, is vervelend op langere afstanden
            - het geluid van de parkeersensoren is vreselijk (vnl. de constante toon in parking) en het afstandsbereik is slechter dan bij mn vorige (a3)
            - echt wel te kleine bergvakken (wegenkaart geraakt niet deftig in kaartenvak, geen plaats voor tomtom,...)
            - driehoek, verbandkast,... hebben geen deftige plaats, slingeren maar wat rond in de koffer

Motorgeluid en rijhouding blijven wel super. Ook nog nooit zóveel complimenten gekregen van mensen over hoe mooi 'm is.
            Gemiddeld verbruik is ook redelijk: 10,9 l/100km.

Comment

• Valt idd goed mee dat verbruik, welke motor zit erin?

Ik vind het ook nog steeds een waanzinnig knap ding!

Comment

• .....
                Last edited by ; 25/12/2009, 21:31.

Comment

• Ik heb er nog maar 4000 km opzitten, maar ben tot op heden zeer tevreden.
                  De driehoek slingert ook los rond in de kofefr, maar ik las in de handleiding dat ie in principe vast moet zitten in het kofferdeksel. De dealer heeft dit bevestigd en zal dit fixen.

Wat betreft de sensoren (voor en achter) werken zeer goed. Als ik me niet vergis kan je de geluidssterkte aanpassen (via I-drive)

Het enige dat ik tot op vandaag kan aanstippen zijn wat kraakjes en kleien piepje/rammeltjes achteraan (dak) maar dat heeft zowat elke cabrio...
                  en inderdaad heel kleine bergvakjes! Mijn zonnebril (in redelijke doos) heeft een plaats achteraan (in extra opbergvak - pack)

Verder niets dan lof...rijdt mega, klinkt mega en krijgt van elk oog een compliment.
                  Ik ben ook steeds zelf opnieuw verkocht als ik 'm zie staan

Mark

Comment

• Iemand een idee welke motoren er in de toekomst nog onder de kap gepropt zullen worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                      Iemand een idee welke motoren er in de toekomst nog onder de kap gepropt zullen worden?
                      naar 't schijnt zou er in Maart 2010 een sDrive 35is uitkomen met 340pk, enkel DCT, standaard M-pakket en 18"
                      2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                      2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• En misschien ook een M versie met de 4.0 v8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          En misschien ook een M versie met de 4.0 v8.
                          Zou kunnen, maar hoeft niet per sé voor mij ... was aan 't uitkijken naar de Z4 35i ter vervanging van mijn E92 335i, maar ik ga nu toch wat wachten op die 340pk versie ... die trouwens al een officiële prijs heeft van 58k

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                            En misschien ook een M versie met de 4.0 v8.
                            Dat betwijfel ik ten zeerste. Het tijdperk van M met atmosferische motoren is voorbij.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Dat betwijfel ik ten zeerste. Het tijdperk van M met atmosferische motoren is voorbij.
                              Wat zouden ze dan in de eventuele M versie leggen? Veel verder dan een 35i gaan ze niet gaan met een 6 cilinder denk ik en die v8 hebben ze al.

Bovendien denk ik helemaal niet dat het gedaan is met de atmosferische M's. In een wagen als een M3 of zeker de Z4 M past een turbomotor veel minder goed dan in een M5 of X6 M. En toeren maken is toch wel de nr 1 eigenschap van een M, denk niet dat ze dat zomaar verlaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                                naar 't schijnt zou er in Maart 2010 een sDrive 35is uitkomen met 340pk, enkel DCT, standaard M-pakket en 18"
                                BMW geeft Z4 meer vermogen.

BMW waardeert de sDrive35i uitvoering van de Z4 op tot ‘35si’. In plaats van 304 pk is er voortaan 340 pk beschikbaar. Daarmee kan de roadster met metalen klapdak in 4,8 seconden naar 100 km/u sprinten; de ‘35i’ heeft 5,2 tellen voor deze klus nodig. Tegelijkertijd daalt het gemiddelde verbruik van de 6 cilinder 3,0 liter twinturbo motor tot 9,0 liter (was 9,4 liter). De verkoop start komend voorjaar; de prijs is nog niet bekend.

Bron: [www.autointernationaal.nl]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• -Wat voor bmw had je ook alweer?

Een z4 sdrive 35 si

-aahja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    BMW geeft Z4 meer vermogen.

BMW waardeert de sDrive35i uitvoering van de Z4 op tot ‘35si’. In plaats van 304 pk is er voortaan 340 pk beschikbaar. Daarmee kan de roadster met metalen klapdak in 4,8 seconden naar 100 km/u sprinten; de ‘35i’ heeft 5,2 tellen voor deze klus nodig. Tegelijkertijd daalt het gemiddelde verbruik van de 6 cilinder 3,0 liter twinturbo motor tot 9,0 liter (was 9,4 liter). De verkoop start komend voorjaar; de prijs is nog niet bekend.

Bron: [www.autointernationaal.nl]
                                    €58.000 hier in Belgie inclusief 18" (styling 295) + M-pakket en wat opties

Comment

• BMW Z4 sDrive35is: eigenlijk beter dan ’n M!

Menig liefhebber reageerde teleurgesteld toen BMW bekendmaakte dat er geen M-versie van de nieuwe Z4 komt. Om de pijn wat te verzachten heeft de BMW nu wél een nieuw topmodel onthuld: de sDrive35is.

De s-behandeling omvat veel meer dan gewoon een spoilerpakketje. Allereerst krijgt de 3,0-liter turbomotor van de Z4 35i er 34 pk bij. Het totaal komt daarmee op 340 pk. Dat is bijna even veel als de 343 pk die de atmosferische 3,2-liter zes-in-lijn in de Z4 M mobiliseerde. Het maximumkoppel van de Z4 sDrive35is is daarentegen hoger: 450 Nm. Tijdelijk kan dit dankzij een overboostfunctie stijgen naar 500 Nm. De motor is gekoppeld aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.
                                      Over de prestaties zullen de M-liefhebbers ook geen klachten hebben, want de sprint naar 100 kilometer per uur kost in de Z4 sDrive35is slechts 4,8 seconden. Dat is 0,2 tel minder dan de Z4 M voor dit kunstje nodig had. Het gemiddeld verbruik is 9,0 liter per 100 kilometer, -u raadt het al- stukken beter dan de 12,1 liter per 100 kilometer die de Z4 M liet noteren.
                                      De speciale Z4 onderscheidt zich niet alleen met meer vermogen, een nieuw ontwikkeld uitlaatsysteem geeft de s ook een sportiever geluid. Verder is er een aerodynamisch M-pakket en ook een adaptief M-onderstel. Standaard krijgt de sDrive35is 18-inch lichtmetaal mee, wielen met een diameter van 19-inch staan op de optielijst. Verder bestaat het pakket onder andere uit andere bumpers, diverse M-badges en aluminium/koolstofvezel elementen in het interieur.
                                      De BMW Z4 sDrive35is debuteert in januari op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. In de lente komt-ie bij de dealers te staan. Rond die tijd vindt het M-sportpakket ook z’n weg naar de eenvoudiger Z4’s.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ok, dus geen Z4 M wel M Sportpakket. Leuk, vermogen quasi hetzelfde, geen stap achteruit dus. Vraag is of hier nog een V8 in komt, ik betwijfel dat.

Comment

Working...
                                          X