Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Voorspelbaar is logisch, ze kunnen hem moeilijk een totaal ander uiterlijk geven dan de Coupé...
    Inderdaad. Maanden geleden circuleerden er al photoshops die er exact hetzelfde uitzagen als de finale versie.

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Maar een rijdende badkuip is het toch ook niet, dan zijn alle cabrio's rijdende badkuipen.
    Misschien is dat ook wel zo De meeste cabrio's gebaseerd op een 4-deurs sedan of 4-zitter coupé hebben hier last van, en de meesten vind ik dan ook een stuk lelijker dan hun variant mét dak. Eigenlijk vind ik bijna enkel 2-zitter cabrio's zoals een Porsche Boxster echt mooi, en zelfs dan verkies ik nog de Cayman
    AutoMinded.be

Comment

• Voor mij liever de coupé. Zonder dak doet de a5 mij enorm denken aan de a4 cabrio, een redelijk saaie auto dus. Spijtig

Comment

• Ik vind hem wel mooi! Stof is toch ook wel heerlijk!
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Tja, het is echt een Audi hé, wat voor mij equivalent is met pure voorspelbaarheid en saaiheid.

Dit is een ongelofelijk saaie auto, die vind ik zelfs minder mooi is dan de A4 cabrio. Het is gewoon meer van hetzelfde, maar op deze cabrio vind ik de neus helemaal niet passen. Bovendien komt het gat te dik uit...

BMW heeft een mooie cabrio gemaakt met de 3-serie. Audi durft de uitdaging niet aan een mooie cabrio te maken met stalen dak, een logische stap in de evolutie van de auto's.

Deze hele cabrio is daarmee een uiting van puur conservatisme, in feite is dit nog steeds een evolutie van de Audi 80 cabrio. Het concept is al die jaren quasi niets veranderd.

Comment

• har har har

nog iemand met merkblindheid.

Audi = saai
            bmw = cool

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              Audi begint wel meer en meer een fout imago te krijgen, vind ik...

Audi anno 2008 is de BMW van de eeuwwisseling
              Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
              af en toe zeg je waarheden (of liever zekerheden ) Tomski!

De Audi's van de LED-generatie zijn voor klootzakken en lullen
              Top Gear subjectiviteit (cfr Cool Wall, Audi vs BMW & cocks)

Comment

• Er zit jammer genoeg redelijk wat waarheid in!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Er zit jammer genoeg redelijk wat waarheid in!
                  Huh... praktische iedere keer dat ik een BMWert zie rijden is 't een lul nochtans, ik zweer 't je.

on-topic: Prachtige carbio! Maar ik denk dat ik toch de coupé zou verkiezen.

Comment

Dus sinds audi betere auto's maakt en mooiere interieurs rijden er meer lullen mee?

Kan je alleen uit concluderen dat lullen graag een goeie auto willen

Comment

• Sommige posts hier wooooow

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                        Sommige posts hier wooooow
                        Zijn van hoog niveau idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                          Sommige posts hier wooooow
                          Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          Zijn van hoog niveau idd
                          Audi niveau waarschijnlijk.

Knappe kar, trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            har har har

nog iemand met merkblindheid.

Audi = saai
                            bmw = cool
                            Over merkblindheid gesproken, iemand heeft kritiek op meneer z'n favoriet merk en meneer denkt onmiddellijk dat ik uit het BMW-kamp kom, als dat al zou bestaan...?

Dat BMW cool is laat ik voor jouw eigen rekening. Ik denk niet in die termen over auto's, alleen kan ik idd. wel goed lachen met Top Gear en hun Cockmeter die uitslaat als er een BMW langskomt, of Jeremy die een BMW M3-rijder nabootst met foute zonnebril en bluetooth-oortje. Hilarisch!

Maar dat ik Audi saai vind staat als een paal boven water. Als ik dan die posts lees over hoe "vetgeil" men die A5 cabrio wel vindt dan bekijk ik vol ongeloof de foto's nog eens en schud ik mijn hoofd van neen, tsss...

Voor de rest iedereen zijn eigen mening, wat zou een forum zonder meningen zijn? Of dient dit topic alleen maar om de adepten elkaar te laten overtuigen hoe mooi die wagen wel is, omdat men dat onafhankelijk van elkaar niet kan? Over merkblindheid gesproken, har har har...

Comment

• *is going to sit back and enjoy this topic*

Blijft hoe dan ook een zeer knappe verschijning, ook al ben ik van mening dat ze binnen Audi precies niet meer durven vernieuwen op designvlak zoals BMW (7-serie) of zelfs Honda (Civic) dat doet. Nuja, never change a winning team..

Comment

Bij wijze van experiment heb ik deze middag eens geteld welke auto's me allemaal "voorbijvlogen" terwijl ik zelf netjes 120 reed op de E34 tussen Turnhout en Antwerpen. Totaal onwetenschappelijk natuurlijk, en ik wil hiermee zeker niet zeggen dat wie sneller dan 120 rijdt een lul is, maar ik vond het resultaat wel frappant, en ik wil het jullie dan ook niet onthouden:

Audi:
                                4x (!) A4 Avant (B7)
                                1x A6 Berline
                                1x A3 Sportback

BMW:
                                1x 318d touring (E46)
                                1x 318i Sedan (E39)
                                (Eigenlijk moet je deze BMW's ook bij de Audi's rekenen, het zijn er allebei van een vorige generatie, dus het zijn lullen die nog geen Audi gekocht hebben )

Renault:
                                2x Mégane

Toyota:
                                1x Landcruiser
                                1x Avensis

Daewoo:
                                2x Matiz

Peugeot:
                                1x Peugeot Partner

Mercedes:
                                1x S-klasse

Jaguar:
                                1x S-type
                                AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  Tja, het is echt een Audi hé, wat voor mij equivalent is met pure voorspelbaarheid en saaiheid.

Dit is een ongelofelijk saaie auto, die vind ik zelfs minder mooi is dan de A4 cabrio. Het is gewoon meer van hetzelfde, maar op deze cabrio vind ik de neus helemaal niet passen. Bovendien komt het gat te dik uit...

BMW heeft een mooie cabrio gemaakt met de 3-serie. Audi durft de uitdaging niet aan een mooie cabrio te maken met stalen dak, een logische stap in de evolutie van de auto's.

Deze hele cabrio is daarmee een uiting van puur conservatisme, in feite is dit nog steeds een evolutie van de Audi 80 cabrio. Het concept is al die jaren quasi niets veranderd.
                                  Zoals je in een andere post al zei, ieder z'n mening natuurlijk. Ik vind Audi verre van saai, mss wel voorspelbaar maar dat is daarom niet slecht. Ieder merk zal wel zijn doelpubliek hebben, en het doelpubliek dat Audi probeert te bereiken heeft het niet echt voor grote veranderingen. Audi probeert zich meer en meer te profileren als hét premiummerk, en neemt mss daarom wat minder risico's. En uit de verkoopcijfers blijkt dat dat een goede strategie is.

Dat jij een cabrio met een stalen dak een logische stap in de evolutie van de auto vindt, daar ben ik niet mee akkoord. De 3 cabrio vind ik bv. helemaal niet knap in gesloten toestand, en dat heeft ie enkel te danken aan dat stalen dak. En die stoffen kappen hoeven echt niet onder te doen voor stalen daken. Audi heeft dus (IMO) een veel mooiere cabrio gemaakt dan BMW met hun 3. Open hoeven ze voor elkander mss amper onder te doen, maar in gesloten toestand wint de A5 toch duidelijk. Dat stoffen dakje is veel eleganter, de lijn komt veel mooier uit, .. Audi doet dat goed, vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Bij wijze van experiment heb ik deze middag eens geteld welke auto's me allemaal "voorbijvlogen" terwijl ik zelf netjes 120 reed op de E34 tussen Turnhout en Antwerpen. Totaal onwetenschappelijk natuurlijk, en ik wil hiermee zeker niet zeggen dat wie sneller dan 120 rijdt een lul is, maar ik vond het resultaat wel frappant, en ik wil het jullie dan ook niet onthouden:

Audi:
                                    4x (!) A4 Avant (B7)
                                    1x A6 Berline
                                    1x A3 Sportback

BMW:
                                    1x 318d touring (E46)
                                    1x 318i Sedan (E39)
                                    (Eigenlijk moet je deze BMW's ook bij de Audi's rekenen, het zijn er allebei van een vorige generatie, dus het zijn lullen die nog geen Audi gekocht hebben )

Renault:
                                    2x Mégane

Toyota:
                                    1x Landcruiser
                                    1x Avensis

Daewoo:
                                    2x Matiz

Peugeot:
                                    1x Peugeot Partner

Mercedes:
                                    1x S-klasse

Jaguar:
                                    1x S-type
                                    Met andere woorden, dit is een nietszeggende post? Want we weten niet hoeveel Audi's, BMW's, .. er op dat moment daar op de baan waren. Als er 100 Audi's rondreden, en er reden er maar 6 te snel dan valt dat goed mee. En mss reden er maar 20 BMW's rond, en daar al 2 te snel van. En mss maar 1 Peugeot, en die reed dan nog eens te snel ook. Peugeot = lullenmerk. Zoiets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Dat jij een cabrio met een stalen dak een logische stap in de evolutie van de auto vindt, daar ben ik niet mee akkoord. De 3 cabrio vind ik bv. helemaal niet knap in gesloten toestand, en dat heeft ie enkel te danken aan dat stalen dak. En die stoffen kappen hoeven echt niet onder te doen voor stalen daken.
                                      Wel, daar ga ik niet mee akkoord. Waar ik niet goed bij kan is hoe mensen een cabrio met stalen dak niet mooi vinden omdat hij niet 100% dezelfde lijn heeft als een coupé, maar een auto met een tent op wel mooi vinden, omdat hij er niet MOET uitzien als een coupé! Een 3 cabrio met stalen dak lijkt 500 keer meer op een coupé dan een 3 cabrio met een stoffen kap dat zou doen. Dus waarom steeds die twee maten en gewichten?

Ik vind een auto met een stoffen kap schreeuwlelijk, ik kan er niets aan doen. En de 3 cabrio vind ik een zeer geslaagde wagen, zowel open als gesloten. Oneindig mooier dan een stoffen kap.

Bovendien vind ik dat constructeurs die het AANDURVEN om een uitdaging aan te gaan en een mooie cabrio te maken met stalen dak die ook in gesloten toestand mooi is véél meer respect verdienen dan diegenen die voor de gemakkelijkheidsoplossing kiezen: rechthoekig blok met de lichten voor en achter van de huidige modellenlijn en daar een tent bovenop. En de A-stijlen in zilverkleur om zeker te verbloemen dat alles wat boven de schouderlijn zit enige consitentie zou moeten hebben. Pffff...

En een stoffen kap op vlak van comfort enz. even goed als een stalen dak? My *ss!!!

Maar het is mijn mening maar hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Met andere woorden, dit is een nietszeggende post? Want we weten niet hoeveel Audi's, BMW's, .. er op dat moment daar op de baan waren. Als er 100 Audi's rondreden, en er reden er maar 6 te snel dan valt dat goed mee. En mss reden er maar 20 BMW's rond, en daar al 2 te snel van. En mss maar 1 Peugeot, en die reed dan nog eens te snel ook. Peugeot = lullenmerk. Zoiets?
                                        Zoiets ja, ik zeg het toch, totaal onwetenschappelijk, maar ik vond het best grappig om het stereotype zo bevestigd te zien.

For the record, ik ben zelf 3 jaar lang A4 B7 rijder geweest dus je kan me moeilijk bevooroordeeld noemen ten opzichte van Audi.
                                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          Wel, daar ga ik niet mee akkoord. Waar ik niet goed bij kan is hoe mensen een cabrio met stalen dak niet mooi vinden omdat hij niet 100% dezelfde lijn heeft als een coupé, maar een auto met een tent op wel mooi vinden, omdat hij er niet MOET uitzien als een coupé! Een 3 cabrio met stalen dak lijkt 500 keer meer op een coupé dan een 3 cabrio met een stoffen kap dat zou doen. Dus waarom steeds die twee maten en gewichten?

Ik vind een auto met een stoffen kap schreeuwlelijk, ik kan er niets aan doen. En de 3 cabrio vind ik een zeer geslaagde wagen, zowel open als gesloten. Oneindig mooier dan een stoffen kap.

Bovendien vind ik dat constructeurs die het AANDURVEN om een uitdaging aan te gaan en een mooie cabrio te maken met stalen dak die ook in gesloten toestand mooi is véél meer respect verdienen dan diegenen die voor de gemakkelijkheidsoplossing kiezen: rechthoekig blok met de lichten voor en achter van de huidige modellenlijn en daar een tent bovenop. En de A-stijlen in zilverkleur om zeker te verbloemen dat alles wat boven de schouderlijn zit enige consitentie zou moeten hebben. Pffff...

En een stoffen kap op vlak van comfort enz. even goed als een stalen dak? My *ss!!!

Maar het is mijn mening maar hoor
                                          Ben ik niet zo zeker van. Stalen cabriodaken zouden veel meer last hebben van lekkages dan stoffen cabriodaken.

Visueel aspect: Stof of staal, dat maakt natuurlijk nog altijd ieder voor zich uit.

Comment

Working...
                                          X