Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    *zucht*
    Ik ben serieus. Hoe kan je nu direct weten dat de A5 cabrio minder ruim is achteraan?

Comment

• Ach laat maar, help me eraan te herinneren uit Audi-topics te blijven waar jij vertoeft.

Comment

Ach laat maar, help me eraan te herinneren uit Audi-topics te blijven waar jij vertoeft.
        Beetje lichtgeraakt? Of moet alles wat jij zegt als waarheid aanzien worden? Je hebt een bepaald idee over mij dat je niet meer in staat stelt om objectief mijn mening te lezen, vind ik heel jammer voor je. Ik wil gerust aanvaarden dat de 3 cabrio ruimer is achteraan dan de A5 cabrio, maar daarvoor wil ik toch eerst eens in beide ingezeten hebben met de drivers seat op dezelfde positie. Wat is daar zo verkeerd aan? Ik vind het jammer dat je op dergelijke manier moet beginnen, had ik eerlijk gezegd niet van je verwacht.

Comment

• So be it. Misschien heb je 't nog niet gelezen, alhoewel ik 't hier al 400 keer neergetypt heb op 't forum : als ik iets niet weet, of niet zeker ben, of er geen ervaring mee heb, dan houd ik m'n waffel, of ik vermeld expliciet dat ik twijfel ... iets wat van niet veel mensen gezegd kan worden.

Kijk misschien 'es de maten na van die beide auto's voor je zo'n dingen post, het internet staat open voor iedereen, dacht ik. Of ga 'es zonder oogkleppen in zowel een BMW '3 coupé en een A5 coupé zitten achteraan. Ik kies meteen de A5, want ik heb achterste zitplaatsen niet nodig, maar daar ging 't 'm niet om. 't Ging 'm om de ruimte achteraan, en een A5 coupé is dan zelfs niet ruimer dan een '3 cabrio ... dus doe nog 't ruimteverlies eraf door de kap, en je weet het wel zeker?

Ik vind het erg dat je hier niks meer mag zeggen zonder dat de éénkennigen hier meteen b.v. zuiver op basis van merkvoorkeur je woord komen in twijfel trekken, of dat nu onder het mom is van een zogezegd gewone open vraag of niet. Als ik alles wat ik hier zeg keer op keer ga moeten staven met cijfertjes of verslagen van hoe ik 't in realiteit meemaakte, dan hoeft 't voor mij niet meer.

Vandaar m'n uitspraak, en ik meen dat ook. Beuzak. 'k Ga m'n Audi-liefde dus maar rustig in m'n uppie koesteren.
          Last edited by ; 27/02/2009, 14:45.

Comment

• foto zal hier al staan maar de A5 100x liever dan de bmw 3
            Last edited by wisali; 27/02/2009, 14:55.
            wimoptiek.be op

Comment

• Ik vind het vooral jammer dat je door mij niet meer in Audi topics wil komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                foto zal hier al staan maar de A5 100x liever dan de bmw 3
                Ja. Stoffen cabriokap

Comment

Ja. Stoffen cabriokap
                  idd puur om die kap en de minder lompe kont. al is de vloeiendere lijn in zijn geheel ook doorslaggevend. de bmw is te hoekig voor mij. ik wil zachte wulpse vormen.
                  wimoptiek.be op

Comment

• De BMW vind ik open vrij knap, enkel met het dak toe vind ik het een complete afknapper.

Comment

• De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!

nog een video, weliswaar zonder muziek

Comment

• test van de S5 cabrio van autoweek!

Comment

• Ik vind deze wagen spijtig genoeg een afknapper. Ik ben het trouwens ook niet eens met het feit dat een BMW 3 cabrio niet mooier zou zijn.

De Audi A5 is een mooie wagen, één van de wagens die door mij het meest geapprecieerd wordt van een merk dat niet echt uitblinkt in originaliteit. Kortom een zeer mooie wagen.

De A5 is wel zeer duidelijk coupé model. Om daar nu à la A4 cabrio gewoon het dak af te kappen, de A-stijlen te verchromen en er dan een tent op te zetten vind ik niet kunnen. De A4, ook al niet in originaliteit uitblinkend, had nog dat de basis van de cabrio, een redelijk rechthoekig massief blok wérkte in combinatie met het stoffen dak en de verschroomde stijlen. De A5 cabrio blijft eruit zien als een coupé die een dak ontbreekt.

Ik vind dat zeer jammer, want de A5 heeft een zeer goede basis om er een metalen dak op te zetten, met de breed uitlopende kont. Dat men dat niet aangedurfd heeft in een markt die meer en meer neigt naar stalen daken (terecht volgens mij). Het had m.i. de mooiste cabrio op de markt kunnen worden. Nu is dat zeker niet het geval, mij mening natuurlijk

De BMW 3 is een mooie cabrio, enkel heeft BMW het niet aangedurfd om overtuigend te kiezen voor een mooie lijn in gesloten toestand. Het loodrechte in de open toestand primeert en met had duidelijk bang van een dikke CC-kont. Jammer, want de E93 is qua lijn quasi identiek met de E92, maar de lijn wordt ter hoogte van de achterruit duidelijk onderbroken, en dat straalt af op de hele wagen Nochtans blijft de 3 een mooiere wagen dan de A5 cabrio, vind ik toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Er zijn veel zaken die ik niet begrijp, en het is ook niet mijn bedoeling om de hele wereld te begrijpen hoor, maar wat ik niet versta is dat een bepaalde groep autoliefhebbers bovenstaande foto "mooi" vinden, terwijl, indien met het zwarte zu vervangen door een witte metalen kap met KRAK dezelfde afmetingen dit omschreven zou worden als "lelijk" door diezelfde autoliefhebbers.

Ik beloof geen welles-nietes tussen stoffen daken en metalen daken te ontketenen hoor, op een forum als dit weet je toch al wat de uitslag is Gewoon even zeggen dat ik hier helemaal niet bij kan.

Comment

• Een stalen dak is maar zelden even elegant als een stoffen dak, je hebt bijna altijd lelijke dwarsnaden, het heeft een pak meer plaats nodig om opgevouwd te geraken waardoor de kont bijna altijd dikker wordt (van de auto, wat vooral in open toestand stoort), en ik vind het tenslotte ook een pak minder charmant. Een CC maakt niet minder lawaai binnenin dan een cabrio met goeie stoffen kap (4 of 5 lagen, zeer goed geïsoleerd). Bij 'n cabrio zie je ook in gesloten toestand dat 't een cabrio is, en dat vind ik leuk ; doorgaans is een cabrio op z'n knapst als de kap open ligt, en met zo'n stoffen kap (in gesloten toestand) is 't makkelijker om je die prachtige lijn voor de geest te halen dan bij een CC in gesloten toestand.

Allez, da's mijn gedacht.

Comment

• De S5 en de A5 cabrio gisteren in Monaco zien rijden en hij is zeer geslaagd!!! Jammer genoeg geen foto's...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  De A5 cabrio blijft eruit zien als een coupé die een dak ontbreekt.
                                  Ik snap je punt niet.. zijn de meeste cabrio's niet gewoon een coupé zonder dak? De nieuwe E-klasse Cabrio zal ook niets meer zijn dan een E-klasse Coupé zonder dak hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  Ik vind dat zeer jammer, want de A5 heeft een zeer goede basis om er een metalen dak op te zetten, met de breed uitlopende kont. Dat men dat niet aangedurfd heeft in een markt die meer en meer neigt naar stalen daken (terecht volgens mij). Het had m.i. de mooiste cabrio op de markt kunnen worden. Nu is dat zeker niet het geval, mij mening natuurlijk
                                  Ik vrees dat een stalen klapdak ook lomper zou ogen in profiel, dan het stoffen dak nu.

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  De BMW 3 is een mooie cabrio, enkel heeft BMW het niet aangedurfd om overtuigend te kiezen voor een mooie lijn in gesloten toestand. Het loodrechte in de open toestand primeert en met had duidelijk bang van een dikke CC-kont. Jammer, want de E93 is qua lijn quasi identiek met de E92, maar de lijn wordt ter hoogte van de achterruit duidelijk onderbroken, en dat straalt af op de hele wagen.
                                  Ik denk dat je met een stalen klapdak nooit een écht mooie lijn kan verkrijgen..
                                  freude am fahren

Comment

• Ik kan er echt niet bij dat je een cabrio met stalen dak mooier en eleganter kan vinden dan één met stoffen dak. Ik vind het net jammer dat BMW niet voor een stoffen dak gegaan is, zou de 3 cabrio zoveel mooier maken. De Audi behoudt tenminste zijn ongelooflijk knappe lijn, en ziet er oh zo elegant uit. Het is maar wat je verkiest natuurlijk, maar ik vind maar weinig cabrio's geslaagd met een stalen dak. Bij de VW Eos vind ik het bv. heel goed gedaan, bij de 3 cabrio dan minder. Ik zou die graag eens zien met stoffen dak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik kan er echt niet bij dat je een cabrio met stalen dak mooier en eleganter kan vinden dan één met stoffen dak. Ik vind het net jammer dat BMW niet voor een stoffen dak gegaan is, zou de 3 cabrio zoveel mooier maken. De Audi behoudt tenminste zijn ongelooflijk knappe lijn, en ziet er oh zo elegant uit. Het is maar wat je verkiest natuurlijk, maar ik vind maar weinig cabrio's geslaagd met een stalen dak. Bij de VW Eos vind ik het bv. heel goed gedaan, bij de 3 cabrio dan minder. Ik zou die graag eens zien met stoffen dak.
                                      Je neemt me de woorden uit de mond! Zo denk ik er précies over!
                                      freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                        Ik snap je punt niet.. zijn de meeste cabrio's niet gewoon een coupé zonder dak? De nieuwe E-klasse Cabrio zal ook niets meer zijn dan een E-klasse Coupé zonder dak hoor.

Ik vrees dat een stalen klapdak ook lomper zou ogen in profiel, dan het stoffen dak nu.

Ik denk dat je met een stalen klapdak nooit een écht mooie lijn kan verkrijgen..
                                        Wel dat is het nu net, de A5 is een coupé, en de afgeleide cabrio heeft een quasi horizontale gordellijn, ik vind dat dit vloekt...

Een stalen dak is strakker, een stoffen kap ziet er altijd een beetje als een tentje uit, waar je de metalen profielen door kan zien. Het oogt nooit als een strak geheel. In elk geval vind ik een stalen dak meer solide overkomen.

Het argument over de lelijke dwarsnaden snap ik ook niet helemaal. Een auto heeft overal naden: aan de motorkap en de kofferklep, aan de deuren. Een naadje meer of minder zal het verschil niet maken. Ik val daar helemaal niet over, al kan ik me foto's herinneren van een BMW 3-serie in het wit, en daar moet ik toegeven dat de naden te fel bij afsteken.

Maar een stoffen kap heeft vouwnaden die net zo dik en lelijk zijn als de naden tussen de panelen van een stalen dak. Dat daar niet over gevallen wordt snap ik dan ook niet.

Ook over de lijn: je zou met metalen dak nooit een mooie lijn kunnen krijgen. Bedoel je dan open of gesloten? Op de lijn van de BMW in open toestand is toch weinig aan te merken denk ik? Op die in gesloten toestand misschien wel, maar dat is het nu net: de LIJN op zich zou met een stoffen kan niet anders zijn, dat zou ook geen mooie coupélijn zijn, maar omdat dit dan stof is moet dat ineens allemaal weer kunnen en moét je dus geen mooie lijn hebben in gesloten toestand. Dat is toch op z'n minst een scheve redenering? Of zie ik dit nu verkeerd?

Tot slot nog het volgende: een cabrio is ee cabrio en een coupé een coupé. Een perfecte cabrio maken kan, op voorwaarde dat je niet verwacht dat het in gesloten toestand een perfecte coupé gaat zijn, onafhankelijk van het feit of het nu een stoffen kap of een metalen kap betreft. Maar de eisen qua lijn blijken anders te liggen voor stof en metaal bij sommige liefhebbers:

Metaal:
                                        - Moet gesloten een perfecte coupé zijn anders = "lelijk" en aangezien dat onmogelijk is zijn cabrio's met metalen dak = "lelijk"
                                        - Mag geen naden vertonen in metalen dak, anders = "lelijk" en aangezien dat onmogelijk is zijn cabrio's met metalen dak = "lelijk"

Stof:
                                        - Moet gesloten geen perfecte coupé zijn, mag er zelfs uitzien als een tent, is nog "authentieker" ook
                                        - Vouwnaden zijn niet lelijk, horen bij stoffen kap

M.a.w. enkel vanuit een compleet dubbele redenering kan je stoffen kappen mooier vinden dan metalen. Enfin, case closed, ik wou gewoon even mijn mening kwijt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          Wel dat is het nu net, de A5 is een coupé, en de afgeleide cabrio heeft een quasi horizontale gordellijn, ik vind dat dit vloekt...

Een stalen dak is strakker, een stoffen kap ziet er altijd een beetje als een tentje uit, waar je de metalen profielen door kan zien. Het oogt nooit als een strak geheel. In elk geval vind ik een stalen dak meer solide overkomen.

Het argument over de lelijke dwarsnaden snap ik ook niet helemaal. Een auto heeft overal naden: aan de motorkap en de kofferklep, aan de deuren. Een naadje meer of minder zal het verschil niet maken. Ik val daar helemaal niet over, al kan ik me foto's herinneren van een BMW 3-serie in het wit, en daar moet ik toegeven dat de naden te fel bij afsteken.

Maar een stoffen kap heeft vouwnaden die net zo dik en lelijk zijn als de naden tussen de panelen van een stalen dak. Dat daar niet over gevallen wordt snap ik dan ook niet.

Ook over de lijn: je zou met metalen dak nooit een mooie lijn kunnen krijgen. Bedoel je dan open of gesloten? Op de lijn van de BMW in open toestand is toch weinig aan te merken denk ik? Op die in gesloten toestand misschien wel, maar dat is het nu net: de LIJN op zich zou met een stoffen kan niet anders zijn, dat zou ook geen mooie coupélijn zijn, maar omdat dit dan stof is moet dat ineens allemaal weer kunnen en moét je dus geen mooie lijn hebben in gesloten toestand. Dat is toch op z'n minst een scheve redenering? Of zie ik dit nu verkeerd?

Tot slot nog het volgende: een cabrio is ee cabrio en een coupé een coupé. Een perfecte cabrio maken kan, op voorwaarde dat je niet verwacht dat het in gesloten toestand een perfecte coupé gaat zijn, onafhankelijk van het feit of het nu een stoffen kap of een metalen kap betreft. Maar de eisen qua lijn blijken anders te liggen voor stof en metaal bij sommige liefhebbers:

Metaal:
                                          - Moet gesloten een perfecte coupé zijn anders = "lelijk" en aangezien dat onmogelijk is zijn cabrio's met metalen dak = "lelijk"
                                          - Mag geen naden vertonen in metalen dak, anders = "lelijk" en aangezien dat onmogelijk is zijn cabrio's met metalen dak = "lelijk"

Stof:
                                          - Moet gesloten geen perfecte coupé zijn, mag er zelfs uitzien als een tent, is nog "authentieker" ook
                                          - Vouwnaden zijn niet lelijk, horen bij stoffen kap

M.a.w. enkel vanuit een compleet dubbele redenering kan je stoffen kappen mooier vinden dan metalen. Enfin, case closed, ik wou gewoon even mijn mening kwijt
                                          Ik begrijp wat je wil zeggen, en je uitleg klopt ook. Maar toch vind'k een stoffen dak mooier (de A5 cabrio is in mijn ogen véél mooier dan de 3 cabrio: in gesloten toestand!!!!!), maar dat is dan weer een kwestie van smaak.

Maar in principe heb je wel gelijk (zie cursief).
                                          freude am fahren

Comment

Working...
                                          X