Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• haha ja is echt vet eh

Comment

• Kga direct kinderen beginnen maken

Comment

• Vandaag een 120d en 123d getest. Mijn bevindingen staan onder het betreffende subforum. Ik heb er ook al even verwezen naar de verschillen met de GTI.
        Al bij al gaat het nu tussen de (rationele) 120d en de (minder rationele) Golf GTI. Moeilijk ...
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net even wat gerekend. Gesteld dat ik beide wagens nu nieuw zou kopen en er vijf jaar mee zou rijden (per jaar ongeveer 15.000 km), dan zou de GTI mij per maand makkelijk 150 € meer kosten. Over vijf jaar gespreid, wordt dat dan snel ... 9000 €. Aaaargh!

Edit:
          Ik heb rekening gehouden met de kortingen die momenteel op beide wagens gegeven worden én met de opties die ik er nog bij zou willen. Als je dan ook nog kijkt naar de hogere verzekeringspremie en de lagere restwaarde van de GTI (tegenover de te betalen prijs voor de nieuwe wagen ook), dan zal die 150 € per maand nog min of meer optimistisch zijn.
          Last edited by Beta; 26/09/2009, 18:05.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• How shit man 9000 euro is echt wel veel ,echt een moeilijke keuze maar die gti zou voor mij wel een jongensdroom zijn
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
              How shit man 9000 euro is echt wel veel ,echt een moeilijke keuze maar die gti zou voor mij wel een jongensdroom zijn
              Dat is het bij mij ook: het hart zegt GTI. Diegenen die dit topic volgen weten al langer dat ik zot loop van die wagen. Maar om daar nu 9000 € extra te dokken. OK, de grote kortingen die momenteel gegeven worden op de 1-reeks, zijn natuurlijk ook van tel. Die kortingen gelden trouwens tot eind deze maand. Daarna zijn ze nog steeds de moeite, maar het wordt minder vanaf volgende maand. Dus als ik een 120d zou bestellen, zou het zelfs kunnen dat ik dat maandag al doe. Immers, dinsdag vertrek ik voor een tiental dagen naar Zuid-Frankrijk.
              OK, ik kan langer wachten ook, maar dan zou ik sowieso meer naar een jonge tweedehandse neigen. Momenteel loont het amper de moeite om een (zeer) jonge tweedehandse 1-reeks te bestellen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Toegegeven, de GTI speelt in een andere categorie dan de 120d natuurlijk, maar toch ...
                Damn it. Als je zo eens begint te rekenen ... Ik wist natuurlijk wel dat een GTI duurder zou zijn. Wou hem eerst ook als jonge tweedehandswagen kopen binnen een paar maand, maar dan heb je wagens van hooguit zes maand oud. Hoeveel zou dat schelen in prijs?
                Moet ik er natuurlijk ook nog eentje vinden naar mijn zin.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Net even wat gerekend. Gesteld dat ik beide wagens nu nieuw zou kopen en er vijf jaar mee zou rijden (per jaar ongeveer 15.000 km), dan zou de GTI mij per maand makkelijk 150 € meer kosten. Over vijf jaar gespreid, wordt dat dan snel ... 9000 €. Aaaargh!

Edit:
                  Ik heb rekening gehouden met de kortingen die momenteel op beide wagens gegeven worden én met de opties die ik er nog bij zou willen. Als je dan ook nog kijkt naar de hogere verzekeringspremie en de lagere restwaarde van de GTI (tegenover de te betalen prijs voor de nieuwe wagen ook), dan zal die 150 € per maand nog min of meer optimistisch zijn.
                  Kan je de berekening hier even neerzetten aub ? Want ik denk toch dat er een fout in geslopen is ... Als je met 15000 km/jaar duurder uitkomt met een benzine dan een diesel
                  En dan nog het verschil GTI <> 120d ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Kan je de berekening hier even neerzetten aub ? Want ik denk toch dat er een fout in geslopen is ... Als je met 15000 km/jaar duurder uitkomt met een benzine dan een diesel
                    En dan nog het verschil GTI <> 120d ...
                    Een 120d zou mij momenteel 27.000 € kosten met alle opties die ik wil (catalogusprijs 35.500 €). Een GTI zou op ongeveer 31.000 € komen (catalogusprijs 35.000 €).
                    Een GTI kost in brandstofverbruik richting het dubbele van die waarde voor een 120d (hoger verbruik en duurdere brandstof).
                    GTI kost ook twee keer zoveel aan BIV.
                    Restwaarde van de GTI is lager, al heb ik daar niet echt veel rekening mee gehouden.

Edit:
                    En die korting op de 120d is GEEN rekenfout. Ik heb wel rekening gehouden met een extra premie van 2500 € voor mijn huidige wagen, zelfs al verkoop ik die ZELF. Die actie geldt tot eind dit jaar.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Een 120d zou mij momenteel 27.000 € kosten met alle opties die ik wil (catalogusprijs 35.500 €). Een GTI zou op ongeveer 31.000 € komen (catalogusprijs 35.000 €).
                      Een GTI kost in brandstofverbruik richting het dubbele van die waarde voor een 120d (hoger verbruik en duurdere brandstof).
                      Restwaarde van de GTI is lager, al heb ik daar niet echt veel rekening mee gehouden.

Edit:
                      En die korting op de 120d is GEEN rekenfout. Ik heb wel rekening gehouden met een extra premie van 2500 € voor mijn huidige wagen, zelfs al verkoop ik die ZELF. Die actie geldt tot eind dit jaar.
                      Als je puur cijfers neemt heb je mss gelijk. Maar eigenlijk koop je een auto en geen koting. Vergeet ook niet je onderhoudskosten van de 2 te vergelijken. De 120D van BMW zal wel wat duurder zijn den de GTI denk ik dan.
                      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                      2014 Opel Astra OPC
                      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Edit:
                        31.000 € voor een GTI met cataloguswaarde van 35.000 €, zal wat overdreven zijn. Met een korting van 3000 € zou ik al zéér tevreden mogen zijn, dus reken eerder op 32.000 €.
                        Ik was even te snel met die prijsstelling.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                          Als je puur cijfers neemt heb je mss gelijk. Maar eigenlijk koop je een auto en geen koting. Vergeet ook niet je onderhoudskosten van de 2 te vergelijken. De 120D van BMW zal wel wat duurder zijn den de GTI denk ik dan.
                          Dat kan. Van de onderhoudskosten heb ik eerlijk gezegd geen flauw benul.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zeg heel simpel: een GTI koop je met je hart!!!!

En dat heb ik ook gedaan , en nog geen minuut erover beklag gehad

Vandaag een rit van ongeveer een 300km gedaan, gemiddeld verbruik van 7 liter
                            Schoonmoeder ineens in de auto:
                            "hmmm klinkt wel sportief eh...
                            Duw eens wat dieper op de gas.... Ik gedaan

Even stilte

Amai zit precies een beestje onder de motorkap "
                            Last edited by ; 27/09/2009, 12:16.

Comment

• idd een auto koop je met passie.... ik begin ook maar steeds meer en meer te rekenen in plaats van mijn hartje te volgen. Ik zou mezelf dringend toch is een plezier moeten doen. ALtijd maar werken en sparen....pffff

Comment

• Nu het is niet zo dak zeg dat je zotte dingen moet doen eh, ik heb er ook serieus op gerekend als het verschil in prijs het me waard was om met een GTI te rijden...

Als je er 40k per jaar doet, lijkt het inderdaad een dure bedoening.
                                Maar ik maak er tussen de 20 en 25k per jaar... Dus was het een randgevalletje

Comment

• Hier mss ook even neerpennen:
                                  De condities voor een Golf GTI: momenteel een gratis rijvaardigheidstraining en ongeveer 6 % korting. Een extra procentje zou nog kunnen lukken. In januari volgens een verkoper geen saloncondities op de GTI (het moet al zijn dat er toch nog wat uit de bus valt, maar volgens de verkoper moet je daar niet op hopen), maar wel een prijsverhoging van 1,2 %. Die prijsverhoging is ook voor de andere Golf-modellen. Mogelijks ook nog voor andere modellen, dat weet ik niet.
                                  Valt zwaar tegen, vind ik, zeker in tijden van crisis.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Edit:
                                    Ik denk dat het wel duidelijk is dat je voor een 120D hebt gekozen. Door selectief alle voordelen van een GTI weg te laten en alleen de punten in het voordeel van de 120d te vermelden zegt al genoeg.

Veel plezier met uwe 120D en stop met dit topic te vervuilen.

Comment

• Vind ik ook

Comment

• Das gesproken
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

Hier mss ook even neerpennen:
                                          De condities voor een Golf GTI: momenteel een gratis rijvaardigheidstraining en ongeveer 6 % korting. Een extra procentje zou nog kunnen lukken. In januari volgens een verkoper geen saloncondities op de GTI (het moet al zijn dat er toch nog wat uit de bus valt, maar volgens de verkoper moet je daar niet op hopen), maar wel een prijsverhoging van 1,2 %. Die prijsverhoging is ook voor de andere Golf-modellen. Mogelijks ook nog voor andere modellen, dat weet ik niet.
                                          Valt zwaar tegen, vind ik, zeker in tijden van crisis.
                                          Het zou mij zwaar verbazen dat ze op de Golf 6 een prijsverhoging zouden uitvoeren. Hoe ouder een model word hoe meer hij zakt in prijs. Dat lijkt mij de logica, maar volgens mij proberen ze gewoon met praatjes er voor te zorgen dat je toch maar nu al meteen een wagen koopt, want al wat verkocht is is verkocht in hun ogen.
                                          Tegen mij zeiden ze vorig jaar ook in oktober dat ik niet veel moest verwachten van korting op de Golf, en uiteindelijk is dat toch nog wel wat geworden, enz...
                                          Verkopers proberen in deze tijden gewoon het maximum uit de kan te halen Gewoon niet met uw voeten laten spelen en proberen te betalen naar prijs-kwaliteit. En zeg tege die van VW dat je een 120D kan krijgen met serieuze kortingen...

Comment

Working...
                                          X