Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • haha zo slap is dieje vod toch niet hehe
    Komt er toch maar weer als beste allround uit, waarvoor ik hem gebruik :p

    Comment


    • Voila net de test gelezen, was wel een leuke vergelijking...
      Verbazing is dat ze de motor van de GTI verkiezen boven de 123D motor.

      Hun testverbruik lag trouwens maar een liter hoger bij de GTI dan bij de 123D...

      Comment


      • Gisteravond op MSN nog een zware discussie over de GTI gehad. Een vriendin die bij hoog en bij laag bleef volhouden dat ze niets met de Golf heeft en dat ze in haar leven niets anders wil dan auto's met RWD.
        En ik maar blijven zeggen dat de GTI toch nog net iets anders dan wat we gewoon zijn van VW en dat ook die FWD zéér goed meevalt.
        OK, ik begrijp haar standpunt wel, maar feit is gewoon dat BMW geen antwoord heeft op de GTI. De 120i heeft te weinig vermogen en en de 130i is fiscaal niet aantrekkelijk en uiteraard ook een stuk duurder. Jammer.
        Niettemin ben ik ervan overtuigd dat BMW een antwoord zal hebben eens de volgende 1-reeks er is, maar daar zullen we toch nog anderhalf jaar op moeten wachten.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Op aandrijving (RWD) won de BMW wel, maar ze waren ook zeer te spreken over de aandrijving van de GTI... Deze test was echt een close one

          Je moet met de VI GTI gereden hebben eer je ervan gaat houden

          Enerzijds is hij voor mij een comfortable snelwegcruiser, je hoort amper iets in de wagen.
          En anderzijds als ik wat leuker wil rijden, jah dat kan ie ook

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
            Op aandrijving (RWD) won de BMW wel, maar ze waren ook zeer te spreken over de aandrijving van de GTI... Deze test was echt een close one

            Je moet met de VI GTI gereden hebben eer je ervan gaat houden

            Enerzijds is hij voor mij een comfortable snelwegcruiser, je hoort amper iets in de wagen.
            En anderzijds als ik wat leuker wil rijden, jah dat kan ie ook
            Kan ik volledig in komen. Die dagelijkse bruikbaarheid spreekt me alleszins enorm aan. En het kan er idd ook echt snel aan toe gaan met een GTI.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • RWD is idd goed op droge of niet te natte wegen. Maar van zodra je op een zeer nat wegdek of erger nog een besneeuwd wegdek komt. dan is achterwielaandrijving veel slechter dan voorwielaandrijving.

              Zo heb ik in de praktijk ooit meegemaakt: We gingen samen met vrienden op Ski-verlof. Onze vrienden met een BMW en wijzelf met een ouder autotje met voorwielaandrijving. Het hutje dat we hadden gehuurd was redelijk hoog gelegen en we moesten dus lekker bergop. Spijtig genoeg had het lekker gesneeuwd en nog fel ook. Wij tuf tuf op het gemakske naar boven, op een gegeven moment zien we dat onze BMW vrienden niet meer in de buurt zijn. Mijn vader zegt oei oei we moeten stoppen en eens te voet gaan kijken :p

              Wel ze konden de berg niet meer op Het is wel al jaren geleden en ondertussen zal er al wel wat verandert zijn. Maar toch, het is en blijft een groot nadeel.

              Dan kurtje, dat uitlaatsysteem, weet je toevallig ook hoe dat zit voor een gewone Golf 6? Want ik wou zelf ook laten chiptunen + nieuw uitlaatje steken. Maar ik dacht Apec te nemen voor Chiptuning en de uitlaat te nemen bij Skytune. Maar ik weet niet of standaard bij VW of ... beter is. Graag wat info als je er meer van weet.

              Comment


              • Deze test was echt een close one

                Moest de GTI nu eens een echte sper krijgen, dat het buitenste wiel meer power krijgt ipv het binnenste af te remmen, dan loopt ie nog uit op de bmw!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                  Deze test was echt een close one
                  Moest de GTI nu eens een echte sper krijgen, dat het buitenste wiel meer power krijgt ipv het binnenste af te remmen, dan loopt ie nog uit op de bmw!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                    Moest de GTI nu eens een echte sper krijgen, dat het buitenste wiel meer power krijgt ipv het binnenste af te remmen, dan loopt ie nog uit op de bmw!
                    Idd. Dat lijkt wel één van zijn grootste nadelen te zijn. Jammer.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Idd. Dat lijkt wel één van zijn grootste nadelen te zijn. Jammer.
                      Hij lijkt me veruit hard genoeg door de bocht te kunnen Vraag maar aan Racingboy vanop het forum zijn gezicht sprak boekdelen!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                        Dan kurtje, dat uitlaatsysteem, weet je toevallig ook hoe dat zit voor een gewone Golf 6? Want ik wou zelf ook laten chiptunen + nieuw uitlaatje steken. Maar ik dacht Apec te nemen voor Chiptuning en de uitlaat te nemen bij Skytune. Maar ik weet niet of standaard bij VW of ... beter is. Graag wat info als je er meer van weet.
                        Tja skytune gaat je niets helpen aan performance vrees ik...
                        Chiptuning is natuurlijk wel altijd leuk

                        enneuh over welk standaard systeem heb je het van VW?

                        Comment


                        • Ja dno zo had ik het begrepen :p

                          en bij skytune kunnen ze ook milltek steken é :p Maar ik ken niks van de regelgeving rond al die dingen. En ik dacht dat jij bedoelde dat ze via JD het rechtsgeldig kunnen doen...?

                          Kortom ik ken niet alle mogelijkheden en dacht dat jij ze kende!

                          Comment


                          • ik heb vandaag met de gti en de gtd getest...

                            knappe wagens.. beide met dsg

                            had verwacht dat de gti meer zou doorspinnen dan ie dus deed in werkelijkheid..

                            en tgaat idd heel snel...

                            wat ik wel een nadeel vond was dat er vanalles rammelde in de wagen daar waar de gtd dit helemaal niet had... waarschijnlijk ligt da dan toch aan iets...

                            hebben die gti en gtd trouwens zelfde onderstel ? ze reden toch echt wel anders...

                            kwa wegligging kon dit wel echt nog niet tippen aan mijn vroegere subaru maar twas wel fun...

                            geluid is knap maar komt wel een beetje fake over (toch als je met een echte boxersound gereden hebt :-)

                            verbruik lag wel heel hoog 14.5 liter ma bon... twas ook feest en konstant in sportstand gereden met leuke tussengas... er is wel aan detail gedacht...

                            wagens waren niet uitgerust met dat ophangingssysteem wat ik wel graag is geprobeerd had voor de rustigere comfortstand, iemand ervaring mee ?

                            Comment


                            • De GTI bij Dieteren is nog een pre productiemodel, en inderdaad die rammelde als iets
                              Nee de GTD heeft het gewone sportonderstel, de GTI dus duidelijk een ander...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                De GTI bij Dieteren is nog een pre productiemodel, en inderdaad die rammelde als iets
                                Nee de GTD heeft het gewone sportonderstel, de GTI dus duidelijk een ander...
                                De GTD heeft alleszins dat elektronisch sper niet. Bij Autogids vinden ze dat een voordeel.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  De GTD heeft alleszins dat elektronisch sper niet. Bij Autogids vinden ze dat een voordeel.
                                  Maar bij vele andere testen van de GTD zeggen ze meermaals dat het spijtig is dat hij de ophanging van de GTI niet heeft... Er zou ook duidelijk minder grip voor handen zijn...

                                  En zo slecht is dat electronisch sper nog niet hoor, autogids is volgens mij ook de enige test die het als een nadeel vond...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                    Maar bij vele andere testen van de GTD zeggen ze meermaals dat het spijtig is dat hij de ophanging van de GTI niet heeft... Er zou ook duidelijk minder grip voor handen zijn...

                                    En zo slecht is dat electronisch sper nog niet hoor, autogids is volgens mij ook de enige test die het als een nadeel vond...
                                    Ze vonden het vooral nadelig dat je dat systeem niet ken uitschakelen.

                                    Wel jammer dat ze geen gewoon sperdifferentieel gemonteerd hebben. En met RWD was erbij, was het helemaal in orde.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                      Voila net de test gelezen, was wel een leuke vergelijking...
                                      Verbazing is dat ze de motor van de GTI verkiezen boven de 123D motor.
                                      Das dan ook een diesel he

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Das dan ook een diesel he
                                        Ja ok, maar is dat een nadeel (buiten de sound?)?
                                        Denk het niet hoor, zeker die BMW diesels lopen enorm soepel en krachtig...

                                        @ Beta inderdaad het uitschakelen werkt niet, een echt sper kost teveel geld + gewicht en jah RWD Da zou het zijn jah

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                          Voila net de test gelezen, was wel een leuke vergelijking...
                                          Verbazing is dat ze de motor van de GTI verkiezen boven de 123D motor.

                                          Hun testverbruik lag trouwens maar een liter hoger bij de GTI dan bij de 123D...
                                          En dan nog nie over de prijs gesproken die 123d kostte 44 000 euro en had nog eens geen leder
                                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                                          1991 E30 320i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X