Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteravond op MSN nog een zware discussie over de GTI gehad. Een vriendin die bij hoog en bij laag bleef volhouden dat ze niets met de Golf heeft en dat ze in haar leven niets anders wil dan auto's met RWD.
En ik maar blijven zeggen dat de GTI toch nog net iets anders dan wat we gewoon zijn van VW en dat ook die FWD zéér goed meevalt.
OK, ik begrijp haar standpunt wel, maar feit is gewoon dat BMW geen antwoord heeft op de GTI. De 120i heeft te weinig vermogen en en de 130i is fiscaal niet aantrekkelijk en uiteraard ook een stuk duurder. Jammer.
Niettemin ben ik ervan overtuigd dat BMW een antwoord zal hebben eens de volgende 1-reeks er is, maar daar zullen we toch nog anderhalf jaar op moeten wachten.
Op aandrijving (RWD) won de BMW wel, maar ze waren ook zeer te spreken over de aandrijving van de GTI... Deze test was echt een close one
Je moet met de VI GTI gereden hebben eer je ervan gaat houden
Enerzijds is hij voor mij een comfortable snelwegcruiser, je hoort amper iets in de wagen.
En anderzijds als ik wat leuker wil rijden, jah dat kan ie ook
Op aandrijving (RWD) won de BMW wel, maar ze waren ook zeer te spreken over de aandrijving van de GTI... Deze test was echt een close one
Je moet met de VI GTI gereden hebben eer je ervan gaat houden
Enerzijds is hij voor mij een comfortable snelwegcruiser, je hoort amper iets in de wagen.
En anderzijds als ik wat leuker wil rijden, jah dat kan ie ook
Kan ik volledig in komen. Die dagelijkse bruikbaarheid spreekt me alleszins enorm aan. En het kan er idd ook echt snel aan toe gaan met een GTI.
RWD is idd goed op droge of niet te natte wegen. Maar van zodra je op een zeer nat wegdek of erger nog een besneeuwd wegdek komt. dan is achterwielaandrijving veel slechter dan voorwielaandrijving.
Zo heb ik in de praktijk ooit meegemaakt: We gingen samen met vrienden op Ski-verlof. Onze vrienden met een BMW en wijzelf met een ouder autotje met voorwielaandrijving. Het hutje dat we hadden gehuurd was redelijk hoog gelegen en we moesten dus lekker bergop. Spijtig genoeg had het lekker gesneeuwd en nog fel ook. Wij tuf tuf op het gemakske naar boven, op een gegeven moment zien we dat onze BMW vrienden niet meer in de buurt zijn. Mijn vader zegt oei oei we moeten stoppen en eens te voet gaan kijken :p
Wel ze konden de berg niet meer op Het is wel al jaren geleden en ondertussen zal er al wel wat verandert zijn. Maar toch, het is en blijft een groot nadeel.
Dan kurtje, dat uitlaatsysteem, weet je toevallig ook hoe dat zit voor een gewone Golf 6? Want ik wou zelf ook laten chiptunen + nieuw uitlaatje steken. Maar ik dacht Apec te nemen voor Chiptuning en de uitlaat te nemen bij Skytune. Maar ik weet niet of standaard bij VW of ... beter is. Graag wat info als je er meer van weet.
Dan kurtje, dat uitlaatsysteem, weet je toevallig ook hoe dat zit voor een gewone Golf 6? Want ik wou zelf ook laten chiptunen + nieuw uitlaatje steken. Maar ik dacht Apec te nemen voor Chiptuning en de uitlaat te nemen bij Skytune. Maar ik weet niet of standaard bij VW of ... beter is. Graag wat info als je er meer van weet.
Tja skytune gaat je niets helpen aan performance vrees ik...
Chiptuning is natuurlijk wel altijd leuk
enneuh over welk standaard systeem heb je het van VW?
en bij skytune kunnen ze ook milltek steken é :p Maar ik ken niks van de regelgeving rond al die dingen. En ik dacht dat jij bedoelde dat ze via JD het rechtsgeldig kunnen doen...?
Kortom ik ken niet alle mogelijkheden en dacht dat jij ze kende!
had verwacht dat de gti meer zou doorspinnen dan ie dus deed in werkelijkheid..
en tgaat idd heel snel...
wat ik wel een nadeel vond was dat er vanalles rammelde in de wagen daar waar de gtd dit helemaal niet had... waarschijnlijk ligt da dan toch aan iets...
hebben die gti en gtd trouwens zelfde onderstel ? ze reden toch echt wel anders...
kwa wegligging kon dit wel echt nog niet tippen aan mijn vroegere subaru maar twas wel fun...
geluid is knap maar komt wel een beetje fake over (toch als je met een echte boxersound gereden hebt :-)
verbruik lag wel heel hoog 14.5 liter ma bon... twas ook feest en konstant in sportstand gereden met leuke tussengas... er is wel aan detail gedacht...
wagens waren niet uitgerust met dat ophangingssysteem wat ik wel graag is geprobeerd had voor de rustigere comfortstand, iemand ervaring mee ?
De GTI bij Dieteren is nog een pre productiemodel, en inderdaad die rammelde als iets
Nee de GTD heeft het gewone sportonderstel, de GTI dus duidelijk een ander...
De GTI bij Dieteren is nog een pre productiemodel, en inderdaad die rammelde als iets
Nee de GTD heeft het gewone sportonderstel, de GTI dus duidelijk een ander...
De GTD heeft alleszins dat elektronisch sper niet. Bij Autogids vinden ze dat een voordeel.
De GTD heeft alleszins dat elektronisch sper niet. Bij Autogids vinden ze dat een voordeel.
Maar bij vele andere testen van de GTD zeggen ze meermaals dat het spijtig is dat hij de ophanging van de GTI niet heeft... Er zou ook duidelijk minder grip voor handen zijn...
En zo slecht is dat electronisch sper nog niet hoor, autogids is volgens mij ook de enige test die het als een nadeel vond...
Maar bij vele andere testen van de GTD zeggen ze meermaals dat het spijtig is dat hij de ophanging van de GTI niet heeft... Er zou ook duidelijk minder grip voor handen zijn...
En zo slecht is dat electronisch sper nog niet hoor, autogids is volgens mij ook de enige test die het als een nadeel vond...
Ze vonden het vooral nadelig dat je dat systeem niet ken uitschakelen.
Wel jammer dat ze geen gewoon sperdifferentieel gemonteerd hebben. En met RWD was erbij, was het helemaal in orde.
Comment