Zijn wel wat groot.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Panamera
Collapse
X
-
Het zat er natuurlijk aan te komen, na de Cayenne S Hybrid is er nu ook een hybride versie van de Panamera, Porsche’s limousine. Hij heeft dezelfde aandrijflijn als de Cayenne, en verbruikt daarmee slechts 6,8 liter per 100 kilometer.
De CO2-uitstoot bedraagt slechts 159 gram per kilometer en dat is volgens Porsche veruit het laagste in z’n klasse. Voorwaarde is wel dat je de optionele, speciaal voor de Panamera ontwikkelde Michelin banden bestelt, zonder dat rubber geeft Porsche een verbruik op van 7,1 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 167 gram per kilometer. Dat betekent dat het de eerste Porsche met een energielabel A is.
De auto kan maximaal twee kilometer geheel elektrisch rijden, mits de snelheid niet boven de 85 kilometer per uur komt. Om het verbruik verder te drukken, heeft Porsche een naar eigen zeggen uniek systeem in de Panamera, dat de verbrandingsmotor bij snelheden tot 165 kilometer per uur uit kan schakelen als er geen gas wordt gegeven. Een soort start/stop systeem terwijl je rijdt dus.
Net als in de Cayenne Hybrid bestaat de aandrijflijn uit een 3,0-liter V6 met compressor die 333 pk voortbrengt gekoppeld aan een 47 pk sterke elektromotor. Via een achttraps automaat wordt al dat vermogen naar de wielen gebracht. De groene limo knalt er mee van 0 naar 100 in 6,0 seconden en haalt 270 kilometer per uur.
Standaard krijgt de Hybrid nog wat meer spulletjes mee dan een gewone Panamera S, zo krijg je bij de Hybrid bijvoorbeeld standaard luchtvering met Porsche Active Suspension Management en een monitor waarop de verdeling van aandrijfkrachten te zien is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVet. "Dieselen" met naft.
Edit: RWD en geen 4WD. Vreemd.
Of te duur, misschien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVet. "Dieselen" met naft.
Edit: RWD en geen 4WD. Vreemd.
Comment
-
Bij Porsche weten ze wel hoe ze de aandacht op hun producten moeten vestigen. Bij de Panamera gebeurt dat door de introductie van een nieuwe topversie, de Turbo S.
De Porsche Panamera Turbo S heeft ook weer de 4,8-liter biturbo V8 onder de kap. In de S is-ie goed voor 50 extra pk’s, waardoor het totaal op 550 pk komt. Het maximumkoppel stijgt van 700 naar 750 Nm. Met het Sport Chrono Turbo Pakket kan het koppel door een overboostfunctie zelfs tijdelijk naar 800 Nm stijgen.
De – met die van de Turbo vergeleken – verbeterde prestaties zijn mogelijk dankzij twee aanpassingen: de toepassing van verbeterde turbo's met schoepen van een titanium-aluminiumlegering en een aangepast motormanagement. Door de schoepen van de turbo te maken van een titanium-aluminiumlegering zijn ze lichter. Hierdoor is de massatraagheid minder, zodat de turbo's sneller reageren op het gas.
De sprint naar 100 km/h kost 3,8 seconden en de topsnelheid is 306 km/h, 3 km/h meer dan de gewone Turbo. Het gemiddeld verbruik van de Panamera Turbo S is ‘slechts’ 11,5 liter per 100 kilometer. Met speciale Michelin banden daalt het verder naar 11,3 liter per 100 km.
Juni
Tot de standaarduitrusting van de Turbo S behoren Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). PDCC is een actief stabilisatiesysteem dat overhellen in bochten tot een minimum beperkt. Dit verhoogt zowel de wendbaarheid als het comfort van de auto. PTV Plus kan zonodig de trekkracht variabel over de achterwielen verdelen via het elektronisch sperdifferentieel. Dit biedt in uiteenlopende rijomstandigheden superieure tractie. De besturing is voorzien van het snelheidsafhankelijke Servotronic voor een optimaal stuurgevoel. Bij het Sport Chrono Turbo-pakket – eveneens standaard in deze uitvoering – hoort een speciale afstemming van zowel het onderstel als het motormanagement. Beide zijn met een druk op de 'Sport Plus'-knop beschikbaar. Tenslotte is er een sportuitlaatsysteem voor de sportieve roffel.
Het prijskaartje van de Panamera Turbo S vermeldt 216.800 euro. Volgende maand debuteert de super-Panamera op de Autoshow van Sjanghai. De auto verschijnt in juni bij de dealers.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenIs er al meer nieuws ivm de Panamera diesel?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJawel. Reeds lange tijd verkrijgbaar als Volkswagen Passat. Rijdt uiteraard niet als een Porsche, maar een diesel gaat dat nooit doen.
Maar je hebt wel gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJawel. Reeds lange tijd verkrijgbaar als Volkswagen Passat. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDe Porsche Panamera Turbo S heeft ook weer de 4,8-liter biturbo V8 onder de kap. In de S is-ie goed voor 50 extra pk’s, waardoor het totaal op 550 pk komt. Het maximumkoppel stijgt van 700 naar 750 Nm. Met het Sport Chrono Turbo Pakket kan het koppel door een overboostfunctie zelfs tijdelijk naar 800 Nm stijgen.
De sprint naar 100 km/h kost 3,8 seconden en de topsnelheid is 306 km/h, 3 km/h meer dan de gewone Turbo.
Man man man... zot gewoon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenMan man man... zot gewoon
Steek daar een manuele 6-bak in en die haalt dat nooit, dat uitzonderlijke resultaat is volledig te danken aan PDK (met LC).
Comment
Comment