Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Panamera
Collapse
X
-
Die zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen en dit is de laatste schakel die Porsche nog nodig heeft om de rest van het limousinesegment de mond te snoeren...
Ik heb het nog altijd moeilijk om een Porsche te rijmen met diesel, maar marketing-economisch gezien is het natuurlijk een perfecte strategische zet.
Nu moeten ze enkel nog oppassen dat ze op tijd de nodige investeringen doen in hun professionele dealernet... want daar zijn ze er nog niet zo helemaal aan gewend om zoveel klanten over de vloer te krijgen die veel kilometers per jaar bollen...
Comment
-
Waarom geen 4WD? Dat is jammer dat ze dit niet aanbieden...
Dit gaat wel goed vekopen. Al hebben ze er wel lang mee gewacht. De meesten uit het doelpubliek hebben al een relatief zuinige 3.6 V6 gekocht denk ik. Ik kom ze tegenwoordig toch wel erg veel tegen. Vooral hier aan de Nederlandse grens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenDit gaat wel goed vekopen. Al hebben ze er wel lang mee gewacht.
De Panamera heeft tot nu toe al heel goed verkocht. Er was dus geen enkele reden om op een eerder stadium met de diesel op de markt te komen. En wie weet komt die AWD nog wel, als sherry on the cake voor de (spijtig genoeg nog altijd) grote schare aan dieselminnaars
Comment
-
Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJawel. Reeds lange tijd verkrijgbaar als Volkswagen Passat. Rijdt uiteraard niet als een Porsche, maar een diesel gaat dat nooit doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenEenvoudige klassieke afromingsstrategie, die zijn commercieel succes al meer dan eens bewezen heeft: 'early adopters' zitten niet te wachten op de dieselversie en die kopen de duurdere versies of kiezen de entry-V6 om erbij te horen. Dan hou je als constructeur je échte wapen nog wat in de kast om dan in een wat later stadium de échte klepper (lees: volumemaker) af te komen. Zeker als deze de rest van de beschikbare motorisaties dreigt te verdrukken (cannibalisatie).
De Panamera heeft tot nu toe al heel goed verkocht. Er was dus geen enkele reden om op een eerder stadium met de diesel op de markt te komen. En wie weet komt die AWD nog wel, als sherry on the cake voor de (spijtig genoeg nog altijd) grote schare aan dieselminnaars
FYI, de juiste uitdrukking is als 'icing on the cake' ...
Comment
-
Ik vind een diesel in een Porsche niet erg.Maar wat ik wel spijtig vind, is dat deze trager is dan bijvoorbeeld een 535d. Misschien gaat de vergelijking niet op, maar toch had ik er iets meer van verwacht. Ik denk dat een eigen biturbo variant, gekoppeld aan een PDK, een goeie benchmark had geweest. Nu lijkt het alsof Porsche er niet te veel energie in heeft willen steken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenDie zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen en dit is de laatste schakel die Porsche nog nodig heeft om de rest van het limousinesegment de mond te snoeren...
Ik heb het nog altijd moeilijk om een Porsche te rijmen met diesel, maar marketing-economisch gezien is het natuurlijk een perfecte strategische zet.
Nu moeten ze enkel nog oppassen dat ze op tijd de nodige investeringen doen in hun professionele dealernet... want daar zijn ze er nog niet zo helemaal aan gewend om zoveel klanten over de vloer te krijgen die veel kilometers per jaar bollen...
Gewoon logohoeren zoals de rest. People who can't stand the heat and should stay out of the kitchen. Simples.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenAlsof die snobs die een Panamera diesel gaan kopen veelrijders gaan zijn.
Gewoon logohoeren zoals de rest. People who can't stand the heat and should stay out of the kitchen. Simples.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk vind een diesel in een Porsche niet erg.Maar wat ik wel spijtig vind, is dat deze trager is dan bijvoorbeeld een 535d. Misschien gaat de vergelijking niet op, maar toch had ik er iets meer van verwacht. Ik denk dat een eigen biturbo variant, gekoppeld aan een PDK, een goeie benchmark had geweest. Nu lijkt het alsof Porsche er niet te veel energie in heeft willen steken...
De diesel in een pan is normaal en niet verkeerd, hij moest wel de concurrentie de loef afsteken.
Nu weet ik wel van de ervaring in de A5 dat deze motor een ongelofelijk leuke speelkameraad is.
Soepel, snel en... jawel sportief.
Voor een diesel een aangename ronk (veel mider rauw dan in de 535d).
Porsche onwaardig? Noem het 911-onwaardig.
Met Cayenne en Pana zit je sowieso mijlenver van het 911-gevoel; Je rijdt echter wel met een subliem sturende 4*4 of limousine, appels met appels?
De A5 vergelijk ik ook niet met de R8 en nog minder met de RR, en toch zijn het stuk voor stuk fantastische machines.
Comment
-
Voor een 911 diesel is er zeker ook publiek, daar twijfel ik niet aan. En kost het uiteindelijk klanten, nee dus. Persoonlijk zou ik me nooit kunnen verplaatsen in een Porsche met prestaties die eigenlijk vrij "doordeweeks" zijn. Zolang ze bovenaan de ladder meestrijden kan dit allemaal zonder te veel schade. Het doet de uitstraling van het merk geen goed, maar uiteindelijk is er bv weinig alternatief voor bv een GT3 of zelfs Carrera. Ze gaan alleen klanten winnen en geen verliezen. Als autoliefhebber vind ik dit een heel spijtige zaak, maar zeggen zoals het is, Porsche komt er wel mee weg .....
Comment
-
Helemaal met Jokke eens.
Het probleem is eigenlijk niet de bouwer van die tyfusdiesels, maar het clienteel. Ze willen absoluut een "Porsche". Niet voor het rijplezier, wel voor de naam.
We gaan weer es zien hoeveel er weer gaan opduiken met een Panamera diesel (zonder logo natuurlijk) om dan kortweg te komen stoefen dat ze "met ne Porsche rijden".Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten...als sherry on the cake ...
FYI, de juiste uitdrukking is als 'icing on the cake' ...En dat van die sherry... tjah, ik zat weer met mijn gedachten waar ze niet moesten zitten, zeker (don't drink and drive)
Last edited by jef; 03/05/2011, 11:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenHelemaal met Jokke eens.
Het probleem is eigenlijk niet de bouwer van die tyfusdiesels, maar het clienteel. Ze willen absoluut een "Porsche". Niet voor het rijplezier, wel voor de naam.
We gaan weer es zien hoeveel er weer gaan opduiken met een Panamera diesel (zonder logo natuurlijk) om dan kortweg te komen stoefen dat ze "met ne Porsche rijden".
Het is niet een kwestie van clienteel dat wacht op een diesel en persé een Porsche willen hebben. Ze gaan shoppen is dat segment, hebben bepaalde eisen, concluderen dat een 3.0 diesel met om en bij de 250pk meer als voldoende is en dan is de Panamera diesel een tof alternatief. Want het ziet er goed uit en het rijdt uiteindelijk waarschijnlijk nog goed.
Waar is de tijd trouwens dat 250pk, 550Nm en 6.8s van 0-100 dikke waarden zijn voor een diesel?
Ik ben blij voor mensen als Jokke_Vlo en The Swede, dat jullie met zo een dikke kar mogen rondtuffen. Maar buiten het autoforum zijn er heeeeeel veel mensen die er op deze manier echt niks om geven en blij zijn de dag dat ze zich zo'n Panamera diesel (bv...) kunnen veroorloven.
Comment
-
Ik ben het helemaal eens dat deze Panadiesel een schitterende auto zal zijn. En zeg nu zelf: als je een S-klasse rijdt, een A8 of een 7-reeks en je zit nooit met drieën op de achterbank, waarom zou je dan geen Panamera diesel kopen?
Ik blijf het gewoon spijtig vinden dat Porsche de massa-premium-constructeur-toer opgaat. Puur economisch kan je hen dat natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ik zou toch liever het Porsche merk wat meer onafhankelijk zien t.o.v. de rest van de VW groep.
Een diesel bij Porsche is idd al lang geen heiligschennis meer en alles went. Ja, misschien went het zelfs om in de toekomst terug een kleinere Porsche te zien met een viercilinder, maar dan hoop ik wel dat ze hem zelf ontwikkelen (boxer-type) en er niet gewoon een Audi TT kloon van maken. Want als zelfs dát niet meer zou kunnen...
Soit, er is al genoeg over gezeverd.
Wat die kilometervreters bij Porsche betreft: die zijn er wel degelijk, ook bij de benzineversies. Dat zal dus met een Panamera niet anders zijn.
Badgerijders zijn er ook in overvloed, maar je kan evengoed een Panamera kopen omdat je vindt dat hij mooier is, leuker afgewerkt is en dynamischer rijdt dan een Audi A8 met een vergelijkbare motor. Even goed kan je een Cayenne diesel kopen omdat je misschien vindt dat hij mooier is, snediger stuurt en je hem leuker kan uitrusten dan een Touareg met dezelfde motor.
Of gewoon misschien omdat je vindt dat je bij een Porsche dealer een betere service krijgt en geen zoveelste nummer bent...
Redenen genoeg dus, ook zonder de badge
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenWe gaan weer es zien hoeveel er weer gaan opduiken met een Panamera diesel (zonder logo natuurlijk) om dan kortweg te komen stoefen dat ze "met ne Porsche rijden".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenHelemaal met Jokke eens.
Het probleem is eigenlijk niet de bouwer van die tyfusdiesels, maar het clienteel. Ze willen absoluut een "Porsche". Niet voor het rijplezier, wel voor de naam.
We gaan weer es zien hoeveel er weer gaan opduiken met een Panamera diesel (zonder logo natuurlijk) om dan kortweg te komen stoefen dat ze "met ne Porsche rijden".
En ze mogen de taks gelijk trekken, een diesel verbruikt nog altijd een pak minder. Zeker als je eens doorduwt...
Comment
Comment