Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• t is idd een beetje een kromme vergelijking. 90K is nu ook ni bepaald een bedrag wat de gemiddelde leaser gaat hebben voor zijn dieselstoof. Het blijft een smak geld voor een auto.

En hoe zit het met de 911 dan? Een Carrera kost 85K basis, een GT2 200K basis. Das nog veel erger!

Comment

• Wat is er dan zoveel erger aan die Pana diesel dan aan pakweg de V6 benzine? Die ziet er ook bijna hetzelfde uit en kost ook de helft van een Turbo.

Los daarvan begrijp ik u wel, maar ik vind het een beetje een verkeerde reden om een auto te kopen. Je gaat in het vervolg een AMG oid kopen gewoon omdat die zich meer onderscheidt van de rest van het gamma, ook al zou de Panaturbo de betere auto zijn?
      Last edited by ; 04/05/2011, 14:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ik snap u ni.

Langs de ene kant een niet content omdat een Pan diesel de helft kost van een Turbo maar er voor Jan met de pet identiek uitziet als de turbo.

Langs de andere kant AMG ophemelen? Peist gij dat diezelfde Jan met de pet het verschil ziet dus een C63 break en een C220 break?
        Op die laatste vraag: tja, misschien moeten we toch ook maar eens stilstaan dat er wél heel veel autokenners zijn. En zelfs een niet autokenner ziet toch een verschillen tussen de 2 wagens. Misschien pas als ze langs elkaar staan, maar toch... Denk maar niet te snel dat een wagen een underdog is. De aggressitiveit die een AMG of M en dergelijk uitstraalt speelt heel erg dezer dagen. En dat is ergens jammer.

Ik volg Jokke deels. En wat de 2dehands markt betreft daar kan ik alleen maar tevreden mee zijn. Ik zie mezelf niet snel een nieuwe wagen kopen...

Zo wil ik wel een Cayenne, maar dan liefst een S of Turbo. En lijkt het me best het hele zaakje op gas te leggen. Is dat een schande? Ik dacht het niet!
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Idd... V6 naft of diesel zijn identiek en ook kwa prijs...

En trouwens, het onderscheid dat er is tussen de turbo en de rest van het gamma is volgens mij gelijkaardig aan het onderscheid tussen een E en een E AMG. Bovendien nog met het verschil dat je niet zomaar een optie kan nemen op je Panamera om de bumpers van de turbo te hebben wat je bij je E200cdi wel kan... (ok ze zijn dan nog steeds ietwat verschillend).

80% van de mensen gaat het verschil niet zien tussen de panamera's en de Amg's... Trouwens, diezelfde 80% denken dat zo'n panamera iets van 2 miljoen frankskes kost...
          Zitte gij al aan den aperitief Naish? Een debadged Panamera Turbo of een debaged AMG.......ik geef je op een papiertje dat waarschijnlijk ook jij niet kan zien of het een turbo of diesel is op 1minuut. (tenzij je echt de details kent).
          Bij een AMG is dat toch lichtjes anders.......... dat zie je toch direct zelfs al heeft de diesel ernaast de AMG kit steken en dan spreek ik als relatieve autokenners die we zijn.
          Idem met een M3 ........ naar de motorkap alleen al kijken helpt. Ok ge hebt altijd krakken die "copies" maken die bijna 100% zijn, dan heb je wel gelijk
          Last edited by Jokke_vlo; 04/05/2011, 14:31.

Comment

• Wat jokke bedoelt is denk ik dat een pana turbo meer een e500 imago heeft dan een e63 amg waardoor hij net als de e500 wat teveel zakt vergeleken met de diesels.
            Misschien moeten ze de turbo wat specialer maken ipv geen diesel te bouwen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Misschien moeten ze de turbo wat specialer maken ipv geen diesel te bouwen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Zitte gij al aan den aperitief Naish? Een debadged Panamera Turbo of een debaged AMG.......ik geef je op een papiertje dat waarschijnlijk ook jij niet kan zien of het een turbo of diesel is op 1minuut. (tenzij je echt de details kent).
                Bij een AMG is dat toch lichtjes anders.......... dat zie je toch direct zelfs al heeft de diesel ernaast de AMG kit steken en dan spreek ik als relatieve autokenners die we zijn.
                Idem met een M3 ........ naar de motorkap alleen al kijken helpt. Ok ge hebt altijd krakken die "copies" maken die bijna 100% zijn, dan heb je wel gelijk
                Ge kent er teveel van

Mijn madam bv die ziet het verschil ni tussen een 520D en een M5.

Comment

• Jokke_vlo, het was van dag 1 toch al bekend dat er een diesel zou komen? Snap niet waarom dat je nu erover klaagt Ik kan wel begrip tonen...maar als je echt een exclusieve auto wilde die niet in 10 verschillende uitvoeringen/motoren leverbaar is had je NOOIT een Porsche moeten kopen.

Comment

• Ik begrijp Jokke wel maar zo gaat het nu eenmaal met alles in de wereld van horloge tot voeding.
                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                    1991 E30 320i

Comment

• Zien we niet allemaal iets 'vrij belangrijk' over het hoofd: zolang het maar een glimlach op je gezicht brengt?

Mij zou het geen fluit kunnen schelen moest ik een Pana turbo hebben en staat opeens een Pana diesel naast mij, rijgedrag, geluid, etc.. allemaal wereld van verschil. So what dat het voor buitenstaander precies twee dezelfde auto's lijken.
                      Porsche draait voor mij om het rijden zelf, de wegligging, de scherpe besturing en vooral de loeiharde schreeuw van de 6cylinder eens boven de 4000 toeren, voor mijn part mag daar een badge met lada ophangen, het gevoel dat ik er mee heb is het belangrijkste.

Misschien is het wel typisch Belgisch om steeds maar te kijken wat 'mijnen buurman' heeft ipv te genieten van wat men wél heeft. En dat is bij (afhankelijk welk porsche model je hebt) nog steeds enorm aanwezig vind ik. Ik stap nog elke keer met glimlach uit de auto en ben er zeker van dat het ook zo zal blijven, ook al zouden ze dieselvarianten ervoor uitbrengen. Boeit me totaal niet.

Comment

Anders vind je toch, in ieder geval in Zweden, meer 2ehandse AMG kopien inkl. 4 uitlaten, dan "gewone' AMG bodykits. Dan moet je al naar de remmen kijken om verschil te zien (horen is iets anders )...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten
                          Mij zou het geen fluit kunnen schelen moest ik een Pana turbo hebben en staat opeens een Pana diesel naast mij, rijgedrag, geluid, etc.. allemaal wereld van verschil. So what dat het voor buitenstaander precies twee dezelfde auto's lijken.
                          Porsche draait voor mij om het rijden zelf, de wegligging, de scherpe besturing en vooral de loeiharde schreeuw van de 6cylinder eens boven de 4000 toeren, voor mijn part mag daar een badge met lada ophangen, het gevoel dat ik er mee heb is het belangrijkste.
                          Als gij ne 6 cilinder schreeuw uit uw Panamera Turbo tovert is het tijd om uw garagist te bellen denk ik

Comment

• 'k Wist dat zo'n reactie zou volgen
                            Porsche 996 GT3 RS
                            Porsche 964 RS
                            BMW ///M3 e30
                            Mercedes c250 CDI AMG
                            www.flamebox.be

Comment

Als gij ne 6 cilinder schreeuw uit uw Panamera Turbo tovert is het tijd om uw garagist te bellen denk ik
                              Ik rij dan ook niet met een Panamera :p

Ik had het over het feit wat Porsche voor mij is (rijdende met een Cayman S 987.2)

Comment

• Diesels zen veur janette. V6 rulezzzz!!!!!

Comment

WIJ zien dat direct.

Ik vrees dat dat voor 80% van de mensen een uitgebouwde E is. Dat ie verschillend is, er 'iets' aan is, dat zullen ze wel zien. Maar slechts weinig mensen (die er niets van kennen, en dat zijn er veel) gaan dat relateren aan een hoger prijskaartje, een exclusieve versie of dus een beter imago toekennen.

Misschien een kromme vergelijking, maar ik zie hetzelfde met m'n eigen auto... dat was in zekere zin de mentale voorloper van de AMG's (sportief model voor veel €€€'s), andere motor, bodykit en een prijs die meer dan dubbel zo hoog lag dan die van de standaard 190E, en waar je ook een S of SL voor kon kopen.
                                  Nu is dat voor 98% van de mensen een doorsnee T*rkenbak, niet anders dan elke andere 190
                                  Je gaat ze al op de verschillen moeten wijzen en dan zullen ze 'mja' mompelen. Is volgens mij met een E AMG niet veel anders (nogmaals, liefhebbers uitgezonderd), dus als je daar belang aan hecht...

Bij een Pana zullen ze het verschil evenmin zien, zelfs een kenner moet al naar de badge kijken. Maar het maakt voor Jan modaal ook nauwelijks uit wat voor motor daar in ligt en welk prijskaartje er aan hangt, het blijft een Porsche Pana en dat is 'waauw'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    ²²²²²

Dat is ook mijn idee.

Ik ga ook wel eens vloeken als ze binnen hier en 1 jaar een A7 2.0tdi gaan uitbrengen, maar dat risico is er en geen idee hoe groot ik het moet inschatten...
                                    Ik zou zeggen 'met enige zekerheid'.

CLS kan je ook in 250 CDI krijgen. Zelfs in de S, maar zo'n VAG 2.0 TDI lijkt me nog niet gecultiveerd genoeg om de overstap naar een A8 te maken. Maar naar de A7? Reken maar van wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Voor de jeugd van nu misschien. Diegenen die ze 'live' hebben meegemaakt herinneren ze zich wel ze. Mijn nonkel had er vroeger ook ene
                                      True.

Er zijn er véél "ouderen" die hem nog kennen.

En toen was je de enige die hem nabouwde als je de bodykit in je diesel stak . Als je nu je S-, C- of E-klasse als AMG-replica optuigt ben je iemand van de "meuk".

Nu steek ik het niet onder stoelen of banken maar ik ben wel blij dat er ooit iemand zo vriendelijk was de mijne als replica te bouwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten

Go home bitchez!!!

The master has arrived!!!

Comment

Ik snap u ni.

Langs de ene kant een niet content omdat een Pan diesel de helft kost van een Turbo maar er voor Jan met de pet identiek uitziet als de turbo.

Langs de andere kant AMG ophemelen? Peist gij dat diezelfde Jan met de pet het verschil ziet dus een C63 break en een C220 break?
                                          Dat denk ik er ook van, 90% van de bestuurders merkt het verschil niet eens op ongeacht of dit geldt voor een Porsche, Mercedes AMG, BMW M of Audi S/RS. En tenslotte, je koopt een auto (in dit geval een Pan Turb) toch puur voor jezelf en niet voor anderen?
                                          Moet de eigenaar van een Audi S8/A8 W12 of S AMG/600 dan plots gefrustreerd zijn door het feit dat deze modellen ook beschikbaar zijn met een 3.0 V6 diesel (in het geval van de S zelfs met 4-pitter)?

Als je echt problemen hebt met het feit dat er nadien een "instapmodel" (85k voor een Pan, het blijft tenslotte een bom geld) op de markt komt moet je maar gaan winkelen bij Bentley of Roll Royce.
                                          Last edited by ; 04/05/2011, 20:15.

Comment

Working...
                                          X