Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Panamera V6: vooral zuinig

    Porsche toont op de autoshow in Peking de nieuwe instapper uit de Panamera-reeks. Het betreft de 300 pk sterke V6. Die is kennelijk vooral heel erg zuinig, want Porsche rept met geen woord over de prestatiecijfers van deze auto.

    Porsche voorziet de Panamera voortaan ook van de 3,6-liter V6 met een vermogen van 300 pk en een maximale trekkracht van 400 Nm. Hij is er zowel met achterwiel- als vierwielaandrijving.
    De Panamera V6 is voorzien van de PDK-transmissie met dubbele koppeling en is voorzien van een start/stop-systeem. Dat levert volgens Porsche een gemiddeld verbruik op 9,3 liter per 100 km voor de tweewielaandrijver en de variant met 4WD lust 9,6 liter per 100 km. Wie kiest voor de optionele 19 inch wielen met banden met lage rolweerstand, verbruikt volgens de fabrieksopgave nog eens 0,2 liter minder. Daar horen CO2-uitstoten bij van 213 en 220 gr/km.
    De nieuwe V6 is dertig kilo lichter dan de V8 die in de Panamera wordt geleverd. Het reduceert het gewicht van Porsches hatchback tot 1.730 kilo. Vanaf mei is de Panamera V6 in Duitsland te koop, naar verwachting volgt de marktintroductie in Nederland zeer vlug daarna. Wat de auto kost, wordt dan ook binnenkort bekend gemaakt.
    Over wat de 300 pk sterke en dik anderhalve ton zware limousine presteert, zwijgt Porsche in alle talen. Er wordt alleen verteld dat we kunnen rekenen op een ‘merktypisch prestatieniveau’. Desondanks vrezen we het ergste.





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • Wtf, als je een beetje zoekt zijn die prestatiecijfers makkelijk te vinden op de site van Porsche...

      Comment


      • En ik vind het zeker geen prestaties om u voor te schamen !

        Comment


        • de V6 vind ik de mooiste

          RWD en de standaard handbak erin.. 3.6 liter 300 pk en 400 Nm is toch zeker niet beschamend idd

          het is wel de traagste met 6.8 sec naar 100.. de AWD met PDK doet het in 6.1 (launch control, kortere versnellingen, betere tractie)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Speciaal en (imho) mooi interieur!

            Comment


            • Als daily naast het speelgoed lijkt me dat nog wel leuk te zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                de V6 vind ik de mooiste

                RWD en de standaard handbak erin.. 3.6 liter 300 pk en 400 Nm is toch zeker niet beschamend idd

                het is wel de traagste met 6.8 sec naar 100.. de AWD met PDK doet het in 6.1 (launch control, kortere versnellingen, betere tractie)
                Vooraan vind ik de Turbo mooier, maar deze heeft wel de mooiste uitlaten voor een Panamera vind ik.

                Handbak in een Panamera wil ik wel eens gevoeld hebben, maar ik denk dat PDK+AWD hem beter af gaat...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Als daily naast het speelgoed lijkt me dat nog wel leuk te zijn.
                  ja idd, een beetje de volgende stap na een 5 als een 7 u ding niet is

                  Comment


                  • Neues Modelljahr: Mehr Effizienz und neue Optionen für den Gran Turismo

                    Porsche Panamera jetzt noch sparsamer

                    Stuttgart. Noch effizienter und mit neuen Ausstattungen gehen die Achtzylinder-Modelle der Panamera-Baureihe ab August 2010 ins nächste Modelljahr. Unter anderem die neue, serienmäßige Bordnetzrekuperation und optionale, besonders rollwiderstandsarme 19-Zoll-Ganzjahresreifen verhelfen dem Panamera Turbo zu einem Verbrauchsvorteil von 0,9 l/100 km. Das 500 PS starke Top-Modell verbraucht damit im NEFZ nur noch 11,3 statt 12,2 Liter Kraftstoff pro 100 Kilometer. Das entspricht einer Reduktion der CO2-Emissionen um 21 Gramm pro Kilometer. Jeweils bis zu einem halben Liter Kraftstoff pro 100 Kilometer genügsamer (minus elf Gramm CO2/km) sind Panamera S und Panamera 4S, die im NEFZ jetzt auf 10,3 l/100 km und 10,6 l/100 km kommen.

                    Grundlage der Effizienzsteigerung ist die Bordnetzrekuperation, bei der die Batterie vorwiegend während der Brems- beziehungsweise Schubphasen geladen wird. Beim Beschleunigen wird der Ladestrom der Lichtmaschine dagegen gedrosselt – der Verbrennungsmotor wird geringer belastet, weil er weniger Leistung zum Laden der Batterie abgeben muss. Diese Leistung steht damit zudem für das Beschleunigen zur Verfügung. Zusammen mit anderen Maßnahmen spart diese Ladestrategie beim Panamera Turbo 0,7 Liter Kraftstoff auf 100 Kilometer. Nochmals um 0,2 l/100 km verbessern die neu entwickelten, optionalen Ganzjahresreifen mit 19-Zoll-Durch-messer bei jedem Panamera-Modell die Kraftstoffbilanz. Ihr weiterentwickeltes Profil sorgt zusammen mit einer speziellen Gummimischung für weniger Rollwiderstand bei gleichzeitig höherer Laufleistung. Optimiert wurde auch die Auto Start-Stop-Funktion, die nun noch schnelleres und komfortableres Anfahren nach Stop-Phasen ermöglicht.

                    Neuerdings ebenfalls für die Panamera V8-Modelle erhältlich ist das Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), das zusammen mit dem Wankausgleich Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) und einer geregelten Hinterachsquersperre als Optionspaket angeboten wird. PTV Plus optimiert das Einlenkverhalten durch Bremseneingriffe am kurveninneren Hinterrad, wodurch ein zusätzlicher Drehimpuls in Richtung des Lenkradeinschlags erzeugt wird. Das Ergebnis ist ein direkteres und dynamischeres Einlenken in die Kurve. Zudem verbessert das System in Verbindung mit der Hinterachsquersperre beim Herausbeschleunigen aus der Kurve die Traktion der Hinterräder.

                    Porsche erweitert für den Panamera darüber hinaus auch das Angebot an Lackfarben, Lederausstattungen und Sonderausstattungen. So sind jetzt zum Beispiel eine Standheizung und für Fahrzeuge mit Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) ein Dreispeichen-Sportlenkrad mit Schaltpaddles lieferbar. Die dreidimensionale Kartendarstellung des weiter verbesserten, optionalen Navigationssystems lässt sich jetzt zusätzlich mit einem Satellitenbild überlagern und bietet damit eine noch realistischere Darstellung und bessere Orientierung. Auf komplexen Kreuzungen werden in Europa und den USA nun auch Fahrspur-Informationen dargestellt. Die Tempolimit-Anzeige, die bisher lediglich Autobahnen berücksichtigte, ist nun – abhängig vom Datenbankbestand des Kartenmaterials – auch für Hauptstraßen und wichtige Ausfallstraßen verfügbar.
                    MY2011

                    De Panamera wordt groen!
                    - energieterugwinning (bij coasten of remmen)
                    - generator uitgeschakeld bij acceleratie
                    - optioneel eco banden (minder rolweerstand)
                    - start/stop

                    En verder :
                    - PTV+ in combinatie met PDCC
                    - nieuwe (extra) kleuren en interieurkleuren
                    - standverwarming optioneel
                    - sportstuur met schakelpaddles optioneel bij PDK
                    - 3D-kaartweergave in navigatie nu met satellietfoto als "ondergrond" (= natuurlijker weergave) + rijvak-aanwijzingen op bepaalde punten





                    Waar blijven andere 20" en 21" velgen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      De Panamera wordt groen!
                      Een nieuwe kleur? Of groen in de stijl van: ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        MY2011

                        - optioneel eco banden (minder rolweerstand)
                        OMG

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          MY2011
                          - generator uitgeschakeld bij acceleratie
                          - optioneel eco banden (minder rolweerstand)
                          - start/stop

                          Comment


                          • Op de duitse config staan er nu 20" Panamera sport räder, had deze nog niet gezien: nieuw? Staan er (meegespoten) zeker niet mis op IMO

                            Comment


                            • Op de CC zie ik ook oa.
                              - SportDesign pack (wat meer uitgesproken voorbumper en zijschorten, achterschort in koetswerkkleur)
                              - hoogglans "Shadow Line" (ontchroming) -> ik zou zeggen EINDELIJK
                              - zwart ingekleurde koplampen (PDLS)
                              - X51-kit Panamera turbo (540pk)
                              - Panamera Sport velg (20") die al beschikbaar was op de V6-modellen

                              Dat laatste kost weer pakken van mensen (door de 16k), zoals gewoonlijk. SportDesign pack + ontchroming ziet er wel knap uit.

                              Comment


                              • WLS verplicht met SCP & PCCB dure grap...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                  dure grap...
                                  't Is Porsche, hé.

                                  Full spec Panamera turbo gaat daarmee losjes over de 225.000 EUR.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    OMG
                                    Op de turbo dan nog hé. -21g CO² daarmee, woehoew!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                      Op de duitse config staan er nu 20" Panamera sport räder, had deze nog niet gezien: nieuw? Staan er (meegespoten) zeker niet mis op IMO
                                      Waren al beschikbaar op de V6-modellen sinds verschijning in de CC, nu ook voor de rest. De nieuwe kleuren die met de V6'jes geïntroduceerd zijn (oa dat donkerrood binnenin) zijn nu ook voor de V8-modellen beschikbaar.

                                      Comment


                                      • Is den belgische CC ook al up to date?

                                        Comment


                                        • Geen idee, da's D'Ieteren en alles wat D'Ieteren is is... nou ja. Plus er staan geen prijzen bij, dacht ik. Duitse wetgeving is op dat vlak veel stricter: altijd overal prijzen erbij. Plus ... Porsche is Duits dus dan is de kans 't grootst dat ge op de Duitse site 't snelst updates e.d. vindt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X