Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Geen commentaar op al die nieuwe opties ........ge geeft zo veel geld uit en 6 maand later is uwen bak al bijna verouderd. Goe bezig, zie dat echt nog zitten voor de toekomst .

Back to Merc voor de limo dat staat ondertussen vast bij mij.
    Welcome to Porsche.

Staat bovenaan 't rijke constructeurs die dat doen, en dan nog met een publiek dat daar net niét voor staat te trappelen...

Anderzijds : ge wéét dat hé man, als ge een nieuw model koopt, dat er vermoedelijk na 1 à 1,5 jaar een resem dingen extra verkrijgbaar worden. Is bij veel merken zo. En als ge malchance hebt, krijgt ge er de kinderziektes (van een minder degelijk ontworpen of gefinteund model) bij...

Ik heb dat al geleerd : nooit in de eerste 2 jaar na lancering een nieuwe auto kopen, wacht op 't gemakske af. Tegen dan kent ge alle pro's en contra's (tests, user reviews, enz.) en kunt ge des te beter beslissen...

Comment

Back to Merc voor de limo dat staat ondertussen vast bij mij.
      *doet een M.0005 jasje aan*

Hé da's wel RWD hé maat

Comment

• Heb mijn lesje gehad ja . Ik weet niet dat je mee bent, maar ik rij behoorlijk veel rwd de laatste tijd.

Echter ik blijf wel bij de pro en contra's zoals ooit lang geleden in een paar hevige, maar leuke, discussies.
        Merc heeft trouwens ook 4wd maar goed het zou wel een rwd worden. Mede omdat ik miss ondertussen iets beter met een auto overweg kan.
        Last edited by Jokke_vlo; 18/06/2010, 18:00.

Comment

• Wat zijn zoal de voor- en nadelen van die banden met lage rolweerstand eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Geen idee, da's D'Ieteren en alles wat D'Ieteren is is... nou ja. Plus er staan geen prijzen bij, dacht ik. Duitse wetgeving is op dat vlak veel stricter: altijd overal prijzen erbij. Plus ... Porsche is Duits dus dan is de kans 't grootst dat ge op de Duitse site 't snelst updates e.d. vindt.
            Heel simpel. D'Ieteren Porsche Import is, zoals je wel weet, een onafhankelijke invoerder en geen filiaal van Duitsland. Net als Pon in Nederland. De car configurators voor dergelijke landen zijn overgenomen in hun Engelstalige versie vanop de uniforme centrale Europese website. De reden is simpel: kostelijke bedoening en eist vooral veel werkuren om die up to date te houden (en ik verzeker je dat daar verdomd veel tijd in kruipt, ik kan het weten )

Kijk maar eens op www.porsche.com (of porsche.eu) en klik dan op
            > Europe > other countries. Daar vind je dezelfde car config, in het Engels, zonder prijzen.

Dus: in plaats van er geen aan te bieden, bieden die invoerders een mooi standaard afkooksel van de Duitse configurator aan. Toch al met 3D effecten en al (wat niet mis is). Het blijft één van de mooiste en meest professionele configurators, of er nu prijzen bij staan of niet.
            Dat die car config niet zo snel is aangepast als de Duitse, ligt aan het feit dat de leverancier die zich daarmee bezig houdt natuurlijk eerst het moederhuis bedient, daarna de andere filialen en pas op het laatste de onafhankelijke invoerders.
            Heeft dus niets te maken met "D'Ieteren... nou ja".

Iemand die écht in een Porsche geïnteresseerd is, zal wel bij de dealer zijn persoonlijke prijsberekening gaan halen. Een standaardprijs van op een configurator wil toch niks zeggen.

Comment

behoorlijk veel rwd de laatste tijd
              Ja hoor, ik ben mee. En als ge daarmee overweg kunt, gaat ge niet snel meer teruggrijpen naar de rest... Iz nice!

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Echter ik blijf wel bij de pro en contra's zoals ooit lang geleden in een paar hevige, maar leuke, discussies.
              Merc heeft trouwens ook 4wd maar goed het zou wel een rwd worden. Mede omdat ik miss ondertussen iets beter met een auto overweg kan.
              Ik heb ze toen zelfs niet gevolgd, maar ik zou, mocht ik dat kunnen, voor m'n daily ook meteen 4WD kiezen en voor m'n speelding RWD. Zou 'k niet lang over moeten nadenken...

Die vraag stelt zich wel niet (helaas), en 't compromis is ook leuk, want toen ik met Maxime en Porker gaan boarden ben in 't Zwarte Woud toen 't daar zo hed gesneeuwd, zijn we de 20 km (besneeuwde) weg van/naar de piste gewoon compleet driftend doorgejakkerd, maar dan echt zot dwars eeh, full opposite lock, 90° tot 180° bochten, tussen 1 meter hoge sneeuwbermen langs de kant, aan behoorlijk tempo. Met skibox op 't dak. . Beste reis EVER, écht zot.

Comment

Heb mijn lesje gehad ja . Ik weet niet dat je mee bent, maar ik rij behoorlijk veel rwd de laatste tijd.

Ik kan je "ervaring" goed begrijpen. Maar is Mercedes niet in hetzelfde bedje ziek (en daarmee ook alle andere massa-constructeurs) ?

Comment

Ja hoor, ik ben mee. En als ge daarmee overweg kunt, gaat ge niet snel meer teruggrijpen naar de rest... Iz nice!

Ik heb ze toen zelfs niet gevolgd, maar ik zou, mocht ik dat kunnen, voor m'n daily ook meteen 4WD kiezen en voor m'n speelding RWD. Zou 'k niet lang over moeten nadenken...

Die vraag stelt zich wel niet (helaas), en 't compromis is ook leuk, want toen ik met Maxime en Porker gaan boarden ben in 't Zwarte Woud toen 't daar zo hed gesneeuwd, zijn we de 20 km (besneeuwde) weg van/naar de piste gewoon compleet driftend doorgejakkerd, maar dan echt zot dwars eeh, full opposite lock, 90° tot 180° bochten, tussen 1 meter hoge sneeuwbermen langs de kant, aan behoorlijk tempo. Met skibox op 't dak. . Beste reis EVER, écht zot.
                  Idd heeft ook zijn charmes. De vraag stelt zich nu niet, maar ik zou echt wel twijfelen tussen een suv voor zijn groot gemak of een rwd amg voor het geluid en natuurlijk de power.
                  Suv: diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Heel simpel. D'Ieteren Porsche Import is, zoals je wel weet, een onafhankelijke invoerder en geen filiaal van Duitsland. Net als Pon in Nederland. De car configurators voor dergelijke landen zijn overgenomen in hun Engelstalige versie vanop de uniforme centrale Europese website. De reden is simpel: kostelijke bedoening en eist vooral veel werkuren om die up to date te houden (en ik verzeker je dat daar verdomd veel tijd in kruipt, ik kan het weten )

Kijk maar eens op www.porsche.com (of porsche.eu) en klik dan op
                    > Europe > other countries. Daar vind je dezelfde car config, in het Engels, zonder prijzen.

Dus: in plaats van er geen aan te bieden, bieden die invoerders een mooi standaard afkooksel van de Duitse configurator aan. Toch al met 3D effecten en al (wat niet mis is). Het blijft één van de mooiste en meest professionele configurators, of er nu prijzen bij staan of niet.
                    Dat die car config niet zo snel is aangepast als de Duitse, ligt aan het feit dat de leverancier die zich daarmee bezig houdt natuurlijk eerst het moederhuis bedient, daarna de andere filialen en pas op het laatste de onafhankelijke invoerders.
                    Heeft dus niets te maken met "D'Ieteren... nou ja".

Iemand die écht in een Porsche geïnteresseerd is, zal wel bij de dealer zijn persoonlijke prijsberekening gaan halen. Een standaardprijs van op een configurator wil toch niks zeggen.
                    't Is mooi dat je je ex-patron zo verdedigt. En je had 't al 'es uitgelegd, 'k herinner 't me nu.

En prijsberekening op de site of in 't bureauke verschilt trouwens meestal bitter weinig. Ik ben prijs wezen vragen voor de Spyder bij twee dealerships, 'k kon me eigenlijk de moeite hebben bespaard.

Comment

't Is mooi dat je je ex-patron zo verdedigt. En je had 't al 'es uitgelegd, 'k herinner 't me nu.

En prijsberekening op de site of in 't bureauke verschilt trouwens meestal bitter weinig. Ik ben prijs wezen vragen voor de Spyder bij twee dealerships, 'k kon me eigenlijk de moeite hebben bespaard.
                      Tjah, hangt af van de "exclusiviteit" van het model. Op een Cayenne (en soms zelfs op een "gewone" 911 kan je inmiddels al ver gaan (toch verder dan in mijnen tijd ). Eén van de nadelen van een diesel uit te brengen en dan volume te willen draaien en te willen meespelen met volume-premiums zoals korting-en-overnamepremies-smijtend BMW.

Verdediging van ex-patron: niet de persoon in kwestie zelf die er de plak zwaait, wel de firma

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                        Meer pk's.

Inruil voor €16k
                        En je bent verplicht bij dat X51 pakket ook nog SportChronopakket (€2023) en PCCB (€8710.80) erbij te nemen? Ik vink dat Leistungsteigerungpakket aan, €27000 bij aan de prijs.

Comment

Tjah, hangt af van de "exclusiviteit" van het model. Op een Cayenne (en soms zelfs op een "gewone" 911 kan je inmiddels al ver gaan (toch verder dan in mijnen tijd ). Eén van de nadelen van een diesel uit te brengen en dan volume te willen draaien en te willen meespelen met volume-premiums zoals korting-en-overnamepremies-smijtend BMW.

Verdediging van ex-patron: niet de persoon in kwestie zelf die er de plak zwaait, wel de firma
                          Het zijn juist die volume's die het merk hebben rechtgehouden de afgelopen jaren. Je moet het budget ergens halen om aan ontwikkeling te doen om wagens als een 911 te kunnen blijven moderniseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                            Het zijn juist die volume's die het merk hebben rechtgehouden de afgelopen jaren. Je moet het budget ergens halen om aan ontwikkeling te doen om wagens als een 911 te kunnen blijven moderniseren.
                            Ondertussen is de 911 meer dan zelfbedruipend, Porsche is de constructeur die (wereldwijd) aan de top staat op 't vlak van winst per voertuig. Laatste gegevens die ik daarover zag, was een slordige 35.000 EUR per auto, wat meer dan 3 keer zoveel was als al de rest.

Comment

Tjah, hangt af van de "exclusiviteit" van het model. Op een Cayenne (en soms zelfs op een "gewone" 911 kan je inmiddels al ver gaan (toch verder dan in mijnen tijd ).
                              Cayenne weet ik niet, maar als je ver wil gaan op een 911 moet je toch bij een onafhankelijk handelaar zijn hoor. In België geraak je zeker niet verder dan 3-4%, tenzij je al aan je 5e Porsche zit en/of enorm veel druk begint uit te oefenen op de verkoper.

Bij Kronos is het tarief: 3% op de basisprijs, 0% op de opties.

Comment

• Bijgevoegde Bestanden

Comment

• precies een Hyundai

Comment

• haha inderdaad, ik begreep eerst al niet wat die foto hier moest, nog es gekeken, en het was een porsche

Comment

• Idd, ik dacht dat die zaak zo'n onafhankelijke handelaar was, waar fuelmans het over had... Tot ik eens voor de 2de keer keek...

Kheb ze al wel in verschillende kleurekes irl gezien en ik kan ze toch wel smaken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Cayenne weet ik niet, maar als je ver wil gaan op een 911 moet je toch bij een onafhankelijk handelaar zijn hoor. In België geraak je zeker niet verder dan 3-4%, tenzij je al aan je 5e Porsche zit en/of enorm veel druk begint uit te oefenen op de verkoper.

Bij Kronos is het tarief: 3% op de basisprijs, 0% op de opties.
                                        Dat is in de regel idd zo. Maar bij sommige dealers weegt soms de druk van parallel/onafhankelijk/grijze import wel eens door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Porsche Panamera V6: vooral zuinig

Porsche toont op de autoshow in Peking de nieuwe instapper uit de Panamera-reeks. Het betreft de 300 pk sterke V6. Die is kennelijk vooral heel erg zuinig, want Porsche rept met geen woord over de prestatiecijfers van deze auto.

Porsche voorziet de Panamera voortaan ook van de 3,6-liter V6 met een vermogen van 300 pk en een maximale trekkracht van 400 Nm. Hij is er zowel met achterwiel- als vierwielaandrijving.
                                          De Panamera V6 is voorzien van de PDK-transmissie met dubbele koppeling en is voorzien van een start/stop-systeem. Dat levert volgens Porsche een gemiddeld verbruik op 9,3 liter per 100 km voor de tweewielaandrijver en de variant met 4WD lust 9,6 liter per 100 km. Wie kiest voor de optionele 19 inch wielen met banden met lage rolweerstand, verbruikt volgens de fabrieksopgave nog eens 0,2 liter minder. Daar horen CO2-uitstoten bij van 213 en 220 gr/km.
                                          De nieuwe V6 is dertig kilo lichter dan de V8 die in de Panamera wordt geleverd. Het reduceert het gewicht van Porsches hatchback tot 1.730 kilo. Vanaf mei is de Panamera V6 in Duitsland te koop, naar verwachting volgt de marktintroductie in Nederland zeer vlug daarna. Wat de auto kost, wordt dan ook binnenkort bekend gemaakt.
                                          Over wat de 300 pk sterke en dik anderhalve ton zware limousine presteert, zwijgt Porsche in alle talen. Er wordt alleen verteld dat we kunnen rekenen op een ‘merktypisch prestatieniveau’. Desondanks vrezen we het ergste.

2de foto is de enigste foto waar ik zeg van 'ok dit valt wel mee' die shadow line doet hem goed!

Comment

Working...
                                          X