Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik kijk naar de foto en mijn oog valt onmiddellijk op het knopje van de zetelverwarming...

    Volgens mij zijn de knopjes niet overdreven...
    Het was een illustratief, fictief voorbeeld.
    AutoMinded.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ...DIETER... Bekijk Berichten
      Hoogteregeling en automatische kofferklep?

      Comment


      • Wow , overdaad schaadt... Vind het er maar rommelig bijliggen, zo rond de pook.

        Dat stuur zal wel zo groot overkomen door het perspectief waaruit de foto getrokken is...

        Comment


        • Wat ook ergens en nergens staat is de temperatuurweergave van het interieur, horizontaal geplaatst lijkt me dat niet al te praktisch om af te lezen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Hoogteregeling en automatische kofferklep?
            ...lijken me volgende instellingen, gebaseerd op bestaande knoppekes in het gamma:

            links:
            - algemene sportinstelling (PSM electronica, gevoeligheid gaspedaal, schakelmodus automaat, eventuele PSE,...)
            - dempingcontrole PASM (comfort, normaal, sport)
            - hoogteregeling (vraag me niet waarom je dit in een Panamera nodig hebt, tenzij je in Parijs-Dakar de 959 wil gaan imiteren...)

            rechts:
            - centrale vergrendeling
            - manipulatie hoogteregeling uitschuifbare achterspoiler

            Wat me ook opvalt, is de hele resem niet ingevulde vakjes eronder... zo een beetje alsof je in de basisversie plaatsneemt en je geconfronteerd wordt met je onvermogen om een "full option" te bestellen

            Comment


            • waarom staat dit eigenlijk bij nieuwe wagens?

              Comment


              • Hierdoor.

                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Eerste officiële foto.

                Maar er wordt volop spypics gepost hier, was niet de bedoeling.

                Comment


                • waw, nu weten we hoe een Porsche snuit eruit ziet

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Hoogteregeling en automatische kofferklep?
                    als je het onderste knopje rechts bedoeld.
                    dat lijkt me eerder het knopje te zijn om de spoiler omhoog te klappen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                      als je het onderste knopje rechts bedoeld.
                      dat lijkt me eerder het knopje te zijn om de spoiler omhoog te klappen
                      ...ik was je voor, Tuscani

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        ...ik was je voor, Tuscani
                        idd
                        dat verdiend een testritje in een porsche.
                        Wanneer spreken we af.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                          idd
                          dat verdiend een testritje in een porsche.
                          Wanneer spreken we af.
                          Profiteur

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Profiteur
                            ik was al content met een cayman hoor.

                            Comment




                            • Eigenlijk hadden de eerste gegevens en foto’s van de nieuwe Porsche Panamera pas maandagmorgen ‘naar buiten’ mogen komen, maar het Duitse Auto, Motor & Sport heeft alle details voortijdig gebracht, zodat ook AutoTelegraaf nu de vrijheid heeft om de fraaie Duitse sportlimousine voor te stellen.

                              In tegenstelling tot genoemde Italiaan en Brit is de Duitser een vijfdeurs hatchback (Porsche zegt ‘vierdeurs’), dus mét grote, hoog openende, achterklep. Het lijnenspel komt voort uit de wens de Panamera er als een coupé uit te laten zien, maar tegelijkertijd het gemak en comfort van een Gran Turismo te bieden. Porsche roemt de Panamera om zijn interieurruimte en grote, flexibel te gebruiken bagageruimte. Als werktitel is de term ‘Space Coupé’ gebruikt. Dat zegt veel.

                              Vier inzittenden moeten er als een vorst in kunnen zitten, zo stelt Porsche. In het interieur staan vier losse, volledig elektrisch verstelbare stoelen. Tussen de twee voorstoelen en tussen het achterste meubilair is een console met aflegruimte aangebracht. Als enige in zijn klasse. De Duitsers zien ook BMW 7 Serie-, Bentley Continental-, Audi A8- en Mercedes S-Klasse-rijders namelijk als potentiële kopers. Daarom beschikt de hatchback met 450 liter grote bagageruimte ook over neerklapbare leuningen van de achterstoelen. Door bovendien de aan de achterklep gemonteerde rolhoes (in Amerika heeft de auto vreemd genoeg een hoedenplank) uit te nemen ontstaat een extra grote bagageruimte van maximaal zo’n 1500 liter. Meerdere golftassen inclusief trolley kunnen makkelijk worden meegenomen.

                              Met een lengte van 4,97 meter, een breedte van 1,93 meter en hoogte van 1,42 meter is de bolide korter en lager, maar wél breder dan alle andere concurrenten. De wielbasis van de minder dan twee ton wegende sportlimousine bedraagt 2,92 meter. Relatief kort, wat de wendbaarheid ten goede moet komen. Ontwerpbaas Michael Mauer heeft het exterieur een echte Porsche-uitstraling gegeven. De ovale lichtunits liggen hoger dan de taps toelopende motorkap en de achterste wielkasten zijn breed uitgebouwd. De snelste variant krijgt hoekige uitlaateindstukken (dubbel aan beide zijden), een andere voorbumper met ‘zwevende’ clignoteurs en een grotere luchtinlaat, zo viel ons tijdens de presentatie op het hoofdkantoor van Porsche op. De cW-waarde is met 0,29 zeer laag voor een dergelijk type auto. Voor extra stabiliteit op hoge snelheid zorgt een in hoogte en vervolgens in breedte (alleen Panamera Turbo) automatisch omhoogklappende/uitschuivende achterspoiler.
                              De techniek is fonkelnieuw, net als het platform dat exclusief voor de Panamera is ontwikkeld. Gekozen is voor elektronisch geregelde luchtvering en een achteras met differential lock. Achterwielaandrijving is standaard, maar optioneel is vierwielaandrijving leverbaar. Voor de aandrijving zorgen bekende benzinemotoren. De in V-vorm gebouwde krachtbronnen stammen uit de Cayenne. In alle gevallen natuurlijk met directe (DFI) inspuiting. De basisversie heet gewoon ‘Panamera’ en heeft een atmosferische 3,6 liter V6, goed voor 300 pk. Porsche koppelt het blok aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, maar levert optioneel de in 200 milliseconden schakelende PDK-transmissie met dubbele ‘natte’ koppeling. Daarboven komen twee 4,8 liter V8-motoren, de ‘Panamera S’ en ‘Panamera Turbo’ met achtereenvolgens 400 pk en (geschat) 500 pk. De sterkste variant heeft af-fabriek vierwielaandrijving, wat op de andere types tegen meerprijs leverbaar is. Een V6-hybridevariant met additionele elektromotor tussen motor en versnellingsbak (350 pk totaal) volgt in een later stadium, terwijl een dieselversie ,,absoluut niet komt’’, aldus ontwikkelingschef Wolfgang Dürheimer in gesprek met AutoTelegraaf bij de eerste (voor)presentaties van de Panamera.

                              Porsche, dat in vier jaar liefst één miljard euro in het project investeerde, produceert de Panamera in Leipzig, op dezelfde band als de Cayenne. Net als bij dat model zorgt Volkswagen voor de bouw van de koetswerken. De Duitsers gaan uit van een jaarafzet van 20.000 units, waarvan 20% van het model Panamera Turbo. Het break-even point ligt reeds op 12.000 eenheden. Mocht de vraag groter zijn dat de productie, dan kan de fabrikant de output zonder extra investering opvoeren tot meer dan 50.000 stuks. De auto's worden gelijk verdeeld over de Verenigde Staten, Europa en Azië. Als eerste komen de S en Turbo. Later arriveert de V6-versie, alsmede de Panmera Hybrid.
                              AutoTelegraaf

                              Comment


                              • Als dit de Panamera is vind ik'm heel geslaagd.

                                Comment


                                • Groter:



                                  Aan die achterdeur scheelt toch iets hoor ..
                                  En hij staat achteraan lager dan vooraan ..

                                  Comment


                                  • toch een raar ding hoor...

                                    Comment


                                    • Die kont is echt walgelijk.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                                        Groter:



                                        Aan die achterdeur scheelt toch iets hoor ..
                                        En hij staat achteraan lager dan vooraan ..
                                        Juist!!! Verder had ik gehoopt dat de lichten wat meer weg gingen hebben van de 911. Dus met de knipperlichten omgeven door een bredere strook 'rood'.
                                        freude am fahren

                                        Comment


                                        • Mja, ik ben de vorm nu al gewoon. Mooier zou hij toch niet worden als de scoopfoto's. Ik vind de wielen hier zeker te klein. De Panamera Turbo zal wel grotere velgen krijgen.

                                          Hij zal Porsche ongetwijfeld veel winst opbrengen. Ben ik redelijk zeker van.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X