Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A6 Facelift

De Audi A6 loopt mee sinds 2004 en dus is het tijd voor een tussentijdse opfrisser. Na deze facelift is de A6 klaar voor de rest van zijn leven.
    De vernieuwde Audi A6 staat rond de helft van oktober als eerste bij de Duitse dealers. Nederland krijgt ‘m niet lang daarna. Er zijn wat lichte uiterlijke wijzingen en in het interieur is ook het één en ander fijngeslepen. Een aantal nieuwe motoren zorgt er volgens Audi voor dat over het gehele A6-programma het benzineverbruik twaalf procent lager ligt.
    Aan het exterieur zijn de grille, bumpers, luchtinlaten, achterlichten en mistlampen gewijzigd. Ook is er voortaan een verchroomde strip op de achterklep en is onder de achterbumper een zogeheten diffusor geplaatst. Het meest in het oog springend is de LED-verlichting aan de voorzijde. Deze dagrijverlichting bestaat aan beide kanten uit zes LED’s. Ze staan op de optielijst. Wél standaard is LED-techniek op de achterlichten.
    Er zijn vijf nieuwe exterieurkleuren en in plaats van een normale achterbank kan voortaan ook worden gekozen voor twee zetels. Verder is in het interieur wat rijker gebruik gemaakt van chroom en is op de armsteunen een zacht aanvoelend materiaal gebruikt.

Motoren
    Aan het motorenpalet voegt Audi twee varianten van de 2,8-liter V6 FSI toe. De eerste heeft 190 pk en verbruikt 8,2 liter per 100 kilometer. De potentere variant heeft 220 pk en lust 8,4 liter benzine op zo’n afstand. Verder is er een supercharged 3,0-liter V6 die 290 pk levert, die ondanks het gebruik van een compressor in plaats van een turbo als 3.0 TFSI door het leven gaat. Hij kan in 5,9 seconden van 0 naar 100 km/u en de top is begrensd op 250 km/u. Als gemiddeld verbruik wordt 9,5 liter op 100 kilometer opgegeven. Hij is ook beschikbaar in de Allroad en later gaat deze motor met 333 pk de nieuwe S4 aandrijven. De S6, die de lichtbalken onderin de bumper blijft houden, heeft nog altijd de 435 pk sterke 5.2 V10 FSI en er is van de A6 ook nog een 4.2 V8 FSI.
    Bij de diesels komt er een 170 pk 2,0-liter TDI voor de A6. Nieuw is de TDIe-variant, een 2.0 met 136 pk en het groene stokpaardje uit de reeks. Hij kan bijvoorbeeld onder het rijden energie hergebruiken en de pomp van de stuurbekrachtiging doet het alleen als hij wordt aangesproken. Zo wordt de last van de motor verlicht. De automaat is zo geprogrammeerd dat hij lang in zijn hoogste versnellingen blijft rijden en bij de handgeschakelde versie zijn de bakverhoudingen gewijzigd en staat zelfs een schakelindicator op de optielijst. Hij loopt een keurige 1 op 18,9 en sprint desondanks in 9,9 seconden van 0 naar 100.

www.autoweek.nl

1982 BMW E28 528i
    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

1982 BMW E28 528i
    2013 BMW F31 318d

Comment

1982 BMW E28 528i
      2013 BMW F31 318d

Comment

1982 BMW E28 528i
        2013 BMW F31 318d

Comment

Beter als verwacht, maar toch effe wennen. Die leds hadden voor niet gemoeten. Staan wat kitcherig op zo'n statige bak als de A6.

Comment

Pfff, kheb er m'n twijfels bij Die leds verneuken het precies...

Comment

De sedan is wel veeeeeeel beter, wel allemaal heel voorspelbaar en de achterlichten van de Avant vind ik minder.

Comment

Hoewel ik in het begin de A6 een erg knappe wagen vond, vond ik de sedan steeds minder en minder... Te lomp naar mn goesting...

De fijnere achterlichten doen hem erg goed vind ik, alleen jammer dat ze aan de voorkant niets hebben gedaan.

Comment

Ik vind hem een pak knapper dan de huidige. Vooral de achterkant.

Doe mij maar een A6 2.0TDIe met koplampen van een S6, zodat ik die stomme LED balken niet heb. Zuinig cruisen in stijl .

Comment

Zeer geslaagd. De achterkant is een pak knapper geworden. Oké, A4/A6 --> wat is het nu? Het trekt allemaal wel wat op elkaar, maar daar gaan we nu weer niet om zagen. We weten allemaal ondertussen dat dat een beetje de trend is bij Audi de laatste tijd.

Ik vind de snuit echt knap met die S-line bumper. En zo in het zilver is er nog nooit een A6 geweest die mij zo weet te charmeren. Die leds zijn ook weer aanwezig, maar hier zijn ze wel subtiel aangebracht...

Edit: Ik vind het wel jammer dat er geen nummerplaathouder meer is. De S6 is niet veel veranderd, alleen maar de spiegels, maar die vind in geheel wel meer kloppen. Als ik deze A6 kocht, zou er een S6 grill op komen met het scheidingsstuk met nrplaat erop.
                    Last edited by Roox; 12/08/2008, 09:52.
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Hier is het verschil tussen de achterkant van een A4 en een A6 weer groter, gelukkig Mooi mooi !

Comment

Nice!

Ik ben fan, nu ook van de berline.

'k Ben blij dat er aan de S6 niet veel geraakt is, zo rijden we nog altijd rond met een 'nieuw' model.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Doe mij maar een A6 2.0TDIe met koplampen van een S6, zodat ik die stomme LED balken niet heb. Zuinig cruisen in stijl .
                        Een Nemo'tje doen als het ware?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Jammer van de achterkant. De PréFL berline heeft imo een stuk meer karakter.

Comment

Comment

Alweer een geslaagde audi
                              sigpic

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Vooraan knapper, maar achteraan een pak karakter verloren.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
                                      Jammer van de achterkant. De PréFL berline heeft imo een stuk meer karakter.
                                      En vooral, die verschilde veel meer van de A4 en A5 en ja zelfs de A3 Cabriolet qua achterlichten...

Comment

ik ben het helemaal eens met Roox

Comment

Working...
                                        X