Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou eens heel graag met de gefacelifte 3.0TDi rijden. Nu heeft deze motor ook 500Nm koppel zoals onze 530d. Ik zou eens willen weten of zo'n Audi mij zou kunnen bekoren...

Staat deze gefacelifte A6 nu al in de showroom?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
      Ik heb geen idee hoe groot het verschil tussen beiden is.
      Ik denk dat je het verschil kan vergelijken met een 525dA (2.5) en een 530dA. Dat verschil is duidelijk voelbaar. Onze 530d is zeer nerveus terwijl het bij de 525d allemaal wat zachter gaat. Mijn ouders rijden met een 525dA en ik vind de wagen echt veel trager aanvoelen dan mijn 530d.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Audi A6

Staat deze gefacelifte A6 nu al in de showroom?
        Neen, ik heb hem alleszins nog nergens zien staan.

wat de 19" betreft vind ik zeer vreemd, ik zie echt niet wat het verschil kan zijn met de 2.7
        De 2.0l Tdi e is nu standaard met verlaagde ophanging voor minder verbruik. Maar SMURF hier op hte forum heeft de vorige A6 in S-Line (verlaagd dus) en die heeft wel die velgen eronder, vreemd dus.

iemand een idee wanneer de eerste facelifts te zien zullen zijn in het straatbeeld?
        Mijne staat gepland levering jan09...
        Indien je hem onmiddellijk hebt besteld na vrijgave prijslijst (20 aug), had je hem nog in november. Ik heb nog wat gespeeld met budget en negotiaties van garage waardoor ik pas in januari kom. Mid november zal je hem dus al wel zien rondrijden.

Vervelende was eveneens dat voor de facelift er een heel interessant ''Executive-Pack'' bestond. Mijn verkoper had gezegd dat dat er op de facelift-versie ook ging opstaan. Niet dus... En probeer die garage's dan maar eens te pakken op hun voorspellingen, die mannen wijken geen duimbreed af van hun opgelegde prijzen, heb 0,5% extra korting eruit gekregen (in totaal 12,5%) én gratis dwarsdragers voor skibox...

Zo spectaculair veel sneller is de 2.7 Tdi echt niet hoor, hij maakt gewoon een veel leuker geluid waardoor het lijkt alsof hij veel sneller is. De 2.0 met Heinz-spuitje zal meer koppel hebben en dat kost maar 1000€.
        Last edited by ; 13/10/2008, 09:31.

Comment

• [quote=verokevin;3001390]

wat de 19" betreft vind ik zeer vreemd, ik zie echt niet wat het verschil kan zijn met de 2.7
          De 2.0l Tdi e is nu standaard met verlaagde ophanging voor minder verbruik. Maar SMURF hier op hte forum heeft de vorige A6 in S-Line (verlaagd dus) en die heeft wel die velgen eronder, vreemd dus.

iemand een idee wanneer de eerste facelifts te zien zullen zijn in het straatbeeld?
          Indien je hem onmiddellijk hebt besteld na vrijgave prijslijst (20 aug), had je hem nog in november. Ik heb nog wat gespeeld met budget en negotiaties van garage waardoor ik pas in januari kom. Mid november zal je hem dus al wel zien rondrijden.

quote]

19" ik blijf er bij, moet er onder passen, als je ziet dat er menig bora's golfjes etc , verlaagd op 19" rondrijden zonder aanpassingen moet dit op een A6 zeker lukken...

12,5 %, best wel veel, bij welke dealer? en dit was ook in leasing dacht ik he?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
            Hoi, volgde al een tijdje jullie post over de nieuwe A6, heb er ook één besteld 2 weken geleden in volgende config:

Motor : TDI e 2.0L 100kw 136pk DPF
            Cil : 1968 Fisk : 11
            Versnellingsbak : 6 Versnellingen
            Kleur : Schelp Grijs (metaalkleur)
            Kleurcode : X1
            Bekleding : Leder Milano Zwart

Acoustic Parking System VR/AR
            Brandstoftank van 80L
            Multifunctie sportstuur
            Vasthechtingsmodule
            Verlichtingspakket
            Getinte ruiten
            Wegklapbare trekhaak
            GPS Plus met harde schijf
            Xenon koplampen +
            Koffer: Klep met elektrische bediening
            Alu velgen "5-Spaken
            Pack "Business Plus"
            Pack "Lounge

De Dubbele 7-spaaksvelgen 19'' vind ik prachtig, maar passen niet op de nieuwe 2.0Tdi info van Dieteren, raar toch? Daarom maar de 5-spaak genomen van de S-Line.

Ik heb ook lang getwijfeld tussen de 2.7 of 2.0Tdi, verschil is effectief een 120€ per maand in leasing. Niet enkel taks is verschillend, ook verbruik scheelt veel.

Redbull, waarom zeg je dat leasing niet kan tunen? Ik ga alleszins toch langs Heinz Tuning voor een spuitje met de mijne hoor.

Was leverbaar in dec, maar leasing wil hem idd pas inschrijven op 3 januari, damn.
            De 170Pk versie was idd niet beschikbaar in BE volgens mijn garage

Dikke proficiat !!!
            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Zo spectaculair veel sneller is de 2.7 Tdi echt niet hoor, hij maakt gewoon een veel leuker geluid waardoor het lijkt alsof hij veel sneller is. De 2.0 met Heinz-spuitje zal meer koppel hebben en dat kost maar 1000€.
              Niet te vergelijken, maar bon.

Comment

• Op die van Smurf mag er volgens het boekje 19' op en op die van mij dan weer niet.
                Vaag gedoe bij Audi.

Comment

Hoi, volgde al een tijdje jullie post over de nieuwe A6, heb er ook één besteld 2 weken geleden in volgende config:

Motor : TDI e 2.0L 100kw 136pk DPF
                  Cil : 1968 Fisk : 11
                  Versnellingsbak : 6 Versnellingen
                  Kleur : Schelp Grijs (metaalkleur)
                  Kleurcode : X1
                  Bekleding : Leder Milano Zwart

Acoustic Parking System VR/AR
                  Brandstoftank van 80L
                  Multifunctie sportstuur
                  Vasthechtingsmodule
                  Verlichtingspakket
                  Getinte ruiten
                  Wegklapbare trekhaak
                  GPS Plus met harde schijf
                  Xenon koplampen +
                  Koffer: Klep met elektrische bediening
                  Alu velgen "5-Spaken
                  Pack "Business Plus"
                  Pack "Lounge

De Dubbele 7-spaaksvelgen 19'' vind ik prachtig, maar passen niet op de nieuwe 2.0Tdi info van Dieteren, raar toch? Daarom maar de 5-spaak genomen van de S-Line.

Ik heb ook lang getwijfeld tussen de 2.7 of 2.0Tdi, verschil is effectief een 120€ per maand in leasing. Niet enkel taks is verschillend, ook verbruik scheelt veel.

Redbull, waarom zeg je dat leasing niet kan tunen? Ik ga alleszins toch langs Heinz Tuning voor een spuitje met de mijne hoor.

Was leverbaar in dec, maar leasing wil hem idd pas inschrijven op 3 januari, damn.
                  De 170Pk versie was idd niet beschikbaar in BE volgens mijn garage

bij mij hetzelfde, inschrijven in januari anders is hij al een jaar oud wat wel verstaanbaar is.

Tuning bij leasing is niet toegestaan aangezien je niets mag veranderen aan de auto. Tenzij je overeenkomt met de leasinggever...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Staat deze A6 facelift al in de showroom?
                    vanaf 15/10 heeft mijn dealer verteld.
                    Tzijn ook opendeurdagen bij audi vanaf 15/10... dus alleen daarheen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Met 19" krijg je de 2.0 waarschijnlijk gewoon helemààl niet meer van zijn plaats.
                      ik denk dat het is omdat die 2.0tdie al vanaf fabriek 20mm verlaagd is voor betere aerodynamica (minder verbruik), en dat die 19duims er niet onderkrijgt.

Bij de 2.0tdie automaat is die 20mm niet van toepassing en ga je die 19duims er wel onderkrijgen...

Comment

• [quote=tricid;3002042]
                        Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten

quote]

19" ik blijf er bij, moet er onder passen, als je ziet dat er menig bora's golfjes etc , verlaagd op 19" rondrijden zonder aanpassingen moet dit op een A6 zeker lukken...

12,5 %, best wel veel, bij welke dealer? en dit was ook in leasing dacht ik he?
                        12.5% is fleetkorting, zelfde bij mij...

Comment

• FLEET B is 12% en dan nog 0,5 percentje eraf.

Redbull, ik meen dat je beter alles afspreekt met je garage dan met de leasingmaatschappij. Indien je ooit een panne hebt en de garage weet ervan, kan je hem naar je garage laten slepen en zetten ze daar de gewone software er terug over. Enige risico is als je iets meemaakt in het buitenland, dan kan je hangen. Bij mij op de firma rijden er verschillende gechiptunede rond.
                          Last edited by ; 13/10/2008, 21:28.

Comment

FLEET B is 12% en dan nog 0,5 percentje eraf.

Redbull, ik meen dat je beter alles afspreekt met je garage dan met de leasingmaatschappij. Indien je ooit een panne hebt en de garage weet ervan, kan je hem naar je garage laten slepen en zetten ze daar de gewone software er terug over. Enige risico is als je iets meemaakt in het buitenland, dan kan je hangen. Bij mij op de firma rijden er verschillende gechiptunede rond.

Thx voor de info maar ik denk niet dat onze MD hiermee akkoord zou gaan.
                            Privé zou ik dit ZEKER doen. Ik doe regelmatig een trip naar de omringende landen dus tzal voor mijne toekomstige audi A5 zijn ...

Iemand een goed adres om dit te doen, met garantie? (kzie hier soms heinz verschijnen...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                              ik denk dat het is omdat die 2.0tdie al vanaf fabriek 20mm verlaagd is voor betere aerodynamica (minder verbruik), en dat die 19duims er niet onderkrijgt.

Bij de 2.0tdie automaat is die 20mm niet van toepassing en ga je die 19duims er wel onderkrijgen...
                              Ik volg het forum al een tijdje omdat ik me binnenkort (voor mijn bvba die wordt opgericht januari 2009) een Audi A6 tdi e ga bestellen.
                              Ik heb al eens een offerte laten maken en ik kan je vertellen dat de 2.0 tdie niet bestaat in automaat, enkel handgeschakeld.

Overigens lijkt 10 procent korting de standaardkorting te zijn voor niet-leasing audi A6'en.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Ik volg het forum al een tijdje omdat ik me binnenkort (voor mijn bvba die wordt opgericht januari 2009) een Audi A6 tdi e ga bestellen.
                                Ik heb al eens een offerte laten maken en ik kan je vertellen dat de 2.0 tdie niet bestaat in automaat, enkel handgeschakeld.

Overigens lijkt 10 procent korting de standaardkorting te zijn voor niet-leasing audi A6'en.
                                Aangezien ik ook mijn managementvennootschap ga opstarten q2 2009, ben ik aan het kijken om een A5 te kopen.... of te leasen.

Wat is volgens jou (jouw boekhouder ) de beste methode?

2.0tdie is enkel manuele bak (dit is eigenlijk de bluemotion), voordeel voor een bedrijf is dat hij maar 139g co2 uitstoot heeft = 75% aftrekbaarheid

Comment

• Volgens mijn boekhouder is aankopen door de vennootschap het voordeligst. Bij leasing betaal je toch telkens ook de leasingmaatschappij.

Van enkele collega's (eveneens vrij beroep met bvba) weet ik dat ze ook de auto aankopen via hun vennootschap, en aangezien zij andere boekhouders dan de mijne hebben, denk ik dat dit echt wel het meest voordelige zal zijn.

Een auto wordt dan over 5 jaar afgeschreven.

Wat die velgen betreft, persoonlijk vind ik de nieuwe standaard velgen al mooier dan de vorige, maar ik had wel graag de dubbele 6-spaakssvelgen van 16" gehad, maar blijkbaar kan je deze niet op de tdie krijgen?
                                  Last edited by charlesvdw; 14/10/2008, 20:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                    Volgens mijn boekhouder is aankopen door de vennootschap het voordeligst. Bij leasing betaal je toch telkens ook de leasingmaatschappij.

Van enkele collega's (eveneens vrij beroep met bvba) weet ik dat ze ook de auto aankopen via hun vennootschap, en aangezien zij andere boekhouders dan de mijne hebben, denk ik dat dit echt wel het meest voordelige zal zijn.

Een auto wordt dan over 5 jaar afgeschreven.

Wat die velgen betreft, persoonlijk vind ik de nieuwe standaard velgen al mooier dan de vorige, maar ik had wel graag de dubbele 6-spaakssvelgen van 16" gehad, maar blijkbaar kan je deze niet op de tdie krijgen?

Thx voor de info rond het leasen/aankopen van een wagen.
                                    5 jaar is toch veel? Is het niet eerder 4 jaar?
                                    Toch bedankt voor feedback...

Comment

• Update qua levering voor mijn audi a6 avant 2.0 tdie is begin januari
                                      Komende week al eens gaan neuzen bij de lokale audidealer want het zijn audi opendeurdagen...

Comment

Update qua levering voor mijn audi a6 avant 2.0 tdie is begin januari
                                        Komende week al eens gaan neuzen bij de lokale audidealer want het zijn audi opendeurdagen...
                                        update: Damn, eind januari

Comment

Thx voor de info rond het leasen/aankopen van een wagen.
                                          5 jaar is toch veel? Is het niet eerder 4 jaar?
                                          Toch bedankt voor feedback...
                                          Ja, leasing is meestal kortere periode, maar een zelfstandige of een vennootschap die een wagen afschfrijft is klassiek over 5 jaar.

Comment

Working...
                                          X