Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Ka

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Ka

Alweer is er een foto gelekt van de nieuwe Ford Ka. Maar zelden stond hij er zo gekleurd op als dit keer.

De Ford Ka is rijp voor aflossing. Het uit 1996 stammende kleintje kan wat betreft verkoopcijfers nog goed meekomen met de concurrentie, maar toch beginnen de jaren te tellen. Geen nood. Ford heeft de nieuwe Ka al klaar. In oktober beleeft hij zijn publieksdebuut in Parijs. Op internet gaat de eerste foto van de Ka in volle glorie al rond. Maar hoe de nieuwe Ka er uit komt te zien, was al geen goed bewaard geheim meer. We hebben al eens eerder een gelekte foto en spionageplaatjes getoond. Voor het begin van 2009 staat de nieuwe Ka in de showroom.

De Ford Ka is een zustermodel van de Fiat 500. Ze worden zij aan zij gebouwd in de Poolse fabriek in Tychy. Toch is op het eerste gezicht niet te zien dat de twee zulke nauwe familiebanden heeft. Ford heeft in het verleden ook beloofd het karakter van de auto’s flink zullen verschillen. Wat Ford ook al heeft beloofd is dat er een snelle ST-versie komt. Naar verluidt krijgt die de zelfde 1,4-liter turbomotor als de 500 Abarth.

Grote vooruitgang, als ie zo komt!

Comment

Ik vind hem lelijk, hij komt te geforceerd over.
      Ik heb de Dacia Sandero liever.

Comment

Ziet er inderdaad beter uit dan ik verwacht had
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

niet zo leuk als de Fiat 500, maar toch ook behooorlijk leuk!!!
          freude am fahren

Comment

Net een corsa, dat een 'doefke' heeft gehad.
            Zie achterlichten, c-stijl, raamlijn, maar allemaal wat kleiner...
            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

bah, als opvolging van de originele Ka onwaardig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                Net een corsa, dat een 'doefke' heeft gehad.
                Zie achterlichten, c-stijl, raamlijn, maar allemaal wat kleiner...
                haha idd

Comment

Ik hou niet van dikke voorkanten met grote koplampen. Verder wel mooi

Comment

Beter dan de vorige, maar nog altijd niet mijn smaak

Comment

Ik vind hem er wel redelijk goed uitzien...alleszinds toch beter dan de vorige. Ben benieuwd voor de ST versie!

Comment

Heeft deze ook nog een achterbank en koffer zoals het eerste model? Het is toch op basis van de 500 dus? Ziet er anders wel krap uit op deze foto, ofwel optisch bedrog.

Comment

Een Fiesta die op een verkeerde temperatuur gewassen is?

Comment

Koplampen lopen te ver door. Ze hadden bij die plooi bovenaan naar beneden moeten gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                              Een Fiesta die op een verkeerde temperatuur gewassen is?
                              ²²²²²²

Geef mij maar een Cinquecento dan.

Comment

Weer een domme blinkdoos erbij

Comment

Audi heeft hun fotokopieerapparaat even aan Ford uitgeleend zo te zien.

Comment

Ik vind het een leuk modelletje! Hopelijk wordt het net zo'n klassieker als de eerste Ka.

Comment

Vandaag Ka-dag!
                                      1 augustus 2008 · Tekst Nic de Boer
                                      Ford geeft vandaag de eerste foto’s vrij van de Ford Ka. Hij is na twaalf jaar de helemaal nieuwe kleine Ford.
                                      Het is afgelopen met de rituele dans rond spionagefoto’s en uitgelekt fotomateriaal. Dit zijn de eerste officiële foto’s van de Ford Ka. In oktober beleeft hij zijn publieksdebuut op de Autosalon van Parijs en in november staat hij vervolgens bij de dealer.
                                      De nieuwe Ford Ka deelt zijn techniek met de Fiat 500 en ze komen dan ook uit de zelfde Poolse fabriek. Het motorenaanbod is nog niet bekend, waar we weten in elk geval al dat deze Ka de eerste is, die met een dieselmotor leverbaar wordt. Al is het nog even de vraag of Ford met het Nederlandse belastingregime ook brood ziet in die uitvoeringen in ons land. Ook een snelle ST-versie komt er aan.
                                      Met het verdwijnen van de oude Ka is ook de laatste Ford met New Edge-design verleden tijd. De huidige ontwerprichting van Ford heet Kinetic, en daaronder valt ook dit nieuwe kleintje. Toch heeft Ford er voor heeft gekozen verschillende designelementen van het beroemde oude model in de nieuwe te verwerken. Ford hoopt opnieuw een designicoon neer te zetten en de goede rij-eigenschappen moeten ook uit de erfenis van de vorige Ka komen.
                                      Verdere details en technische gegevens geeft Ford nog niet vrij. Dit informatie komt er pas tijdens de Autosalon van Parijs. De huidige Ka werd in 1996 op die zelfde beurs onthuld. Sinds die tijd zijn er meer dan 1,4 miljoen stuks van gebouwd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Working...
                                        X