Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Ka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
    ik vind het maar wat cheap ogen...... dan vond ik de Smart Forfour meer karakter hebben.
    Natuurlijk oogt het allemaal wat cheap.. Die auto is bedoelt voor 't goedkoopste segment en binnen dat segment ziet deze Ka er behoorlijk goed uit!

    Comment


    • #62

      test ka
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #63




        Bron: http://auto-news.de
        freude am fahren

        Comment


        • #64




          Bron: http://auto-news.de
          freude am fahren

          Comment


          • #65




            Bron: http://auto-news.de
            freude am fahren

            Comment


            • #66
              Knappe auto!!! Is niet zo mooi als een Fiat 500, maar da's dan ook een top"model"..
              freude am fahren

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Switcher Bekijk Berichten
                Oei oei oei, en dat als Ford-liefhebber

                Ik vind de kleurencombinaties in het interieur ook wansmakelijk, maar verder vind ik dit een ontzettende verbetering tegenover de vorige.

                Alleen mis ik wat verschil met de NewFiesta, dan krijgen we weer het gekend Audi-probleem.

                Switcher
                Het is maar wat je een probleem noemt

                Comment


                • #68
                  Ford Ka 1.3 TDCI Zetec

                  Is the diesel version of Ford's baby as big a hit as the petrol?





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #69




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #70


                      Rating:

                      FIRST OPINION
                      The original Ford Ka is a tough act to follow but with the new car we think the Blue Oval has another winner on its hands. By using an excellent city car like the Fiat 500 as a basis and sprinkling some Ford magic over the chassis and styling, the new ka is sure to be a hit. Bigger, safer, and smarter than the old car it’s more comfortable and yet crucially it retains a little of the fun factor that made the old car so popular. It’s easy to drive, affordable and looks good – in short it’s all a good city car should be while the addition of a diesel engine to the line up means there’s more choice than ever.

                      Complete rijimpressie: [www.autoexpress.co.uk]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • #71
                        Rijtest autozine

                        Ford Ka
                        Rots in de branding
                        Ruim twaalf jaar lang wist de Ford Ka stand te houden. Deze rots in de branding bleef populair dankzij het tijdloze design. Maar de techniek verouderde wel. Daarom is het nu tijd voor de geheel nieuwe, zuinigere, snellere, veiligere en completere Ford Ka. Zal het nieuwe model net zo'n succes worden als de voorganger?
                        Ja, de nieuwe Ford Ka heeft alles in zich om net zo'n succes te worden als het vorige model. Direct bij het instappen is dat al merkbaar. Alle sterke punten van de voorganger zijn gebleven, maar waar mogelijk aangescherpt.

                        KinetiKA
                        Dat begint met het uiterlijk. De nieuwe Ka is vormgegeven volgens Ford's "Kinetic" design. Deze huisstijl van Ford komt zeer goed tot z'n recht op deze kleine auto. Met name harde kleuren staan de Ka goed (de testauto heeft de kleur "Dive").

                        Het interieur is zonder meerprijs uit te voeren in frisse, lichte tinten waarbij de lakkleur wordt gebruikt voor contrasterende accenten. De gebruikte materialen voelen prettig aan en zijn zo hoogwaardig dat de Ka absoluut niet het gevoel geeft van een goedkoop autootje.

                        Dankzij een slimme opzet biedt dit kleintje bovendien volop binnenruimte. De ruimte voorin is prima, zoals bij de meeste kleine auto's. De voorstoelen kunnen zeer ver naar achteren, zodat zelfs lange bestuurders royaal zitten. De gordels zijn helaas niet in hoogte verstelbaar, wat voor sommigen vervelend kan zijn.

                        De ruimte voorin gaat logischerwijs ten koste van de ruimte op de achterbank. Om toch ruimte te creëren is een "hap" genomen uit het dashboard vóór de bijrijder. Het dashboardkastje is verzonken, zodat voorin extra ruimte ontstaat. Daarom kan de rechter voorstoel ver naar voren worden geschoven en blijft toch voldoende beenruimte over. Achter de voorstoel ontstaat zo extra ruimte voor een volwassene!

                        Daarnaast is de Ka riant voorzien van deurbakken (waarin een 1 liter fles past), netten in de middenconsole en de nodige bekerhouders. Onderin de middenconsole is (optioneel) een USB-aansluiting te vinden met daarboven een vak waar precies een iPod in past. Maar in de praktijk werkt deze USB-aansluiting met alle MP3-spelers behalve de iPod! Ook niet handig: de achterklep is alleen te openen met de sleutel en dat is in de praktijk zeer omslachtig en storend.

                        KArakter
                        Het dynamische karakter dat de vorige Ka tot een succes maakte, komt terug in de nieuwkomer. Als geen andere kleine auto laat de Ka zich heerlijk door het drukke stadsverkeer sturen. De Ka is niet alleen zeer wendbaar, maar daagt er zelfs toe uit zo behendig mogelijk door het verkeer te sturen en geeft dan heel veel rijplezier. Dat is precies waarom ook de vorige Ka zo lang stand hield.

                        Technisch gezien is de Ka gebaseerd op de Fiat 500, maar Ford heeft het onderstel op diverse punten aangepast (afstemming van de veren, toevoegen torsiestaaf, andere banden). Daarom voelt de Ka veel lichtvoetiger dan de Fiat.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #72

                          Bovendien is het weggedrag (nog) veiliger, want de Ka reageert zeer vergevingsgezind op stuurfouten of een te enthousiast ingestuurde bocht. Ford kiest bewust voor een sublieme wegligging en dat is nog altijd meer waard dan airbags en kreukelzones.
                          Op dit laatste punt heeft Ford zeker niet bezuinigd (alhoewel geen knie-airbag leverbaar is), maar hier scoort de Ka niet meer dan gemiddeld.

                          KArren maar
                          De Ka is leverbaar met een benzine- en een dieselmotor, dezelfde als in de Fiat 500. Iedere Ka is voorzien van een licht en trefzeker schakelende vijfversnellingsbak.

                          De benzinemotor is tot zo'n 100 km/u aangenaam stil. De prestaties zijn verdienstelijk, maar verwacht geen bliksemsnelle acceleraties van een auto met dit prijskaartje. Bij de bescheiden prestatiedrang hoort gelukkig ook een bescheiden verbruik. Een testrit in bergachtig gebied met veel stadsverkeer kostte 6,4 liter per 100 km en dat is op een dergelijk lastig parcours zeer gunstig.

                          De nieuwe Ka is ook te voorzien van een dieselmotor. Deze is iets sterker dan de benzinemotor en dat vertaalt zich in iets betere prestaties, met name in de bergen. De dieselmotor is echter niet erg verfijnd. In tegenstelling tot de grote dieselmotoren in luxe zakenauto's levert deze Ka niet bij ieder toerental veel vermogen. De Ka diesel moet nadrukkelijk op toeren worden gehouden.

                          Zelfs met een vlotte rijstijl had de Ka diesel aan 4,8 liter diesel genoeg om 100 km af te leggen. Met een kalme rijstijl en langere afstanden is de door Ford beloofde 4,2 liter per 100 km zeker haalbaar. Omdat de dieselmotor 80 kg meer weegt dan de benzinemotor, heeft de diesel een iets minder levendig weggedrag.

                          Mede dankzij de stille motoren leent dit kleine autootje zich ook prima voor het afleggen van langere afstanden. En dat is precies waarmee de Ka zich onderscheidt van andere kleintjes: de Ka is levendig en wendbaar, zoals het hoort bij een kleine auto. Tegelijkertijd biedt deze kleinste Ford het solide gevoel, de geraffineerde techniek en het verfijnde design dat hoort bij een grotere auto.

                          Conclusie
                          Is de nieuwe Ford Ka een waardige opvolger van de voorganger? Zeker! Het dynamische, wendbare en uitdagende karakter blijft behouden. De prestaties zijn verdienstelijk en het verbruik aangenaam laag.

                          Dankzij een slimme opzet weet Ford maximale binnenruimte uit minimale buitenmaten te halen. Wel kent de auto enkele ergonomische missers zoals niet in hoogte verstelbare gordels en een achterklep die alleen met de sleutel is te openen. De beloofde iPod-aansluiting werkt niet.

                          De Ford Ka onderscheidt zich van de concurrentie dankzij een verfijnd karakter. De rijeigenschappen zijn die van een klein autootje, maar het solide gevoel en het raffinement (afwerking, materiaalkeuze, weggedrag) zijn die van een grote, luxe auto. De Ford Ka is daarom helemaal klaar voor de toekomst. Dit is de nieuwe rots in de branding; KArakterbehoud dus.

                          Pluspunten
                          Geslaagde vormgeving
                          Uitstekende wegligging
                          Kwaliteit en raffinement van grotere, duurdere auto
                          Minpunten
                          IPod interface werkt niet
                          Achterklep alleen met sleutel te ontgrendelen
                          Veiligheidsgordels niet in hoogte verstelbaar
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #73
                            'IPod interface werkt niet'

                            Comment


                            • #74
                              Er komt geen opvolger van de huidige Ford Ka. Dat mogen we afleiden uit de woorden van Martin Smith, designbaas van Ford Europa.

                              Tegenover het Engelse Autocar zegt Smith dat de Ford Ka ‘absoluut geen winst maakt’ en dat de auto niet past in de ‘One Ford’-ambities van het concern. “De Ka zal de Amerikaanse crashtests niet halen, de auto is ontworpen voor de specifieke Europese smaak en hij wordt op slechts één locatie (bij Fiat in het Poolse Tychy, red.) gebouwd”, verklaart Smith het afschieten van een derde generatie Ka. Hij vervolgt: “Hij krijgt nog een kleine mid-life opfrisbeurt maar zoals de zaken er nu voor staan, zie ik daarna geen leven meer voor de Ka.”
                              Volgens Smith is er binnen Ford wel enthousiasme voor een meer uiteenlopend aanbod van stadsautootjes, waarmee Ford weer winst zou kunnen gaan maken. Als voorbeeld van een compacte auto met een ‘global reach’ noemt hij de Ecosport. “Die is simpel, goedkoop te produceren en wereldwijd te verkopen”, aldus de designbaas van Ford Europa.
                              De eerste generatie van de Ford Ka hield het vol van 1997 tot 2008, toen-ie werd afgelost door het huidige model.

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment

                              Working...
                              X