Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Efkens een waarschuwing voor de jongens met een gechipte Focus RS, mijn maat heeft vandaag zijn inlaat collector letterlijk opgeblazen,de knal was zo hevig dat het roostertje in de motorkap er is uit gevlogen en hij heeft zelfs verscheidene deukjes in de motorkap.Collector is in een 10 tal stukken uiteen gevlogen.
    Al direkt een aluminium inlaat collector besteld van Mountune,ben eens benieuwd of de garantie nog gaat tellen nu.....

Automotive enhancement parts store. We offer parts for the FORD Focus ST RS , Fiesta ST as well as BMW M Models - VW/Audi vehicles. Performance Upgrades, Tuning, Modifications, Servicing, Repairs, Security, Remapping and more.

Comment

• Gekend probleem.
      Bij shiftech monteren ze 3 ijzeren spanbanden rond de inlaatcollector.

Indien deze stuk gaat, dan blijft die toch ietwat ineen en heb je geen schade aan motorkap.

Comment

• Ter info: bij garage Ma Campagne in Izegem staat nog een groene RS te koop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
          Ter info: bij garage Ma Campagne in Izegem staat nog een groene RS te koop.
          Dat is degene die ik oorspronkelijk besteld had
          Toen ik vorige week daar ging, dan stond die inderdaad in de toonzaal.
          Maar deze was reeds verkocht melde de verkoper mij,ze wachtten enkel nog op de volledige betaling ervan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk Berichten
            Gekend probleem.
            Bij shiftech monteren ze 3 ijzeren spanbanden rond de inlaatcollector.

Indien deze stuk gaat, dan blijft die toch ietwat ineen en heb je geen schade aan motorkap.

Heb van de probleem nog maar 1 keer gehoord, was iemand met RS in Duitsland.
            Mijne is bij Shiftech gedaan, geen spanbanden te zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
              Mijne is bij Shiftech gedaan, geen spanbanden te zien
              Nochtans, toen ik Bruno een maandje geleden contacteerde, zei hij dat je dit best doet

Comment

Nochtans, toen ik Bruno een maandje geleden contacteerde, zei hij dat je dit best doet
                Bij mij is dit ook niet gebeurd ,
                maar denk dat er toen dit probleem nog niet gekend was, denk ik?

Comment

• Heb ondertussen geinformeerd achter dit probleem en is inderdaad waar.
                  De inlaatcollector kan ontploffen of uiteenvliegen,hoe je ook noemt,
                  maar dit kan ook ZONDER de tuning gebeuren.
                  Kheb dit gezien paar maanden geleden bij een Duits en die was ook nog volledig standaard,geen tuning.
                  Is eigenlijk probleem dat Ford moet oplossen als je dit voorhebt.

Bij RS500 is dit ook niet veranderd dus denk dat dit zeldzame gevallen zijn (hoop ik)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
                    Heb ondertussen geinformeerd achter dit probleem en is inderdaad waar.
                    De inlaatcollector kan ontploffen of uiteenvliegen,hoe je ook noemt,
                    maar dit kan ook ZONDER de tuning gebeuren.
                    Kheb dit gezien paar maanden geleden bij een Duits en die was ook nog volledig standaard,geen tuning.
                    Is eigenlijk probleem dat Ford moet oplossen als je dit voorhebt.

Bij RS500 is dit ook niet veranderd dus denk dat dit zeldzame gevallen zijn (hoop ik)...
                    Eigenlijk zouden ze beter op hun kosten de inlaatcollector laten vervangen door een beter exemplaar, vind je niet. Zo ééntje van mountune in het zwart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
                      Eigenlijk zouden ze beter op hun kosten de inlaatcollector laten vervangen door een beter exemplaar, vind je niet. Zo ééntje van mountune in het zwart
                      Mocht dit het geval zijn, dan zou ik er wel voor zorgen da de mijne openvliegt

Comment

Mocht dit het geval zijn, dan zou ik er wel voor zorgen da de mijne openvliegt
                        Maar ik vrees er voor. Heb het probleem verteld tegen mijn broer.
                        Hij ging eens een mail sturen of ze iets wisten van dit probleem ,
                        maar hij zei al op voorhand dat ze misschien niks zouden laten horen.
                        Dus afwachten.

Comment

• Jullie rijden allemaal te hard met de FRS
                          Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                          Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                            Jullie rijden allemaal te hard met de FRS
                            Is misschien waar
                            Maar jij misbruikt de RS zoals het moet.

Comment

• Ford weet maar al te goed waar de mankementen en problemen zitten....
                              Typisch fenomeen, als je dan naar de garage gaat, dan ist de eerste keer da ze ervan gehoord hebben

Comment

• inlaatcollectoren is nu toch niet direct iets waarvan je verwacht dat het ontploft.
                                Dat is toch de luchtinlaat die jullie bedoelen of niet?

Comment

• Foto's..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shauni Bekijk Berichten
                                    Foto's..

Serieuze deuken , moet nogal ne knal geweest zijn.
                                    Is het model van 2009 of 2010, want schijnt dat het vooral bij
                                    2009 modellen voorkomt? Of weet jij iets meer?
                                    Ben echt nieuwsgierig wat ze er aan gaan doen bij ford?

Comment

• Wat me eigenlijk opvalt, krijgen die eerste cilinders niet meer lucht dan de laatste in rij?
                                      Maybe stupid question, maar vraag me da wel af.

Comment

• Da's precies gewoon plastic?

Comment

Working...
                                        X