Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens Ford ligt het gemiddeld verbruik 0.1 liter hoger dan bij een ST ... dus als dat klopt verbruikt een RS idd niet veel meer hé ...

Alleen is Ford meestal vrij onbetrouwbaar als het op verbruiksgegevens aankomt, ze geven een gemengde cyclus op van 9.2-9.3 voor de ST/RS! Dat haal je dus NOOIT!!

Mijn gemiddeld verbruik over meerdere tankbeurt ligt op ongeveer 12 liter, maar ik doe eigenlijk weinig autostrade. Laagste dat ik ooit heb gehaald, over 400km snelweg en aan 110-120 km/h, was 7.8 liter. Was ook meteen de saaiste rit ooit, maar wou toch eens proberen hoe zuinig ik ermee kon rijden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
      Bwoa, niet echt veel meer dan een ST eigenlijk ...
      Als er gemengd gebruik is mag je zonder gekke ritjes rekenen op 13 à 15 liter per 100km.

Puur snelweg krijg je die net onder de 10 liter, mits gas geven met je kleine teen.
      En een volle bak erdoor jagen op circuit kan je je wel inbeelden welke verbruikscijfers daar aan vasthangen zeker?
      Hey alles oké met je . Heb gezien dat je spoiler erop ziet , ziet er goed uit hé.
      'k Zal het u weten te zeggen wat het verbruik zal zijn op circuit.
      Ga eens kijken wat dat geeft om eens op circuit te tjeezen en hopelijk heelhuids terugkeren. 6 april op Spa- Francorchamps. Tot later op ne meeting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
        Hey alles oké met je . Heb gezien dat je spoiler erop ziet , ziet er goed uit hé.
        'k Zal het u weten te zeggen wat het verbruik zal zijn op circuit.
        Ga eens kijken wat dat geeft om eens op circuit te tjeezen en hopelijk heelhuids terugkeren. 6 april op Spa- Francorchamps. Tot later op ne meeting
        Yep! Spoilerke zit er op, bumper vooraan is hersteld en heeft gedeeltelijk een andere kleur gekregen, en mijn achterlichten van in.pro zijn ook eindelijk binnengekomen (3 maand onderweg geweest) dus voorlopig is ie af voor mij :-)

Veel plezier op Francorchamps, en maak dat we uw RS (en uzelf) heelhuids terugzien achteraf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
          Tja, waarschijnlijk wel, maar dat gebeurt eigenlijk dikwijs als je met de RS ergens passeert. Ik moet nog altijd lachen als ik iemand zie zijn nek bijna verrekken om hun hoofd te draaien om de Focus toch dat iets langer te kunnen bekijken.
          En eerlijk gezegd kan ik ze geen ongelijk geven, want iedere keer als ik bij mijn auto kom om in te stappen, kan ik nog altijd mijn ogen niet geloven dat die "stove" van mij is.
          Kant geloven! Zo'n fucking vette kar. Waar woon je precies in Rekkem? Kattestraat ergens? (eventueel via PM)

Comment

• Denk toch dat je met een RS op een verbruik van +10 liter moogt rekenen op gemengd verbruik!!!

Plezier betaal je eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              Denk toch dat je met een RS op een verbruik van +10 liter moogt rekenen op gemengd verbruik!!!

Plezier betaal je eh
              En heb je je GTI al getunend?

Comment

Thanx.

Een vriend van mij heeft 14 dagen geleden een Clio Sport gekocht , zoals de uwe , en dat is toch ook een vette verschijning.

het is soms geen zwarte? bestuurder zelf is waarschijnlijk niet al te groot. Indien ja, dan passeert die hier ook geregeld. Heimwee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                  Denk toch dat je met een RS op een verbruik van +10 liter moogt rekenen op gemengd verbruik!!!

Plezier betaal je eh

vind da ook ,je kan niet verwachten 300ponies te hebben en 3liter te verbruiken

mijne RS verbruikt tussen 13.5en 14 volgens de boordcomputer

@redfox : nieuwe stickers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                    Dan moet je je vraag anders stellen.
                    Ik vroeg van wie die is, maar blijkbaar weet je het zelf niet.
                    Goed lezen, kan nooit kwaad.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door michellancia Bekijk Berichten
                      vind da ook ,je kan niet verwachten 300ponies te hebben en 3liter te verbruiken

mijne RS verbruikt tussen 13.5en 14 volgens de boordcomputer

@redfox : nieuwe stickers?
                      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      knap die deco.. juist genoeg zonder te overdrijven.. het is wel meer een orange fox medunkt.
                      Staat precies nog op Z-plaat ook ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      mooi gedaan.

heb je al foto's van de binnenkant?
                      Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                      Zal toch aan de opportunistische kant zijn vrees ik ...

Voorbeeld met mijn ST:
                      Een volle tank waarvan pakweg de helft aan legale snelheid over de autostrade, en de helft binnenbaantjes met af en toe eens plankgas om wat slakken in te halen, kom ik al op 11 liter uit ongeveer ...
                      De Z platen zijn nu al ingeruild voor de normale platen. De foto's zijn in januari getrokken, 't sneeuwde nog een beetje.

Een paar fotookes van de binnenkant:

Vraagje @ RS-rijders: in welke stand zetten jullie het stuur NORMAAL of altijd SPORT en dan af en toe het ESP'tje uitschakelen . 'k weet niet waarom ze comfort bedacht hebben in zo'n wagen, we rijden toch niet met een citroën.?
                      De eerste 10.000 vond ik NORMAAL goed, maar 'k rij de laatste tijd toch meer en meer in SPORT om te experimenteren.

De banden van de RS ook allemaal op stikstof? Met m'n Mondeo 20" kan ik niet anders.
                      Zie pix van een Ford fan:

Comment

• kan je aub eens een foto nemen van de hoogte regeling vd zetel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                          kan je aub eens een foto nemen van de hoogte regeling vd zetel ?
                          Als je stuur naar beneden gaat, gaat je zetel dan toch naar omhoog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                            het is soms geen zwarte? bestuurder zelf is waarschijnlijk niet al te groot. Indien ja, dan passeert die hier ook geregeld. Heimwee
                            Nee, het is een grijze. Mijne maat woont niet in de streek. Ik heb die zwarte hier ook al in de buurt zien passeren. Ik denk dat hij ergens tussen Lauwe en Rekkem moet wonen.

Comment

• Mijn RS verbruik een kleine liter/100km meer dan mijn vorige auto, een Focus ST. Dat valt wel mee vind ik.

Op circuit daarentegen is het verbruik er niet naast. Op Ecuyers had ik in de namiddag een gemiddeld verbruik van een kleine 36l/100km.

Comment

Mijn RS verbruik een kleine liter/100km meer dan mijn vorige auto, een Focus ST. Dat valt wel mee vind ik.

Op circuit daarentegen is het verbruik er niet naast. Op Ecuyers had ik in de namiddag een gemiddeld verbruik van een kleine 36l/100km.

Hoeveel is dat dan juist?

Ja ik denk dat als je de turbo bij die kar goed zijn werk laat doen, dat die daar wel iets voor terug vraagt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Redfox Bekijk Berichten
                                  De Z platen zijn nu al ingeruild voor de normale platen. De foto's zijn in januari getrokken, 't sneeuwde nog een beetje.

Een paar fotookes van de binnenkant:

Vraagje @ RS-rijders: in welke stand zetten jullie het stuur NORMAAL of altijd SPORT en dan af en toe het ESP'tje uitschakelen . 'k weet niet waarom ze comfort bedacht hebben in zo'n wagen, we rijden toch niet met een citroën.?
                                  De eerste 10.000 vond ik NORMAAL goed, maar 'k rij de laatste tijd toch meer en meer in SPORT om te experimenteren.

De banden van de RS ook allemaal op stikstof? Met m'n Mondeo 20" kan ik niet anders.
                                  Zie pix van een Ford fan:

Focus RS in regio Brugge? Waar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                    Hoeveel is dat dan juist?

Ja ik denk dat als je de turbo bij die kar goed zijn werk laat doen, dat die daar wel iets voor terug vraagt
                                    Tuurlijk, dat is een feit. Die moter kan wel wat benzine verdragen. Het is immers ook geen kleine moter meer.

Toch slaag ik er in om het gemiddeld verbruik onder de 12.5l/100km te houden. En dat is met heel weinig autostrade km's en voldoende, voor mij dan toch, fun km's. Ik moet wel mijn RS niet gebruiken om naar mijn werk te gaan, dus ik rij er alleen maar mee in mijn vrije tijd. Dat zal het verbruik ook wat doen slinken.

Normaal gezien was ik ook van plan plan om mijn Focus in te schrijven als lichte vracht, zoals mijn vorige ST, maar omdat ik sinds dit weekend vader ben geworden had ik al besloten om dit toch niet te doen. Anders als we met zijn drieën wilden weggaan ging dit altijd met een Peugeot Partner 1.4l moeten gebeuren en eerlijk gezegd is het toch dat ietsjes leuker om met de RS op weg te zijn.
                                    Die 5000€ BIV was wel een duur Extraatje. Met de jaarlijkse tax van +/- 560€ kan ik nog mee leven.
                                    Het zotte van het verhaal is dat mijn RS zuiniger is dan de Partner van mijn vriendin. En in de Peugeot voel je bijna het verschil niet als je plankgas of een beetje gas geeft. Daar is het altijd op 't gemakske.

Comment

Tuurlijk, dat is een feit. Die moter kan wel wat benzine verdragen. Het is immers ook geen kleine moter meer.

Toch slaag ik er in om het gemiddeld verbruik onder de 12.5l/100km te houden. En dat is met heel weinig autostrade km's en voldoende, voor mij dan toch, fun km's. Ik moet wel mijn RS niet gebruiken om naar mijn werk te gaan, dus ik rij er alleen maar mee in mijn vrije tijd. Dat zal het verbruik ook wat doen slinken.

Normaal gezien was ik ook van plan plan om mijn Focus in te schrijven als lichte vracht, zoals mijn vorige ST, maar omdat ik sinds dit weekend vader ben geworden had ik al besloten om dit toch niet te doen. Anders als we met zijn drieën wilden weggaan ging dit altijd met een Peugeot Partner 1.4l moeten gebeuren en eerlijk gezegd is het toch dat ietsjes leuker om met de RS op weg te zijn.
                                      Die 5000€ BIV was wel een duur Extraatje. Met de jaarlijkse tax van +/- 560€ kan ik nog mee leven.
                                      Het zotte van het verhaal is dat mijn RS zuiniger is dan de Partner van mijn vriendin. En in de Peugeot voel je bijna het verschil niet als je plankgas of een beetje gas geeft. Daar is het altijd op 't gemakske.
                                      Proficiat, net vader geworden! Hou je RS nog maar een beetje tot jouw zoon of dochter (dochter denk ik, gokje) iets ouder zijn. Ze worden nu al zot op school als ik mijn dochter van 9 naar school voer met die 'coole' RS! Soms staan er een paar te wachten tot ik arriveer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                        Focus RS in regio Brugge? Waar?
                                        'k rij voornamelijk overal rond in Brugge om service te verlenen aan klanten! Ik woon in Oostkamp.

Comment

Thx!
                                          En een hele dikke proficiat met de kleine!

Dat kan je hem/haar binnen een paar jaar vertellen: "Je was nog maar geboren en kostte mij al 5000€"

Comment

Working...
                                          X