Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • die zijruiten
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

    Comment



    • Schietstoel?
      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
      2009 Mazda 2 1.5 Sport

      Comment


      • 740/50i met een diesellogo

        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
        2009 Mazda 2 1.5 Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
          740/50i met een diesellogo

          Voertuigsoort personenauto
          Merk BMW
          Handelsbenaming 7ER REIHE
          Brandstof Diesel

          Vervaldatum APK 14-11-2011

          wel degelijk een diesel dus

          Alpina Verzekeringen: kies uit particuliere en zakelijke verzekeringen. Bereken je premie en regel het makkelijk en direct online.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Gisteren de 7 van Filip onder escorte gezien... Dat was wel een naft!

            Comment



            • Bijgevoegde Bestanden
              Volvo V60 D3 R-design

              Comment


              • Dan heb ik de 7 liever wat stijlvoller:





                (eventjes regel van 3 foto's overtreden, omdat het maar kleine fotookes zijn)
                Bijgevoegde Bestanden
                Volvo V60 D3 R-design

                Comment


                • Geef mij ook maar de laatste die je geconfigureerd hebt. Ik weet nog niet goed wat ik van het M pakket moet vinden. Afwachten tot ik het eens in het echt zie.

                  Comment


                  • In tegenstelling tot het AMG-pakket bij de S-klasse, waar het een aggressieve touch aan de auto geeft door meer lijnen en hoekjes in de bumpers te hebben gebracht, vind ik het hier absoluut geen meerwaarde aan de auto geven. Nu ik de chromé stukjes bij verschillende kleuren zie, bevestigd het alleen maar dat het gewoon niet mooi is. Is mijn mening natuurlijk, maar ik vind het niet waard voor zn geld.
                    Volvo V60 D3 R-design

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      In tegenstelling tot het AMG-pakket bij de S-klasse, waar het een aggressieve touch aan de auto geeft door meer lijnen en hoekjes in de bumpers te hebben gebracht, vind ik het hier absoluut geen meerwaarde aan de auto geven. Nu ik de chromé stukjes bij verschillende kleuren zie, bevestigd het alleen maar dat het gewoon niet mooi is. Is mijn mening natuurlijk, maar ik vind het niet waard voor zn geld.
                      Ja klopt het AMG pakket maakt de S klasse echt mooi, daar zou ik niet twijfelen om het te nemen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
                        BMW heeft de doek van de Active Hybrid 7 en de Active Hybrid X6 getrokken. Voor minder dan acht cilinders doet BMW het niet.
                        Pk-fans hoeven niet bang te zijn dat BMW nu definitief z’n wilde haren verloren heeft, want aan kracht is geen gebrek. De Active Hybrid X6 heeft twee elektromotoren aan boord. Gecombineerd met de V8 bedraagt het totale vermogen 483 pk. Het maximumkoppel ligt op 780 Nm. Dat maakt de Active Hybrid X6 tot de krachtigste hybride ter wereld, claimt BMW trots. Een ‘powerdome’ op de motorkap en een speciale kleur blauw onderscheiden de Active Hybrid X6 van de mindere goden in het gamma.
                        Een nadeel van de nieuwe aandrijflijn is het gewicht: de Active Hybrid is 185 kilogram zwaarder dan een conventionele X6. Het verbruik ligt op 8,3 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 231 gram per kilometer. De hybride X6 kan ook gedurende 2,5 kilometer puur elektrisch rijden met een maximumsnelheid van 55 kilometer per uur.
                        De 7-serie doet het iets rustiger aan met een vermogen van 463 pk en een koppel van 760 Nm. De Active Hybrid 7 sprint in 4,9 seconden naar 100 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,1 liter per 100 kilometer en deze Zeven braakt elke kilometer 219 gram CO2 uit. De Active Hybrid 7 is geen full hybrid en kan dus niet puur op de elektromotor rijden. De lithium-ion accu’s zijn in samenwerking met Mercedes-Benz ontwikkeld.


                        Comment


                        • Wat zal de standaardprijs zijn van zo'n hybride 7?
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Rij-impressie: BMW 760Li.

                            Toen BMW vorig jaar de nieuwe 7-serie lanceerde, leek de 12-cilinder door de komst van de V8-biturbo overbodig geworden. Maar twaalf cilinders zijn in een kleine kring van zowel fabrikanten als kopers een kwestie van prestige. En zolang de concurrentie mee blijft doen, kan BMW het er niet bij laten zitten. En daarom deze wederom opgewaardeerde V12 in de nieuwe BMW 760i en 760Li.

                            Heel treffend legt BMW uit een zeer lange historie te hebben op het gebied van twaalfcilindermotoren. Dan blikken ze doodleuk terug naar de eerste V12-benzine die in 1925 voor vliegtuigen werd ontwikkeld. De twaalfcilinder in een personenauto gaat historisch veel minder ver terug. In 1987 kwam de 750i, de eerste Duitse auto van na de Tweede Wereldoorlog met een V12. Met een vermogen van 300 pk en een acceleratie naar 100 in 7,4 seconden maakte BMW destijds indruk. Voor de aandrijving werd een viertrapsautomaat ingezet. En iedere keer als BMW een nieuwe generatie 7-serie lanceert, zet de twaalfpitter weer een stap verder. In het model uit 1994 haalt de motor 326 pk, gaat de auto in 6,6 seconden naar de honderd en heeft de automaat een extra trap. Het vorige model uit 2003 maakte een flinke stap: 445 pk, een 0-100-tijd in 5,5 tellen en een zestrapsautomaat.

                            Achttrapsautomaat
                            En dan is het 2009 en heeft BMW wederom een V12 voor de 7-serie klaar. Let wel, het blok is in basis gelijk aan de motor uit 1987. Er is tussendoor namelijk nooit een volledig nieuwe motor ontwikkeld. Echter, qua details zijn er nog maar weinig overeenkomsten. Met één turbo per cilinderrij is het vermogen gigantisch gestegen naar een hoogte van 544 pk; op één na dus 100 pk meer! Dit forse vermogen vertelt natuurlijk maar een deel van het verhaal. Het koppel bereikt zijn maximale waarde van 750 Nm tussen 1.500 en 5.000 tpm. In de praktijk betekent dat deze maximale trekkracht constant beschikbaar is. Kortom, een motor die met een ouderwetse drietrapsautomaat nog indruk zou kunnen maken. Maar wat doet BMW? Ze komen met een volledig nieuw ontwikkelde achttrapstransmissie. Deze heeft een werkingsprincipe dat enigszins vergeleken kan worden met een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling. Ook deze automaat heeft meerdere koppelingen en schakelt de meest logische volgende versnelling alvast voor, zodat het overschakelen uitermate kort duurt en in de praktijk eigenlijk niet voelbaar is. Alleen wie de toerenteller in de gaten houdt, ziet dat er in het vooronder iets gebeurt. BMW heeft deze nieuwe bak vooral nodig om binnen haar milieuvisie een V12 te kunnen rechtvaardigen. De nieuwe automaat zorgt er bij de 760(L)i voor dat het gemiddelde brandstofverbruik met een aantal procenten afneemt tot 12,9 l/100 km.

                            Rust
                            Niemand zal er versteld van staan dat de BMW 760i rijdt al een spreekwoordelijke trein. De motor geeft de indruk altijd maar te kunnen dooraccelereren. Geluiden zijn nauwelijks waarneembaar als we comfortabel zitten op de in alle denkbare (en soms ondenkbare) richtingen verstelbare, grote zetels. En juist die combinatie van een hoogstaand comfort en het ontbreken van geluid zorgt ervoor dat we in deze topklasse BMW totaal geen snelheidsensatie ervaren. Met meer dan 200 km/h over de autobaan geeft de indruk dat het overige verkeer stil staat en de BMW-rijder zich aan de snelheid houdt. De 760Li is altijd waardig, of er nu stapvoets wordt voorgereden bij een chique hotel of op topsnelheid over het gladde asfalt wordt gevlogen. Maar is dat zoveel anders dan bij een BMW 730d of 740i? Nee, het verschil in gevoel is niet zo groot. Ook de andere motorversies zijn zeer comfortabel, stil en luxueus.

                            Big business
                            Maar toch kiezen zo’n 2.000 kopers per jaar voor de V12. En die kopers zitten vooral niet in Europa. Duitsland doet het met een aandeel van 15% op de totale verkoopaantallen van de 7-serie erg goed. In ons land is dat maar 2%, terwijl in de V.S. en China bijna één op de vier exemplaren een 12-cilinder bevat. Voor BMW dus voldoende big business om deze topper in het programma te houden en door te ontwikkelen. Iemand die op z´n minst twee ton aan deze speciale BMW uitgeeft, wil dat natuurlijk ook graag aan de buitenwereld laten weten. BMW heeft de ontwerpers daarom de opdracht gegeven een paar subtiele details aan te brengen. Het meest zichtbaar is de onderrand van de achterbumper waardoor twee dubbele, hoekige uitlaten naar buiten steken. Typisch zo’n detail dat over enige tijd door tuners zal worden gekopieerd. Verder is er sprake van een V12-vermelding op de voorspatborden en vinden we enkele roestvrijstalen details in plaats van chroom. Na het openen van de portieren valt het oog op de V12 dorpelversiering met verlichting en het volledig met nappaleer beklede dashboard. De hemelbekleding is van Alcantara en de twee afzonderlijke achterstoelen worden elektrisch bediend. Tot slot heeft de 760i ook specifieke houtaccenten.
                            Politieke correctheid
                            Dé vraag tijdens de presentatie luidde of deze tot in de perfectie ontwikkelde auto nog wel bij deze tijd past. Het antwoord is sterk afhankelijk van waar men zich in de wereld begeeft. In Amerika, Rusland, Oost-Europa, China, Japan en de Arabische landen is een V12 nog steeds een blijk van succes en dat telt zwaarder dan zaken als milieu en brandstofverbruik. In Europa zal de vraag naar de 760 uitermate bescheiden blijven. BMW legt het antwoord op deze vraag bij de vermogende consument neer. Zij kunnen namelijk heel goed voor zichzelf de politieke correctheid van de 760(L)i bepalen. En daarmee basta!

                            Plus- en minpunten
                            Zeer krachtige en stille V12-motor
                            Mogelijke onderstelafstemmingen
                            Prachtige afwerking interieur
                            Politieke correctheid V12-motor
                            Prijs en verbruik (niet voor de doelgroep)



                            </H1>
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment




                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment


                                  • waarom hebben ze nooit voor de voorbumper van de activehybrid concept gekozen...
                                    ik vind die dus 100x knapper dan de huidige voorbumper... en tja die M-bumpers zien er wel anders uit, maar hebben geen sportieve bijdrage als je het aan mij vraagt...

                                    Comment


                                    • Second that! De bumpers van de Hybride-concept vind ik ook veel knapper/specialer dan de huidige bumpers!
                                      freude am fahren

                                      Comment


                                      • BMW 7 serie

                                        De BMW 7 serie... grandioos...! Zeker kandidaat voor maar ik stel mij tevreden met een pittige 5 serie sedan.
                                        Last edited by ; 07/09/2009, 02:06.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X