Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    waarom het lot tarten voor luttele pk's ?

i don't get that
    Hoe bedoel je? Beter een 250D of gewone benzine?

Als ik een oude Benz koop moet het echt iets speciaals zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    vekoopt dien brakke porsche
    Soms denk ik dat ook, maar dan maak ik een toertje en dan ben ik weer stapelverliefd zoals de eerste keer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Als ik een oude Benz koop moet het echt iets speciaals zijn...
      Zo'n 2.5 of 2.3 16v is toch al redelijk speciaal?
      Of een 500E?

Comment

Hoe bedoel je?
        koop je 5 keer na elkaar een gewone 2.5/16
        dat zal leuker zijn dan dat kleine peercentage winst

maar das persoonlijk natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Zo'n 2.5 of 2.3 16v is toch al redelijk speciaal?
          Of een 500E?
          Inderdaad, redelijk speciaal. En een 500E, de taksen alleen al

Op dit moment heb ik andere dingen aan mijn hoofd. Binnen enkele jaren koop ik me een leuke Benz, nu zal moeilijk gaan...

Comment

Inderdaad, redelijk speciaal. En een 500E, de taksen alleen al

Op dit moment heb ik andere dingen aan mijn hoofd. Binnen enkele jaren koop ik me een leuke Benz, nu zal moeilijk gaan...
            € 2100 op zo'n 500E. 't kan al tellen... 24 fpk...

(maar ie is het volledig waard)

Comment

• Stoefer !!

En doordat ik mijn Jaggie niet verkocht krijg, zal er niet snel eentje bijkomen !

Dan maar toertjes gaan maken met de Rougnie é !

Comment

bestond een evolution 2 in automaat ?

Gelukkig niet.

Comment

bestond een evolution 2 in automaat ?

Bobo! Foei!

Comment

• gewoon omdat ik het wou weten, ik heb geen intresse ofzow

en ik heb dat in feite ook nooit ne wauw-auto gevonden, zo evo2

zelfde verhaal bij al de evolutie-versies van een 500e, dat zegt me niet echt heel veel, ik vind het allemaal wel knap...maar die meerprijzen zijn meestal zo belachelijk, dat je als klant je echt wel uitgemolken moet voelen zoiets te kopen

natuurlijk ben je liefhebber van iets of ni, en ik ben blij dat jij dat bent

Comment

gewoon omdat ik het wou weten, ik heb geen intresse ofzow

en ik heb dat in feite ook nooit ne wauw-auto gevonden, zo evo2

zelfde verhaal bij al de evolutie-versies van een 500e, dat zegt me niet echt heel veel, ik vind het allemaal wel knap...maar die meerprijzen zijn meestal zo belachelijk, dat je als klant je echt wel uitgemolken moet voelen zoiets te kopen

natuurlijk ben je liefhebber van iets of ni, en ik ben blij dat jij dat bent
                      Ik heb leren vrede nemen met een niet-Evo versie. (voorlopig dan toch)

Comment

• lol
                        tis waar, als je ziet hoe weinig die gaan...en hoe goed die standaard al wel ni waren

Comment

lol
                          tis waar, als je ziet hoe weinig die gaan...en hoe goed die standaard al wel ni waren

Dat is waar. Prijzen voor de 16 kleppers zijn zelfs de laatste jaren nog gedaald.

Maar qua rijden valt een EVO versie toch niet te onderschatten tov de normale 16 klepper hoor. Voor zover ik gehoord heb, is het een auto met volledig andere afstelling, zowel op vlak van de motor, ophanging, etc.

Comment

• ja das wel waar waar, maar het is niet dat een normale brakkig rijdt

volgens mij zelfs beter
                            het verschil tussen een 400e en een 500e ?

Comment

ja das wel waar waar, maar het is niet dat een normale brakkig rijdt

volgens mij zelfs beter
                              het verschil tussen een 400e en een 500e ?

Uiteraard, uiteraard. Een 'normale' is simpelweg een 'supercar'.

Verschil tussen de 400E en 500E is immens. Wss nog veel groter dan het verschil tussen een EVO en een niet-EVO 190...

Ook in dit geval: stuurratio, motor, sturing van de versnellingsbak, achterdiff, en vooral ophanging maken een enorm verschil uit qua rijden.

Comment

• ik wil daar toch eens mee rijden dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Uiteraard, uiteraard. Een 'normale' is simpelweg een 'supercar'.

Verschil tussen de 400E en 500E is immens. Wss nog veel groter dan het verschil tussen een EVO en een niet-EVO 190...

Ook in dit geval: stuurratio, motor, sturing van de versnellingsbak, achterdiff, en vooral ophanging maken een enorm verschil uit qua rijden.
                                  Wat bedoel je eigenlijk met sturing versnellingsbak? want ik dacht dat de verhoudingen van een EVO en een gewone 2.5-16 hetzelfde waren op de eindoverbrenging na.

Zal het is ff opzoeken...

Comment

• Jep, zowel de 2.3, 2.5 als Evo 1 en 2 hebben dezelfde verhouding...

4,08/2,52/1,77/1,26/1,00/R4,16

Eindoverbrenging:
                                    2.3: 3,07 (vanaf september 85 3,27)
                                    2.5: 3,07
                                    Evo1: 3,27
                                    Evo2: 3,46

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Wat bedoel je eigenlijk met sturing versnellingsbak? want ik dacht dat de verhoudingen van een EVO en een gewone 2.5-16 hetzelfde waren op de eindoverbrenging na.

Zal het is ff opzoeken...

Ik vergeleek de 400E met de 500E.
                                      Ik dacht dat de versnellingsbak van de 500 een beetje 'getweaked' was, tov die van de 400E.

Comment

ik wil daar toch eens mee rijden dan

Met een 400 of een 500?

(Ikke met allebei... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Ik vergeleek de 400E met de 500E.
                                          Ik dacht dat de versnellingsbak van de 500 een beetje 'getweaked' was, tov die van de 400E.
                                          Ah, mja, automaat....

Comment

Working...
                                          X